Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is dit geen discriminatie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271595)

Vlad 1 maart 2024 11:10

Is dit geen discriminatie ?
 
Citaat:

In het Vlaams Parlement diende het Vlaams Belang bij monde van Kristof Slagmulder, Roosmarijn Beckers, Jan Laeremans en Chris Janssens een amendement bij een ontwerp van decreet in. Amper een half uur later diende Vooruit woord voor woord hetzelfde amendement in, maar stemde wel tegen het Vlaams Belang-voorstel. “Kleuterpolitiek”, reageert Slagmulder op X. Bron.
Volgens de Belangers is dit kinderpolitiek maar ik zie daar toch meer strafbare discriminatie in, pure uitsluiting. Alleszins, inclusief en verbindend is het al zeker niet. Bij 'linksen' die woorden als inclusief en verbindend in de mond nemen word ik dan ook telkenmale immens misselijk.

Xenophon 1 maart 2024 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10322419)
Volgens de Belangers is dit kinderpolitiek maar ik zie daar toch meer strafbare discriminatie in, pure uitsluiting. Alleszins, inclusief en verbindend is het al zeker niet. Bij 'linksen' die woorden als inclusief en verbindend in de mond nemen word ik dan ook telkenmale immens misselijk.

Hoe onnozeler en hatelijker Vooruit zich gedraagt tegenover alle zaken Vlaams hoe beter.

Pandareus 1 maart 2024 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10322419)
Volgens de Belangers is dit kinderpolitiek maar ik zie daar toch meer strafbare discriminatie in, pure uitsluiting. Alleszins, inclusief en verbindend is het al zeker niet. Bij 'linksen' die woorden als inclusief en verbindend in de mond nemen word ik dan ook telkenmale immens misselijk.

Al meer dan 30 jaar standaard procedure. Men stemt nooit resoluties die uitgaan van het Blok.

De Wever maakte dat trouwens nog heel duidelijk toen hij tegen de paljas zei dat hij zelfs geen resolutie van hem zou meestemmen dat de zon morgen schijnt.

Ik snap je kritiek ook niet... Waarom zou Vooruit (of eender welke andere partij) 'verbindend' willen zijn ten aanzien van hun absolute vijand ? :?

Vlad 1 maart 2024 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322436)
Al meer dan 30 jaar standaard procedure. Men stemt nooit resoluties die uitgaan van het Blok.

De Wever maakte dat trouwens nog heel duidelijk toen hij tegen de paljas zei dat hij zelfs geen resolutie van hem zou meestemmen dat de zon morgen schijnt.

Ik snap je kritiek ook niet... Waarom zou Vooruit (of eender welke andere partij) 'verbindend' willen zijn ten aanzien van hun absolute vijand ? :?

Wanneer gaat Unia ingrijpen ? Alleen fascisten, communisten en islamisten hebben absolute vijanden.

Pandareus 1 maart 2024 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10322439)
Wanneer gaat Unia ingrijpen ?

Stel hen de vraag, dan kunnen die mensen ook nog eens hartelijk lachen.

Zipper 1 maart 2024 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10322419)
Volgens de Belangers is dit kinderpolitiek maar ik zie daar toch meer strafbare discriminatie in, pure uitsluiting. Alleszins, inclusief en verbindend is het al zeker niet. Bij 'linksen' die woorden als inclusief en verbindend in de mond nemen word ik dan ook telkenmale immens misselijk.

Op 9 juni zal blijken hoezeer de bevolking daarmee akkoord gaat. De belgicistische traditio's beseffen nog niet goed welk bloedbad hen te wachten staat.

Vlad 1 maart 2024 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322440)
Stel hen de vraag, dan kunnen die mensen ook nog eens hartelijk lachen.

Die kunnen zelfs daar niet mee lachen. :lol:

fox 1 maart 2024 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322436)
Al meer dan 30 jaar standaard procedure. Men stemt nooit resoluties die uitgaan van het Blok.

De Wever maakte dat trouwens nog heel duidelijk toen hij tegen de paljas zei dat hij zelfs geen resolutie van hem zou meestemmen dat de zon morgen schijnt.

Ik snap je kritiek ook niet... Waarom zou Vooruit (of eender welke andere partij) 'verbindend' willen zijn ten aanzien van hun absolute vijand ? :?

Ik begrijp dat politiek geneuzel, spelletjes en kinderachtigheden voor u belangrijker zijn dan efficient beleid maken, maar u kan natuurlijk niet verwachten dat een normaal denkend mens achter dergelijke fratsen staat.

Vlad 1 maart 2024 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10322441)
Op 9 juni zal blijken hoezeer de bevolking daarmee akkoord gaat. De belgicistische traditio's beseffen nog niet goed welk bloedbad hen te wachten staat.

Hier achter de hoek had iemand een open-VLD-bord opgehangen aan zijn omheining met 'niet moeten maar mogen' of zoiets (stel je voor na de hele coviddwangwaanzin). Het heeft er niet lang gehangen. :lol:

Vlad 1 maart 2024 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322436)
...

Ik snap je kritiek ook niet... Waarom zou Vooruit (of eender welke andere partij) 'verbindend' willen zijn ten aanzien van hun absolute vijand ? :?


Je moet misschien naast The open society ook eens Poppers The Poverty of Historicism lezen ... :roll:

Pandareus 1 maart 2024 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10322442)
Die kunnen zelfs daar niet mee lachen. :lol:

Ook niet als je er een foto van een beteuterde Blokker aan toevoegt die triestig is dat ze zijn amendement weigeren ?

Vlad 1 maart 2024 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322454)
Ook niet als je er een foto van een beteuterde Blokker aan toevoegt die triestig is dat ze zijn amendement weigeren ?

Nope. Humor kennen en snappen ze bij Unia niet. Zelfs pipi en kakahumor niet.

Pandareus 1 maart 2024 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10322443)
Ik begrijp dat politiek geneuzel, spelletjes en kinderachtigheden voor u belangrijker zijn dan efficient beleid maken, maar u kan natuurlijk niet verwachten dat een normaal denkend mens achter dergelijke fratsen staat.

Je hoeft heus geen Einstein te zijn om te weten dat het nu net de bedoeling is van het Blok weg te houden van alle beleid.

Pandareus 1 maart 2024 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10322455)
Nope. Humor kennen en snappen ze bij Unia niet. Zelfs pipi en kakahumor niet.

Dat is dan maar goed dat Jan Jambon het Vlaams Mensenrechten Instituut heeft opgericht. Hopelijk hebben ze daar meer gevoel voor humor.

patrickve 1 maart 2024 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322436)
Ik snap je kritiek ook niet... Waarom zou Vooruit (of eender welke andere partij) 'verbindend' willen zijn ten aanzien van hun absolute vijand ? :?

Het verzet tegen import fascisme is de absolute vijand van ...

patrickve 1 maart 2024 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322454)
Ook niet als je er een foto van een beteuterde Blokker aan toevoegt die triestig is dat ze zijn amendement weigeren ?

Zou dat beter werken dan een uitgemergelde Jood ?

quercus 1 maart 2024 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10322436)
Al meer dan 30 jaar standaard procedure. Men stemt nooit resoluties die uitgaan van het Blok.

De Wever maakte dat trouwens nog heel duidelijk toen hij tegen de paljas zei dat hij zelfs geen resolutie van hem zou meestemmen dat de zon morgen schijnt.

Ik snap je kritiek ook niet... Waarom zou Vooruit (of eender welke andere partij) 'verbindend' willen zijn ten aanzien van hun absolute vijand ? :?

Wel, ik ben radicaal tegen dergelijke houding. Het is een toppunt van kinderachtigheid. Je gaat mij toch niet komen vertellen dat de gegrondheid en verdienstelijkheid van een voorstel afhankelijk is van de politieke aanhorigheid van diegene die het voorstelt en hoegenaamd niet van de inhoud??? Dit is een summum van politiek fanatisme en infantilisme.

quercus 1 maart 2024 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10322443)
Ik begrijp dat politiek geneuzel, spelletjes en kinderachtigheden voor u belangrijker zijn dan efficient beleid maken, maar u kan natuurlijk niet verwachten dat een normaal denkend mens achter dergelijke fratsen staat.

Dat de zon opkomt in het Oosten is een absolute en onweerlegbare waarheid. Maar, wanneer die wordt uitgesproken door het Vlaams Belang is het ketterij!
Zo ver is verdwazing en fanatisme doorgedrongen bij Vlaamse politici.
Dit begint te gelijken op een soort Taliban mentaliteit. En die betrokken politici zijn over zoveel onnozelheid dan nog fier ook. Als doodgewone kiezer vind ik mij door figuren met dergelijke ingesteldheid niet vertegenwoordigd, sorry.

patrickve 1 maart 2024 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10322469)
Dat de zon opkomt in het Oosten is een absolute en onweerlegbare waarheid. Maar, wanneer die wordt uitgesproken door het Vlaams Belang is het ketterij!
Zo ver is verdwazing en fanatisme doorgedrongen bij Vlaamse politici.
Dit begint te gelijken op een soort Taliban mentaliteit.

Inderdaad, het is puur fascisme. Het toppunt van ironie want ze beweren het fascisme te bestrijden.

Het illustreert 200% het functioneren van de Belgische/Vlaamse politieke kaste. Jammer genoeg werkt fascisme.

Pandareus 1 maart 2024 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10322464)
Wel, ik ben radicaal tegen dergelijke houding. Het is een toppunt van kinderachtigheid. Je gaat mij toch niet komen vertellen dat de gegrondheid en verdienstelijkheid van een voorstel afhankelijk is van de politieke aanhorigheid van diegene die het voorstelt en hoegenaamd niet van de inhoud??? Dit is een summum van politiek fanatisme en infantilisme.

Laat het weten aan je partijvoorzitter quercus, die is daar zelf een hééél overtuigde voorstander van.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be