Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   huis in de fik met dank aan de onkruidbrander... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234385)

brother paul 24 augustus 2016 23:55

huis in de fik met dank aan de onkruidbrander...
 
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...ging-a2836522/

maar het is milieuvriendelijker
in feite dacht ik eerst dat de poolkappen zouden smelten door al die branders en die CO2, maar volgens mij zijn de mensen te lui om te branden, dus gaan ze gewoon het onkruid laten groeien om CO2 te capteren

Micele 24 augustus 2016 23:59

Past beter bij milieu denk ik...
>>> http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168

Blue Sky 25 augustus 2016 08:52

Niet de eerste keer, ook bij asfaltpapier branden komt dit regelmatig voor.

Brother paul heeft wat last van de warmte me dunkt.

Dadeemelee 25 augustus 2016 10:45

Ze zijn gewoon gek. Eerst onkruidverdelgers verbieden en dan met zoiets afkomen.

Tavek 25 augustus 2016 12:18

Wieden/uittrekken is te veel gevraagd zeker ?

Dadeemelee 25 augustus 2016 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8211585)
Wieden/uittrekken is te veel gevraagd zeker ?

Zie je de gemeentediensten al het vuil met de hand uittrekken?

En ze hebben niet veel alternatieven. Ze hebben het ook al eens met een stoommachine geprobeerd. 8O


reservespeler 25 augustus 2016 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8211313)
Niet de eerste keer, ook bij asfaltpapier branden komt dit regelmatig voor.

Brother paul heeft wat last van de warmte me dunkt.

Groeit daar ook onkruid op?

reservespeler 25 augustus 2016 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8211594)
Zie je de gemeentediensten al het vuil met de hand uittrekken?

En ze hebben niet veel alternatieven. Ze hebben het ook al eens met een stoommachine geprobeerd. 8O


Tja, ik heb daar eens een draad over geopend.

Micele 25 augustus 2016 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8211594)
Zie je de gemeentediensten al het vuil met de hand uittrekken?

En ze hebben niet veel alternatieven. Ze hebben het ook al eens met een stoommachine geprobeerd. 8O


Een door de natuur gescheiden voetpad wat wil men nog meer? :-)

DewareJakob 25 augustus 2016 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8211594)
Zie je de gemeentediensten al het vuil met de hand uittrekken?

En ze hebben niet veel alternatieven. Ze hebben het ook al eens met een stoommachine geprobeerd. 8O

Of een koe huren bij boer Krelis. :roll:

reservespeler 25 augustus 2016 14:48

Vandaag een mooi artikel over het onderhoud onder de hoogspanningslijnen.


250 schapen houden boomgroei tegen onder hoogspanningslijn

Een link voor Schoof.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160824_0...gspanningslijn


As - Zo’n 250 schapen zorgen er al grazend voor dat er geen bomen groeien onder de hoogspanningslijn in As, tussen Zutendaal en Maaseik. Zo zijn ze een ecologisch alternatief voor wat vroeger machinaal gedaan werd.

Bomen die naar de hoogspanningslijnen toegroeien, vormen een veiligheidsrisico. Daarom moet de ruimte onder de lijnen steeds vrijgemaakt worden. Vroeger werden struiken en bomen machinaal gekapt en gesnoeid, maar omdat dat duur is en niet goed voor de biodiversiteit, worden nu schapen ingezet. De schapen moeten een strook van 18 kilometer onderhouden. Het project is een samenwerking tussen Elia, de beheerder van de hoogspanningslijnen, en het Agentschap van Natuur en Bos. “Deze samenwerking is uniek in Vlaanderen”, zegt Lise Hendrick van Natuur en Bos.

Micele 25 augustus 2016 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8211837)
Vandaag een mooi artikel over het onderhoud onder de hoogspanningslijnen.
250 schapen houden boomgroei tegen onder hoogspanningslijn

Limburgers doen ook gewoon. :-)

Dadeemelee 25 augustus 2016 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8211837)
Vandaag een mooi artikel over het onderhoud onder de hoogspanningslijnen.

250 schapen houden boomgroei tegen onder hoogspanningslijn

Een link voor Schoof.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160824_0...gspanningslijn

As - Zo’n 250 schapen zorgen er al grazend voor dat er geen bomen groeien onder de hoogspanningslijn in As, tussen Zutendaal en Maaseik. Zo zijn ze een ecologisch alternatief voor wat vroeger machinaal gedaan werd.

Bomen die naar de hoogspanningslijnen toegroeien, vormen een veiligheidsrisico. Daarom moet de ruimte onder de lijnen steeds vrijgemaakt worden. Vroeger werden struiken en bomen machinaal gekapt en gesnoeid, maar omdat dat duur is en niet goed voor de biodiversiteit, worden nu schapen ingezet. De schapen moeten een strook van 18 kilometer onderhouden. Het project is een samenwerking tussen Elia, de beheerder van de hoogspanningslijnen, en het Agentschap van Natuur en Bos. “Deze samenwerking is uniek in Vlaanderen”, zegt Lise Hendrick van Natuur en Bos.

Het zou het uitzicht van onze steden en gemeenten ook positief beinvloeden :-)


de vuile muilekoek 26 augustus 2016 05:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8211717)
Een door de natuur gescheiden voetpad wat wil men nog meer? :-)

Is nog niet erg een beetje groen , in de gemeente waar ik woon en daar in de buurgemeentes ligt het vol zwerfvuil op de straten dat is toch veel erger .... dat is echte vuiligheid . Waarom geven ze geen gasboete voor mensen die het vuil voor hun deur niet opkuisen of mensen die sluikstorten ? of mensen die hun tuin laten verloederen met overdreven kruid ,ik versta dat niet ... :roll:

Jan van den Berghe 26 augustus 2016 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8211594)
Zie je de gemeentediensten al het vuil met de hand uittrekken?

En ze hebben niet veel alternatieven. Ze hebben het ook al eens met een stoommachine geprobeerd. 8O


Dit wijst gewoonweg op nalatigheid. Er werd overduidelijk veel te lang gewacht vooraleer de randen van de weg aan te pakken.

Gamla 26 augustus 2016 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8212699)
Dit wijst gewoonweg op nalatigheid. Er werd overduidelijk veel te lang gewacht vooraleer de randen van de weg aan te pakken.

:-)

Wat zegt de wet hierover?

reservespeler 26 augustus 2016 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8212638)
Is nog niet erg een beetje groen , in de gemeente waar ik woon en daar in de buurgemeentes ligt het vol zwerfvuil op de straten dat is toch veel erger .... dat is echte vuiligheid . Waarom geven ze geen gasboete voor mensen die het vuil voor hun deur niet opkuisen of mensen die sluikstorten ? of mensen die hun tuin laten verloederen met overdreven kruid ,ik versta dat niet ... :roll:

Een collega van mij woont in de nabijheid van de Cristal Arena.
Bij iedere voetbalmatch liggen er bekertjes, blikjes, servetten, ... voor zijn deur.

Als goed burger nam hij een zakje van de plaatselijke buurtwinkel om het zwerfvuil daar in te verzamelen.

Omdat het vuil niet van hem was en omdat hij niet wilde opdraaien voor de kosten, deponeerde hij het zakje in een straatvuilbak.

Op een gegeven ogenblijk doet ie dat weer, net op dat moment komt er een gemeenschapswacht langs die hem betrapt op "sluikstorten". Gevolg gasboete.

Hij klaagt dit terecht aan, na enig onderzoek moet de stad Genk toegeven dat hij ter goeder trouw handelde, hij moest de boete dus niet betalen.

Het gevolg voor de stad is wel dat niemand in de straat nog iets opruimt, de stadsdiensten zijn na iedere match minsten 1 uur met man en macht aan het opruimen.

non-conformist 26 augustus 2016 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8211085)
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...ging-a2836522/

maar het is milieuvriendelijker
in feite dacht ik eerst dat de poolkappen zouden smelten door al die branders en die CO2, maar volgens mij zijn de mensen te lui om te branden, dus gaan ze gewoon het onkruid laten groeien om CO2 te capteren

Wat is het verband tussen die woningbrand en de door U geponeerde vermindering van de CO2.

Volgens mij is er bij die woningbrand meer CO2 in de lucht gegaan dan de CO2 die door het onkruid uit de lucht gehaald wordt.

non-conformist 26 augustus 2016 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8211889)
Het zou het uitzicht van onze steden en gemeenten ook positief beinvloeden :-)


Maak eens een foto van het moment nadat die kudde gepasseerd is.

Laat me raden : U woont in de stad ?

non-conformist 26 augustus 2016 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8212699)
Dit wijst gewoonweg op nalatigheid. Er werd overduidelijk veel te lang gewacht vooraleer de randen van de weg aan te pakken.

Zo'n beelden kom ik nochtans veelvuldig tegen. Zegt veel meer over het probleem dan over nalatigheid.

Met wat naft of diesel is dit direct opgelost :twisted:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be