Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nieuwe leden, geen nieuwe thread. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232496)

Dadeemelee 31 mei 2016 21:31

Nieuwe leden, geen nieuwe thread.
 
Ik ga hier geen beoordelingen maken over nieuwe leden en wie ze zijn. Dat weet ik ook niet.

Maar is het misschien geen goed idee om ze slechts na 2 of 3 dagen toe te laten om nieuwe threads aan te maken.

Dat vermijdt dat ganse threads waar ook goede discussies instaan in de vuilmand belanden.

cookie monster 31 mei 2016 21:35

Of je kan ook de mods laten beslissen bv hun 5 eerste draadjes
eerst goed te keuren en dat ze dan pas vrij kunnen posten ;)

cookie monster 31 mei 2016 21:38

Vragen staat vrij , maar ja .... ,
de admins & mods beslissen hoe het reglement alhier loopt !!

Dadeemelee 31 mei 2016 21:59

Jamaar het is ook geen kritiek op mods, ik zou begot geen mod willen zijn.
Maar we hebben nu al 2 wedergeboorten, waarover ik ook niks wil zeggen want ik weet begot ook niet wie het zijn.

Wat ik voorstel is gewoon om geen posts van nieuwe leden toe te laten de eerste paar dagen.

Wapper 31 mei 2016 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8123027)
Jamaar het is ook geen kritiek op mods, ik zou begot geen mod willen zijn.
Maar we hebben nu al 2 wedergeboorten, waarover ik ook niks wil zeggen want ik weet begot ook niet wie het zijn.

Wat ik voorstel is gewoon om geen posts van nieuwe leden toe te laten de eerste paar dagen.

Tsja, en dan maken die "nieuwe leden" elke dag een nieuw account aan, en dan begint het gespam na x dagen opnieuw...

fox 1 juni 2016 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8123093)
Tsja, en dan maken die "nieuwe leden" elke dag een nieuw account aan, en dan begint het gespam na x dagen opnieuw...

Beste is om geen nieuwe draden toe te laten tot ze x aantal berichten hebben.

Dadeemelee 1 juni 2016 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8123232)
Beste is om geen nieuwe draden toe te laten tot ze x aantal berichten hebben.

Ja dat is misschien beter.

zonbron 1 juni 2016 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8122977)
Ik ga hier geen beoordelingen maken over nieuwe leden en wie ze zijn. Dat weet ik ook niet.

Maar is het misschien geen goed idee om ze slechts na 2 of 3 dagen toe te laten om nieuwe threads aan te maken.

Dat vermijdt dat ganse threads waar ook goede discussies instaan in de vuilmand belanden.

Dat is idd geen goed idee.

In het tijdperk van het internet en 'sociale media' moet belangrijke berichtgeving en informatie vlot beschikbaar en bespreekbaar blijven, ook op dit forum.

De klok terugdraaien wat postmogelijkheden voor nieuwkomers betreft, betekent opnieuw naar het stenen tijdperk gaan, een doodsteek (men weert eventueel belangrijke nieuwe berichtgeving, die dan op andere forums terechtkomt... enz).

De moderatie zal daar dus niet op ingaan, gezien er inzake commerciele spam soortgelijke voorstellen werden gedaan. Het antwoord was negatief, noem het een precedent.

Wat betreft het verdwijnen van draden, informatie en goede discussies; dat is een gevolg van het implementeren van de forumregels. Persoonlijk sta ik voor totale vrije meningsuiting, maar uiteraard heeft de forumeigenaar het recht (en plicht) in Belgie om deze vrijheid enigzins in te perken en dit forum in totale vrijheid naar eigen goeddunken te organiseren. Een afgesloten forum betekent geen forum mensen.

zonbron 1 juni 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8122988)
Of je kan ook de mods laten beslissen bv hun 5 eerste draadjes
eerst goed te keuren en dat ze dan pas vrij kunnen posten ;)

Een tijdrovende bezigheid ===> vertraging op het publiceren van een nieuwe draad van een nieuw lid (mss wel dagenlang) ===> absoluut niet praktisch

Rudy 7 juni 2016 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8122977)
Ik ga hier geen beoordelingen maken over nieuwe leden en wie ze zijn. Dat weet ik ook niet.

Maar is het misschien geen goed idee om ze slechts na 2 of 3 dagen toe te laten om nieuwe threads aan te maken.

Dat vermijdt dat ganse threads waar ook goede discussies instaan in de vuilmand belanden.

Eerst 100 antwoorden, ook al bestaan die uit 'blabla', en dan ben je genoeg ingeburgerd om een onderwerp te starten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be