Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke oude of nieuwe(re) serie kijken jullie nu ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258443)

cookie monster 5 april 2021 20:05

Welke oude of nieuwe(re) serie kijken jullie nu ??
 
Welke oude of nieuwe(re) series kijken jullie nu ??

Momenteel , Battlestar Galactica (de originele serie) :)
Pas nog eens: Goodbye Sweetheart :)
Ook The Dukes Of Hazard kijk ik wel eens :)

Dadeemelee 5 april 2021 20:22

Had het al gezegd: Fringe. Omdat ik het zo goed vond.

Het Verzet 5 april 2021 21:04

Stranger Things met den oudsten.

Bovenbuur 5 april 2021 21:05

Ik wilde hier binnenkort wanneer het pakketje binnenkomt al een postje in de filmdraad aan wijden. Ik heb laatst weer eens een echte impulsaankoop gedaan voor een paar tientjes: de volledige 5 seizoenen dvd set van Primeval. (Nou ja, volledig, het seizoen Canadese spin-off zit er dan niet bij.)

Voor de mensen die het niet kennen: Primeval is een objectief ontzettend middelmatige serie. Het is Britse science fiction die niet Doctor Who is en zelfs niet Red Dwarf. De serie heeft een wisselende cast (de drie meest vermakelijke karakters blijven overigens van begin tot einde, en die ene wordt zelfs echt minder irritant), een ouderwetse opzet met een sterke focus op het plot van de week in plaats van vooral een doorlopende verhaallijn en niet elke aflevering 100% dezelfde kwaliteit. Maar het heeft ook één ding wel: dinosaurussen. Of beter gezegd: "dinosaurussen", in de breedste zin van het woord. In de zes afleveringen van het eerste seizoen komt bijvoorbeeld geen enkele echte dinosaurus voor, wel allerlei andere prehistorische beesten. De showrunners waren de mensen achter de befaamde "Walking with" series die ook eens een niet-documentaire wilden doen. En daarom was ik tijdens de periode waarin de serie uitkwam al een fervent volger. En nu dus nog eens terug kijken. Ik ben vooral wel benieuwd naar hoe de TV-budget effecten zich gehouden zullen hebben, als ik dat nog eens op fatsoenlijke kwaliteit terug kan kijken.

Den Ardennees 5 april 2021 21:11

Dertigers op Eén. Herkenbare situaties voor mensen van hier

Dadeemelee 5 april 2021 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9648798)
Ik wilde hier binnenkort wanneer het pakketje binnenkomt al een postje in de filmdraad aan wijden. Ik heb laatst weer eens een echte impulsaankoop gedaan voor een paar tientjes: de volledige 5 seizoenen dvd set van Primeval. (Nou ja, volledig, het seizoen Canadese spin-off zit er dan niet bij.)

Voor de mensen die het niet kennen: Primeval is een objectief ontzettend middelmatige serie. Het is Britse science fiction die niet Doctor Who is en zelfs niet Red Dwarf. De serie heeft een wisselende cast (de drie meest vermakelijke karakters blijven overigens van begin tot einde, en die ene wordt zelfs echt minder irritant), een ouderwetse opzet met een sterke focus op het plot van de week in plaats van vooral een doorlopende verhaallijn en niet elke aflevering 100% dezelfde kwaliteit. Maar het heeft ook één ding wel: dinosaurussen. Of beter gezegd: "dinosaurussen", in de breedste zin van het woord. In de zes afleveringen van het eerste seizoen komt bijvoorbeeld geen enkele echte dinosaurus voor, wel allerlei andere prehistorische beesten. De showrunners waren de mensen achter de befaamde "Walking with" series die ook eens een niet-documentaire wilden doen. En daarom was ik tijdens de periode waarin de serie uitkwam al een fervent volger. En nu dus nog eens terug kijken. Ik ben vooral wel benieuwd naar hoe de TV-budget effecten zich gehouden zullen hebben, als ik dat nog eens op fatsoenlijke kwaliteit terug kan kijken.

Red Dwarf heb ik ook eens impulsaankoop-gekocht op Amazon. Dat was wel wreed tegenvallend-gedateerd. :|

N-VA 5 april 2021 21:50

Vikings zou ik nog eens durven herbekijken.

Bovenbuur 5 april 2021 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9648830)
Red Dwarf heb ik ook eens impulsaankoop-gekocht op Amazon. Dat was wel wreed tegenvallend-gedateerd. :|

Gedateerd wel, en super low budget. Maar voor wat het voorstelt vind ik dat het erg grappig kan zijn. Het heeft wat mij betreft terecht een goede reputatie.

Maar het is ook weer geen Primeval. 8-)

Het Verzet 5 april 2021 21:53

Een tijd geleden father Ted er nog eens doorgejaagd.
Voor wie van Britse humor houdt, zeker eens proberen (staan allemaal op YouTube).

Vlad 6 april 2021 07:34

Laatst de eerste twee seizoenen van Deadwood nog eens bekeken. (Het derde en laatste vind ik wat minder.) Er blijkt nu ook een film met een einde te zijn.

Jantje 6 april 2021 07:38

Er is geen bal aan TV kijken.

Xenophon 6 april 2021 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9648830)
Red Dwarf heb ik ook eens impulsaankoop-gekocht op Amazon. Dat was wel wreed tegenvallend-gedateerd. :|

Ik heb de volledige serie eens gedownload. Heb er maar een paar afleveringen van gezien.


Toen ik ze lang geleden origineel zag op BBC leek de serie beter/grappiger te zijn.

Boduo 7 april 2021 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9648947)
Er is geen bal aan TV kijken.

Daarom DVD : Ontsnappingsroute.

cookie monster 7 april 2021 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9648947)
Er is geen bal aan TV kijken.

Ik heb nog nooit een bal TV zien kijken , serieus !! :lol:

Marie van de koster 7 april 2021 10:25

Will and Grace blijf ik fantastisch vinden :lol:
Ook de eerste seizoenen van One and a half man zijn plezant tot ze op een gegeven moment van Alan een volledig domme ruggegraatloze debiel maakten.
Verder houd ik van Britse detectives. Shakespeare and Hathaway of Agatha Raisin. Niet Father Brown, dat is te ver gezocht.
Ook Rosemary and Thyme maar die verhalen zijn niet fameus, ik kijk er naar om de charme die het uitstraalt, de mooie begingeneriek en zo.

Xenophon 7 april 2021 11:15

Eigenlijk zijn de enige oude series die grappig blijven "Yes Minister" en "Yes Prime Minister".

Die met Paul Eddington. Niet die nieuwe zever die men gemaakt heeft.

Zipper 7 april 2021 11:20

Een tijdje geleden "24" herbekeken. Het blijft toch top-cinema.

Bovenbuur 21 april 2021 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9648798)
Ik wilde hier binnenkort wanneer het pakketje binnenkomt al een postje in de filmdraad aan wijden. Ik heb laatst weer eens een echte impulsaankoop gedaan voor een paar tientjes: de volledige 5 seizoenen dvd set van Primeval. (Nou ja, volledig, het seizoen Canadese spin-off zit er dan niet bij.)

Voor de mensen die het niet kennen: Primeval is een objectief ontzettend middelmatige serie. Het is Britse science fiction die niet Doctor Who is en zelfs niet Red Dwarf. De serie heeft een wisselende cast (de drie meest vermakelijke karakters blijven overigens van begin tot einde, en die ene wordt zelfs echt minder irritant), een ouderwetse opzet met een sterke focus op het plot van de week in plaats van vooral een doorlopende verhaallijn en niet elke aflevering 100% dezelfde kwaliteit. Maar het heeft ook één ding wel: dinosaurussen. Of beter gezegd: "dinosaurussen", in de breedste zin van het woord. In de zes afleveringen van het eerste seizoen komt bijvoorbeeld geen enkele echte dinosaurus voor, wel allerlei andere prehistorische beesten. De showrunners waren de mensen achter de befaamde "Walking with" series die ook eens een niet-documentaire wilden doen. En daarom was ik tijdens de periode waarin de serie uitkwam al een fervent volger. En nu dus nog eens terug kijken. Ik ben vooral wel benieuwd naar hoe de TV-budget effecten zich gehouden zullen hebben, als ik dat nog eens op fatsoenlijke kwaliteit terug kan kijken.

Ik vermaak me er prima mee. Er vallen me wel hier en daar wat nieuwe dingen op, zoals dat sommige shots niet helemaal goed uitgelijnd zijn en dat de sabeltandtijger zulke grote tanden heeft dat ze eigenlijk vooral in de weg zitten bij het bijten. Maar zelfs ten opzichte van nieuwere films in dezelfde budget range ziet het er over het geheel nog prima uit. Er zitten wat dat betreft toch wel voordelen aan de continuïteit van een serie maken. De rechtenvrije muziek die onder de DVD release is geplakt omdat niet editen te duur was is wel een beetje jammer.

IJsboer 21 april 2021 15:19

The Alienist

Den Ardennees 8 juni 2021 19:58

Net gekeken naar "It's a sin"

Het verhaal van een groepje vrienden in de Londense gay scene tussen 1981 en 1991. Een periode waarin AIDS verschrikkelijk veel slachtoffers maakte in die omgeving.

Hoewel het een wereld is die me vreemd is (ben zelf hetero) heeft de serie me bijzonder aangegrepen, ze toont een tijdsbeeld, een omgeving, die nog niet zo lang geleden is, maar toch zo anders, en het trieste einde van veel, vaak jonge, mannen in die tijd.

En eigenlijk was het allemaal dichter dan we dachten, ik herinner me de vriendelijke jonge onderwijzer in het dorp waar ik opgroeide, hij was ongetrouwd en is vrij plots overleden in de jaren '90. Later vernamen we dat hij homo was, en ook aan die vreselijke ziekte overleden is. Ik zal hem nooit vergeten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be