Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Glaasje op fietsje rijden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239175)

AnarchoChristophe 16 juni 2017 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8469851)
²

Dronken aan het stuur is dronken aan het stuur, ook al is het een fietsstuur.

Wat is dan het incentief van een zatlap om de fiets te nemen ipv de auto en mogelijk iemand van de weg te maaien?

AnarchoChristophe 16 juni 2017 12:04

Idealiter zouden er zwaardere straffen zijn voor iedereen die openbaar dronken is. Jammer genoeg leven wij in clown-wereld waar anti-sociaal gedrag onder de noemer "vrijheid" valt.

Nietzsche 16 juni 2017 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8470245)
Idealiter zouden er zwaardere straffen zijn voor iedereen die openbaar dronken is. Jammer genoeg leven wij in clown-wereld waar anti-sociaal gedrag onder de noemer "vrijheid" valt.

Waarom?

Anna List 16 juni 2017 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8470244)
Wat is dan het incentief van een zatlap om de fiets te nemen ipv de auto en mogelijk iemand van de weg te maaien?

dat hoort er helemaal niet te zijn, die zatlap moet ook van de fiets blijven.

DewareJakob 16 juni 2017 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8470291)
dat hoort er helemaal niet te zijn, die zatlap moet ook van de fiets blijven.

En zijn dronkemansgang beperken tot het voetpad en niet in het midden van de straat waar hij op zijn beurt ongevallen kan veroorzaken door uitwijkende auto's (of fietsers)

AnarchoChristophe 16 juni 2017 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8470276)
Waarom?

Omdat degeneratief gedrag nog steeds degeneratief is, zelfs als je het vrijheid noemt.

AnarchoChristophe 16 juni 2017 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8470291)
dat hoort er helemaal niet te zijn, die zatlap moet ook van de fiets blijven.

Ja, dat gaat men echt doen in Leuven.

Libro 16 juni 2017 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8470244)
Wat is dan het incentief van een zatlap om de fiets te nemen ipv de auto en mogelijk iemand van de weg te maaien?

Je kan deze redenering ook omkeren: wie garandeert dat een zatte fietser op een andere avond niet aan het stuur van zijn auto kruipt? Er is m.i. geen juridisch bezwaar om de huidige regeling te behouden maar fietsers moeten nu eenmaal bepamperd worden, niet waar.

AnarchoChristophe 16 juni 2017 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8470503)
Je kan deze redenering ook omkeren: wie garandeert dat een zatte fietser op een andere avond niet aan het stuur van zijn auto kruipt? Er is m.i. geen juridisch bezwaar om de huidige regeling te behouden maar fietsers moeten nu eenmaal bepamperd worden, niet waar.

Blijf eens bij de les.
Het feit dat zijn rijbewijs niet afgepakt wordt als hij de fiets neemt.

De volgende fietser die onder de auto van een dronkaard beland werd gepamperd, het staat genoteerd.

AnarchoChristophe 16 juni 2017 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8470503)
Je kan deze redenering ook omkeren: wie garandeert dat een zatte fietser op een andere avond niet aan het stuur van zijn auto kruipt? Er is m.i. geen juridisch bezwaar om de huidige regeling te behouden maar fietsers moeten nu eenmaal bepamperd worden, niet waar.

Blijf eens bij de les.
Het feit dat zijn rijbewijs niet afgepakt wordt als hij de fiets neemt.

Zijn er al veel auto's onder fietsen beland? De volgende fietser echter die onder de auto van een dronkaard beland werd gepamperd, het staat genoteerd.

Jan van den Berghe 16 juni 2017 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8470503)
Je kan deze redenering ook omkeren: wie garandeert dat een zatte fietser op een andere avond niet aan het stuur van zijn auto kruipt? Er is m.i. geen juridisch bezwaar om de huidige regeling te behouden maar fietsers moeten nu eenmaal bepamperd worden, niet waar.

Wie garandeert dat een zatlap van wie het rijbewijs werd ingetrokken, op een avond toch niet achter het stuur van zijn auto kruipt?

Dadeemelee 16 juni 2017 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8470543)
Wie garandeert dat een zatlap van wie het rijbewijs werd ingetrokken, op een avond toch niet achter het stuur van zijn auto kruipt?

Ik wist niet dat je van het 'alles is voorbestemd - inshallah' type was Jan.

Er kan vanalles gebeuren, dus we doen maar niks.

Jan van den Berghe 16 juni 2017 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8470547)
Ik wist niet dat je van het 'alles is voorbestemd - inshallah' type was Jan.

Er kan vanalles gebeuren, dus we doen maar niks.

Waar schrijf ik "we doen dus maar niks"? Ik wist niet dat u zich zo liet leiden door vooroordelen...

Dadeemelee 16 juni 2017 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8470550)
Waar schrijf ik "we doen dus maar niks"? Ik wist niet dat u zich zo liet leiden door vooroordelen...

Oh ik dacht dat je het intrekken van het rijbewijs bij dronkenschap een nutteloze maatregel vindt. Ik zal verkeerd gelezen hebben, mijn excuus. :-)

Jan van den Berghe 16 juni 2017 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8470552)
Oh ik dacht dat je het intrekken van het rijbewijs bij dronkenschap een nutteloze maatregel vindt. Ik zal verkeerd gelezen hebben, mijn excuus. :-)

Dat hebt u inderdaad totaal verkeerd gelezen. Het stond er niet en het werd ook op geen enkele manier gesuggereerd.

Wie zonder scrupules rondloopt, zal ook zonder rijbewijs toch achter het stuur plaatsnemen. Bij politiecontroles lopen er nu eenmaal altijd mensen tegen de lamp die geen rijbewijs blijken te hebben of van wie het werd ingetrokken. Wil men hardnekkigen echt aan de ketting leggen, dan zou men best overgaan tot het invoeren van een alcoholslot.

Dadeemelee 16 juni 2017 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8470554)
Dat hebt u inderdaad totaal verkeerd gelezen. Het stond er niet en het werd ook op geen enkele manier gesuggereerd.

Wie zonder scrupules rondloopt, zal ook zonder rijbewijs toch achter het stuur plaatsnemen. Bij politiecontroles lopen er nu eenmaal altijd mensen tegen de lamp die geen rijbewijs blijken te hebben of van wie het werd ingetrokken. Wil men hardnekkigen echt aan de ketting leggen, dan zou men best overgaan tot het invoeren van een alcoholslot.

Volledig ander onderwerp, maar alcoholslot is te belachelijk om rond te lopen. Dat is zo lek als een zeef.

Enige remedie bij hardnekkigen is effectieve gevangenisstraf.

Jan van den Berghe 16 juni 2017 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8470556)
Volledig ander onderwerp, maar alcoholslot is te belachelijk om rond te lopen. Dat is zo lek als een zeef.

Enige remedie bij hardnekkigen is effectieve gevangenisstraf.

Dat mag ook.

Ik ben wel benieuwd naar uw referentie voor de uitspraak "alcoholslot is zo lek als een zeef".

Dadeemelee 16 juni 2017 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8470558)
Dat mag ook.

Ik ben wel benieuwd naar uw referentie voor de uitspraak "alcoholslot is zo lek als een zeef".

Je laat gewoon iemand anders blazen.

Jan van den Berghe 16 juni 2017 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8470561)
Je laat gewoon iemand anders blazen.

En u denkt dat de ontwerpers dat niet voorzien hebben?

Dadeemelee 16 juni 2017 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8470563)
En u denkt dat de ontwerpers dat niet voorzien hebben?

Hoe dan? ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be