Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Splitsing verkeer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195461)

De Brabander 11 december 2013 12:04

Splitsing verkeer
 
in het kader van de zesde (!) staats"hervorming" gaat de particratie het verkeer en de wegcode splitsen (met wel uitzonderingen). Vindt u dat ook absurd of maakt het voor u niet dat de Belgen, laat staan de niet-Belgen, straks niet meer weten welke regels eigenlijk nog op het Belgische wegennet van toepassing zijn?

vlijmscherp 11 december 2013 12:06

logische stap.

In het drukke Vlaanderen is 70 km/u op gewestwegen normaal, in Wallonië zou dat absurd zijn.

Xenophon 11 december 2013 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6924505)
in het kader van de zesde (!) staats"hervorming" gaat de particratie het verkeer en de wegcode splitsen (met wel uitzonderingen). Vindt u dat ook absurd of maakt het voor u niet dat de Belgen, laat staan de niet-Belgen, straks niet meer weten welke regels eigenlijk nog op het Belgische wegennet van toepassing zijn?

In Frankrijk en Duitsland, om van de vermaledijde Nederlanders nog maar te zwijgen, hebben ze ook hun eigen verkeersregels, wat nu gedaan?

Want we weten niet welke regels daar van toepassing zijn.

De Brabander 11 december 2013 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6924507)
logische stap.

In het drukke Vlaanderen is 70 km/u op gewestwegen normaal, in Wallonië zou dat absurd zijn.

Is dat de motivatie?

De Brabander 11 december 2013 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6924521)
In Frankrijk en Duitsland, om van de vermaledijde Nederlanders nog maar te zwijgen, hebben ze ook hun eigen verkeersregels, wat nu gedaan?

Want we weten niet welke regels daar van toepassing zijn.

Daar komen we niet dikwijls, maar als u de regels daar niet kent, kan u dat een boete kosten. Rijden in het buitenland is altijd risicovoller.

pajoske 11 december 2013 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6924521)
In Frankrijk en Duitsland, om van de vermaledijde Nederlanders nog maar te zwijgen, hebben ze ook hun eigen verkeersregels, wat nu gedaan?

Want we weten niet welke regels daar van toepassing zijn.

Het is niet omdat er elders ook problemen zijn, dat je er moet bijmaken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6924507)
logische stap.

In het drukke Vlaanderen is 70 km/u op gewestwegen normaal, in Wallonië zou dat absurd zijn.

Precies of 70 per uur op gewestwegen niet even absurd is in sommige Vlaamse gemeenten of regio's.
Er zit geen enkele logica aan die stap.

De schoofzak 11 december 2013 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6924521)
In Frankrijk en Duitsland, om van de vermaledijde Nederlanders nog maar te zwijgen, hebben ze ook hun eigen verkeersregels, wat nu gedaan?

Want we weten niet welke regels daar van toepassing zijn.

Ik zou daar graag nog Luxemburg aan toevoegen.

En aan de draadopstarter zou ik eens willen vragen of hij het ziet aan het aantal verkeersborden, of hij aan de Vlaamse of aan de Waalse kant van de toekomstige staatsgrens is.
Want daar is wel degelijk een verschil. En dat is te zien.
Er is al lang een verschillende visie op de aanpak van de verkeersproblematiek, tussen Vlaanderen en Wallonië.

Eén ding is super belangrijk: het moet duidelijk zijn voor de mensen.
En te lezen in het recente krantenartikel: daar gaat Vlaanderen een schoolvoorbeeld worden voor gans de EU.

.

De Brabander 11 december 2013 13:25

Zoek maar eerst eens een duidelijke definitie voor confederalisme.

Xenophon 11 december 2013 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6924618)
Het is niet omdat er elders ook problemen zijn, dat je er moet bijmaken.


...

We zijn dus beter dat we de Duitse, Franse en Nederlandse regels overnemen?
Volgens uw logica hebben we dan minder problemen, omdat we in een klap al de problemen met de Belgische regels laten verdwijnen.

DewareJakob 11 december 2013 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6924505)
in het kader van de zesde (!) staats"hervorming" gaat de particratie het verkeer en de wegcode splitsen (met wel uitzonderingen). Vindt u dat ook absurd of maakt het voor u niet dat de Belgen, laat staan de niet-Belgen, straks niet meer weten welke regels eigenlijk nog op het Belgische wegennet van toepassing zijn?

Doe nooit een reis in Canada of de USA, daar heeft elke staat ook zijn regels.

pajoske 11 december 2013 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6924651)
We zijn dus beter dat we de Duitse, Franse en Nederlandse regels overnemen?
Volgens uw logica hebben we dan minder problemen, omdat we in een klap al de problemen met de Belgische regels laten verdwijnen.

Verkeer en wegcode kan best op Europees niveau geregeld worden. Ik blijf het herhalen: mensen die beweren dat grenzen creëren voordelig is voor de gewone burger is een bedrieger. Ik heb dikwijls genoeg aangetoond dat o.a. het verschil in wetgeving tussen België en Nederland wat betreft werk/lonen/pensioen enz. een massa problemen geeft die moeten opgelost worden. Problemen oplossen kost gels. Om nog te zwijgen van de ergernissen en slapeloze nachten die betrokkene daar van heeft.
Ik wil de mensen niet te eten geven die veel subsidiegeld gemist hebben in België omdat ze de plaatselijke gewestelijke wetgeving terzake niet kenden.

Xenophon 11 december 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6924658)
Verkeer en wegcode kan best op Europees niveau geregeld worden.
...

Zelfs als dat waar moest zijn, dan nog valt uw stelling in het water omdat men dan evengoed kan zeggen, "Verkeer en wegcode kan best op Wereld-niveau geregeld worden."

Beide opties zijn totaal onrealistisch en bepaald wereldvreemd.

stuyckp 11 december 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6924617)
Daar komen we niet dikwijls, maar als u de regels daar niet kent, kan u dat een boete kosten. Rijden in het buitenland is altijd risicovoller.

Wallonië is het buitenland!

pajoske 11 december 2013 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6924688)
Wallonië is het buitenland!

Flamingante navelstaarders die niet verder komen dan de wegen rond hun eigen kerktoren of de dorpen en steden waar zij in hun eigen taal terecht kunnen hebben natuurlijk geen probleem met de regionalisering van de wegcode. Voor Limburgers-wereldburgers vormt dat echter wel een bijkomende zinloze moeilijkheid.

De Brabander 11 december 2013 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6924652)
Doe nooit een reis in Canada of de USA, daar heeft elke staat ook zijn regels.

En is dat goed voor de verkeersveiligheid?

Antoon 11 december 2013 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6924505)
in het kader van de zesde (!) staats"hervorming" gaat de particratie het verkeer en de wegcode splitsen (met wel uitzonderingen). Vindt u dat ook absurd of maakt het voor u niet dat de Belgen, laat staan de niet-Belgen, straks niet meer weten welke regels eigenlijk nog op het Belgische wegennet van toepassing zijn?

Bent u verward wanneer u pakweg in Nederland, Frankrijk of Duitsland binnenrijdt?

Xenophon 11 december 2013 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6924748)
Bent u verward wanneer u pakweg in Nederland, Frankrijk of Duitsland binnenrijdt?

Ik denk soms wel eens dat het zijn natuurlijke staat is.

Anna List 11 december 2013 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6924758)
Ik denk soms wel eens dat het zijn natuurlijke staat is.

als ik over de grens rij, denk ik vooral dat slechte staat de natuurlijke staat van de wegen in de slechte staat is.


ik vermoed dat ge die zin twee,drie keer gaat moeten lezen :p

Xenophon 11 december 2013 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6924788)
als ik over de grens rij, denk ik vooral dat slechte staat de natuurlijke staat van de wegen in de slechte staat is.


ik vermoed dat ge die zin twee,drie keer gaat moeten lezen :p

Twee keer.

Daarna dacht ik het begrepen te hebben, dus ja, we gaan het nooit echt weten.

Anna List 11 december 2013 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6924790)
Twee keer.

Daarna dacht ik het begrepen te hebben, dus ja, we gaan het nooit echt weten.

toen ik mn post las, kwam ik ook tot de conclusie dat die zin schrijven moeilijker was dan m lezen :-) ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be