Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bpost (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240228)

reservespeler 30 augustus 2017 09:47

Bpost
 
Ik ben al verschillende jaren aan het strijden met Bpost.
Ik krijg steeds brieven in mijn bus die niet voor mij bestemd zijn.

Tot enkele maanden geleden kon je gemakkelijk een klacht indienen via de site.
Ondertussen is deze mogelijk uitgeschakeld of gewijzigd zodat het bijna onmogelijk is om klachten in te dienen.

Ondertussen heb ik de ombudsdienst van de post ingeschakeld, zelfs zij weten niet meer wat te doen.

Iedere, niet voor mij bestemde brief, scan ik in en deze scan stuur ik dan op. Soms meer dan 5 per dag.

Ik schrijf steeds een boodschap op de omslag en steek deze dan in de rode brievenbus, zodat de bestemmeling z'n post dan toch krijgt.

Bij gesprekken met mijn buren blijkt dat zij er ook last van hebben, doch zij doen zich niet de moeite om hiervoor klacht in te dienen.

Sommigen scheuren de brief gewoon kapot, anderen bezorgen die persoonlijk aan de bestemmeling, anderen ...


Wat is jullie ervaring hiermee?

Zeus 30 augustus 2017 09:58

K&k

Anna List 30 augustus 2017 10:01

facteur op zijne neus slagen.

reservespeler 30 augustus 2017 11:25

Vraag is of dit elders in het land ook zoveel problemen geeft?

Anna List 30 augustus 2017 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8517648)
Vraag is of dit elders in het land ook zoveel problemen geeft?

wie gebruikt er in godsnaam nog brievenpost???

reservespeler 30 augustus 2017 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8517649)
wie gebruikt er in godsnaam nog brievenpost???

Dat is de vraag niet.

Tavek 30 augustus 2017 11:39

Geen noemenswaardige problemen. Buiten post van vorige bewoners die nu en dan nog aankomt.

De pakketdiensten van Bpost zijn uitstekend ivg met Post NL, DHL en UPS. Zaterdagleveringen en steeds op een ordentelijk uur (tussen 9 en 10) waardoor je de rest van de dag niet thuis moet zitten, itt postnl.

Hypochonder 30 augustus 2017 12:04

Hier zelden verkeerde brieven.

Probleem met het personeel van Bpost: hun contractuelen worden onderbetaald en zijn dus doorgaans matig tot slecht gemotiveerd. De rondes van de postbodes worden bovendien door een computer bepaald en postbodes moeten nu tot vijf keer meer post bedelen dan vroeger.
Statutair benoemd personeel is dikwijls ook niet gemotiveerd omdat ze uitgekeken zijn op hun job en/of toch niet kunnen ontslagen worden.

Klacht indienen is onbegonnen werk, ik heb het vroeger ook verschillende keren gedaan en geprobeerd, hun afhandeling van klachten is zo goed als onbestaande. Het kan hen gewoonweg niet schelen.

Je moet trouwens eens wat reviews opzoeken van Bpost op het net, daar lees je soms nogal wat, ongelofelijk.

Xenophon 30 augustus 2017 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8517684)
Hier zelden verkeerde brieven.

Probleem met het personeel van Bpost: hun contractuelen worden onderbetaald en zijn dus doorgaans matig tot slecht gemotiveerd. De rondes van de postbodes worden bovendien door een computer bepaald en postbodes moeten nu tot vijf keer meer post bedelen dan vroeger.
Statutair benoemd personeel is dikwijls ook niet gemotiveerd omdat ze uitgekeken zijn op hun job en/of toch niet kunnen ontslagen worden.

Klacht indienen is onbegonnen werk, ik heb het vroeger ook verschillende keren gedaan en geprobeerd, hun afhandeling van klachten is zo goed als onbestaande. Het kan hen gewoonweg niet schelen.

Je moet trouwens eens wat reviews opzoeken van Bpost op het net, daar lees je soms nogal wat, ongelofelijk.

Toen ik in Berchem woonde was dat dagelijkse kost, post van de buren, post van mensen die aan het andere eind van de straat woonden, post van enkele straten verder tot enkele districten verder.
En dan aanmaningen van rekeningen die we nooit hadden gekregen in de eerste plaats. Die van ons gaan reclameren, stapels papieren invullen in drievoud, en je hoorde er nooit meer iets van. En de toestand, die werd erger en erger.

We verhuisden naar een andere gemeente, blijkt de postbode hier een tourette te zijn, staat regelmatig te tieren en te vloeken als een zeerover.
Op zekere dag wordt er gebeld, ik aan de parlofoon, "hallo".
"Keb een pakske."
"Een pakske voor wie?"
"Godverdomme! Een pakske veur a hé, waarom denk je dat ik hier staan te bellen miljaardedju!"
Ik even op de tanden bijten, kalm blijven, dan naar de deur en opendoen. Wil hij mij dat pakske niet geven, want dat is niet voor mij maar voor die van ons.
Ik zeg, goed, steek het pakske in uwen hol en de deur terug dicht.
Staat hij daar te bellen en te vloeken als een waanzinnige, ik de bel afgezet en klaar. Na tien minuten vloeken hoor ik hem dan doorgaan, ik kijk in de gang, het pak stond voor de deur op de dorpel.

Skobelev 30 augustus 2017 12:48

Was er geen plan om asielzoekers in te schakelen om de post te bedelen? Denk je dat die het Nederlands machtig zijn? Misschien moeten we in 't vervolg het adres van de bestemmeling in 't Aramees noteren?

Վարչապետ Մայքլ
Դեբյուտ փողոց 1
Բրյուսել Բելգիա

De schoofzak 30 augustus 2017 13:43

Twee keer meegemaakt in heel mijn reusachtig leven.

En een keer was het dan eigenlijk nog de fout van de gemeentelijke bib. Die stuurden een aanmaningsbrief voor de dochter van een buurman die inmiddels ook al 15 jaar geleden verhuisd was. Maar op de manuele fiche van de bib stond het adres natuurlijk van het jonge meisje van toen.
Ik heb haar dan opgezocht in de witte gids en zij is die brief komen halen. Miljaar, was dat jonge meisje ondertussen een ferme milf geworden ...

Tavek 30 augustus 2017 13:45

Bij ons geen klachten over de post. De dame die de bedeling doet is vriendelijk en behulpzaam.

Moet eerlijk bekennen dat een paar jaar terug de postbedeling veel stroever verliep, zeker naar pakjes toe. Maar ik bestel nu preferentieel bij coolblue omdat zij bpost hebben en geen postnl.

maddox 30 augustus 2017 14:01

Van mij hoor je weinig positiefs over Bpost.

Gewone brieven en postkaartjes lijkt nog te lukken. Pakketjes afleveren is een ander verhaal.
Zeer regelmatig dat ik de postbode zie stoppen, en dat er een briefje in de bus zit "gelieve uw pakket af te halen bij het postkantoor, morgen vanaf 11u". Ipv gewoon aan te kloppen en het pakket af te leveren.
Let wel, dit is alleen met kleinere pakketten, formaat brief of krant. De grotere pakketten geven geen problemen, daar de bestelwagenbestuurders van Bpost wel de moeite doen en niet gewoon een op voorhand geschreven papiereke tussen alle andere post te steken (en da's hier meestal reclame die rechtstreeks de papierbak in gaat)

En natuurlijk, als het een iets duurder pakket uit het buitenland is, kan je maar beter hopen dat het met een koerier geleverd wordt, en niet met Bpost.

Of het is beschadigd en met ontbrekende delen, of na een dikke maand rondbellen en mailen én documenten invullen tot je een ons weegt, de bevestiging krijgen dat de spoedbestelling niet meer te vinden is.
"Geachte klant, gelieve met de afzender contact op te nemen, dan kan deze een dossier starten waarbij u schadeloos gestald kan worden".

Ik zou een factuur moeten sturen voor de tijd en kosten veroorzaakt door hun blunders.

Vlad 30 augustus 2017 19:24

http://www.ontevredenklanten.be/klachten-over-bpost

Zelf heb ik weinig of geen klachten over B-post. De facturen die vroeger wel eens verkeerd zaten waren de schuld van het computerprogramma van proximus dat busnr en verdiepnr zo na elkaar plaatsten dat het een ander busnr werd. Bij Proximus ben ik weg gegaan. De organisatie trekt er op geen kloten en het personeel waarmee ik contact heb gehad was nogal onbekwaam.

Wanneer je de klachten uit de link leest zie je een heel voorkomend probleem steeds opduiken. Aangetekende schrijvens en aan huis leveringen worden niet gedaan omdat men geen tijd heeft. Men steekt onmiddellijk het briefje wegens afwezigheid in de brievenbus.

Skobelev 30 augustus 2017 20:22

'k Heb dat stuk verdriet van een postbode ook al eens doen zweten. :-P
Een aangetekende zending resulteert meestal in een briefje in de bus.
Laat ik nu net wel thuis zijn en doet die flipper alweer de moeite niet om aan te bellen aan de voordeur, 20m van de straat.
Maar hij kwam terug om de andere kant van de straat te bedienen en den deze stond al met dat briefje in zijn hand.....met de vraag of hij zijn werk niet naar behoren kon uitvoeren en of de directie hier weet van had en deze praktijk steunde.

Hij heeft zich meermaals geëxcuseerd en verzekerd dat het niet meer ging gebeuren. :-P

Vlad 31 augustus 2017 04:15

De postbodes staan onder almaar meer tijdsdruk en verdienen amper meer dan een dop. De bazen van de post zouden beter aangepakt worden ipv die mensen. Postbodes werken tegenwoordig zelfs gratis. Als hun ronde niet gedaan is moeten ze die toch uitdoen en hun overuren worden niet betaald.
De aandelen van Bpost en haar reputatie doen het goed maar het bedrijf wordt slinks gesubsidieerd door de staat (oa door de subsidies voor verzending van media-abonnementen, door interne postcontracten van de overheid of andere overheidsbedrijven, ...)
Mocht Bpost niet het voordeel hebben gehad van al overal kantoren te hebben waar mensen hun pakjes kunnen afhalen lag het al lang op z'n gat. De post is in feite meer een immobiliënbedrijf dan een postbedrijf.

De schoofzak 31 augustus 2017 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8518037)
De postbodes staan onder almaar meer tijdsdruk en verdienen amper meer dan een dop. De bazen van de post zouden beter aangepakt worden ipv die mensen. Postbodes werken tegenwoordig zelfs gratis. Als hun ronde niet gedaan is moeten ze die toch uitdoen en hun overuren worden niet betaald.
De aandelen van Bpost en haar reputatie doen het goed maar het bedrijf wordt slinks gesubsidieerd door de staat (oa door de subsidies voor verzending van media-abonnementen, door interne postcontracten van de overheid of andere overheidsbedrijven, ...)
Mocht Bpost niet het voordeel hebben gehad van al overal kantoren te hebben waar mensen hun pakjes kunnen afhalen lag het al lang op z'n gat. De post is in feite meer een immobiliënbedrijf dan een postbedrijf.

http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...72-euro-netto/
Brutoloon: 2.483 euro
Nettoloon: 1.672 euro
Extra's: maaltijdcheques

Zeus 31 augustus 2017 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8518059)
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...72-euro-netto/
Brutoloon: 2.483 euro
Nettoloon: 1.672 euro
Extra's: maaltijdcheques

Voor iemand van 50 met 2 kinderen ten laste is dat bitter weinig.

Tavek 31 augustus 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8518272)
Voor iemand van 50 met 2 kinderen ten laste is dat bitter weinig.

Brieven rondbrengen is ook niet echt een job waarvoor je veel competenties, opleiding voor moet hebben, en is fysiek ook niet echt belastend (itt de bouw en metaal). Het ergste wat u kan overkomen is dat het regent of sneeuwt, en aangezien die mannen nu bijna allemaal in camionetten rondtoeren is dat ook niet meer zo een issue.

Het is een meer dan correct salaris gelet op de functie.

De schoofzak 31 augustus 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8518272)
Voor iemand van 50 met 2 kinderen ten laste is dat bitter weinig.

811 euro belastingen betalen is best erg veel.

Levende publiciteit voor de nva.

Is een postbode iemand met een diploma van lager middelbaar ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be