Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Minister Homans laat zich niet ringeloren ivm Unia (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237817)

De schoofzak 16 maart 2017 22:48

Minister Homans laat zich niet ringeloren ivm Unia
 
Flinke Vlaamse meid !
Soms moet ge er eens deftig invliegen, zelfs al moet er met servies gesmeten worden.

titel: CD&V en Open VLD hebben het nu écht helemaal gehad met Liesbeth Homans
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1

Citaat:

“Homans gedraagt zich meer als militante N-VA’er dan als bevoegd minister.” De Vlaamse minister van Gelijke Kansen (N-VA) haalde gisteren in het Vlaams Parlement nog maar eens uit naar gelijkekansencentrum Unia, en dat pikken haar coalitiepartners niet langer. CD&V wil dat de Vlaamse regering haar terugfluit en ook Open VLD heeft er genoeg van.

“Als u mij nu vraagt om me als minister in te houden, dan zeg ik u: ik ga dat niet doen.” Liesbeth Homans lag de voorbije weken zwaar onder vuur omdat ze met haar kritiek op Unia – dat volgens haar te weinig opkomt voor de gewone Vlaming – al eens een bocht afsneed en foute cijfers citeerde. Maar na een spervuur aan kritiek en vragen gisteren in het Vlaams Parlement liet de N-VA-minister heel duidelijk blijken niet van plan te zijn een toontje lager te zingen. Integendeel: Homans duwde extra op het gaspedaal en maakte het proces van het interfederaal gelijkekansencentrum. Met als vonnis: schuldig.

Volgens Homans is een centrum dat discriminatie bestrijdt en werkt aan gelijke kansen absoluut nodig. “Maar ik heb wel iets tegen een centrum dat met twee maten meet, niet objectief is en alleen maar op één groep focust.” Homans citeerde een waslijst aan feiten die moeten bewijzen dat Unia de Joodse gemeenschap niet goedgezind is, niets doet tegen homohaat in salafistische middens, en zich vooral richt op allochtonen. “Ik kan nog twee uur doorgaan indien u dat wil”, voegde ze eraan toe.
...

marie daenen 17 maart 2017 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8406344)
Flinke Vlaamse meid !
Soms moet ge er eens deftig invliegen, zelfs al moet er met servies gesmeten worden.

titel: CD&V en Open VLD hebben het nu écht helemaal gehad met Liesbeth Homans
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1

Mooi

DewareJakob 17 maart 2017 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8406926)
Mooi

En de rest is weer te laf, en sluiten hun politiek-correcte oogjes, voor zover die al niet jaren dichtgegroeid waren.

Vette Pois(s)on 17 maart 2017 19:45

willen jullie meer of minder unia?

Bobke 17 maart 2017 20:10

Minder.

reservespeler 17 maart 2017 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8406935)
willen jullie meer of minder unia?

Eigenlijk geen unia of gelijk welk centrum dat éénzijdig werkt.

subocaj 18 maart 2017 05:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8406344)
Flinke Vlaamse meid !
Soms moet ge er eens deftig invliegen, zelfs al moet er met servies gesmeten worden.

titel: CD&V en Open VLD hebben het nu écht helemaal gehad met Liesbeth Homans
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1

Ze is dus openbaar ministerie en rechter tegelijkertijd?
Dat ze iets doet aan de godsdienstvrijheid, dat kan ze als minister, je weet wel volledige scheiding van kerk en staat.
Nu is het enkel wat muilen om VB te paaien.

De schoofzak 18 maart 2017 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8407170)
Ze is dus openbaar ministerie en rechter tegelijkertijd?
Dat ze iets doet aan de godsdienstvrijheid, dat kan ze als minister, je weet wel volledige scheiding van kerk en staat.
Nu is het enkel wat muilen om VB te paaien.

Ik begrijp niets van jouw post.

Een minister is verantwoordelijk voor zijn ambtenaren en voor de centen die ze uitgeeft. Unia wordt mede betaald door de Vlaamse regering. Voldoet Unia niet, dan moet Unia hervormd, afgeschaft of whatever ...

Ze is Vlaams minister. Weinig te koekeloeren aan de grondvod voor scheiding van staat en kerk.

Ge gaat wat beter de teksten van uw propagandacel moeten lezen ...

.

De schoofzak 18 maart 2017 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8407170)
Ze is dus openbaar ministerie en rechter tegelijkertijd?
Dat ze iets doet aan de godsdienstvrijheid, dat kan ze als minister, je weet wel volledige scheiding van kerk en staat.
Nu is het enkel wat muilen om VB te paaien.

Ik begrijp niets van jouw post.

Een minister is verantwoordelijk voor zijn ambtenaren en voor de centen die ze uitgeeft. Unia wordt mede betaald door de Vlaamse regering. Voldoet Unia niet, dan moet Unia hervormd, afgeschaft of whatever ...

Ze is Vlaams minister. Weinig te koekeloeren aan de grondvod voor scheiding van staat en kerk.

Ge gaat wat beter de teksten van uw propagandacel moeten lezen ...

.

Karel Martel B 18 maart 2017 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8406935)
willen jullie meer of minder unia?

Minder minder minder.

Kunnen jullie dat regelen?

subocaj 19 maart 2017 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8407280)
Ik begrijp niets van jouw post.

Een minister is verantwoordelijk voor zijn ambtenaren en voor de centen die ze uitgeeft. Unia wordt mede betaald door de Vlaamse regering. Voldoet Unia niet, dan moet Unia hervormd, afgeschaft of whatever ...

Ze is Vlaams minister. Weinig te koekeloeren aan de grondvod voor scheiding van staat en kerk.

Ge gaat wat beter de teksten van uw propagandacel moeten lezen ...

.

Natuurlijk begrijp je dat weer niet.
En kom niet af met je zever van weinig te koekeloeren, jullie zitten in beide regeringen met een meerderheid. Dus zeg maar tegen je partij dat ze buiten belastingen verhogen, ook wat kunnen doen aan dat eeuwenlang gebruiken van religieus gezeik, om wetten te maken die mooi passen in hun eigen kraampje.

Van jouw partij komt enkel wind en belastingverhogingen.

Jakko 20 maart 2017 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8407280)
Ik begrijp niets van jouw post.

Een minister is verantwoordelijk voor zijn ambtenaren en voor de centen die ze uitgeeft. Unia wordt mede betaald door de Vlaamse regering. Voldoet Unia niet, dan moet Unia hervormd, afgeschaft of whatever ...

Ze is Vlaams minister. Weinig te koekeloeren aan de grondvod voor scheiding van staat en kerk.

Ge gaat wat beter de teksten van uw propagandacel moeten lezen ...

.

Een afleidertje voor het graaien van de N-VA dat haar nu zuur opbreekt. Belachelijk volharden in de boosheid en nog niet eens de moeite om in te gaan op een uitnodiging van Unia. Zeer laag bij de grond. Halve waarheden en hele leugens verkopen of het nu uit een Vlaamse of Belgische mond komt, van een Minister verwacht ik dat niet.

De schoofzak 20 maart 2017 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 8408893)
Een afleidertje voor het graaien van de N-VA dat haar nu zuur opbreekt. Belachelijk volharden in de boosheid en nog niet eens de moeite om in te gaan op een uitnodiging van Unia. Zeer laag bij de grond. Halve waarheden en hele leugens verkopen of het nu uit een Vlaamse of Belgische mond komt, van een Minister verwacht ik dat niet.

Als een ambtenaar ballorig is, dan moet de minister niet naar hem of haar luisteren, maar wel hem een disciplinaire nota bezorgen.
De allereerste stap tot ofwel de verbeterde houding van de ambtenaar, ofwel tot zijn ontslag.

.

Jakko 20 maart 2017 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8408913)
Als een ambtenaar ballorig is, dan moet de minister niet naar hem of haar luisteren, maar wel hem een disciplinaire nota bezorgen.
De allereerste stap tot ofwel de verbeterde houding van de ambtenaar, ofwel tot zijn ontslag.

.

Dat kan moeilijk op basis van een artikel uit Joods actueel, Schoof. Luisteren staat niet in het woordenboek van deze Antwerpse.

quercus 20 maart 2017 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8407170)
Ze is dus openbaar ministerie en rechter tegelijkertijd?
Dat ze iets doet aan de godsdienstvrijheid, dat kan ze als minister, je weet wel volledige scheiding van kerk en staat.
Nu is het enkel wat muilen om VB te paaien.

Wat voor een idioot commentaar is dat nu?
Als iemand van de uitvoerende macht kritiek uitoefent op een overheidsdienst dan wordt hij/zij dus ineens "rechter"?
Weet je wat? Je hebt gewoon geen zinnige argumenten meer en dus begin je hartsgrondig te zeveren.
Stop met uw gezemel en kruip in uw bed.

De schoofzak 21 maart 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 8408920)
Dat kan moeilijk op basis van een artikel uit Joods actueel, Schoof. Luisteren staat niet in het woordenboek van deze Antwerpse.

Met heel dien boel van Unia moet hetzelfde gebeuren als met dat onbeschoft schooldirecteurke van Ronse: "terug naar af".

.

Jakko 21 maart 2017 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8409587)
Met heel dien boel van Unia moet hetzelfde gebeuren als met dat onbeschoft schooldirecteurke van Ronse: "terug naar af".

.

Zelfs de N-VA weet dat dit niet kan, laat staan Homans met haar halve waarheden en hele leugens.

XenApp 22 maart 2017 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8407291)
Minder minder minder.

Kunnen jullie dat regelen?

Tuurlijk niet, dan verdwijnen er postjes.

geertvdb 22 maart 2017 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8408913)
Als een ambtenaar ballorig is, dan moet de minister niet naar hem of haar luisteren, maar wel hem een disciplinaire nota bezorgen.
De allereerste stap tot ofwel de verbeterde houding van de ambtenaar, ofwel tot zijn ontslag.

.

Ik ben het met u eens, Unia is een anachronisme, een instituut uit de jaren '90. Niet meer relevant in 2017, tenzij het helemaal hervormd en afgeslankt wordt.

Maar waarom begint ge ook genen thread over Boeve die het schooljaar wil verlaten van 1 september naar 4 september, zodat moslims hun offerfeest kunnen vieren? Daar kunt ge toch ook een boom over opzetten! het zijn weer de tsjeven!

De schoofzak 22 maart 2017 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 8409906)
Zelfs de N-VA weet dat dit niet kan, laat staan Homans met haar halve waarheden en hele leugens.

De uitdrukking 'terug naar af' betekent (voor mij): herbeginnen.
Met een propere lei enz.

Waarom zou dat niet kunnen ?
Niemand kan ijzer smeden met zijn handen (behalve als ge zelf IJzer zijt ... hebdem ?)

.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be