Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bo, Lisa, Tessa en Esmé (14) kropen uit één ei (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93535)

Weezer 20 augustus 2007 14:18

Bo, Lisa, Tessa en Esmé (14) kropen uit één ei
 
HARDENBERG - De kans is één op de dertien miljoen geboortes. Maar Albert en Anneke Akse uit Hardenberg trokken veertien jaar geleden in een Gronings ziekenhuis dat ene lot uit de loterij toen ze ’s lands enige eeneiige vierling ter wereld brachten: Bo, Tessa, Lisa en Esmé.

Ze zijn lastig uit elkaar te houden, maar er zijn kleine verschillen: de vierling Bo, Tessa, Lisa en Esmé.

Een Canadese eeneiige vierling was vorige week wereldnieuws, maar de Nederlandse identieke vierling bleef buiten de publiciteit. Tot vandaag aan toe, dan.

Hun vader had veel met ze te stellen: ,,Financieel en praktisch vreet het aan je, maar we hebben er het beste van gemaakt.’’ Broer Chiel wenst wel eens stiekem dat zijn ouders het destijds gewoon bij één broer of zus hadden gelaten.

Bo is de oudste. De anderen volgden met steeds een minuut pauze: ,,Het heeft leuke en minder leuke kanten. Je bent nooit alleen, maar je wordt ook ontzettend bekeken. Op een gegeven moment ben je al die vragen zat.’’

In veel zaken zijn ze identiek. Dezelfde sporten en favoriete maaltijden en eenzelfde kledingsmaak. Dat laatste is, zoals het goede vrouwen betaamt, wel eens lastig. En dus is het ’s ochtends even ruziën wie wat mag aantrekken.

Bo: ,,Zie je één van ons, dan zie je ons alle vier. Toen we jong waren, droegen we vaak dezelfde kleren. Nu proberen we iets minder op elkaar te lijken. Als we kleding kopen, stemmen we dat op elkaar af. ’’

De buitenwereld moet meestal een paar weken wennen. Opa en oma houden de vier nauwelijks uit elkaar en zelfs vader Albert spreekt wel eens de verkeerde aan. ,,Van de achterkant is het soms moeilijk, hoor,’’ zucht hij. ,,Zeker als ze dezelfde haardracht hebben.’’

Op school droegen ze in het begin wel eens naamkaartjes om docenten van dienst te zijn. En vriendjes moeten uitkijken dat ze wel met het goede kwart van de vierling op stap gaan. ,,Dat is wel grappig,’’ lacht Bo. ,,In het begin lopen ze nog naar de verkeerde. Nee, de wisseltruc hebben we nooit toegepast. Na een paar weken zien ze het verschil wel.’’

Want ondanks de gelijkenissen zijn de vier zussen ook best uit elkaar te houden. Hun stemmen, karakters en uitstralingen zijn verschillend. Tessa is altijd vrolijk en lacht heel veel, Esmé heeft een smaller hoofd en twee moedervlekjes op haar gezicht, Lisa is wat rustiger en Bo kijkt iets bozer.
__________________________________________________ ____________
8O Die vader kent ook geen rustig moment meer volgens mij...
http://www.ad.nl/binnenland/article1...pe=all#reactie

Bovenbuur 20 augustus 2007 14:20

Heb een tijd terug wel een vijfling gezien, één van de vijf in Nederland, maar dan dus meereiig.

largo_w 20 augustus 2007 14:34

Stel je voor dat je daarmee in bed mag kruipen...
heaven :lol:

Spliff 20 augustus 2007 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863755)
Stel je voor dat je daarmee in bed mag kruipen...
heaven :lol:

't is niet omdat ze er ouder uitzien, dat ze plots geen 14 meer zijn... tsk tsk tsk. ;)

Bovenbuur 20 augustus 2007 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863755)
Stel je voor dat je daarmee in bed mag kruipen...
heaven :lol:

Als je vier meiden het bed in kan kletsen zit het meestal sowieso wel goed, al gok je zoals Spliff al aangeeft ook op een vierdubbele aanklacht.
Daarnaast, hoe groot is jouw bed? Kan je dan nog ademhalen? ;)

largo_w 20 augustus 2007 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 2863758)
't is niet omdat ze er ouder uitzien, dat ze plots geen 14 meer zijn... tsk tsk tsk. ;)

LOL

Dan wacht ik wel even daarna organiseer ik een roadtrip naar het verre holland :lol:

Bovenbuur 20 augustus 2007 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863776)
LOL

Dan wacht ik wel even daarna organiseer ik een roadtrip naar het verre holland :lol:

Wat is dat toch met dat forum vandaag en verdrongen herinneringen?

largo_w 20 augustus 2007 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2863771)
Als je vier meiden het bed in kan kletsen zit het meestal sowieso wel goed, al gok je zoals Spliff al aangeeft ook op een vierdubbele aanklacht.
Daarnaast, hoe groot is jouw bed? Kan je dan nog ademhalen? ;)

Alles kan geregeld worden ;-) . Trouwens ik kan m'n adem lang inhouden!
Jah Vier is goed maar vier identieken moet hemels zijn...
LOL

Libro 20 augustus 2007 14:41

Vader mag wel fier zijn op zijn dochters (ik laat karakter en schoolprestaties wel even buiten beschouwing).

Bovenbuur 20 augustus 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863788)
Alles kan geregeld worden ;-) . Trouwens ik kan m'n adem lang inhouden!
Jah Vier is goed maar vier identieken moet hemels zijn...
LOL

Hoezo, vier identieke auto's is ook bijna niks beter dan eentje, vier compleet verschillenden daarentegen...

*Oké, gaat te ver, stop maar weer...*

Bovenbuur 20 augustus 2007 14:43

Zouden ze nou ook altijd om dezelfde jongens ruzieën, of is er wel wat verschil?

largo_w 20 augustus 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2863816)
Zouden ze nou ook altijd om dezelfde jongens ruzieën, of is er wel wat verschil?

Heb je net gezegt dat ik nog NIET langs ben geweest dus...neen dat gebeurt nog niet...:lol:

Bovenbuur 20 augustus 2007 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863822)
Heb je net gezegt dat ik nog NIET langs ben geweest dus...neen dat gebeurt nog niet...:lol:

*Dient ego-onderdrukker toe voor er ongelukken gebeuren*

evilbu 20 augustus 2007 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863755)
Stel je voor dat je daarmee in bed mag kruipen...
heaven :lol:

:lol: :lol: :lol: Zou iemand dat ooit al gedaan hebben?:lol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 2863758)
't is niet omdat ze er ouder uitzien, dat ze plots geen 14 meer zijn... tsk tsk tsk. ;)

Iedereen kan vier jaar wachten:oops:

Linkse Vogel 20 augustus 2007 16:06

de 1ste en de 3de lijken op elkaar en de 2de en de 4de ook. Ik dacht eerst dat het twee eeneiïge paren waren.

baseballpolitieker 20 augustus 2007 16:07

geef mij de derde maar

Linkse Vogel 20 augustus 2007 16:08

Watte? Zijn die 14??? Die zijn even oud als mij! En de meesten zeggen al dat ikke wat ouder lijk...

Derk de Tweede 20 augustus 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863755)
Stel je voor dat je daarmee in bed mag kruipen...
heaven :lol:

Ze maken je finaal af! 8-) :roll:

Dronkoers 20 augustus 2007 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2864131)
Ze maken je finaal af! 8-) :roll:

Vooral financieel door een proces :?

Brandaan 20 augustus 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2863755)
Stel je voor dat je daarmee in bed mag kruipen...
heaven :lol:

Pedofilie en incest in een 1 post. Heeft u al eens hulp gezocht?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be