Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Allahu akbar in bus in Parijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239407)

Eduard Khil 26 juni 2017 20:07

Allahu akbar in bus in Parijs
 
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Parijs.dhtml



gelukkig suikerfeest!

Eduard Khil 26 juni 2017 20:09

waarschijnlijk was het vuurwerk voor het suikerfeest net iets te zwaar uitgevallen :lol:

Eduard Khil 26 juni 2017 20:15

boe! Het zou nu blijkbaar gaan om een technisch defect.

vlijmscherp 26 juni 2017 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8477945)
boe! Het zou nu blijkbaar gaan om een technisch defect.

Het zal wel een moslim geweest zijn die de laatste keer de bus heeft nagekeken.

Leica 26 juni 2017 20:21

Ze zijn nogal vlug met de oorzaak bij een technisch defect te leggen.

Scorpio 26 juni 2017 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8477953)
Ze zijn nogal vlug met de oorzaak bij een technisch defect te leggen.

Maar lang niet zo vlug als anderen om de oorzaak bij terrorisme te leggen...

Zipper 26 juni 2017 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8477968)
Maar lang niet zo vlug als anderen om de oorzaak bij terrorisme te leggen...

Ja, terwijl terrorisme door islamieten hoogst uitzonderlijk is. :roll:

Scorpio 26 juni 2017 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8477971)
Ja, terwijl terrorisme door islamieten hoogst uitzonderlijk is. :roll:

In Europa zijn er volgens mij vooralsnog meer busbranden door technische defecten dan aanslagen.

Zipper 26 juni 2017 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8477975)
In Europa zijn er volgens mij vooralsnog meer busbranden door technische defecten dan aanslagen.

ja jong, er is immers helemaal niks aan de hand ; allez buiten Charlie Hebdo, Bataclan, Brussel en Zaventem, Nice, Berlijn......(en zo zou ik nog even kunnen doorgaan) is er de voorbije twee jaar niks gebeurd :roll:

Scorpio 26 juni 2017 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8477982)
ja jong, er is immers helemaal niks aan de hand ; allez buiten Charlie Hebdo, Bataclan, Brussel en Zaventem, Nice, Berlijn......(en zo zou ik nog even kunnen doorgaan) is er de voorbije twee jaar niks gebeurd :roll:

Bedankt om mij opzettelijk woorden in de mond te leggen. Helpt de discussie écht vooruit! Komt ook bijzonder intelligent over!

Zipper 26 juni 2017 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8477985)
Bedankt om mij opzettelijk woorden in de mond te leggen. Helpt de discussie écht vooruit! Komt ook bijzonder intelligent over!

als jij het onderwerp in het belachelijke trekt (nog altijd meer bosbranden dan aanslagen) help ik je graag een handje.

Scorpio 26 juni 2017 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8477988)
als jij het onderwerp in het belachelijke trekt (nog altijd meer bosbranden dan aanslagen) help ik je graag een handje.

Ah? Waar doe ik dat?

IJsboer 27 juni 2017 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8477945)
boe! Het zou nu blijkbaar gaan om een technisch defect.

Bij de dader?

de vuile muilekoek 27 juni 2017 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8477953)
Ze zijn nogal vlug met de oorzaak bij een technisch defect te leggen.



was er een koelkast aan boord ? :lol:

vanderzapig 27 juni 2017 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8477975)
In Europa zijn er volgens mij vooralsnog meer busbranden door technische defecten dan aanslagen.

Wat een onzin om die aantallen met elkaar te vergelijken. Een aanslag heeft veel meer impact dan de materiële schade en het onmiddellijk menselijk leed. Het verandert onze manier van leven.

Één enkel voorbeeld uit vele:

Nog niet zo lang geleden was het terrein onder de Eiffeltoren voor iedereen vrij toegankelijk. Nu is het een versterkte burcht.

Het tijdelijke metalen hek wordt nu een permanente muur van 2.5m hoog met kogelwerend glas.

http://www.leparisien.fr/paris-75007...17-6667416.php

De onverkozen EU manderijnen vinden het naar eigen zeggen onmenselijk om horden van honderdduizenden ongedocumenteerde en kansloze gelukszoekers te controleren vóór ze de EU binnenwandelen.

Dat de EU burgers die voor heel dat circus mogen betalen langs checkpoints moeten passeren bij elke publieke attractie of massa-evenement is dan weer geen enkel probleem.

Anna List 27 juni 2017 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8477975)
In Europa zijn er volgens mij vooralsnog meer busbranden door technische defecten dan aanslagen.

bron?

Scorpio 29 juni 2017 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8478587)
Wat een onzin om die aantallen met elkaar te vergelijken. Een aanslag heeft veel meer impact dan de materiële schade en het onmiddellijk menselijk leed. Het verandert onze manier van leven.

Één enkel voorbeeld uit vele:

Nog niet zo lang geleden was het terrein onder de Eiffeltoren voor iedereen vrij toegankelijk. Nu is het een versterkte burcht.

Het tijdelijke metalen hek wordt nu een permanente muur van 2.5m hoog met kogelwerend glas.

http://www.leparisien.fr/paris-75007...17-6667416.php

De onverkozen EU manderijnen vinden het naar eigen zeggen onmenselijk om horden van honderdduizenden ongedocumenteerde en kansloze gelukszoekers te controleren vóór ze de EU binnenwandelen.

Dat de EU burgers die voor heel dat circus mogen betalen langs checkpoints moeten passeren bij elke publieke attractie of massa-evenement is dan weer geen enkel probleem.

Indrukwekkend irrelevante post. Ik heb nergens iets gezegd over impact. Ik heb enkel gesuggereerd dat het best wel hypocriet is om te klagen over het feit dat men 'wel erg snel is' om de oorzaak bij een technisch defect te leggen in een draad opgestart door iemand die nog véél minder lang wachtte om de oorzaak bij terrorisme te leggen.

Scorpio 29 juni 2017 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8478601)
bron?

Begrijp je de woordjes 'volgens' en 'mij'?

Een eenvoudige google-zoekopdracht toont ook dat de afgelopen twaalf maanden er bij De Lijn alleen al vier bussen zijn uitgebrand, dus bepaald vergezocht is mijn claim duidelijk niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be