Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   9 Vlamingen stempelen al meer dan 40 jaar, maar... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240364)

Eggy 11 september 2017 12:41

9 Vlamingen stempelen al meer dan 40 jaar, maar...
 
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...-40-jaar.dhtml

10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos. Vooral een Waals en Brussels probleem. Slechts 964 van hen zijn Vlamingen.

quercus 11 september 2017 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eggy (Bericht 8524899)
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...-40-jaar.dhtml

10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos. Vooral een Waals en Brussels probleem. Slechts 964 van hen zijn Vlamingen.

Wel het feit dat er mensen zijn die reeds twintig of zelfs veertig jaar stempelen bewijst hoe "harteloos" de federale regering is. Dit laatste is een verwijzing naar de uitspraken van ons orakel uit Groot Luik.

Henri1 11 september 2017 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eggy (Bericht 8524899)
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...-40-jaar.dhtml

10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos. Vooral een Waals en Brussels probleem. Slechts 964 van hen zijn Vlamingen.

Wellicht geraak je in vlaanderen véél gemakkelijker aan werk dan in la Wallonie ?

Anna List 11 september 2017 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8525022)
Wellicht geraak je in vlaanderen véél gemakkelijker aan werk dan in la Wallonie ?

zeker geen 25km afstand afleggen voor een job!!! volhouden!

Zipper 11 september 2017 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8525022)
Wellicht geraak je in vlaanderen véél gemakkelijker aan werk dan in la Wallonie ?

Ofwel dat Vlamingen liever werken dan Walen.

ViveLaBelgique 11 september 2017 14:51

Volgens Het Laagste Nieuws zijn er geen Vlamingen meer in Brussel.

:roll:

Eyjafjallajökull 11 september 2017 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8525022)
Wellicht geraak je in vlaanderen véél gemakkelijker aan werk dan in la Wallonie ?

Ja, de schuld van de p$-staat ?

fox 13 september 2017 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8525022)
Wellicht geraak je in vlaanderen véél gemakkelijker aan werk dan in la Wallonie ?

Wellicht.

1. Hoe zou dat komen?
2. Zouden Walen dan eens niet beginnen met Nederlands te leren zodat ze ook aan de bak kunnen in Vlaanderen?

Skobelev 13 september 2017 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8525036)
Volgens Het Laagste Nieuws zijn er geen Vlamingen meer in Brussel.

:roll:

Binnenkort in zijn er tot Aalst/Ninove geen Vlamingen meer te bespeuren.

Jay-P. 13 september 2017 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8526377)
Binnenkort in zijn er tot Aalst/Ninove geen Vlamingen meer te bespeuren.

Bedoel je dat de Brabanders weer wat meer ademruimte gaan krijgen?

De schoofzak 13 september 2017 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eggy (Bericht 8524899)
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...-40-jaar.dhtml

10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos. Vooral een Waals en Brussels probleem. Slechts 964 van hen zijn Vlamingen.

De sossen vinden dat niet zo erg.
Die werklozen gaan immers een beter pensioen hebben dan velen die gans hun leven bijgedragen hebben om die werklozen te kunnen uitbetalen.

Skobelev 13 september 2017 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8526393)
Bedoel je dat de Brabanders weer wat meer ademruimte gaan krijgen?

Ik bedoel dat, als ik de evolutie van de laatste 10 jaar bekijk, het tot daar voor het grootste deel Franstaligen zullen zijn.

Jay-P. 13 september 2017 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8526435)
Ik bedoel dat, als ik de evolutie van de laatste 10 jaar bekijk, het tot daar voor het grootste deel Franstaligen zullen zijn.

Awel, dan hoop ik voor U dat ge vroeger goed opgelet hebt tijdens de franse les. ;-)

marie daenen 13 september 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8526393)
Bedoel je dat de Brabanders weer wat meer ademruimte gaan krijgen?

Hij bedoelt dat de francofone stank minder en minder te snakken valt...

werkman 13 september 2017 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8526410)
De sossen vinden dat niet zo erg.
Die werklozen gaan immers een beter pensioen hebben dan velen die gans hun leven bijgedragen hebben om die werklozen te kunnen uitbetalen.


Echt Schoof? Wel dan is er werk aan de winkel he man! Hoeveel zitten er in het parlement? Zijn dat nog steeds allemaal sossen?
Ik dacht toch dat we een rechtse regering hadden?
Is er dan geen verschil tussen rechts en links besturen?
Of moeten mank lopende wetteksten ook al voor herziening vatbaar worden verklaard? Of gaat dit land ten onder aan immobilisme?
Ik denk dat dit laatste vooral het geval is.
Voor dertig jaar terug diende ik via de pers reeds voorstellen in die bijna niks kosten en die van mijn gemeente een omgeving konden maken waar bewoners zich thuis voelden na een veeleisende werkweek. Tot op heden zijn er uitsluitend een paar fietspaden in meer aangelegd. Van al de rest dat bijna dus niks kost werd ook totaal niks verwezenlijkt. Mogelijk moet er iets veel geld kosten om er aandacht aan te besteden. Hoe zou dat komen Schoof? Wat denkt U?
Ik denk er het mijne van. Maar ik kan verkeerd zijn in mijn denken.
Maar er is nog geen enkele politieker die mij de kans gegeven heeft om te bewijzen wat ik voorstelde.
En waarom ik het voorstelde.
Dit land is mijn land niet meer. Er blijft niks meer over voor de moe getergde werkmens die iets minder mobiel is na een stressvol leven.
We moeten maar tevreden zijn met een paar aalscholvers die door de lucht vliegen. Die waren er voorheen niet en nooit. Het zijn brakwater vogels die men in heel Europa afschiet. (onze soort toch die wij hier kweken)
Mij bekruipt steeds een zekere lust als ik de groene jongens voor een visschotel zie zitten in een restaurant. Ze mogen van geluk spreken dat ze die schotel niet achter hun groene oren terugvinden. Feitelijk zijn zij en de aalscholvers zelfs broeders en zusters. Ze vreten wel vis maar de gewone man mag hem zelf niet meer vangen. De vreetbare vis bedoel ik.
Geen probleem hoor. Mijn vaderland ligt buiten onze grenzen. Ik gun ze hier geen euro meer. Boeken toe. Ik ga waar ik nog welkom ben voor mijn geld.
En waar ik nog zelf recreatief een eetbare vis mag vangen en ook op eten.
Dit maar als voorbeeld om te schetsen hoe verkeerd men in dit land vele dingen aanpakt. Uiteindelijk is dat niks doen en dat tergend immobilisme nog verkieslijker. Als men toch vele zaken verkeerd aanpakt.
Maar wat kan je verlangen van een minister die van een leefmilieu waar zowel mens als dier aan hun trekken komen bijna niks af weet? Immobilisme toch?
In het beste geval een scheet van een meeuw op uw dakvenster. :evil:

Jay-P. 13 september 2017 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8526453)
Hij bedoelt dat de francofone stank minder en minder te snakken valt...

Ik ben je eeuwig dankbaar voor deze formidabele afsluiter en toelichting. Dankuwel, welbedankt.

Skobelev 13 september 2017 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8526438)
Awel, dan hoop ik voor U dat ge vroeger goed opgelet hebt tijdens de franse les. ;-)

'k Spreek met ganse dagen Frans :-P op mijn werk.

werkman 13 september 2017 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8526455)
Ik ben je eeuwig dankbaar voor deze formidabele afsluiter en toelichting. Dankuwel, welbedankt.


En wij danken U voor uw nog meer formidabele afsluiter. :lol:
Dankuwel, welbedankt. Duizend maal merci! :lol:

De schoofzak 13 september 2017 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8526454)
Echt Schoof? Wel dan is er werk aan de winkel he man! Hoeveel zitten er in het parlement? Zijn dat nog steeds allemaal sossen?
Ik dacht toch dat we een rechtse regering hadden?
Is er dan geen verschil tussen rechts en links besturen?
...

Tot waar ik je tekst afbrak, vind ik je kritiek nog zinnig.
De overige ongeveer 30 lijnen zijn niet ter zake, vermoeien de lezer en doen zijn tijd verliezen. Wil je die boodschappen toch uitdragen, doe dat dan in een draad met een juiste titel. Dat geeft de kans dat specifiek daarin geïnteresseerde medeforummers je van repliek zullen dienen.

En nu mijn antwoord op je kritiek:
het lijk waarover we het hadden, is pas recent uit de kast gevallen.
Binnen de drie maanden zal het opgelost zijn.

De schoofzak 13 september 2017 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8526454)
...
Dit land is mijn land niet meer. Er blijft niks meer over voor de moe getergde werkmens die iets minder mobiel is na een stressvol leven.
We moeten maar tevreden zijn met een paar aalscholvers die door de lucht vliegen. Die waren er voorheen niet en nooit. Het zijn brakwater vogels die men in heel Europa afschiet. (onze soort toch die wij hier kweken)
Mij bekruipt steeds een zekere lust als ik de groene jongens voor een visschotel zie zitten in een restaurant. Ze mogen van geluk spreken dat ze die schotel niet achter hun groene oren terugvinden. Feitelijk zijn zij en de aalscholvers zelfs broeders en zusters. Ze vreten wel vis maar de gewone man mag hem zelf niet meer vangen. De vreetbare vis bedoel ik.
Geen probleem hoor. Mijn vaderland ligt buiten onze grenzen. Ik gun ze hier geen euro meer. Boeken toe. Ik ga waar ik nog welkom ben voor mijn geld.
...

Begin in een andere draad over het feit dat je gepakt ben voor het illegaal afschieten van watervogels.
En vertel dan klaar en duidelijk wanneer je het aftrapt, en naar waar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be