Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   " Er is een gebrekkige integratie van immigranten in België " (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241223)

Zipper 16 november 2017 14:31

" Er is een gebrekkige integratie van immigranten in België "
 
Vijftig jaar nadat de eerste islamitische immigrant België binnenkwam, lijkt mij eerder (uitgedroogde) vijgen na Pasen. Hoelang is daar wel niet op gestudeerd ??? 8O:roll:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...en-in-belgie-/

En dat was ons eigenlijk nog nooit opgevallen :roll:

Skobelev 16 november 2017 14:39

Denkt men dat we willen dat ze integreren? Niets van aan, oprotten mogen ze, vooral de islamieten.

Gamla 16 november 2017 14:43

Het zou wel eens de schuld van de 'fascisten' kunnen zijn.
We zijn niet verdraagzaam genoeg.

Stultitiae 17 november 2017 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8574858)
Het zou wel eens de schuld van de 'fascisten' kunnen zijn.
We zijn niet verdraagzaam genoeg.

Hierzie, nog een "studie": 't is weer de schuld van de NV-A. :roll:

Zal het racisme in Vlaanderen opnieuw toenemen door de negatievere toon van de N-VA over migranten?
https://www.knack.be/nieuws/belgie/z...ad-925779.html

fbpolitics 17 november 2017 03:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8574856)
Denkt men dat we willen dat ze integreren? Niets van aan, oprotten mogen ze, vooral de islamieten.

Ik vrees dat het te laat is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8574858)
Het zou wel eens de schuld van de 'fascisten' kunnen zijn.
We zijn niet verdraagzaam genoeg.

Inderdaad. De autochtoon is schuldig omdat hij niet genoeg betaalt en zich niet aanpast

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae (Bericht 8575391)
Hierzie, nog een "studie": 't is weer de schuld van de NV-A. :roll:

Zal het racisme in Vlaanderen opnieuw toenemen door de negatievere toon van de N-VA over migranten?

Tja, alles ontkennen, zelfs na 50 jaren.
Men zou de vraag moeten stellen: wat denkt u te bereiken met uw ontkenning?
.

andev 17 november 2017 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae (Bericht 8575391)
Hierzie, nog een "studie": 't is weer de schuld van de NV-A. :roll:

Zal het racisme in Vlaanderen opnieuw toenemen door de negatievere toon van de N-VA over migranten?
https://www.knack.be/nieuws/belgie/z...ad-925779.html

Wie heeft er nog een boodschap aan dat soort praatjes?
Niks mis met "vreemdelingen" indien ze zich willen inpassen in de maatschappij en hier een leven opbouwen. Er zit echter een groep tussen die blijkbaar niet geschikt is om op te nemen in een andere maatschappij dan de hunne! Er is ambras mee overal ter wereld waar ze opduiken, zelfs in hun eigen gebieden! We moeten dan ook geen komedie verkopen over alles dat wij verkeerd doen in de omgang met hen!
Dat hebben ze aan zichzelf te danken, uitzonderingen daar gelaten.
Dringend tijd om te stoppen met zeveren over het probleem en om het probleem aan te pakken en op te lossen.
Je moet geen volledig kookboek vullen met hoe je een cake moet bakken met een baksteen als ingrediënt. Beperk je tot bruikbare zaken. Met die baksteen lukt het nooit!

Hypochonder 17 november 2017 16:21

Er is een Duitse studie nodig om te bevestigen wat de man in de straat al tientallen jaren weet terwijl dit tot voor kort zelfs niet uitgesproken mocht worden... In België zitten we al met een landsgedeelte dat al teert op de zak van Vlaanderen en om het helemaal om zeep te krijgen moesten en moeten daar nog een pak dommekloten van overal ter wereld bijkomen...

Een normaal mens zou daar razend over moeten zijn.

Guinevere 18 november 2017 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8575394)

Tja, alles ontkennen, zelfs na 50 jaren.
Men zou de vraag moeten stellen: wat denkt u te bereiken met uw ontkenning?
.

Wat probeert u te bereiken met uw 'erkenning'?
Kijk, ik moet allang lachen bij dit soort kopstukken, bijhorende artikels en gebrek aan kritisch denkvermogen bij sommigen. Hoe kan iemand nu overleven in een samenleving als hij zich niet integreert? Een bepaald soort gesubsidieerde wetenschapper beweert iets vanuit z'n ivoren toren en we moeten het allemaal geloven. Wat wil die man in feite? Dat een immigrant zijn job doet? Dan pas zijn immigranten geïntegreerd, zeker. :roll: Wel, van mij mag zijn postje naar een immigrant. Want België doet het goed op vlak van sociale zekerheid en net dat is het probleem om mensen naar de arbeidsmarkt te krijgen. Ook zijn er gewoon niet genoeg jobs voor iedereen.

Zipper 18 november 2017 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8576382)
Wat probeert u te bereiken met uw 'erkenning'?
Kijk, ik moet allang lachen bij dit soort kopstukken, bijhorende artikels en gebrek aan kritisch denkvermogen bij sommigen. Hoe kan iemand nu overleven in een samenleving als hij zich niet integreert? Een bepaald soort gesubsidieerde wetenschapper beweert iets vanuit z'n ivoren toren en we moeten het allemaal geloven. Wat wil die man in feite? Dat een immigrant zijn job doet? Dan pas zijn immigranten geïntegreerd, zeker. :roll: Wel, van mij mag zijn postje naar een immigrant. Want België doet het goed op vlak van sociale zekerheid en net dat is het probleem om mensen naar de arbeidsmarkt te krijgen. Ook zijn er gewoon niet genoeg jobs voor iedereen.


De autochtone bevolking zou het al erg appreciëren indien islamitische migranten zich een beetje correct zouden gedragen.
Ondanks het feit dat goed en deftig gedrag imo toch een universeel gegeven is (en niks met cultuur of achtergrond te maken heeft), bestaan daar na VIJFTIG JAAR en/of bijna vier generaties, nog steeds gigantische problemen, dat was weer eens merkbaar laatst in Brussel en enkele weken geleden in Borgerhout.

andev 18 november 2017 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8576382)
Wat probeert u te bereiken met uw 'erkenning'?
Kijk, ik moet allang lachen bij dit soort kopstukken, bijhorende artikels en gebrek aan kritisch denkvermogen bij sommigen. Hoe kan iemand nu overleven in een samenleving als hij zich niet integreert? Een bepaald soort gesubsidieerde wetenschapper beweert iets vanuit z'n ivoren toren en we moeten het allemaal geloven. Wat wil die man in feite? Dat een immigrant zijn job doet? Dan pas zijn immigranten geïntegreerd, zeker. :roll: Wel, van mij mag zijn postje naar een immigrant. Want België doet het goed op vlak van sociale zekerheid en net dat is het probleem om mensen naar de arbeidsmarkt te krijgen. Ook zijn er gewoon niet genoeg jobs voor iedereen.

Het komt er dus op neer niet meer immigranten binnen te laten dan we kunnen "verwerken" in onze maatschappij. Hoeveel werklozen lopen er al rond, hoeveel daarvan zijn vreemdelingen/immigranten? Wat doe je met diegenen voor wie er nooit werk zal zijn, want dat is gewoon zo?
Onze sociale zekerheid kan en moet een menselijke inspanning leveren maar dient niet als OCMW voor de ganse wereld.
We moeten dringend onze grenzen weer controleren ipv duivenhok te spelen. We moeten dringend al diegenen die bewijzen geen zaken te willen hebben met onze levenswijze terug naar af sturen! Ook als ze hier geboren zijn maar eigenlijk nooit "Belg" zijn willen worden.
Daar komedie over lopen verkopen, schermen met misbruikte mensenrechten en godsdienstvrijheid moet stoppen als het alleen maar negatieve gevolgen heeft.
We moeten de miserie van elders niet naar hier brengen en er onze eigen maatschappij aan ten onder laten gaan. We zijn al flink en al te lang bezig daarmee..

No Apologies 18 november 2017 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8576382)
Wat probeert u te bereiken met uw 'erkenning'?
Kijk, ik moet allang lachen bij dit soort kopstukken, bijhorende artikels en gebrek aan kritisch denkvermogen bij sommigen. Hoe kan iemand nu overleven in een samenleving als hij zich niet integreert? Een bepaald soort gesubsidieerde wetenschapper beweert iets vanuit z'n ivoren toren en we moeten het allemaal geloven. Wat wil die man in feite? Dat een immigrant zijn job doet? Dan pas zijn immigranten geïntegreerd, zeker. :roll: Wel, van mij mag zijn postje naar een immigrant. Want België doet het goed op vlak van sociale zekerheid en net dat is het probleem om mensen naar de arbeidsmarkt te krijgen. Ook zijn er gewoon niet genoeg jobs voor iedereen.

Het klopt dat er niet genoeg jobs zijn voor iedereen. Wat we dus zeker niet moeten doen is volop nieuwe ongeletterde of weinig geletterde migranten aanzuigen waarvan een groot gedeelte de rest van hun leven van de sociale zekerheid zal leven. Verder mogen er ook vraagtekens worden gesteld bij gezinnen met 6, 7 of meer kinderen. Ook voor die kinderen zullen er nooit genoeg jobs zijn. En we moeten durven erkennen dat die grote gezinnen heel vaak moslimgezinnen zijn.

De schoofzak 18 november 2017 22:34

Ik kan mijn dada nog maar eens herhalen:
die immigratie is te massaal te snel gebeurd.
Noodgedwongen moeten ze dan bij mekaar in ghetto's gaan kruipen, en dan is het te zot voor woorden om nog maar te dromen dat ze zich KUNNEN integreren.

Als me ze te massaal toeliet, dan kunnen de flikken hen niet "opvolgen" door hen voor sommige zaken op de vingers te tikken.

Dan blijven ze in hun rondje zitten met imams die nog erger zijn dan in hun thuisland.

Bobke 18 november 2017 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8576554)
Ik kan mijn dada nog maar eens herhalen:
die immigratie is te massaal te snel gebeurd.
Noodgedwongen moeten ze dan bij mekaar in ghetto's gaan kruipen, en dan is het te zot voor woorden om nog maar te dromen dat ze zich KUNNEN integreren.

Als me ze te massaal toeliet, dan kunnen de flikken hen niet "opvolgen" door hen voor sommige zaken op de vingers te tikken.

Dan blijven ze in hun rondje zitten met imams die nog erger zijn dan in hun thuisland.

Ze werden helemaal niet gedwongen samen te kruipen.
Maar het is wel zo dat ze daarvoor de gelegenheid hadden omdat ze massaal binnen kwamen.

kwantum 22 november 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8576450)
Het komt er dus op neer niet meer immigranten binnen te laten dan we kunnen "verwerken" in onze maatschappij. Hoeveel werklozen lopen er al rond, hoeveel daarvan zijn vreemdelingen/immigranten? Wat doe je met diegenen voor wie er nooit werk zal zijn, want dat is gewoon zo?
...

Probeer eens naar Australië of Nieuw-Zeeland te verhuizen. Als je beroep niet past in de zogenaamde knelberoepenlijst kom je er niet in.
Maar in West-europa denken de pocos het allemaal beter te weten. Hier mag iedereen binnenwaaien en de belastingbetaler zal wel voor alle kosten zorgen om Ahmed en Mohamed zogezegd te doen integreren, zeg maar aan een job te helpen. Maar dat interesseert Ahmed en Mohamed uiteraard geen bal, want voor de pocos mogen zij hier de belastingbetaler uitzuigen door gans hun leven gewoon op hun gat te blijven zitten. En voor de meerderheid is dat precies wat ze willen. Wie wil er nu integreren of werken als ze niet verplicht worden? Het is toch onethish, tegen de rechten van de mens, en zeker te repressief om mensen een wederdienst te vragen voor wat de belastingbetaler moet ophoesten om de asiel en rode loper machine voor 'gelukzoekers' draaiende te houden, ja toch? We gaan ons toch geen vragen stellen bij de gelukzoeker die 'geluk' omschrijft als genieten van een ocmw loon met ziekenkas en kinderbijslag?

kwantum 22 november 2017 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8576562)
Ze werden helemaal niet gedwongen samen te kruipen.
Maar het is wel zo dat ze daarvoor de gelegenheid hadden omdat ze massaal binnen kwamen.

Ze willen gewoon samenkruipen. Soort zoekt soort. Dat is ook de definitie van MULTIcul: apartheid van culturen.

Bobke 22 november 2017 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 8578993)
Ze willen gewoon samenkruipen. Soort zoekt soort. Dat is ook de definitie van MULTIcul: apartheid van culturen.

Gewoon kwestie van taal, cultuur en godsdienst.

Elio di Supo 23 november 2017 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8576382)
Wat probeert u te bereiken met uw 'erkenning'?
Kijk, ik moet allang lachen bij dit soort kopstukken, bijhorende artikels en gebrek aan kritisch denkvermogen bij sommigen. Hoe kan iemand nu overleven in een samenleving als hij zich niet integreert? Een bepaald soort gesubsidieerde wetenschapper beweert iets vanuit z'n ivoren toren en we moeten het allemaal geloven. Wat wil die man in feite? Dat een immigrant zijn job doet? Dan pas zijn immigranten geïntegreerd, zeker. :roll: Wel, van mij mag zijn postje naar een immigrant. Want België doet het goed op vlak van sociale zekerheid en net dat is het probleem om mensen naar de arbeidsmarkt te krijgen. Ook zijn er gewoon niet genoeg jobs voor iedereen.

Wie in een ghetto left hoeft zich niet te integreren. Ergo, wie zich integreert kan maar beter zijn biezen pakken uit dat ghetto.

Wie wegwijs raakt uit het stelsel van uitkeringen en subsidies kan dat ook beschouwen als een vorm van integratie uiteraard.l

Knuppel 30 november 2017 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8574851)
Vijftig jaar nadat de eerste islamitische immigrant België binnenkwam, lijkt mij eerder (uitgedroogde) vijgen na Pasen. Hoelang is daar wel niet op gestudeerd ??? 8O:roll:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...en-in-belgie-/

En dat was ons eigenlijk nog nooit opgevallen :roll:

De enige politieke partij die dat wél opviel, en die daar iets aan wilde doen werd zowel door de politiek als door de media zwaar gemuilkorfd. Resultaat: sinds mijn registratie op dit forum heb ik meermaals gewezen op het gebrek aan integratie, aan het gebrek aan taalkennis, en de gevolgen daarvan. Ik sprak uit ervaring maar rarara, wie waren dat die mij de mond probeerden te snoeren door mij racisme aan te wrijven?

Het klopt trouwens niet dat de eerste en tweede generatie voor de meest problemen zorgen. Het is in hoofdzaak de derde generatie moslims die compleet onaangepast gedrag vertoont.

Het is ook geen toeval dat bijna de helft (4000 van 11.300) van de gevangenen in Belgique moslims zijn.

Citaat:

Koen Geens: "Bij de 11.300 gevangenen in België zijn er 4.000 moslims. Dat is een relatief groot aantal, maar daar zitten tussen de 1.500 �* 2.000 illegale immigranten tussen, die sowieso sneller in de gevangenis komen omdat de optie van elektronische enkelband of werkstraf voor hen niet mogelijk is.
Waarom bevolkt dat zootje islam-ongeregeld onze gevangenissen ipv van het retour te sturen naar hun respectievelijke zandbak?
Dan hebben we het niet eens over het aantal moslimjongeren dat in een gesloten instelling zit.

En nog zijn er islamgekken zoals Jan Hertogen die Brussel, en bij uitbreiding Belgique, een "stralende toekomst voorspellen, dit dankzij het groeiend aantal moslims, hun "perspectieven" en invloed.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ussel-stralend

Wetend dat 90 procent van de moslimjongeren in Molenbeek en Schaarbeek ISIS-terroristen helden noemen staat niet moslims idd een "stralende" toekomst te wachten.....

En neen, het zijn niet Wilders en Dewinter die op dit alarmerende cijfer wijzen, maar de kabinetschef van de Brusselse minister-president.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160412_02232760

Enne.....wie mogen we de "gebrekkige" integratie van moslims verwijten?

Na halal op school, gescheiden zwemmen, aparte begraafplaatsen enz...krijgen moslims nu het recht om op school hun eigen taal te gebruiken. De zoveelste anti-integratie bevorderende maatregel.

Knuppel 30 november 2017 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8576382)
Kijk, ik moet allang lachen bij dit soort kopstukken, bijhorende artikels en gebrek aan kritisch denkvermogen bij sommigen. Hoe kan iemand nu overleven in een samenleving als hij zich niet integreert?

Wat kristisch denkvermogen betreft heb jij anderen voorwaar geen lessen te geven.

Om te weten hoe moslims overleven in een samenleving waarin ze niet integreerden hoef je maar naar de toestand in Molahbeek en Schaarbeek te kijken.

metten 30 november 2017 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8574856)
Denkt men dat we willen dat ze integreren? Niets van aan, oprotten mogen ze, vooral de islamieten.

Ik hoorde gisteren een tussenkomst van Matthias Van Diependaele (NVa) in het Vlaams Parlement die er volgens mij op wijst dat men erkende asielzoekers hoe dan ook voor de rest van hun leven hier wil houden, zelfs als in hun land van herkomst hun reden om te vluchten niet meer bestaat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be