Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dubbele Turkse nationaliteit en Zuhal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239519)

De schoofzak 2 juli 2017 09:59

Dubbele Turkse nationaliteit en Zuhal
 
Ik vind het draadje omtrent deze onderwerpen niet direct terug.
Niet om de discussie te heropenen, maar just om de medeforummers te informeren:

Citaat:

Zuhal Demir heeft een dubbele nationaliteit. Ze is Belgische maar ook Turkse, zonder daar ooit om gevraagd te hebben. ‘Na het referendum heb ik de procedure in gang gezet om afstand te doen van mijn Turkse nationaliteit.’ Maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Demir heeft er een advocaat opgezet, die heeft een brief geschreven naar de Turkse ambassade. ‘Ik heb net hun antwoord ontvangen met daarin zo’n 40 tot 50 vragen of formaliteiten. Ik moet zelfs de geboorteakte van mijn grootouders opsturen. Zelfs als ik dat allemaal in orde krijg, beslist de Turkse staat of ik al dan niet Turks blijf. Dat is toch geen normale manier van werken.’
Makkelijk gezegd dan gedaan: de geboorteaktes van je grootouders in een ver land terug opsnorren ....
(ze weten dan meteen welke neven en nichten die ginder bleven, met de nodige aandacht bejegend moeten worden ...)

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/zu...zetten-op-unia

Dadeemelee 2 juli 2017 10:31

Awel dat is goed van Zuhal. Als het goed is zeg ik het ook ;)

De schoofzak 2 juli 2017 18:47

Het was niet zozeer mijn bedoeling om Zuhal in de bloemetjes te zetten,
maar wel Erdogan en zijn Turkije aan te klagen.
(en meteen die forum-apen die genoegen namen met het gegeven dat "ze" hun aanvraag kunnen doen, en de kous is af. De kous is niet af.)

dpg 2 juli 2017 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8482861)
Het was niet zozeer mijn bedoeling om Zuhal in de bloemetjes te zetten,
maar wel Erdogan en zijn Turkije aan te klagen.
(en meteen die forum-apen die genoegen namen met het gegeven dat "ze" hun aanvraag kunnen doen, en de kous is af. De kous is niet af.)

Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?

reservespeler 2 juli 2017 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8482871)
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?

Leg uit wat ze juist verkopen.

dpg 2 juli 2017 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8482875)
Leg uit wat ze juist verkopen.


Bla bla

De schoofzak 3 juli 2017 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8482871)
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?

Het is niet zinvol om dingen die een partij verkoopt, in de winkel van een andere partij te situeren.
Want dan verkoopt men nonsens.

Had u verder nog iets te melden over het recht van een individu om af te raken van een overbodige nationaliteit ?

jogo 3 juli 2017 07:02

mogelijkheid tot dubbele nationaliteit kan ook een rol gaan spelen in de komende brain-drain-brexodus.

ViveLaBelgique 3 juli 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8482334)

Uit het artikel:

Zuhal Demir heeft een dubbele nationaliteit. Ze is Belgische maar ook Turkse, zonder daar ooit om gevraagd te hebben. ‘Na het referendum heb ik de procedure in gang gezet om afstand te doen van mijn Turkse nationaliteit.’ Maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Demir heeft er een advocaat opgezet, die heeft een brief geschreven naar de Turkse ambassade. ‘Ik heb net hun antwoord ontvangen met daarin zo’n 40 tot 50 vragen of formaliteiten. Ik moet zelfs de geboorteakte van mijn grootouders opsturen. Zelfs als ik dat allemaal in orde krijg, beslist de Turkse staat of ik al dan niet Turks blijf. Dat is toch geen normale manier van werken.’


Wreed laat van Zuhal Demir om er werk van te maken om afstand te doen van haar dubbele nationaliteit.

Ik hoop dat velen haar voorbeeld volgen. Het zou ook onze politieke partijen ook sieren als ze hun leden steunen in hun strijd om afstand te doen van hun dubbele nationaliteit.

Nog een tip voor Zuhal Demir. Het is eenvoudiger om te verkassen naar Koerdistan en afstand te doen van haar Belgische nationaliteit.

Ik wens haar een goede afreis !




DewareJakob 3 juli 2017 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8482871)
Verbaasd dat vele kiezers van uw partij veel bla bla verkopen maar niks zinvol ?

Van niks zinvol gesproken; stond je voor de spiegel bij het bedenken van die opmerking omdat je niets on-topic vond?

dpg 3 juli 2017 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8483445)
Het is niet zinvol om dingen die een partij verkoopt, in de winkel van een andere partij te situeren.
Want dan verkoopt men nonsens.

Had u verder nog iets te melden over het recht van een individu om af te raken van een overbodige nationaliteit ?

Point taken, de N-VA hun kiezers, ook op dit forum verkopen nonsens als ze veel bla bla verkopen over de dubbele nationaliteit.

Over andere partijen beginnen zal daar niks aan veranderen.

Trouwens zeer beschamend dat je nu pas aan de hand van dit voorbeeld beseft dat de dubbele nationaliteit opgeven moeilijk is, maar ja als je niks beters kan als bla bla verkopen is dat niet eens verwonderlijk.

dpg 3 juli 2017 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8483542)
Van niks zinvol gesproken; stond je voor de spiegel bij het bedenken van die opmerking omdat je niets on-topic vond?

Ik dacht speciaal aan u en zie QED.

kwantum 3 juli 2017 12:36

Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, die 'dubbele nationaliteiten'?
Zeker weer een of ander uitvinding van 'rechten van de mens'?

De schoofzak 3 juli 2017 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8483539)
...
Wreed laat van Zuhal Demir om er werk van te maken om afstand te doen van haar dubbele nationaliteit.
...

Je klinkt zo bemoeizuchtig als een sos of een extreem katholiek.

Mocht ik emigreren en een vreemde nationaliteit aannemen, ik zou het nog aangenaam vinden om mijn actueel-valse te mogen aanhouden, om ooit nog de Vlaamse te kunnen verkrijgen.

Kan het nu echt niet in je opkomen dat Zuhal pas de beslissing nam, na de sotternijen van Erdogan ?
Of dat ze misschien gewacht heeft tot sommige familieleden die ginder gebleven zijn, hun erfenissen verdeeld hebben? Uit vrees voor wraaknames van de Turken ?

De schoofzak 3 juli 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8483558)
...
Trouwens zeer beschamend dat je nu pas aan de hand van dit voorbeeld beseft dat de dubbele nationaliteit opgeven moeilijk is, maar ja als je niks beters kan als bla bla verkopen is dat niet eens verwonderlijk.

Ik kan van mijn kant niet begrijpen dat u, met al uw hoogstaande kwaliteiten en qualificaties, zich verlaagt om dingen te komen posten in deze ondermaatse draad, van een beschamende forummer die ik ben.

ViveLaBelgique 3 juli 2017 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8483657)
Mocht ik emigreren en een vreemde nationaliteit aannemen, ik zou het nog aangenaam vinden om mijn actueel-valse te mogen aanhouden, om ooit nog de Vlaamse te kunnen verkrijgen.

Go for it ! Ik heb veel respect voor Belgen die hun vaderland vaarwel zeggen om in het buitenland hun geluk na te streven.

ViveLaBelgique 3 juli 2017 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 8483646)
Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, die 'dubbele nationaliteiten'?
Zeker weer een of ander uitvinding van 'rechten van de mens'?

Nergens in de conventie van de rechten van de mens iets opgenomen over dubbele nationaliteiten.

De dubbele nationaliteit is uitgevonden in ons land na WO II. Toen zijn er massaal gastarbeiders in ons land toegelaten. Het was steeds de bedoeling geweest dat deze terug keerden naar hun thuisland nadat hun arbeid was afgelopen. Er is de fout gemaakt, ondanks het verzet van de Volksunie en het Vlaams Blok, om deze gastarbeiders en hun nageslacht een Belgische nationaliteit te gunnen bovenop deze van hun thuisland.

De schoofzak 3 juli 2017 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8483668)
Go for it ! Ik heb veel respect voor Belgen die hun vaderland vaarwel zeggen om in het buitenland hun geluk na te streven.

Ik ben wel geen b. hé gast.
Maar toch bedankt voor je aanmoediging.
Helaas is het voor mij te laat om te emigreren. Half time hier en half time daar (en dan niet alleen Spanje) is zowat het maximum.

TheFourHorsemen 3 juli 2017 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 8483646)
Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden, die 'dubbele nationaliteiten'?
Zeker weer een of ander uitvinding van 'rechten van de mens'?

Dubbele nationaliteiten vloeien rechtstreeks voort uit de soevereiniteit van elk land om te bepalen wie ze de nationaliteit willen toekennen.

Vlad 3 juli 2017 16:15

Kan onze overheid niet op de een of andere manier eenzijdig de Turkse nationaliteit van Zuhal teniet doen ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be