Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De Vlaamse wegen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238272)

demonen 13 april 2017 08:32

De Vlaamse wegen
 
Een wielertoerist uit Lier is om het leven gekomen na een zware val in de Bosstraat in Duffel. De 69-jarige man van wielerclub RV Waarloos was met zijn wiel in een spleet in he wegdek beland en op zijn hoofd terechtgekomen.

Lucien Remue (69) ging afgelopen zondag traditiegetrouw met zijn vrienden van wielerclub RV Waarloos een tochtje maken. Maar na minder dan twee kilometer liep het fout. “In de Bosstraat in Duffel is mijn vader met zijn wiel in een spleet in het midden van de weg terechtgekomen”, vertelt zoon Raf aangeslagen. “De spleet bevond zich tussen de twee betonplaten en was blijkbaar niet meer opgevuld.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...ten-van-wegdek

Schande!!!

omaplop 13 april 2017 08:54

De economie moet draaien he. De bandenverkoop zal in België wel de hoogte zijn ingegaan.

In Wallonië is de staat van het wegdek nog erger. Blijkbaar zijn de aannemers niet meer in staat om degelijke kwaliteit te gebruiken en niettegenstaande de vooruitgang van de techniek kunnen ze zelfs nieuwe banen niet meer vlakleggen en worden we geshaked bij het gebruik ervan.
Heel eigenaardig: in een klein landje als Luxemburg kunnen ze dat blijkbaar wel!

Ondertussen vallen er dus wel dodelijke slachtoffers !!!!!

Wat mijn vraag wel is:hoe kan je als fietser midden op de weg in een dwarse streep vast komen te zitten?

Eduard Khil 13 april 2017 09:07

wat voor een lomperik dat hij daar over valt. Wat moeten die fietsers in de steden dan zeggen die constant tramsporen moeten kruisen? Of de wielertoeristen die wél met een fiets kunnen rijden en over de kasseien gaan dokkeren?

reservespeler 13 april 2017 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8427111)
Een wielertoerist uit Lier is om het leven gekomen na een zware val in de Bosstraat in Duffel. De 69-jarige man van wielerclub RV Waarloos was met zijn wiel in een spleet in he wegdek beland en op zijn hoofd terechtgekomen.

Lucien Remue (69) ging afgelopen zondag traditiegetrouw met zijn vrienden van wielerclub RV Waarloos een tochtje maken. Maar na minder dan twee kilometer liep het fout. “In de Bosstraat in Duffel is mijn vader met zijn wiel in een spleet in het midden van de weg terechtgekomen”, vertelt zoon Raf aangeslagen. “De spleet bevond zich tussen de twee betonplaten en was blijkbaar niet meer opgevuld.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...ten-van-wegdek

Schande!!!

Die spleet is in het midden van de weg.
Moesten die wielerterroristen zich een beetje aan de wegcode houden, dan kon Lucien volgende week zondag weer fietsen.

Die terroristen wanen zich de koning van de weg.

demonen 13 april 2017 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8427153)
Die spleet is in het midden van de weg.
Moesten die wielerterroristen zich een beetje aan de wegcode houden, dan kon Lucien volgende week zondag weer fietsen.

Die terroristen wanen zich de koning van de weg.

Ik ben motorrijder en zeg U dat de Vlaamse wegen in zeer slechte staat zijn en levensgevaarlijk zijn voor iedereen die met 2 wielen aan het verkeer meedoet!

Another Jack 13 april 2017 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8427153)
Die spleet is in het midden van de weg.
Moesten die wielerterroristen zich een beetje aan de wegcode houden, dan kon Lucien volgende week zondag weer fietsen.

Die terroristen wanen zich de koning van de weg.

Waarom hebben de gemeentediensten die spleet dan al weggewerkt?

Anna List 13 april 2017 09:25

ik ga alleen in NL fietsen, in Vlaanderen is dat levensgevaarlijk vanwege de totaal onkundig ontworpen en geplaatste infrastructuur.

pajoske 13 april 2017 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8427153)
Die spleet is in het midden van de weg.
Moesten die wielerterroristen zich een beetje aan de wegcode houden, dan kon Lucien volgende week zondag weer fietsen.

Die terroristen wanen zich de koning van de weg.

Ff op google gekeken. Die weg is eigenlijk maar breed genoeg voor één wagen. Volgens geopunt (theoretisch) 5m. En zo te zien is daar zeer weinig verkeer.

Buiten de bebouwde kom mag je volgens de wegcode met 2 naast elkaar fietsen.

Het lijkt me dus niet correct de verantwoordelijkheid af te schuiven op de weggebruiker.

pajoske 13 april 2017 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8427172)
ik ga alleen in NL fietsen, in Vlaanderen is dat levensgevaarlijk vanwege de totaal onkundig ontworpen en geplaatste infrastructuur.

De wegeninfrastructuur voor fietsers is in Nederland idd beter dan in België. Gelukkig maakt het BEL-Limburgse fietsnetwerk over het algemeen een uitzondering op die regel. Tevens is de aanduidng vna de nummers hier beer dan in Nederland.
Maar ik ga ook dikwijls naar Nederland, omdat in België te veel fietsfile's zijn bij mooi weer. En met behulp van een gps en op voorhand uitgestippelde routes is het Nederland (en Duitsland) geen probleem om je weg te vinden.

Another Jack 13 april 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8427189)
Ff op google gekeken. Die weg is eigenlijk maar breed genoeg voor één wagen. Volgens geopunt (theoretisch) 5m. En zo te zien is daar zeer weinig verkeer.

Buiten de bebouwde kom mag je volgens de wegcode met 2 naast elkaar fietsen.

Het lijkt me dus niet correct de verantwoordelijkheid af te schuiven op de weggebruiker.

Volgens reservespeler verdienen mensen te sterven wanneer ze per ongelijk over het midden van de baan rijden.

Jay-P. 13 april 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8427172)
ik ga alleen in NL fietsen, in Vlaanderen is dat levensgevaarlijk vanwege de totaal onkundig ontworpen en geplaatste infrastructuur.

Ge moet wat overhebben om in je favoriete Ollands sterren eethuis te geraken he!
Toch maar oppassen dat ge geen brug te ver rijdt...

Oei, ben d' ermee weg. Heb beloofd om voor mijn 'Ministerie of Everything-en-een-beetje-meer' te koken, en niet Kantonees...

Anna List 13 april 2017 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8427192)
De wegeninfrastructuur voor fietsers is in Nederland idd beter dan in België. Gelukkig maakt het BEL-Limburgse fietsnetwerk over het algemeen een uitzondering op die regel. Tevens is de aanduidng vna de nummers hier beer dan in Nederland.
Maar ik ga ook dikwijls naar Nederland, omdat in België te veel fietsfile's zijn bij mooi weer. En met behulp van een gps en op voorhand uitgestippelde routes is het Nederland (en Duitsland) geen probleem om je weg te vinden.

in NL moet je als fietser gewoon de speciale (wit/rood) fietswegwijzers volgen, niks geen gezoek naar nummers ... zo kan je met een paar gemeentenamen te onthouden rustig en relax een hele tocht fietsen ... als je dat in B moet doen dan zit je direct met zo'n lijstje van 30 nrs ... niks dan gesukkel, en mis je 1 nr dan sta je verloren ...

Eduard Khil 13 april 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8427161)
Ik ben motorrijder en zeg U dat de Vlaamse wegen in zeer slechte staat zijn en levensgevaarlijk zijn voor iedereen die met 2 wielen aan het verkeer meedoet!

ge woont niet eens meer in Vlaanderen, hangmatter

Eduard Khil 13 april 2017 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8427164)
Waarom hebben de gemeentediensten die spleet dan al weggewerkt?

ambtenaren die een probleem oplossen? Dat kan niet volgens demonen! :lol:

Anna List 13 april 2017 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8427144)
wat voor een lomperik dat hij daar over valt. Wat moeten die fietsers in de steden dan zeggen die constant tramsporen moeten kruisen? Of de wielertoeristen die wél met een fiets kunnen rijden en over de kasseien gaan dokkeren?

gewoon een Sep Van Marcke fan wsl ... hier kan je doorklikken op t filmpje :

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2940565


edit : kan je NIET doorklikken op t filmpje ... VRT plaatst foto met playsymbool, maar t is geen filmke ... :roll: goe bezig VRT

Eduard Khil 13 april 2017 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8427235)

edit : kan je NIET doorklikken op t filmpje ... VRT plaatst foto met playsymbool, maar t is geen filmke ... :roll: goe bezig VRT

tssss ambtenaren toch

GZV 13 april 2017 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8427111)
Een wielertoerist uit Lier is om het leven gekomen na een zware val in de Bosstraat in Duffel. De 69-jarige man van wielerclub RV Waarloos was met zijn wiel in een spleet in he wegdek beland en op zijn hoofd terechtgekomen.

Lucien Remue (69) ging afgelopen zondag traditiegetrouw met zijn vrienden van wielerclub RV Waarloos een tochtje maken. Maar na minder dan twee kilometer liep het fout. “In de Bosstraat in Duffel is mijn vader met zijn wiel in een spleet in het midden van de weg terechtgekomen”, vertelt zoon Raf aangeslagen. “De spleet bevond zich tussen de twee betonplaten en was blijkbaar niet meer opgevuld.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...ten-van-wegdek

Schande!!!

Jammer voor de man en zijn familie.Maar kijk,het probleem van het slechte wegdek is al op zijn Belgisch opgelost.Bloemen

Anna List 13 april 2017 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8427238)
tssss ambtenaren toch

echt hé

ik zou zo iemand ontslaan mochten ze dat hier op de bedrijfswebsites riskeren zo'n luie stoten.

reservespeler 13 april 2017 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8427205)
Volgens reservespeler verdienen mensen te sterven wanneer ze per ongelijk over het midden van de baan rijden.

Mij geen woorden in de mond leggen die ik niet geschreven heb.

Another Jack 13 april 2017 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8427261)
Mij geen woorden in de mond leggen die ik niet geschreven heb.

Een terrorist heb je die man genoemd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be