Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   vlaams blok gaat morgen betogen in antwerpen ondanks verbod (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215137)

alberto 3 maart 2015 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7561642)
De grote fout die gemaakt is, was dat Abou Jahjah met zijn movement X wèl heeft mogen betogen terwijl er terreurdreiging niveau 3 was.

Gewone denkfout vrees ik

Volgens mij bewust, maar moeilijk te bewijzen, de toekomst zal het uitwijzen.
De grote leider scheert zijn onderdanen niet over dezelfde kam, dat is duidelijk, het poco gehalte bij De Wever is aan het groeien.

TheFourHorsemen 3 maart 2015 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7561550)
grappig om te zien dat de fanclub van BDW nu klaagt dat hun eigen burgemeester dixit henzelf nu dictatoriale middelen gebruikt. De evolutie is opmerkelijk.

Ik ga niet ontkennen dat ik het een erg domme beslissing vond. Maar bent u het dan eens met elke beslissing die de partij waarop u stemt maakt?

De schoofzak 3 maart 2015 09:35

Ik vind dat ik erg weinig concrete zaken kan lezen in de pers waarom precies, welke dreiging exact, er is/zijn, om die betoging te verbieden.

Waarom onthoudt de pers mij deze informatie ???

.

Another Jack 3 maart 2015 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7561688)
Ik vind dat ik erg weinig concrete zaken kan lezen in de pers waarom precies, welke dreiging exact, er is/zijn, om die betoging te verbieden.

Waarom onthoudt de pers mij deze informatie ???

.

Heb jij een veiligheidsmachtiging, Schoof?

Pandareus 3 maart 2015 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7561648)
Nochtans zijn er 4 administratief opgepakt en 8 tegenbetogers. Blijkbaar waren er meer tegenbetogers die over de schreef zijn gegaan. Waarom lezen we daar niets van? Dat die Pegida-betogers een mogelijke administratieve wacht, is normaal vermits de betoging verboden was, net zozeer als de tegen betoging trouwens. Maar die tegenbetoging lijkt in de pers vooral een spookbetoging te zijn geweest.
Zou De Wever de betogingen niet hebben verboden om de confrontatie tussen die twee groepen in het openbaar te vermijden? En heeft hij dat dan niet goed aangepakt? Of is dat voor jou een probleem om dat te erkennen?

Om dat ernstig te kunnen beantwoorden zou je het advies van de politie moeten kennen, dat altijd voorafgaat aan een goedkeuring/afwijzing van een aangevraagde betoging. Nu weten we eigenlijk bijna niets : enkel via de pers dat de reden was dat er terreurdreiging niveau 3 is.
Ik ga niet speculeren over zijn beweegreden om dat te verbieden, dan zou ik gewoon meedoen aan het complotdenken waar sommigen hier zo graag in meestappen. Ik hou me aan de feiten die in de pers staan.

Another Jack 3 maart 2015 09:42

Omdat het zinloos is, kleine.
Net als uw opdringerigheid.

Pandareus 3 maart 2015 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7561677)
Ik ga niet ontkennen dat ik het een erg domme beslissing vond. Maar bent u het dan eens met elke beslissing die de partij waarop u stemt maakt?

Uiteraard niet ;-)

De schoofzak 3 maart 2015 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7561698)
Heb jij een veiligheidsmachtiging, Schoof?

Ik dacht eer aan argumenten op basis van dewelke de Raad van State kan oordelen of er terecht werd beknot op de grondwettelijke vrijheden.

Afijn, de communicatie omtrent het betogingsverbod loopt mank.

Had je echt niet door dat ik dat bedoelde ?

.

Another Jack 3 maart 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7561712)
Ik dacht eer aan argumenten op basis van dewelke de Raad van State kan oordelen of er terecht werd beknot op de grondwettelijke vrijheden.

Afijn, de communicatie omtrent het betogingsverbod loopt mank.

Had je echt niet door dat ik dat bedoelde ?

.

Afijn (wat dat ook moge betekenen...)
Je snapt het.

De schoofzak 3 maart 2015 09:48

Nog iets.
Er is sprake van 12 aanhoudingen.

Er doen evenwel geruchten de ronde dat er van die 12 wel 9 zijn die uit de hoek van de tegenbetogers komen, en slechts 3 vanuit de betoging.

Bovendien was er vandalisme van de tegenbetogers: graffiti op zelfs historische gebouwen. (dat laatste heb ik uit de morgen: http://www.demorgen.be/binnenland/ve...n-op-a2237437/ )

.

alberto 3 maart 2015 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7561716)

Bovendien was er vandalisme van de tegenbetogers: graffiti op zelfs historische gebouwen. (dat laatste heb ik uit de morgen: http://www.demorgen.be/binnenland/ve...n-op-a2237437/ )

.

Links tuig.

Pandareus 3 maart 2015 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7561716)
Nog iets.
Er is sprake van 12 aanhoudingen.

Er doen evenwel geruchten de ronde dat er van die 12 wel 9 zijn die uit de hoek van de tegenbetogers komen, en slechts 3 vanuit de betoging.

Bovendien was er vandalisme van de tegenbetogers: graffiti op zelfs historische gebouwen. (dat laatste heb ik uit de morgen: http://www.demorgen.be/binnenland/ve...n-op-a2237437/ )

.


'geruchten'...


Antoon 3 maart 2015 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7560731)
Vergeet het maar Antoon, zulke spelletjes om mensen dan aan het handje te nemen en op het einde te zeggen "zie je wel dat het blok het goed voor heeft" dat mag je met iemand anders proberen.

Met andere woorden, jij schiet hier gewoon op de boodschapper. Inhoudelijk heb je niets in te brengen.

Antoon 3 maart 2015 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7559977)
Morgen, na het zien van de groepsfoto ergens tussen die +/- 50 man die er zal zijn.



Dikke fail hé man, een verboden betoging waar tussen de 200 en 250 man opdagen (227 gas boetes), en die verder helemaal geweldloos verloopt, ondanks een paar arrestaties.

Daar kunnen jouw gewelddadige extreem-linkse vriendjes inclusief moslim trawanten een puntje aan zuigen.

227 Pegida-betogers krijgen GAS-boete in de bus

Pandareus 3 maart 2015 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7561771)


Dikke fail hé man, een verboden betoging waar tussen de 200 en 250 man opdagen (227 gas boetes), en die verder helemaal geweldloos verloopt, ondanks een paar arrestaties.

Daar kunnen jouw gewelddadige extreem-linkse vriendjes inclusief moslim trawanten een puntje aan zuigen.

227 Pegida-betogers krijgen GAS-boete in de bus


Twee maanden gezever op een facebook pagina, talloze artikels in elke krant, diverse keren over gesproken tijdens het nieuws, en dan staan ze daar met 227...
Dat is dus een dikke nul.

Antoon 3 maart 2015 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7561787)
Twee maanden gezever op een facebook pagina, talloze artikels in elke krant, diverse keren over gesproken tijdens het nieuws, en dan staan ze daar met 227...
Dat is dus een dikke nul.

Tutut. De grond ingeboord langs alle kanten, verboden door de instanties, gewed op een foto van +/- 50 man door jezelf. Tussen de 200 en 250 mensen aanwezig, dat is vrij veel eigenlijk.

En jij maar in het rond schieten en nog schieten, zonder inhoudelijke reden te geven voor je losse flodders ...

Beste advies in deze discussie, doen of neus bloedt, Panderus. ;-)

Drukazz 3 maart 2015 11:02

Volgende keer betogen met een man of 400-500, dan zal pandareus wel een stuk minder fel zijn !

Pandareus 3 maart 2015 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7561791)
Tutut. De grond ingeboord langs alle kanten, verboden door de instanties, gewed op een foto van +/- 50 man door jezelf. Tussen de 200 en 250 mensen aanwezig, dat is vrij veel eigenlijk.

En jij maar in het rond schieten en nog schieten, zonder inhoudelijke reden te geven voor je losse flodders ...

Beste advies in deze discussie, doen of neus bloedt, Panderus. ;-)

Als je blij bent met 227 man op een betoging dan bewijs je enkel het marginale van die hele bende. Maar hou je vooral niet in hoor, dan zijn ze volgende keer met 228.

Als de 227 tenminste geen verbod krijgen van hun vrouw om nog af te komen met die gasboetes.

Pandareus 3 maart 2015 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7561794)
Volgende keer betogen met een man of 400-500, dan zal pandareus wel een stuk minder fel zijn !

Om van een klein succes te spreken moet een betoging toch al zo een 2.000 man kunnen mobiliseren in een grote stad.
227 man dat is een totale mislukking
400 a 500 man dat is aanvaardbaar voor in een provinciestadje maar zeker niet in een stad van een paar honderdduizend inwoners.

Thuleander 3 maart 2015 11:15

Antwerpen zeigt wie's geht.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7561771)



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be