Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   De Wever: ‘Antwerpen houdt 557 mensen in de gaten in strijd tegen terreur’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239300)

Universalia 22 juni 2017 09:04

De Wever: ‘Antwerpen houdt 557 mensen in de gaten in strijd tegen terreur’
 
BRON

Citaat:

De stad Antwerpen volgt in totaal 557 mensen in de strijd tegen radicalisering en terreur. Dat vertelde burgemeester Bart De Wever (N-VA) woensdagavond in ‘Van Gils & Gasten’.
Ik stel mij altijd, als vragensteller van dienst weet u wel, de vraag hoe het komt dat men figuren die in andere landen wat moordenaar gaan spelen zijn zomaar terug in ons land de EU in het algemeen toelaat?

Citaat:

Maar volgens De Wever is er geen reden tot paniek in Antwerpen. ‘We volgen die zaken goed op. Maar ik kan natuurlijk ook niet beletten dat er iemand vanuit Molenbeek of Marseille een aanslag komt plegen.’
Dat is wel waar want het gevaar 'schuilt om de hoek'

Zoals ik al eerder wist te schrijven: Het zwaard van Damocles ... 8O

Anna List 22 juni 2017 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8474080)
BRON



Ik stel mij altijd, als vragensteller van dienst weet u wel, de vraag hoe het komt dat men figuren die in andere landen wat moordenaar gaan spelen zijn zomaar terug in ons land de EU in het algemeen toelaat?



Dat is wel waar want het gevaar 'schuilt om de hoek'

Zoals ik al eerder wist te schrijven: Het zwaard van Damocles ... 8O

vond dat allemaal behoorlijk onvoorzichtige uitspraken van hem.

met name dat hij erbovenop zit, alles onder controle heeft en zijn pappenheimers kent, met de suggestie dat terreurgevaar dus van buiten Antwerpen zou komen ...

het is gewoon onmogelijk om 557 radicalen onder controle te hebben.

Vette Pois(s)on 22 juni 2017 09:33

dankuwelsossen

Anna List 22 juni 2017 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8474093)
dankuwelsossen


maar toch ook :
Antwerpen heeft de afgelopen vier jaar 20 mensen die wilden vertrekken om in Syrië te gaan strijden gestopt en hier gehouden ...

waarom?

Hypochonder 22 juni 2017 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8474096)
maar toch ook :
Antwerpen heeft de afgelopen vier jaar 20 mensen die wilden vertrekken om in Syrië te gaan strijden gestopt en hier gehouden ...

waarom?

Omdat ze dan nog gekker terugkeren dan ze vertrokken?

In feite zou het simpel moeten zijn. Naar Syrië vertrekken = Belgische nationaliteit kwijt en nooit meer terugkeren.

Anselmo 22 juni 2017 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8474136)
Omdat ze dan nog gekker terugkeren dan ze vertrokken?

In feite zou het simpel moeten zijn. Naar Syrië vertrekken = Belgische nationaliteit kwijt en nooit meer terugkeren.

Dat zou veel te eenvoudig en doeltreffend zijn !
Wenst U dat advocaten, deradicaliseringsambtenaren en de hele verdere reutemeteut die zich met dat soort gevallen bezig houdt, werkeloos worden ?
Foei !

Zipper 22 juni 2017 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8474142)
Dat zou veel te eenvoudig en doeltreffend zijn !
Wenst U dat advocaten, deradicaliseringsambtenaren en de hele verdere reutemeteut die zich met dat soort gevallen bezig houdt, werkeloos worden ?
Foei !

van die term alleen al krullen mijn tenen. Iemand die denkt te handelen in opdracht van "god", hoort thuis in een gesticht of de gevangenis, maar zeker niet in een normale samenleving.

Hypochonder 22 juni 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8474145)
van die term alleen al krullen mijn tenen. Iemand die denkt te handelen in opdracht van "god", hoort thuis in een gesticht of de gevangenis, maar zeker niet in een normale samenleving.

Het moet eerst (veel) erger worden voor het beter wordt.

Vlad 22 juni 2017 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8474145)
van die term alleen al krullen mijn tenen. Iemand die denkt te handelen in opdracht van "god", hoort thuis in een gesticht of de gevangenis, maar zeker niet in een normale samenleving.



Die wil gewoon verder leven op onze kap en heimelijk de boel verzieken. Niets dan verbanning met zijn gezin of de kogel verdient die vent. Ik mag er niet aan denken voor zo'n sujet te moeten opdraaien.

Anna List 22 juni 2017 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8474136)
Omdat ze dan nog gekker terugkeren dan ze vertrokken?

In feite zou het simpel moeten zijn. Naar Syrië vertrekken = Belgische nationaliteit kwijt en nooit meer terugkeren.

sommige dingen klinken geloofwaardig, en toch blijken ze absoluut onmogelijk. :D

andev 22 juni 2017 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8474083)
vond dat allemaal behoorlijk onvoorzichtige uitspraken van hem.

met name dat hij erbovenop zit, alles onder controle heeft en zijn pappenheimers kent, met de suggestie dat terreurgevaar dus van buiten Antwerpen zou komen ...

het is gewoon onmogelijk om 557 radicalen onder controle te hebben.

Inderdaad te gek voor woorden maar... wat kan/mag hij meer doen? Vooral "mogen" meer doen! Er zitten er genoeg, veel meer dan 557, die dag in dag uit elke stap en elke zin afwegen om hem te beschimpen en als nazi te laten doorgaan... De werkelijkheid, daar vegen ze hun voeten aan, dat moeten we maar slikken.

Universalia 22 juni 2017 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8474136)
Omdat ze dan nog gekker terugkeren dan ze vertrokken?

In feite zou het simpel moeten zijn. Naar Syrië vertrekken = Belgische nationaliteit kwijt en nooit meer terugkeren.

Zo zou dat moeten zijn maar ... (die eeuwige maar toch weer hé :roll: )

Ik begrijp nog steeds niet dat ze die nadat ze beetje gaan moorden zijn in Syrië en andere landen die zomaar héél gemakkelijk terug ontvangen worden in 'ons'v land de EU in het algemeen????

Dat moeten ze mij eens komen uitleggen ... ( Ik denk dat ik de gegeven uitleg toch niet ga geloven daarna maar toch ... )

daiwa 23 juni 2017 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8474145)
van die term alleen al krullen mijn tenen. Iemand die denkt te handelen in opdracht van "god", hoort thuis in een gesticht of de gevangenis, maar zeker niet in een normale samenleving.

2 !

Peche 24 juni 2017 12:13

1 Bijlage(n)
Opengerold op het Sint Jans Plein.
Die gast zijn naam en gezicht staat erbij. Oppakken en deporteren naar zijn geliefde kalifaat. Bom op zijn kop smijten.
Weg ermee!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be