Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Maken kinderen ons echt gelukkig? Antwoord: NEEN (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204618)

Hypochonder 13 juli 2014 09:48

Maken kinderen ons echt gelukkig? Antwoord: NEEN
 
Citaat:

Vanuit evolutionair oogpunt heeft de voortplanting perfect zin, maar wat het voor ouders zelf doet is minder duidelijk. Hoewel de maatschappij dicteert dat het hebben van kinderen mensen gelukkiger en completer maakt, suggereert onderzoek dat dit eerder een mythe is. Talloze studies geven aan dat ouders niet gelukkiger zijn dan hun kinderloze soortgenoten; integendeel, ze zijn het vaak minder. Andere studies hebben aangetoond dat kinderen het huwelijk bemoeilijken: zowat 40% van echtelijke ruzies zou over de kinderen gaan. In een Texaans onderzoek uit 2004 stond de opvoeding van kinderen op een zestiende plaats in de lijst van 20 bezigheden die ondervraagde vrouwen het liefst deden. Eten klaarmaken, televisie kijken en schoonmaken stonden hoger genoteerd. Conclusies die moderne ouders die elk aspect van het opvoeden van kinderen hebben beleefd niet eens zullen verwonderen.

Kinderen geven ons zalige, uitzonderlijke momenten, maar de dagelijkse realiteit gaat niet veel verder dan koken, wassen, brengen, halen en meningsverschillen over welke kleding ze aan moeten en hoe laat ze thuis moeten zijn. Ze geven ons ook onvoorwaardelijke liefde. Maar geluk, neen, daar heeft het weinig mee te maken. Mensen verwachten ook te veel van het leven. Daarom kiezen ze steeds later voor kinderen. Onderzoekers hebben berekend dat elke generatie het lastiger vindt om kinderen op te voeden dan de vorige, gewoon omdat ze meer vrijheid hebben gekend en het moeilijker vinden om die vrijheid op te geven. Vandaar het typisch 21ste eeuwse fenomeen waarbij ouders terug verlangen naar de tijd dat ze dertig waren en deden waar ze zin in hadden.

Steeds meer vrouwen kiezen ervoor om gewoon kinderloos te blijven. Een Amerikaanse studie geeft zelfs aan dat het aantal kinderloze vrouwen is opgelopen tot 18%, vergeleken met 10% in 1976. Somigen vrezen dan ook voor een verstoring van onze demografie, die de Westerse beschaving ten onder dreigt te brengen. Anderen zien hierin gewoon een maatschappelijke verschuiving, waarin het ouderschap als een actieve keuze wordt beschouwd en niet gewoon een fase van het leven waar je door moet. Kinderloos zijn was ooit voorbehouden aan de hoogopgeleiden, maar ook de rest van de samenleving kiest steeds makkelijke om geen kinderen te hebben. Toekomstige generaties zullen hier op terugkijken en zich afvragen waarom de maatschappij het zo moeilijk deed over vrouwen die geen kinderen wilden hebben.
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.

Travis66 13 juli 2014 10:49

Ja hallo, dat is een riskante post van jou hoor. Het feit dat je overschot van gelijk hebt doet daar niks vanaf. Ze gaan je rond de oren slaan met een idiote term als "kinderwens" alsof die niet in de vergelijking werd opgenomen. Zodra ze dat door hebben gaan ze je erop wijzen dat geluk niet meetbaar is. En dan in een ultieme poging komt de vraag "en wie gaat jouw pensioen betalen?" alsof kinderen niet meer aan de sociale zekerheid kosten dan dat ze bijdragen en overbevolking enkel een issue van de derde wereld is.

Nochtans maken ze facebook posts over de rust en stilte die ze hebben als ze de kinderen eens een weekend met de bomma en bompa hebben meegegeven. Doet niet ter zake, mensen willen blind blijven voor problemen die bij kinderen horen. "Ge krijgt er zoveel voor terug" is een term die zonder afweging gezet wordt tegenover de zorgen, kosten, slapeloze nachten, huwelijkse spanningen en het verlies van een eigen leven.
Om dan nog maar te zwijgen welke impact kinderen hebben op meer dan de helft van de koppels die gaan scheiden en dan geconfronteerd worden met samengestelde gezinnen en de problemen die daar bij horen.

Jij durft hoor! :P

Tóraí 13 juli 2014 10:58

En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: "Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde!" (Genesis 9:1)
Hoe meet men geluk objectief?

Ik bespeur verder bij Travis66 een onderliggende kinderminachting.

Travis66 13 juli 2014 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7231658)
En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: "Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde!" (Genesis 9:1)
Hoe meet men geluk objectief?

Ik bespeur verder bij Travis66 een onderliggende kinderminachting.

Ik studeer voor onderwijzer lagere school. Mijn leerlingen aanbidden mij en het gevoel is wederzijds.

Tóraí 13 juli 2014 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 7231659)
Ik studeer voor onderwijzer lagere school. Mijn leerlingen aanbidden mij en het gevoel is wederzijds.

Om de kinderen op te voeden van domme mensen met idiote kinderwensen waardoor hun huwelijk stukgaat? Of zit er achter die arrogante woorden vol minachting toch een gemis?

Travis66 13 juli 2014 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7231662)
Om de kinderen op te voeden van domme mensen met idiote kinderwensen waardoor hun huwelijk stukgaat? Of zit er achter die arrogante woorden vol minachting toch een gemis?

Kinderen zijn fantastisch.
Niet inzien dat ze in huis halen een domper op je geluk zet is dom.
Domme mensen horen geen kinderen op te voeden, die mismeesteren die kinderen. En dat is mishandeling. Spijtig genoeg zijn zij die het minst in staat zijn kinderen op te voeden, "trotse" ouders van de meeste.

Ik ben fan van elke ouder die zegt "Had ik het geweten, ik had het niet gedaan." En ik wantrouw iedereen die zegt dat zijn kinderen hem/haar gelukkig maken. Die doet niet wat nodig is.

Tóraí 13 juli 2014 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 7231674)
Niet inzien dat ze in huis halen een domper op je geluk zet is dom.

Alweer, dat is niet objectief te meten.
Citaat:

Domme mensen horen geen kinderen op te voeden, die mismeesteren die kinderen. En dat is mishandeling.
En hoe ga je dat objectief meten? Ouderdiploma's?
Citaat:

Ik ben fan van elke ouder die zegt "Had ik het geweten, ik had het niet gedaan." En ik wantrouw iedereen die zegt dat zijn kinderen hem/haar gelukkig maken. Die doet niet wat nodig is.
Arrogantie en zelfingenomenheid ten top! Je kunt dat zomaar eventjes beslissen, oordelen wie dom is en wie doet voor zijn kinderen wat nodig is. Dat bovendien nog als student leerkrachtenopleiding lager onderwijs, een groep die recentelijk enorm negatief in het nieuws kwam.

Men zou zich bovendien kunnen afvragen of iemand met zo'n laatdunkende opinie over ouders wel doet wat nodig is. Ik zie wederom mijn keuze voor thuisonderwijs bevestigd.

Travis66 13 juli 2014 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7231690)
Alweer, dat is niet objectief te meten.

En hoe ga je dat objectief meten? Ouderdiploma's?

Arrogantie en zelfingenomenheid ten top! Je kunt dat zomaar eventjes beslissen, oordelen wie dom is en wie doet voor zijn kinderen wat nodig is. Dat bovendien nog als student leerkrachtenopleiding lager onderwijs, een groep die recentelijk enorm negatief in het nieuws kwam.

Men zou zich bovendien kunnen afvragen of iemand met zo'n laatdunkende opinie over ouders wel doet wat nodig is. Ik zie wederom mijn keuze voor thuisonderwijs bevestigd.

Ten eerste is er van objectief meten geen sprake, het gaat hier om relatief meten. En dat kan zonder problemen.

Ten tweede is het heel makkelijk om conclusies te verbinden aan idiote acties. Iemand die in de loop van een geladen geweer kijkt om te zien of het proper is, noem ik dom. Daar is niks arrogants aan. Dat jij sommige domme daden niet herkent is mijn probleem niet.

Als je dan toch individuele beoordelingen wil maken op basis van een groepsscore, wees dan op zijn minst consequent en wees TEGEN thuisonderwijs. :P

Libro 13 juli 2014 11:38

Ook al zou ik hen bij momenten achter het behang plakken: ik ben gelukkig met mijn kinderen. Wie hier niet bij kan: niet mijn probleem. Doeoeoeiiii.

Hypochonder 13 juli 2014 11:44

Om te geloven dat kinderen krijgen/opvoeden je gelukkig zal maken moet je inderdaad dom zijn.

Travis66 13 juli 2014 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7231722)
Ook al zou ik hen bij momenten achter het belang plakken: ik ben gelukkig met mijn kinderen. Wie hier niet bij kan: niet mijn probleem. Doeoeoeiiii.

Hier even op reageren, want ik wordt ook niet graag fout begrepen. Dus (mis)(ge)bruik ik jouw post effe :)
Ik kan jouw uitspraak 100% onderschrijven. En ik gun je je geluk.

Iedereen die denkt dat ik mezelf nu tegenspreek, begrijpt niet wat ik hierboven schreef :)

Cheminot 13 juli 2014 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231734)
Om te geloven dat kinderen krijgen/opvoeden je gelukkig zal maken moet je inderdaad dom zijn.

Kinderen veranderen je leven in goede of slechte zin, dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Als je kinderen wilt om gelukkig te worden, dan vertrek je al vanuit het verkeerde standpunt.

Hypochonder 13 juli 2014 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7231722)
Ook al zou ik hen bij momenten achter het behang plakken: ik ben gelukkig met mijn kinderen. Wie hier niet bij kan: niet mijn probleem. Doeoeoeiiii.

Je geeft in één en dezelfde zin toe dat er momenten zijn waar je helemaal niet gelukkig bent met je kinderen. Dat is zeer mooi.

Hypochonder 13 juli 2014 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7231747)
Kinderen veranderen je leven in goede of slechte zin, dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Als je kinderen wilt om gelukkig te worden, dan vertrek je al vanuit het verkeerde standpunt.

Je zou ervan verschieten hoeveel mensen daar van uit gaan en dat argument gebruiken als je ernaar vraagt.

Libro 13 juli 2014 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231757)
Je geeft in één en dezelfde zin toe dat er momenten zijn waar je helemaal niet gelukkig bent met je kinderen. Dat is zeer mooi.

Kwestie van geven en nemen, niet waar.

hurricane 13 juli 2014 12:19

Wij hebben 3 kinderen. Alle drie gewenst. En om eerlijk te zijn, ze zijn een zegen voor ons.
De wederzijdse hulp en het wederzijdse respect is met geen geld te betalen.
Eigenlijk had ik er nog meer willen hebben. Maar het moet betaalbaar blijven.

Travis66 13 juli 2014 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231758)
Je zou ervan verschieten hoeveel mensen daar van uit gaan en dat argument gebruiken als je ernaar vraagt.

Ik schrik er niet van, het is inderdaad een meerderheid.
Er zijn er ook die de beslissing weloverwogen maken.

Je kan ze meestal gemakkelijk uit elkaar halen. Het zijn zij die zeggen dat ze een "baby" willen die niet weten waar ze aan beginnen. Als ze voor kinderen gaan is er al hoop.

Cheminot 13 juli 2014 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 7231828)
Ik schrik er niet van, het is inderdaad een meerderheid.
Er zijn er ook die de beslissing weloverwogen maken.

Je kan ze meestal gemakkelijk uit elkaar halen. Het zijn zij die zeggen dat ze een "baby" willen die niet weten waar ze aan beginnen. Als ze voor kinderen gaan is er al hoop.

En dan nog, de eerste keer is alles nieuw. De eerste keer ziek, eerste keer koorts, de eerste tandjes, zelfs de eerste pamper. -)

Travis66 13 juli 2014 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7231854)
En dan nog, de eerste keer is alles nieuw. De eerste keer ziek, eerste keer koorts, de eerste tandjes, zelfs de eerste pamper. -)

Tja, je kan aan niks beginnen met ervaring. Maar je kan je wel informeren.

Hypochonder 13 juli 2014 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 7231785)
Wij hebben 3 kinderen. Alle drie gewenst. En om eerlijk te zijn, ze zijn een zegen voor ons.

Leg eens uit waarom die kinderen een zegen zijn voor jullie? Niet dat ik betwijfel dat dit zo is, ik ben er gewoon nieuwsgierig naar.

Thuleander 13 juli 2014 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231568)

Merk op hoe de begeleidende foto van een artikel dat beweert dat het hebben van kinderen 'niet gelukkig maakt' een foto van drie blanke kinderen is.

Voor wie moest twijfelen tot wie de boodschap gericht is...

Miauw! 13 juli 2014 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7231747)
Kinderen veranderen je leven in goede of slechte zin, dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Als je kinderen wilt om gelukkig te worden, dan vertrek je al vanuit het verkeerde standpunt.

Helemaal mee eens!

(nb: ik heb zelf 3 kinderen, die ik voor niets ter wereld zou willen missen)

kiko 13 juli 2014 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231568)
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm

Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig.

"Instinctmatig heb geweten..."

gniffel

Je hebt daar ook eens een artikeltje gelezen en direct wordt je "instinct bevestigd." Voor een hypochonder kun je best grappig zijn.

Citaat:

Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben.
Dat is helemaal geen mythe, want slechts weinig mensen beweren dat kinderen sowieso "een blijvende impact op geluk zouden hebben". Ik heb geen idee waar je dergelijke gedachten vandaan haalt.

Citaat:

Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.
Uitzonderingen niet te na gesproken is er geen enkele ouder die zijn kind niet doodgraag ziet en niet door het vuur zou gaan voor hun kinderen. Liefde heet zoiets. Iemand doodgraag zien is een vorm van geluk.

Citaat:

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Allez vooruit, mensen die zich voortplanten - samen met het overlevingsinstinct is de voortplantingsdrift de meest natuurlijke drift die er bestaat - zijn eigenlijk gewoon "meelopers."

De kip die een ei legt en de leeuwin met welpen zullen ook wel meelopers zijn, jouw redenering volgend.

Fascinerend inzicht.

Demper 13 juli 2014 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231568)
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm

Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.

Of kinderen je al dan niet gelukkig maken, hangt volledig af van de ouders en de opvoeding.

Als jij een slecht voorgevoel daarover hebt, vind ik het goed dat jij geen kinderen maakt.

Neem goed je voorzorgen en zorg dat je vrouw niet zwanger geraakt, want anderen zitten dan opgescheept met miskweekte kinderen.

Je hebt in die zin gelijk over meelopers, maar dat gaat veel verder dan kinderen.

Er zijn mensen die een huishouden stichten uit pure meeloperij ja.

Er zijn zelfs mensen die bij elkaar blijven puur voor de schijn, terwijl ze elkaar al lang niet meer kunnen uitstaan.

Travis66 13 juli 2014 16:20

Citaat:

Talloze studies geven aan dat ouders niet gelukkiger zijn dan hun kinderloze soortgenoten; integendeel, ze zijn het vaak minder.
Toch plezant dat je zo op een forum zit waar elke Vlaming zonder onderzoek te doen over betere data beschikt dan de wetenschap.
Buikgevoel waarschijnlijk.

circe 13 juli 2014 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7231918)
Merk op hoe de begeleidende foto van een artikel dat beweert dat het hebben van kinderen 'niet gelukkig maakt' een foto van drie blanke kinderen is.

Voor wie moest twijfelen tot wie de boodschap gericht is...

Stel je voor dat ze er drie negertjes bij zouden gezet hebben....

fox 14 juli 2014 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231568)
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.

Ik ben 1 van die meelopers. Mijn vriendin wou persé kinderen en ik wou mijn vriendin niet kwijt wat zowieso ging gebeuren moest ik blijven weigeren. Zo simpel was het dus bij mij. Nu heb ik 2 koters rondlopen. Je moet er veel vrijheid voor opgeven maar bon, ik zou niet meer zonder die 2 kunnen. Dus nee, ik wilde eigenlijk geen kinderen, maar ja, ze maken mij wel gelukkig.

cookie monster 14 juli 2014 14:26

Ik wil zelf geen kinderen , niet direkt omwille van mijn handicap ,
maar ik wil er geen , ik ben vrijgezel & ben er gelukkig mee :)
Trouwens , ik ben graag alleen ; ik kan daarvan zalig genieten :thumbsup:
Maar ok , omwille van mijn handicap , is mijn eigen beslissing !!
En ja , ik moet eerst voor mezelf kunnen zorgen !!

Een maat van me , ook vrijgezel , hij is het beu om alleen te zijn !!
Hij wil perse Huisje , Tuin , vrouw , & Kinderen ,
anders vindt die zich maar "loser" t.o.v. de maatschappij ,
ook AL zijn neven & nichten zijn getrouwd of samenwonend & H.T.K !!
Hoe mijn maat over H.T.K. klapt , heel lichtjes zelfs !!
Zou die een vrouw vinden , liefst met kinderen , want dat vindt die geweldig ,
maar 1 feit vergeet die , wanneer het niet uw kinderen zijn ,
heb je er geen zak over te zeggen , inclusief moet je de ex erbij nemen !!
Maar die denkt dat dan allemaal dan wel goed komt !?!?
Stel , wat als er iets onverwacht ernstig gebeurt ??
Hij moet nu al knokken om rond te komen + licht gehandicapt , dus ....
Volgens mij beseft hij de impact van kinderen hebben niet helemaal !!
Ik vroeg hem waarom dan zulke onnodige risico's eventueel willen nemen ??
Een maat van hem , was getrouwd , heeft kinderen , dan ratelt die
daarover hoe die maat van hem met zijn kinderen goed om kan !!
Mijne maat ziet het volgens mij TE rooskleurig in !!
Hij vindt dat ik alles te zwart/wit zie ??


http://91.121.97.41/showpost.php?p=6...&postcount=273
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=273

Hypochonder 14 juli 2014 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7232995)
Ik ben 1 van die meelopers. Mijn vriendin wou persé kinderen en ik wou mijn vriendin niet kwijt wat zowieso ging gebeuren moest ik blijven weigeren. Zo simpel was het dus bij mij. Nu heb ik 2 koters rondlopen. Je moet er veel vrijheid voor opgeven maar bon, ik zou niet meer zonder die 2 kunnen. Dus nee, ik wilde eigenlijk geen kinderen, maar ja, ze maken mij wel gelukkig.

Iedereen mag van mij doen wat hij wil en ik kan er best inkomen dat kinderen voor grote geluksmomenten in iemands leven kunnen zorgen maar voor een algemeen blijvend geluksgevoel? Dat kan niet.

de vuile muilekoek 14 juli 2014 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231568)
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.

Het is gewoon een idioot te drang op de idioot te moment8-)

de vuile muilekoek 14 juli 2014 16:11

EN zo is heel het leven...

Hypochonder 14 juli 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7233487)
Het is gewoon een idioot te drang op de idioot te moment8-)

Mocht ik hier iets van snappen dan zou ik er heel misschien op in kunnen gaan.

Travis66 14 juli 2014 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7233562)
Mocht ik hier iets van snappen dan zou ik er heel misschien op in kunnen gaan.

Hij bedoelt: Het is gewoon een idiote drang op een idioot moment.
Denk dat hij "instinctief" bedoelt:)

circe 14 juli 2014 18:49

Ik begrijp deze draad niet helemaal. Hier worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

a) normaliter plant elk leven wezen zich voort, gedreven door een heleboel hormonale en genetische processen.

b) van vrouwen (weet ik, zelf vrouw zijnde) dat ze op bepaalde leeftijden die drang ontzettend hard ondervinden. Logica heeft er nix mee te maken: ook vrouwen die geen partner hebben, geen voldoende of stabiel inkomen, geen onderdak... voelen die drang

c) dit is niet onmiddellijk hetzelfde als sexuele drang (die vooral ook mannen treft) maar ook vrouwen tijdens hun vruchtbare periodes. De sexuele drang is vergelijkbaar maar niet hetzelfde als "the ticking clock".

d) er zijn dus verschillende elementen die zowel mannen als vrouwen ertoe drijven om (onbewust) aan procreatie te gaan doen.

e) dit lijkt me eigenlijk doodnormale natuurlijke drang, vermits indien we die drang niet zouden hebben, we op één generatie zouden uitgestorven zijn.

f) of kinderen "gelukkig" maken of niet, doet hierbij niets ter zake. We hebben al besloten (onbewust ) om kinderen te hebben, VOORDAT we weten of ze ons gelukkig zullen maken of niet.

g) dus of kinderen je nu gelukkig maken of niet: ze zijn wel een noodzaak wil de mensheid overleven.

h) Ik heb het hele boek niet gelezen, maar ik houd van Midas Dekkers (zelf kinderloos voor zover ik weet), die er het boek "DE LARF" over heeft geschreven.
Citaat:

In uw boek stelt u dat veel mensen kinderen krijgen omdat ze zich vervelen en niet weten wat te doen. Is dat niet een simplistische visie op de voortplanting?
'Het feit dat mensen zich willen voortplanten, is vandaag de dag vooral een sociaal mechanisme. Onze maatschappij is ingesteld op het krijgen van kinderen. Als je door Amsterdam of New York loopt, kun je als alleenstaande prima door het leven. Maar in veel dorpen in Vlaanderen en Nederland is het hebben van kinderen de norm. Als iedereen bij jou in de straat kinderen heeft, is het bijna vanzelfsprekend dat jij ze ook krijgt. Ik zeg niet dat mensen moeten ophouden met het krijgen van kinderen. In tegendeel. Voor sommigen is het het beste wat hen ooit in hun leven is overkomen. Maar ik vind wel dat je er van tevoren heel goed over moet nadenken.'

Gebeurt dat te weinig?
'Dat weet ik wel zeker. De meeste kinderen worden gemaakt omdat het die avond zo gezellig was. Omdat de kaarsjes zo romantisch brandden, de wijn zo lekker was en je partner zulke mooie blauwe ogen had. Ik denk dat het in veel gevallen een slecht overwogen beslissing is. Zeker als je ziet hoe ingrijpend die beslissing is. Het is heel mooi om een kind te krijgen, maar realiseer je wel dat door een kind de mogelijkheden om andere dingen te doen, minder worden.'

Tot slot: wat wilt u mensen met kinderen nog meegeven?
'Behandel kinderen niet als mens, maar alsof het een buitengewoon leuk huisdier is waar je veel van houdt. Voed het op met veel liefde en een beetje hoop.'

En wanneer mag je ze dan als mens gaan behandelen?
'Na de verpopping, na de puberteit dus. Wanneer dat is, merk je vanzelf wel. Dat heb ik al van heel veel ouders gehoord. De stelregel is: als je er een fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren. Maar ja, als ze dat kunnen, gaan ze meestal het huis uit om met een ander een goed gesprek te voeren, ha ha!'

i) al bij al is dit dus een overbodige vraag. We zijn geprogrammeerd om kinderen te maken, en vele mensen zijn héél ongelukkig als dat kinderen maken bij hen niet lukt.

j) kinderen hebben vergt ontzettend veel inzet, geduld, mededogen en ook geld. D.i. : als je je kinderen een goede toekomst wil bieden. Maar je krijgt er dan ook - gewoonlijk, niet altijd - ontzettend veel voor terug. Niets is zo leuk als ouder om te zien dat je kind slaagt in iets waar het heel hard voor heeft gewerkt (weze het lopen, spreken, schrijven dan wel een master halen)

k) maar we leven hier dus niet meer in een wereld waarin kinderen "komen", zoals in Afrika of andere derdewereldlanden, waar ze tegen de sterren op "geworpen" worden, gedreven door onze onverschillige zelfzuchtige genen, zonder bewustzijn. Of dié kinderen geluk brengen is me een raadsel. Ik vraag me af of die ouders of moeders er op dezelfde manier tegenaan kijken als westerse moeders. En of de vraag "maken kinderen me gelukkig" daar zelfs aan de orde komt.

Castor Troy 14 juli 2014 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7233662)
Ik begrijp deze draad niet helemaal. Hier worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

a) normaliter plant elk leven wezen zich voort, gedreven door een heleboel hormonale en genetische processen.

b) van vrouwen (weet ik, zelf vrouw zijnde) dat ze op bepaalde leeftijden die drang ontzettend hard ondervinden. Logica heeft er nix mee te maken: ook vrouwen die geen partner hebben, geen voldoende of stabiel inkomen, geen onderdak... voelen die drang

c) dit is niet onmiddellijk hetzelfde als sexuele drang (die vooral ook mannen treft) maar ook vrouwen tijdens hun vruchtbare periodes. De sexuele drang is vergelijkbaar maar niet hetzelfde als "the ticking clock".

d) er zijn dus verschillende elementen die zowel mannen als vrouwen ertoe drijven om (onbewust) aan procreatie te gaan doen.

e) dit lijkt me eigenlijk doodnormale natuurlijke drang, vermits indien we die drang niet zouden hebben, we op één generatie zouden uitgestorven zijn.

f) of kinderen "gelukkig" maken of niet, doet hierbij niets ter zake. We hebben al besloten (onbewust ) om kinderen te hebben, VOORDAT we weten of ze ons gelukkig zullen maken of niet.

g) dus of kinderen je nu gelukkig maken of niet: ze zijn wel een noodzaak wil de mensheid overleven.

h) Ik heb het hele boek niet gelezen, maar ik houd van Midas Dekkers (zelf kinderloos voor zover ik weet), die er het boek "DE LARF" over heeft geschreven.



i) al bij al is dit dus een overbodige vraag. We zijn geprogrammeerd om kinderen te maken, en vele mensen zijn héél ongelukkig als dat kinderen maken bij hen niet lukt.

j) kinderen hebben vergt ontzettend veel inzet, geduld, mededogen en ook geld. D.i. : als je je kinderen een goede toekomst wil bieden. Maar je krijgt er dan ook - gewoonlijk, niet altijd - ontzettend veel voor terug. Niets is zo leuk als ouder om te zien dat je kind slaagt in iets waar het heel hard voor heeft gewerkt (weze het lopen, spreken, schrijven dan wel een master halen)

k) maar we leven hier dus niet meer in een wereld waarin kinderen "komen", zoals in Afrika of andere derdewereldlanden, waar ze tegen de sterren op "geworpen" worden, gedreven door onze onverschillige zelfzuchtige genen, zonder bewustzijn. Of dié kinderen geluk brengen is me een raadsel. Ik vraag me af of die ouders of moeders er op dezelfde manier tegenaan kijken als westerse moeders. En of de vraag "maken kinderen me gelukkig" daar zelfs aan de orde komt.

Ach ja die ouwe conservatieve Midas Dekkers die niet openstaat voor dialoog. En dan verwijs ik naar zijn belachelijke vertoning bij DWDD. Als je nog steeds vasthoudt dat tarwe goed voor je is, is het logisch dat je wordt uitgelachen

Travis66 14 juli 2014 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7233662)
Ik begrijp deze draad niet helemaal. Hier worden verschillende dingen door elkaar gehaald.

a) normaliter plant elk leven wezen zich voort, gedreven door een heleboel hormonale en genetische processen.

b) van vrouwen (weet ik, zelf vrouw zijnde) dat ze op bepaalde leeftijden die drang ontzettend hard ondervinden. Logica heeft er nix mee te maken: ook vrouwen die geen partner hebben, geen voldoende of stabiel inkomen, geen onderdak... voelen die drang

c) dit is niet onmiddellijk hetzelfde als sexuele drang (die vooral ook mannen treft) maar ook vrouwen tijdens hun vruchtbare periodes. De sexuele drang is vergelijkbaar maar niet hetzelfde als "the ticking clock".

d) er zijn dus verschillende elementen die zowel mannen als vrouwen ertoe drijven om (onbewust) aan procreatie te gaan doen.

e) dit lijkt me eigenlijk doodnormale natuurlijke drang, vermits indien we die drang niet zouden hebben, we op één generatie zouden uitgestorven zijn.

f) of kinderen "gelukkig" maken of niet, doet hierbij niets ter zake. We hebben al besloten (onbewust ) om kinderen te hebben, VOORDAT we weten of ze ons gelukkig zullen maken of niet.

g) dus of kinderen je nu gelukkig maken of niet: ze zijn wel een noodzaak wil de mensheid overleven.

h) Ik heb het hele boek niet gelezen, maar ik houd van Midas Dekkers (zelf kinderloos voor zover ik weet), die er het boek "DE LARF" over heeft geschreven.



i) al bij al is dit dus een overbodige vraag. We zijn geprogrammeerd om kinderen te maken, en vele mensen zijn héél ongelukkig als dat kinderen maken bij hen niet lukt.

j) kinderen hebben vergt ontzettend veel inzet, geduld, mededogen en ook geld. D.i. : als je je kinderen een goede toekomst wil bieden. Maar je krijgt er dan ook - gewoonlijk, niet altijd - ontzettend veel voor terug. Niets is zo leuk als ouder om te zien dat je kind slaagt in iets waar het heel hard voor heeft gewerkt (weze het lopen, spreken, schrijven dan wel een master halen)

k) maar we leven hier dus niet meer in een wereld waarin kinderen "komen", zoals in Afrika of andere derdewereldlanden, waar ze tegen de sterren op "geworpen" worden, gedreven door onze onverschillige zelfzuchtige genen, zonder bewustzijn. Of dié kinderen geluk brengen is me een raadsel. Ik vraag me af of die ouders of moeders er op dezelfde manier tegenaan kijken als westerse moeders. En of de vraag "maken kinderen me gelukkig" daar zelfs aan de orde komt.

1. Men is in staat om de mate van geluk te vergelijken en komt telkens tot de conclusie dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn.
2. Als je die stelling voorlegt aan een doorsnee mens, weigert die dat te geloven.

Jijzelf inbegrepen.

Meer is er niet aan.

DeProf_eet 14 juli 2014 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231568)
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm


Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig. Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben. Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.

Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.

Ik kan hyppo geen ongelijk geven. Veel ouders vinden dat het nodig is om een perfekt huwelijk te hebben. Ook zijn het meestal de vrouwen die er op aandringen. Laten we ook niet vergeten dat veel getrouwde koppels waarvan de vrouw nog een extra kind wil, nog enkel sex met hun man willen als er bij hen een grote kans tot vruchtbaarheid is.

DeProf_eet 14 juli 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7233297)
Een maat van me , ook vrijgezel , hij is het beu om alleen te zijn !!
Hij wil perse Huisje , Tuin , vrouw , & Kinderen ,
anders vindt die zich maar "loser" t.o.v. de maatschappij ,
ook AL zijn neven & nichten zijn getrouwd of samenwonend & H.T.K !!
Hoe mijn maat over H.T.K. klapt , heel lichtjes zelfs !!
Zou die een vrouw vinden , liefst met kinderen , want dat vindt die geweldig ,
maar 1 feit vergeet die , wanneer het niet uw kinderen zijn ,
heb je er geen zak over te zeggen , inclusief moet je de ex erbij nemen !!
Maar die denkt dat dan allemaal dan wel goed komt !?!?
Stel , wat als er iets onverwacht ernstig gebeurt ??
Hij moet nu al knokken om rond te komen + licht gehandicapt , dus ....

Zeg tegen uw maat dat hij een onnozelaar is, met mijn complimenten.

circe 14 juli 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 7233860)
1. Men is in staat om de mate van geluk te vergelijken en komt telkens tot de conclusie dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn.
2. Als je die stelling voorlegt aan een doorsnee mens, weigert die dat te geloven.

Jijzelf inbegrepen.

Meer is er niet aan.

Ik ben GELUKKIG gescheiden, heb twee kinderen en had liever die kinderen gehad als Bewust Alleenstaande Moeder.

Vader heeft me leeggezogen, geen onderhoudsgeld betaald, en ondertussen vijf jaar geleden (gelukkig) overleden;

WIJ = ik en mijn kinderen zijn héél gelukkig nu.

Waarover heb jij het?

(ik was een ONgelukkige moeder gevangen in een huwelijk met zuiplap die mijn loon opzoop en me gijzelde in huis met mijn kinderen.... dat heeft niks te maken met kinderen hebben: we zijn ontsnapt).

Hypochonder 14 juli 2014 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7233898)
Ik ben GELUKKIG gescheiden, heb twee kinderen en had liever die kinderen gehad als Bewust Alleenstaande Moeder.

Vader heeft me leeggezogen, geen onderhoudsgeld betaald, en ondertussen vijf jaar geleden (gelukkig) overleden;

WIJ = ik en mijn kinderen zijn héél gelukkig nu.

Waarover heb jij het?

(ik was een ONgelukkige moeder gevangen in een huwelijk met zuiplap die mijn loon opzoop en me gijzelde in huis met mijn kinderen.... dat heeft niks te maken met kinderen hebben: we zijn ontsnapt).

Gelukkig ben jij en jou kinderen ontsnapt en hebben jullie het nu goed. Anderzijds vergis je je volgens mij wel in één iets: het feit dat je man niks te maken zou hebben met kinderen hebben en de impact daarvan. De man is ontegesprekelijk een essetieel onderdeel van kinderen hebben. En het feit dat hij niet deugde zal zeer waarschijnlijk een impact hebben (gehad) op u en uw kinderen, net zoals het feit dat hij er nu niet meer is, wat natuurlijk beter is in dit geval.

Jij hebt geluk gehad maar hoeveel zijn er die zichzelf nooit meer kunnen herpakken na zo'n situatie? En het ergste van al is dat de kinderen meestal het grootste slachtoffer zijn. Dat is echte onrechtvaardigheid.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be