Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Getuigen van Jehova aan mijn deur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174945)

Effect 9 augustus 2012 09:11

Getuigen van Jehova aan mijn deur
 
Ik zal nooit zomaar getuigen van Jehova wegsturen, ze zijn er om te bekeren en bekeerd zullen ze worden. Dus ik nodig ze uit voor een koffie (verboden in hun godsdienst :p). Uiteindelijk draait het gesprek uit op het volgende:

E: ik geloof dat de bijbel goede lessen heeft, maar ook slechte. Daarom zal ik ze nooit 100% aanvaarden.
J: Misschien met diepgaande bijbelstudie dat je er komt, de bijbel is heel logisch
E: ik kom uit een strengkatholiek gezin, ik heb de bijbel van voor tot achter gelezen en het eerste hoofdstuk spreekt het tweede al tegen, en dan spreken we nog niet over allerlei boosaardige wetten zoals uw dochter verkopen in slavernij en het stenigen van stoute kinderen.
J: Samen kunnen we eruit komen, maar dat kost tijd
E: Wat zijn de 3 belangrijkste dingen in uw leven?
J: ..... alleszins god?
E: Nee. Dat zijt gijzelf, uw man en uw kinderen. Bij mij zijn is tijd die beter gespendeerd kon worden aan uw huwelijk. Geld dat ge aan uw kerk geeft zou ge aan uw familie moeten besteden. Ga naar huis, pijpt uw man en zeg dat ge van hem houdt, geef uw kinderen geld om naar Walibi te gaan, en trakteer uzelf op een vrije middag.
E: Ik heb een geweldige vriendin, heel goede vrienden en een toffe job. Mijn familie betekent alles voor me. De mensen rondom mij zijn 100 maal belangrijker dan eender welke godheid. Gij kunt mij daarover niet van mening doen veranderen, en ik weet dat god dat accepteert en mij daarvoor naar de hemel zal laten gaan. Ga naar huis, ik ben een wildvreemde voor u. Thuis wachten mensen op u die echt belangrijk zijn.


Was dat een respectloze preek of juist de vinger op de wonde?

Tafelpoot 9 augustus 2012 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6269967)

Was dat een respectloze preek of juist de vinger op de wonde?

beide

Het Oosten 9 augustus 2012 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6269967)
Ik zal nooit zomaar getuigen van Jehova wegsturen, ze zijn er om te bekeren en bekeerd zullen ze worden. Dus ik nodig ze uit voor een koffie (verboden in hun godsdienst :p). Uiteindelijk draait het gesprek uit op het volgende:

E: ik geloof dat de bijbel goede lessen heeft, maar ook slechte. Daarom zal ik ze nooit 100% aanvaarden.
J: Misschien met diepgaande bijbelstudie dat je er komt, de bijbel is heel logisch
E: ik kom uit een strengkatholiek gezin, ik heb de bijbel van voor tot achter gelezen en het eerste hoofdstuk spreekt het tweede al tegen, en dan spreken we nog niet over allerlei boosaardige wetten zoals uw dochter verkopen in slavernij en het stenigen van stoute kinderen.
J: Samen kunnen we eruit komen, maar dat kost tijd
E: Wat zijn de 3 belangrijkste dingen in uw leven?
J: ..... alleszins god?
E: Nee. Dat zijt gijzelf, uw man en uw kinderen. Bij mij zijn is tijd die beter gespendeerd kon worden aan uw huwelijk. Geld dat ge aan uw kerk geeft zou ge aan uw familie moeten besteden. Ga naar huis, pijpt uw man en zeg dat ge van hem houdt, geef uw kinderen geld om naar Walibi te gaan, en trakteer uzelf op een vrije middag.
E: Ik heb een geweldige vriendin, heel goede vrienden en een toffe job. Mijn familie betekent alles voor me. De mensen rondom mij zijn 100 maal belangrijker dan eender welke godheid. Gij kunt mij daarover niet van mening doen veranderen, en ik weet dat god dat accepteert en mij daarvoor naar de hemel zal laten gaan. Ga naar huis, ik ben een wildvreemde voor u. Thuis wachten mensen op u die echt belangrijk zijn.


Was dat een respectloze preek of juist de vinger op de wonde?

Getuigen van Jehova doen me altijd denken aan de eerste christenen. Bezield, fanatiek en hoogst onverdraagzaam. Een keer in de christelijke sekte, kwam men er maar moeilijk uit omdat de gemeenschap zo hecht was, iedereen iedereen controleerde. Brainwashing gebeurde vanaf de kindperiode. Rondtrekkende getuigen van Jezus was toen ook al bekend.

Een tip voor wie de Getuigen van Jehovah snel wil zien weggaan?
Wel, nodig hen uit in uw huis, maar preciseer dat ge wel degelijk een serieuze discussie met hen wilt aangaan, maar slechts op voorwaarde dat ze een pint met u willen drinken. Ze zijn zo foetsie.

Inno 9 augustus 2012 13:09

Ze kwamen een tijdje terug ook langs bij mij. Ze stond gewoon te liegen in men gezicht. Ik zei iets uit de bijbel en de vrouw beweerde dat het er niet in stond, ik wou mijn bijbel halen om het te bewijzen maar het was niet nodig, ze begon dan over iets anders en werd boos als ik haar claim weerlegde. Ik heb liever de mormonen, dat zijn toffe ten minste.

(neo)geopolitiek 9 augustus 2012 13:21

Mijn duikbuddy is een Getuige van Jehova, prima vent geen religieus gezever en na het duiken drinken wij een stevige pint.

Het Oosten 9 augustus 2012 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek (Bericht 6270346)
Mijn duikbuddy is een Getuige van Jehova, prima vent geen religieus gezever en na het duiken drinken wij een stevige pint.

U duikbuddy zal het Koninkrijk nooit betreden.

cairn 9 augustus 2012 17:10

Krijg die ook af en toe..Laatste keer was het van,het einde is nabij,armag heddon.

Ik zei hen dat het grote tijd was,van met hun tweekes en redelijk schoon vrouwen,een triootje aan te gaan.

Die liepen sneller dan Usain Bolt.

cookie monster 9 augustus 2012 21:06

http://www.youtube.com/watch?v=T_e602jXw1s :lol:

Jan van den Berghe 9 augustus 2012 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6269967)
Was dat een respectloze preek of juist de vinger op de wonde?

Dat was gedaas, want u maakt God tot een willoze die schijnbaar hoort te dansen naar uw pijpen.

Jan van den Berghe 9 augustus 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6269988)
Getuigen van Jehova doen me altijd denken aan de eerste christenen. Bezield, fanatiek en hoogst onverdraagzaam. Een keer in de christelijke sekte, kwam men er maar moeilijk uit omdat de gemeenschap zo hecht was, iedereen iedereen controleerde. Brainwashing gebeurde vanaf de kindperiode. Rondtrekkende getuigen van Jezus was toen ook al bekend.

Een tip voor wie de Getuigen van Jehovah snel wil zien weggaan?
Wel, nodig hen uit in uw huis, maar preciseer dat ge wel degelijk een serieuze discussie met hen wilt aangaan, maar slechts op voorwaarde dat ze een pint met u willen drinken. Ze zijn zo foetsie.

Hoezo? Alcohol is niet verboden voor Getuigen van Jehovah, wel voor mormonen.

fonne 9 augustus 2012 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6269988)
Getuigen van Jehova doen me altijd denken aan de eerste christenen. Bezield, fanatiek en hoogst onverdraagzaam. Een keer in de christelijke sekte, kwam men er maar moeilijk uit omdat de gemeenschap zo hecht was, iedereen iedereen controleerde. Brainwashing gebeurde vanaf de kindperiode. Rondtrekkende getuigen van Jezus was toen ook al bekend.

Zijt gij echt zo oud dat ge dat nog allemaal weet?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6269988)
Een tip voor wie de Getuigen van Jehovah snel wil zien weggaan?
Wel, nodig hen uit in uw huis, maar preciseer dat ge wel degelijk een serieuze discussie met hen wilt aangaan, maar slechts op voorwaarde dat ze een pint met u willen drinken. Ze zijn zo foetsie.

Dat zou dan wel eens kunnen tegenvallen. Van zodra je ook maar enig teken van interesse vertoont staan ze om de twee weken aan uw deur om een pint te drinken.

Effect 10 augustus 2012 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6271450)
Dat was gedaas, want u maakt God tot een willoze die schijnbaar hoort te dansen naar uw pijpen.

Is dat niet uw winkel? Wat god doet interesseert me geen zier. Maar als god een goed wezen is, dan zal hij goede mensen naar de hemel sturen, dat lijkt me evident. Een goed wezen is niet haatdragend naar mensen die kritisch andermans claims benaderen, ik denk zelf dat een hypothetische goede god zoiets vanzelfsprekend vindt.

Ik ben een goed mens, ik ga naar de hemel als die plek bestaat. Of god bestaat is zonder meer irrelevant, hij kan m'n leven toch niet beïnvloeden. Voor de rest probeer ik een goed leven te leiden, niet voor god maar wel voor mijn medemens.

Koenraad Noël 10 augustus 2012 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6271754)
Een goed wezen is niet haatdragend

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6271754)
Ik ben een goed mens

Hoe combineer je die twee?

Trouwens, is het opscheppen over eigen goedheid niet nét die "holier-than-thou" dat christenen verweten wordt?

Het Oosten 10 augustus 2012 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6271460)
Hoezo? Alcohol is niet verboden voor Getuigen van Jehovah, wel voor mormonen.

Dat klopt, maar probeert u het maar zelf eens. Ze zijn zo pleiten. Figuurlijk, en zeker letterlijk.

BonBon 10 augustus 2012 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6271450)
Dat was gedaas, want u maakt God tot een willoze die schijnbaar hoort te dansen naar uw pijpen.

De willoze mens moet blijkbaar dansen naar de pijpen van god? Als er ergens een god bestaat is er geen enkele aanleiding om te geloven dat die gevreesd of aanbeden moet worden, dat is een puur menselijke reactie.

BonBon 10 augustus 2012 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6269967)
Ik zal nooit zomaar getuigen van Jehova wegsturen, ze zijn er om te bekeren en bekeerd zullen ze worden.

Als ik zeg dat ik ongelovig ben zijn ze alvast vlug weg, dan kom je in een boekje te staan en zie je ze niet terug. Ze zoeken enkel gelovigen op om te bekeren (liefst oudere mensen in een moeilijke periode van hun leven), met ongelovigen kunnen ze niets doen.

Jan van den Berghe 10 augustus 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6271754)
Is dat niet uw winkel? Wat god doet interesseert me geen zier. Maar als god een goed wezen is, dan zal hij goede mensen naar de hemel sturen, dat lijkt me evident. Een goed wezen is niet haatdragend naar mensen die kritisch andermans claims benaderen, ik denk zelf dat een hypothetische goede god zoiets vanzelfsprekend vindt.

Ik ben een goed mens, ik ga naar de hemel als die plek bestaat. Of god bestaat is zonder meer irrelevant, hij kan m'n leven toch niet beïnvloeden. Voor de rest probeer ik een goed leven te leiden, niet voor god maar wel voor mijn medemens.

De notie "goedheid" vult u schijnbaar naar believen in. Daarnaast schijnt u het goddelijk wezen te doorgronden, wat nogal aanmatigend is.

Jan van den Berghe 10 augustus 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6271981)
De willoze mens moet blijkbaar dansen naar de pijpen van god? Als er ergens een god bestaat is er geen enkele aanleiding om te geloven dat die gevreesd of aanbeden moet worden, dat is een puur menselijke reactie.

Juist de bijbel wijst erop dat God de mens met een vrije wil heeft geschapen. Ieder mens krijgt de vrijheid zelf de keuze te maken, maar moet daarbij natuurlijk ook de gevolgen van de verschillende keuzes erbij nemen.

Nietzsche 10 augustus 2012 14:06

Jehova getuigen zijn vaak erg asociaal.

Jan van den Berghe 10 augustus 2012 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6271867)
Trouwens, is het opscheppen over eigen goedheid niet nét die "holier-than-thou" dat christenen verweten wordt?

Nochtans kenmerkt ware christenheid zich juist door nederigheid en het besef dat men zondaar onder de zondaren is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be