Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Moving the goal post: 901.2 km in een Tesla Model S (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239260)

araneus 19 juni 2017 01:26

Moving the goal post: 901.2 km in een Tesla Model S
 
Zaterdag 17 juni heeft een Tesla Model S 901.2 km afgelegd op één batterijlading. De wagen was niet de zuinigste Tesla die je kan kopen, wel integendeel, het was de snelste!
De Tesla Model S P100D reed 901.2 km en geraakte bovendien op eigen krachten terug aan een laadpaal, er waren dus nog enkele km over in de batterij! Dit wereldrecord werd gereden in de polders tussen Doel, Kieldrecht en Verrebroek.

De twee chauffeurs posten later nog een youtube verslag van de rit. Ik zal de link hier posten.

dpg 19 juni 2017 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 8471740)
Zaterdag 17 juni heeft een Tesla Model S 901.2 km afgelegd op één batterijlading. De wagen was niet de zuinigste Tesla die je kan kopen, wel integendeel, het was de snelste!
De Tesla Model S P100D reed 901.2 km en geraakte bovendien op eigen krachten terug aan een laadpaal, er waren dus nog enkele km over in de batterij! Dit wereldrecord werd gereden in de polders tussen Doel, Kieldrecht en Verrebroek.

De twee chauffeurs posten later nog een youtube verslag van de rit. Ik zal de link hier posten.

Dak afzagen achter de eerste rij zetels tot achter en er een voertuig voor pakjesdienst van maken want dat zijn de enige wagens die deze gemiddelde traagheid, want van snelheid kan men dan al lang niet spreken halen.

En ja er is vraag naar:



http://www.dpdhl.com/de/presse/press...ansporter.html

maddox 19 juni 2017 07:26

Een veel platter gebied vinden in de buurt is moeilijk.

En wat ben je met een zeer snelle wagen, ge moogt toch maar 120km/u maximaal.
Langs de andere kant, met het Blegische verkeer is 30km/u al vlot op de ringwegen rond de steden.

Micele 19 juni 2017 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 8471740)
Zaterdag 17 juni heeft een Tesla Model S 901.2 km afgelegd op één batterijlading. De wagen was niet de zuinigste Tesla die je kan kopen, wel integendeel, het was de snelste!
De Tesla Model S P100D reed 901.2 km en geraakte bovendien op eigen krachten terug aan een laadpaal, er waren dus nog enkele km over in de batterij! Dit wereldrecord werd gereden in de polders tussen Doel, Kieldrecht en Verrebroek.

De twee chauffeurs posten later nog een youtube verslag van de rit. Ik zal de link hier posten.

Idd, enkel de iets zuinigere Model S 100D zal dat nieuw wereldrecord kunnen breken... of...
... een team dat nog betere omstandigheden weet te vinden, naja Vlaanderen is redelijk realistisch daar haalt men sowieso zelden 40 kmh gemiddelde snelheid, indien men geen snelweg neemt. :-)

Voor de goede verstaander een Tesla heeft ook een reserve van een 4 �* 5 kwh om nog een 20-25 km verder af te leggen nadat het display op predicted range 0 km komt. Het vermogen zal dan ook navenant begrenst worden ik las ergens van een 80 kW, op een YT-filmpje.

Micele 19 juni 2017 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8471784)
En wat ben je met een zeer snelle wagen, ge moogt toch maar 120km/u maximaal.

Met snelste is de snelste acceleratie bedoelt, alle Tesla's zijn begrensd in topsnelheid (225 kmh voor de 75 kWh/ 250 kmh voor de andere, ook de P100D).Dus alle wagens die niet begrensd zijn tot 250 kmh kunnen sneller. ;-)

Micele 19 juni 2017 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8471793)
..., naja Vlaanderen is redelijk realistisch daar haalt men sowieso zelden 40 kmh gemiddelde snelheid, indien men geen snelweg neemt.

Zelfs met (zeer drukke) snelweg is de gemiddelde snelheid in de spits maar 44 kmh in Vlaanderen, bron:
Citaat:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/biv...snelheid-spits
18/05/2017 - 07:41
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. De lagere snelheidslimiet zou tijdswinst opleveren voor de autobestuurders en zou bovendien een gunstig effect hebben op het milieu.
...
Sensibilisering
"Nu bedraagt de gemiddelde snelheid in de spits eigenlijk maar 44 kilometer per uur. Bij een lagere limiet zou dat gemiddelde verhoogd worden tot 57 per uur", zo zegt Wouter Van den Berghe van het Kenniscentrum. Met dynamische limieten kan volgens hem namelijk gezorgd worden voor een meer homogene verkeersstroom, omdat iedereen aan een gelijkaardige snelheid rijdt en de wegcapaciteit ook beter benut wordt.

Tavek 19 juni 2017 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8471767)
Dak afzagen achter de eerste rij zetels tot achter en er een voertuig voor pakjesdienst van maken want dat zijn de enige wagens die deze gemiddelde traagheid, want van snelheid kan men dan al lang niet spreken halen.

En ja er is vraag naar:



http://www.dpdhl.com/de/presse/press...ansporter.html

Ge lacht er mee, maar ge hebt dus wel gelijk.

In stedelijke gebieden staan pakjescamionetten meer stil, en als ze rijden, is het traag. Veel optrekken, remmen, in neutraal voor een rood licht staan...benzine en dieselwagens verbruiken massas in deze omstandigheden.

Micele 19 juni 2017 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8472054)
Ge lacht er mee, maar ge hebt dus wel gelijk.

In stedelijke gebieden staan pakjescamionetten meer stil, en als ze rijden, is het traag. Veel optrekken, remmen, in neutraal voor een rood licht staan...benzine en dieselwagens verbruiken massas in deze omstandigheden.

Idd terwijl een fossiele wagen in stadscyclus of op (zeer) langzame wegen tot 1/3 meer kan verbruiken, gaat een electrische wagen in de regel minder verbruiken.

vb http://www.fueleconomy.gov/feg/Find....37978&id=38429

BMW i3 wint ~22% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.
Audi A3 benzine verliest ~26% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.
VW Golf benzine verliest ~31% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.
BMW 328d diesel verliest ~28% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.

Mooie geste van dpg de voordelen van E-wagens nog eens te benadrukken. :-)

dpg 19 juni 2017 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8472054)
Ge lacht er mee, maar ge hebt dus wel gelijk.

In stedelijke gebieden staan pakjescamionetten meer stil, en als ze rijden, is het traag. Veel optrekken, remmen, in neutraal voor een rood licht staan...benzine en dieselwagens verbruiken massas in deze omstandigheden.

Ik lach er echt niet mee , trouwens het derde product dat op ongeveer 50Km van uw woonplaats in elkaar gestoken gaat worden en waar men niet drie jaar over aan het leuteren is maar volgende maand al in produktie gaat. ;-)

Gipsy 19 juni 2017 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8471784)

En wat ben je met een zeer snelle wagen, ge moogt toch maar 120km/u maximaal.
Langs de andere kant, met het Blegische verkeer is 30km/u al vlot op de ringwegen rond de steden.

Ge moogt uw buurvrouw of uw secretaresse ook niet poepen.
30 per uur is in het slechtste geval tijdens spitsuren. Dan staat ge eens stil en kunt ge eens boven de 100 gaan. Als ge veel stilstaat en dan als de file min of meer opgelost is 30 gaat rijden dan ga je niet alleen een super gevaar in het verkeer zijn maar dan zal je gemiddelde snelheid zakken tot 10 km per uur of zo.

Shit dat ge zulke onnozelheden moet uitleggen op een forum waar ingenieurs zitten gaat er zelfs bij mij moeilijk in.

Tavek 19 juni 2017 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8472157)
Ik lach er echt niet mee , trouwens het derde product dat op ongeveer 50Km van uw woonplaats in elkaar gestoken gaat worden en waar men niet drie jaar over aan het leuteren is maar volgende maand al in produktie gaat. ;-)

Kijk,

Ik volg de Duitse media niet. Ik kom regelmatig bij Fraunhofer ILT en IPT, en RWTH aachen WZL. Dat is het zowat.

De meeste mensen van mijn leeftijd hebben onvoldoende kennis van het Duits. Mijn vader spreekt het vloeiend (ex-siemens werknemer) maarja....de generatie na hem niet meer.

maddox 20 juni 2017 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8471819)
Met snelste is de snelste acceleratie bedoelt, alle Tesla's zijn begrensd in topsnelheid (225 kmh voor de 75 kWh/ 250 kmh voor de andere, ook de P100D).Dus alle wagens die niet begrensd zijn tot 250 kmh kunnen sneller. ;-)

Ik bedoel niet het snelst optrekkend, ik bedoel gewoon een snelle wagen.
Zoals ik schreef, wat ben je met wagens die op 3 seconden naar 100km/u gaan, als je in een omgeving zit waar je elke 15 meter wel een obstakel tegenkomt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8472355)
Ge moogt uw buurvrouw of uw secretaresse ook niet poepen.
30 per uur is in het slechtste geval tijdens spitsuren. Dan staat ge eens stil en kunt ge eens boven de 100 gaan. Als ge veel stilstaat en dan als de file min of meer opgelost is 30 gaat rijden dan ga je niet alleen een super gevaar in het verkeer zijn maar dan zal je gemiddelde snelheid zakken tot 10 km per uur of zo.

Shit dat ge zulke onnozelheden moet uitleggen op een forum waar ingenieurs zitten gaat er zelfs bij mij moeilijk in.

Ja Gipsy, je kan de wet naast je neer leggen en de toegevoegde belasting op snelheid wil betalen.
Maar dat veranderd wel niks aan de situatie. Dit "record" is niet meer dan een stunt, zoals die uitdaging om zo ver mogelijk te rijden met 1 liter brandstof, oftewel, de Shell Ecomarathon.

araneus 20 juni 2017 14:58

De bijhorende blogpost:

http://www.silver-lining.be/2017/06/...-world-record/

Micele 21 juni 2017 13:03

Belgisch e-hypermilingrecord bereikt USA-media:

https://www.theverge.com/2017/6/21/1...record-belgium

https://electrek.co/2017/06/20/tesla...illing-record/

CEO Musk meent dat 1000 km haalbaar kan zijn met een S 100D en de zuinigste banden:
Citaat:

https://twitter.com/elonmusk/status/...record-belgium
Elon Musk
@elonmusk

Over 1000 km should be possible in a 100D with the right tires
Het verbruik zou dan gemiddeld heel nipt onder de 97,4 Wh/km moeten liggen...:


Wat tijdens de recordrit soms gehaald werd...
Citaat:

As time went by and we accumulated more and more laps of our “track”, we started to become extremely efficient at each and every corner. We managed to get an average efficiency over 50km below 100Wh/km and even had sections where the consumption over 10km dropped to 88Wh/km! We never thought it was even possible to get those values in a car that weighs 2.3 tons.
Wie is de volgende die het probeert? ;-)

brother paul 22 juni 2017 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8472062)
Idd terwijl een fossiele wagen in stadscyclus of op (zeer) langzame wegen tot 1/3 meer kan verbruiken, gaat een electrische wagen in de regel minder verbruiken.

vb http://www.fueleconomy.gov/feg/Find....37978&id=38429

BMW i3 wint ~22% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.
Audi A3 benzine verliest ~26% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.
VW Golf benzine verliest ~31% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.
BMW 328d diesel verliest ~28% rijbereik tijdens city-cyclus tov snelwegcyclus.

Mooie geste van dpg de voordelen van E-wagens nog eens te benadrukken. :-)

een hybride op methaangas gemaakt uit overschotten windenergie, of het beste van twee werelden

Micele 22 juni 2017 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8473960)
een hybride op methaangas gemaakt uit overschotten windenergie, of het beste van twee werelden

Neen, het slechtste.


pajoske 22 juni 2017 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8472157)
Ik lach er echt niet mee , trouwens het derde product dat op ongeveer 50Km van uw woonplaats in elkaar gestoken gaat worden en waar men niet drie jaar over aan het leuteren is maar volgende maand al in produktie gaat. ;-)

Waar gaat men die bouwen?

brother paul 22 juni 2017 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8474053)
Neen, het slechtste.


wat is dat nu weer voor grafiek help mij eens mij kennis wat bij te timmeren

Micele 22 juni 2017 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8474216)
wat is dat nu weer voor grafiek help mij eens mij kennis wat bij te timmeren

Tja Paul waar staat jouw CNG-verhaal op die grafiek?


Best eerst uw grafiek of bron van "het beste van de twee werelden"
Citaat:

een hybride op methaangas gemaakt uit overschotten windenergie, of het beste van twee werelden
Bron?

Dat grafiekje heeft volgende bronnen:
Citaat:

Bronnen:
[1] CE Delft, 2014 Externe en infrastructuurkosten van
verkeer
[2] Transport and Environment, 2016 Globiom: the basis for
biofuel policy post-2020
[3] Consumentenbond, Greenpeace, Hivos, Natuur & Milieu,
WISE en WNF, 2015 Onderzoek Duurzaamheid
Nederlandse stroomleveranciers
[4] CE Delft en TNO, 2014 Factsheets brandstoffen voor het
wegverkeer. Kenmerken en perspectief
[5] CE Delft, ECN, TNO, 2014 verzamelde kennisnotities
t.b.v. een duurzame brandstoffenmix.
Bijlage A: Brandstofroutes en karakteristieken
[6] TNO, 2015 Energie- en milieuaspecten van elektrische
personenvoertuigen

https://www.natuurenmilieu.nl/wp-con...sonenautos.pdf

Henri1 22 juni 2017 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 8471740)
Zaterdag 17 juni heeft een Tesla Model S 901.2 km afgelegd op één batterijlading. De wagen was niet de zuinigste Tesla die je kan kopen, wel integendeel, het was de snelste!
De Tesla Model S P100D reed 901.2 km en geraakte bovendien op eigen krachten terug aan een laadpaal, er waren dus nog enkele km over in de batterij! Dit wereldrecord werd gereden in de polders tussen Doel, Kieldrecht en Verrebroek.

De twee chauffeurs posten later nog een youtube verslag van de rit. Ik zal de link hier posten.

Ondertussen zijn de omstandigheden van deze test (wereldrecord) bekend..



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be