Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   18-jarige die naar Syrië wilde vertrekken opgepakt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212889)

Drukazz 16 januari 2015 18:16

18-jarige die naar Syrië wilde vertrekken opgepakt
 


VILVOORDE - De politie heeft vrijdagmiddag een 18-jarige jongen opgepakt in Vilvoorde omdat hij klaarstond om naar Syrië te vertrekken. Dat meldt RingTV en bevestigt de Vilvoordse burgemeester Hans Bonte (SP.A) aan onze redactie.

Het gaat om een 18-jarige jongen die afkomstig is uit een buurgemeente van Vilvoorde, maar wel in de stad school loopt, in het Katholiek Instituut voor Technisch Onderwijs (KITO). ‘De politie hield hem al een tijdje in de gaten, maar is vrijdagmiddag tot mijn grote spijt moeten optreden omdat hij op het punt stond naar Syrië te vertrekken’, bevestigt Bonte. De jongen beschikte onder meer over valse papieren om naar Syrië te vertrekken, en had op school de aanslagen in Parijs verheerlijkt.

‘Preventieve beleid werkt’

Voor Bonte is het duidelijk. ‘Na wat er in Parijs en Verviers is gebeurd, is het volstrekt onbegrijpelijk dat mensen het in hun hoofd krijgen om naar Syrië te vertrekken. Maar deze nieuwe arrestatie toont wel aan dat het preventieve beleid werkt.’

De Luikse burgemeester Willy Demeyer (PS) bevestigde vrijdagmiddag tijdens een persconferentie na afloop van de antiterreuracties donderdagavond nog dat de Luikse politie momenteel twintig personen in de gaten houdt, van wie vier teruggekeerde Syrië-strijders. In Vilvoorde zijn het volgens Bonte ‘helaas’ een ‘pak meer’. Concrete cijfers kon hij naar eigen zeggen niet geven, maar het gaat ‘zeker om het dubbele, en zelfs nog ‘meer’.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding

Begrijp ik niet? Waarom niet laten vertrekken en buiten houden?

Xenophon 16 januari 2015 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7503148)


VILVOORDE - De politie heeft vrijdagmiddag een 18-jarige jongen opgepakt in Vilvoorde omdat hij klaarstond om naar Syrië te vertrekken. Dat meldt RingTV en bevestigt de Vilvoordse burgemeester Hans Bonte (SP.A) aan onze redactie.

Het gaat om een 18-jarige jongen die afkomstig is uit een buurgemeente van Vilvoorde, maar wel in de stad school loopt, in het Katholiek Instituut voor Technisch Onderwijs (KITO). ‘De politie hield hem al een tijdje in de gaten, maar is vrijdagmiddag tot mijn grote spijt moeten optreden omdat hij op het punt stond naar Syrië te vertrekken’, bevestigt Bonte. De jongen beschikte onder meer over valse papieren om naar Syrië te vertrekken, en had op school de aanslagen in Parijs verheerlijkt.

‘Preventieve beleid werkt’

Voor Bonte is het duidelijk. ‘Na wat er in Parijs en Verviers is gebeurd, is het volstrekt onbegrijpelijk dat mensen het in hun hoofd krijgen om naar Syrië te vertrekken. Maar deze nieuwe arrestatie toont wel aan dat het preventieve beleid werkt.’

De Luikse burgemeester Willy Demeyer (PS) bevestigde vrijdagmiddag tijdens een persconferentie na afloop van de antiterreuracties donderdagavond nog dat de Luikse politie momenteel twintig personen in de gaten houdt, van wie vier teruggekeerde Syrië-strijders. In Vilvoorde zijn het volgens Bonte ‘helaas’ een ‘pak meer’. Concrete cijfers kon hij naar eigen zeggen niet geven, maar het gaat ‘zeker om het dubbele, en zelfs nog ‘meer’.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding

Begrijp ik niet? Waarom niet laten vertrekken en buiten houden?

Dat hij eruit ziet als een schurk, dat kan niemand ontkennen, maar ik geloof nooit dat die man 18 is.

Het Oosten 16 januari 2015 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7503148)


VILVOORDE - De politie heeft vrijdagmiddag een 18-jarige jongen opgepakt in Vilvoorde omdat hij klaarstond om naar Syrië te vertrekken. Dat meldt RingTV en bevestigt de Vilvoordse burgemeester Hans Bonte (SP.A) aan onze redactie.

Het gaat om een 18-jarige jongen die afkomstig is uit een buurgemeente van Vilvoorde, maar wel in de stad school loopt, in het Katholiek Instituut voor Technisch Onderwijs (KITO). ‘De politie hield hem al een tijdje in de gaten, maar is vrijdagmiddag tot mijn grote spijt moeten optreden omdat hij op het punt stond naar Syrië te vertrekken’, bevestigt Bonte. De jongen beschikte onder meer over valse papieren om naar Syrië te vertrekken, en had op school de aanslagen in Parijs verheerlijkt.

‘Preventieve beleid werkt’

Voor Bonte is het duidelijk. ‘Na wat er in Parijs en Verviers is gebeurd, is het volstrekt onbegrijpelijk dat mensen het in hun hoofd krijgen om naar Syrië te vertrekken. Maar deze nieuwe arrestatie toont wel aan dat het preventieve beleid werkt.’

De Luikse burgemeester Willy Demeyer (PS) bevestigde vrijdagmiddag tijdens een persconferentie na afloop van de antiterreuracties donderdagavond nog dat de Luikse politie momenteel twintig personen in de gaten houdt, van wie vier teruggekeerde Syrië-strijders. In Vilvoorde zijn het volgens Bonte ‘helaas’ een ‘pak meer’. Concrete cijfers kon hij naar eigen zeggen niet geven, maar het gaat ‘zeker om het dubbele, en zelfs nog ‘meer’.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding

Begrijp ik niet? Waarom niet laten vertrekken en buiten houden?

Inderdaad. We zouden mensen met zulke ingesteldheid zelfs moeten uitnodigen om te vertrekken. Maar ze moeten wel een papier ondertekenen: een keer vertrokken, nooit meer welkom hier.

Eyjafjallajökull 16 januari 2015 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7503153)
Inderdaad. We zouden mensen met zulke ingesteldheid zelfs moeten uitnodigen om te vertrekken. Maar ze moeten wel een papier ondertekenen: een keer vertrokken, nooit meer welkom hier.

Het zijn je sossenvriendjes die ze liever hier houden.
Hoe zou dat nu toch komen ?

Nietzsche 16 januari 2015 18:38

Tegen de muur met dit soort mensen.

MORPHEUS 16 januari 2015 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7503148)


VILVOORDE - De politie heeft vrijdagmiddag een 18-jarige jongen opgepakt in Vilvoorde omdat hij klaarstond om naar Syrië te vertrekken. Dat meldt RingTV en bevestigt de Vilvoordse burgemeester Hans Bonte (SP.A) aan onze redactie.

Het gaat om een 18-jarige jongen die afkomstig is uit een buurgemeente van Vilvoorde, maar wel in de stad school loopt, in het Katholiek Instituut voor Technisch Onderwijs (KITO). ‘De politie hield hem al een tijdje in de gaten, maar is vrijdagmiddag tot mijn grote spijt moeten optreden omdat hij op het punt stond naar Syrië te vertrekken’, bevestigt Bonte. De jongen beschikte onder meer over valse papieren om naar Syrië te vertrekken, en had op school de aanslagen in Parijs verheerlijkt.

‘Preventieve beleid werkt’

Voor Bonte is het duidelijk. ‘Na wat er in Parijs en Verviers is gebeurd, is het volstrekt onbegrijpelijk dat mensen het in hun hoofd krijgen om naar Syrië te vertrekken. Maar deze nieuwe arrestatie toont wel aan dat het preventieve beleid werkt.’

De Luikse burgemeester Willy Demeyer (PS) bevestigde vrijdagmiddag tijdens een persconferentie na afloop van de antiterreuracties donderdagavond nog dat de Luikse politie momenteel twintig personen in de gaten houdt, van wie vier teruggekeerde Syrië-strijders. In Vilvoorde zijn het volgens Bonte ‘helaas’ een ‘pak meer’. Concrete cijfers kon hij naar eigen zeggen niet geven, maar het gaat ‘zeker om het dubbele, en zelfs nog ‘meer’.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding

Begrijp ik niet? Waarom niet laten vertrekken en buiten houden?

Ik lees altijd teksten als hyperlinks

Een woord , een korte zin kan bij het aanklikken een volledige map openen.

Bij Bonte zie ik een hyperlink in zijn uitspraak “maar is vrijdagmiddag tot mijn grote spijt moeten optreden”

Ik denk dat het Spa sprookje van de multiculturele samenleving bij die man als een kaartenhuisje instort.
Instorten ? ik bedoel dat de moslim met een hamer timmert op het Spa kaarten huisje




fox 16 januari 2015 18:50

Als het om een Belg gaat zonder dubbele nationaliteit kan je die niet buiten houden, zo simpel is het. Dan hou je ze beter hier vooraleer ze nog verknipter terug komen dan ze al zijn. Maar bon, dat het Oosten nogal simplistisch denkt is al langer geweten.

Drukazz 16 januari 2015 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7503177)
Als het om een Belg gaat zonder dubbele nationaliteit kan je die niet buiten houden, zo simpel is het. Dan hou je ze beter hier vooraleer ze nog verknipter terug komen dan ze al zijn. Maar bon, dat het Oosten nogal simplistisch denkt is al langer geweten.

Maak een deal met één of ander Afrikaans land waar ze onze éénpaspoortige Belgen opvangen en in ruil geven we ze geld/oorlogsmaterieel.

Voor alles is een oplossing.

Het Oosten 16 januari 2015 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7503177)
Als het om een Belg gaat zonder dubbele nationaliteit kan je die niet buiten houden, zo simpel is het. Dan hou je ze beter hier vooraleer ze nog verknipter terug komen dan ze al zijn. Maar bon, dat het Oosten nogal simplistisch denkt is al langer geweten.

Tut tut. Nationaliteit afpakken!

Mensen die zich aansluiten bij islamitische (of andere) moorddadige bendes die onze democratie overhoop willen schieten, zijn onze nationaliteit niet waardig.

Xenophon 16 januari 2015 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7503182)
Maak een deal met één of ander Afrikaans land waar ze onze éénpaspoortige Belgen opvangen en in ruil geven we ze geld/oorlogsmaterieel.

Voor alles is een oplossing.

Vroeger hadden we dat met de Congo kunnen regelen, voor een container caoutchou botten.

fox 16 januari 2015 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7503182)
Maak een deal met één of ander Afrikaans land waar ze onze éénpaspoortige Belgen opvangen en in ruil geven we ze geld/oorlogsmaterieel.

Voor alles is een oplossing.

Ik heb het natuurlijk over oplossingen binnen een wettelijk kader, maar laat u vooral niet tegenhouden om ook wat simplismen in het rond te gooien.

Eyjafjallajökull 16 januari 2015 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7503183)
Tut tut. Nationaliteit afpakken!

Mensen die zich aansluiten bij islamitische (of andere) moorddadige bendes die onze democratie overhoop willen schieten, zijn onze nationaliteit niet waardig.

Je gaat ze apatride maken?

fox 16 januari 2015 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7503183)
Tut tut. Nationaliteit afpakken!

Mensen die zich aansluiten bij islamitische (of andere) moorddadige bendes die onze democratie overhoop willen schieten, zijn onze nationaliteit niet waardig.

Je kan iemand niet staatloos maken. Ik weet wel dat wetten niet zo belangrijk zijn voor Belgicistjes, maar dat is nu eenmaal de realiteit.

MORPHEUS 16 januari 2015 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7503182)
Maak een deal met één of ander Afrikaans land waar ze onze éénpaspoortige Belgen opvangen en in ruil geven we ze geld/oorlogsmaterieel.

Voor alles is een oplossing.

denkpiste

rijbewijs met punten .....................paspoort met punten

betrapt met 2.0 promille in uw bloed, 100 ,km/u in een bebouwde kom

betrapt in Syrie ..........................

denkpiste

Het Oosten 16 januari 2015 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7503190)
Je kan iemand niet staatloos maken. Ik weet wel dat wetten niet zo belangrijk zijn voor Belgicistjes, maar dat is nu eenmaal de realiteit.

Volgens mij kan men dat wel. En wel door de 'vervallenverklaring van de Belgische nationalitei't. Na WO II werden een goeie 3000 collaborateurs vervallen verklaard van hun Belgische nationaliteit. De 'vervallenverklaring' is een straf door een Belgische rechtbank uitgesproken.

hamac 16 januari 2015 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7503149)
Dat hij eruit ziet als een schurk, dat kan niemand ontkennen, maar ik geloof nooit dat die man 18 is.

:rofl:

Bonte is echter wel de enige sos die zijn bek opentrekt/opentrok sinds de export van ambulanciers naar Syrië.

Pandareus 16 januari 2015 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7503149)
Dat hij eruit ziet als een schurk, dat kan niemand ontkennen, maar ik geloof nooit dat die man 18 is.

:lol: meesterlijk sarcasme !

Xenophon 16 januari 2015 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7503210)
Volgens mij kan men dat wel. En wel door de 'vervallenverklaring van de Belgische nationalitei't. Na WO II werden een goeie 3000 collaborateurs vervallen verklaard van hun Belgische nationaliteit. De 'vervallenverklaring' is een straf door een Belgische rechtbank uitgesproken.

Die hadden dan wel de Duitse nationaliteit, en uiteindelijk lachten die het laatst, want ze kregen daar meer pensioen dan de Belgen.

Drukazz 16 januari 2015 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7503222)
:rofl:

Bonte is echter wel de enige sos die zijn bek opentrekt/opentrok sinds de export van ambulanciers naar Syrië.

True. Echter een sos blijft een sos.

Het Oosten 16 januari 2015 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7503188)
Je gaat ze apatride maken?

Dat ze de nationaliteit aannemen van hun nieuwe kalifatische staat! Daar vechten ze toch voor? In ieder geval, voor die rekels is er hier geen plaats.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be