Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Taboe oorsprong daders in Franstalige pers blijft duren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=49815)

PollyCorrect 17 april 2006 21:51

Taboe oorsprong daders in Franstalige pers blijft duren?
 
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat - terwijl de Vlaamse kranten, VTM en VRT televisie dit al vanaf dag 1 laten weten: de moordenaars van Joe werden geïdentificeerd als zijnde immigrantenjongeren van ongeveer 16 jaar oud.

Heeft iemand dit nieuws ook in Le Soir, La Libre, La DH, of op RTBF gezien?

Vreemd hoe dit nieuws stilletjes wordt gehouden. Terwijl de meeste mensen het toch wel weten.

Voor wie neemt de pers ons? Net zoals dat nieuwtje als zou een Noord Afrikaan het slachtoffer hebben willen helpen - ok, ik geloof het graag.

Er stond ook een Marokkaanse mama bij de plaats van de moord, ze sprak iedereen aan, als een wanhopige: "Ik wil niet langer deel uitmaken van dat volk! Normaal staat het hier vol met dat schorum, maar nu zijn ze allemaal gaan lopen. Ik schaam me dat ik Marokkaanse ben!"

Samen met de tante van Joe heb ik haar op het hart gedrukt: "Het is geen kwestie van schaamte, het is een kwestie van verantwoordelijkheid. Met Dutroux zijn alle Belgen op straat gekomen, niet omdat ze Belg zijn en beschaamd, maar omdat ze Méns zijn."

Wat is dat toch, vanwege de Franstalige media? Willen ze het debat onder het tapijt schuiven? Laat het dan ten minste een duur Perzisch tapijt zijn.

:evil:

Geertje 17 april 2006 21:53

De franstalige pers zijn de slippendragers van de PS. En deze lossen nu eenmaal problemen op door te negeren. Er over zwijgen en het probleem is weeral opgelast. Onlangs beweerde PS'er Moureaux nog dat er geen enkel probleem was in de gemeente waar hij burgemeester is, nl. St-Jans-Molenbeek.8O

Darwin 17 april 2006 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 1662151)
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat - terwijl de Vlaamse kranten, VTM en VRT televisie dit al vanaf dag 1 laten weten: de moordenaars van Joe werden geïdentificeerd als zijnde immigrantenjongeren van ongeveer 16 jaar oud.

Heeft iemand dit nieuws ook in Le Soir, La Libre, La DH, of op RTBF gezien?

Vreemd hoe dit nieuws stilletjes wordt gehouden. Terwijl de meeste mensen het toch wel weten.

Voor wie neemt de pers ons? Net zoals dat nieuwtje als zou een Noord Afrikaan het slachtoffer hebben willen helpen - ok, ik geloof het graag.

Er stond ook een Marokkaanse mama bij de plaats van de moord, ze sprak iedereen aan, als een wanhopige: "Ik wil niet langer deel uitmaken van dat volk! Normaal staat het hier vol met dat schorum, maar nu zijn ze allemaal gaan lopen. Ik schaam me dat ik Marokkaanse ben!"

Samen met de tante van Joe heb ik haar op het hart gedrukt: "Het is geen kwestie van schaamte, het is een kwestie van verantwoordelijkheid. Met Dutroux zijn alle Belgen op straat gekomen, niet omdat ze Belg zijn en beschaamd, maar omdat ze Méns zijn."

Wat is dat toch, vanwege de Franstalige media? Willen ze het debat onder het tapijt schuiven? Laat het dan ten minste een duur Perzisch tapijt zijn.

:evil:

Die Marokkaanse heeft groot gelijk dat ze beschaamd is. Eindelijk iemand die nog een normale menselijke reflex heeft.

Wat dat dat van die franstalige kranten betreft, straks heb ik nog gelijk met mijn schampere opmerking dat Verhofstadt niet naar het Centraal Station mocht gaan van Di Rupo.

PollyCorrect 17 april 2006 21:56

Het is echt té gek. Iedereen weet wat er leeft, behalve de PS en de PerS. Met hun PerSische tapijten. Die lijken wel te zweven daar in La Wallonie.

:shock:

PollyCorrect 17 april 2006 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1662163)
Die Marokkaanse heeft groot gelijk dat ze beschaamd is. Eindelijk iemand die nog een normale menselijke reflex heeft.

Wat dat dat van die franstalige kranten betreft, straks heb ik nog gelijk met mijn schampere opmerking dat Verhofstadt niet naar het Centraal Station mocht gaan van Di Rupo.

You Rock, Darwin. ;)

Darwin 17 april 2006 22:01

De manier waarop deze zaak door onze machthebbers "bespeeld" wordt, doet de fundamenten van België geen goed vind ik.

PollyCorrect 17 april 2006 22:10

De vrienden van Joe hebben een petitiecampagne.
Op hun site staat ook een bloemlezing van de Franstalige pers.
De struisvogelheid in die artikelen is beschamend.

http://www.pilpot.net/pourjoe/presse.php

Het lijkt wel of ze er geen donder mee te maken hebben.

Manuel* 17 april 2006 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 1662151)
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat

Who cares?

baarle 17 april 2006 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1662233)
Who cares?

U leeft ergens ver weg in het Universum, blijkbaar. :rofl:

Kijk, uw reactie zou een begin van zin kunnen hebben als volgende stelling geloofwaardig was: "procentueel steken evenveel Vlaamse als allochtone tieners hun leeftijdsgenoten dood voor een mp3-speler".

PollyCorrect 17 april 2006 22:26

als het enige wat je in te brengen hebt over onderwerpen "who cares" is, dan moet je idd maar bij Donna gaan proberen, of je tijd elders nuttig besteden, Manuel. En stop met het misbruiken van Einstein.

Knuppel 17 april 2006 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1662233)
Who cares?

Who clearly doesn't care?

It's Manuel.

Manuel* 17 april 2006 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1662249)
Who clearly doesn't care?

It's Manuel.

Het interesseert me inderdaad allerminst wat de etnische oorsprong van die daders is en of dat al dan niet in de Franstalige pers vermeld wordt. Het is op geen enkele manier relevant.

PollyCorrect 17 april 2006 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1662241)
procentueel steken evenveel Vlaamse als allochtone tieners hun leeftijdsgenoten dood voor een mp3-speler.

Zoiets kan idd gezegd worden door dat soort figuren dat af en toe eens een boek leest, maar verder weinig (zo min mogelijk) met de realiteit te maken krijgt. :D

Knuppel 17 april 2006 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1662262)
Het interesseert me inderdaad allerminst wat de etnische oorsprong van die daders is en of dat al dan niet in de Franstalige pers vermeld wordt. Het is op geen enkele manier relevant.

Wat doe je dan hier?

Acid 17 april 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1662249)
Who clearly doesn't care?

It's Manuel.

I'm from Barcelona, I know noothing.

Manuel* 17 april 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1662273)
Wat doe je dan hier?

Wat bedoelt u precies met "hier"? Ik voel al een existentialistisch relaas opborrelen...

Manuel* 17 april 2006 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Acid (Bericht 1662276)
I'm from Barcelona, I know noothing.

Hé, wat origineel! Het is ècht de eerste keer dat ik zoiets origineels te zien krijg!

:roll:

baarle 17 april 2006 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Acid (Bericht 1662276)
I'm from Barcelona, I know noothing.

O maar, dat mag niet van Manu hoor, dat vindt hij flaaaaauw. :lol:

Acid 17 april 2006 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1662278)
Hé, wat origineel! Het is ècht de eerste keer dat ik zoiets origineels te zien krijg!

:roll:

Who cares?

Manuel* 17 april 2006 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1662279)
O maar, dat mag niet van Manu hoor, dat vindt hij flaaaaauw. :lol:

U schijnt "Manu" nogal goed te kennen voor iemand die zich pas vandaag registreerde... Hoe zou dat nu toch komen? Dubbelaccountje?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be