Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Véél scholen geven toe aan bepaalde andere feesten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240254)

Universalia 1 september 2017 13:04

Véél scholen geven toe aan bepaalde andere feesten.
 
Zag ik ergens ten velde dat er scholen zijn die maar met een paar leerlingen het nieuwe schooljaar gestart zijn daar er bepaalde andere rustig thuis het 'suikerfeest' aan het beleven waren.

Dat het zo vastgesteld is dat die leerlingen, meestal van andere origine andere geloofsovertuigingen hoog in het vaandel dragende dat mogen dat kan best, maar dat belet niet dat de lessen daarvoor moeten onderbroken/gestopt worden.

Religieuze feestdagen

Geen overdreven optie dacht ik om daar uiteindelijk eens paal en perk aan te stellen. 8O

Sukkelaar 2 september 2017 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8518962)
Zag ik ergens ten velde dat er scholen zijn die maar met een paar leerlingen het nieuwe schooljaar gestart zijn daar er bepaalde andere rustig thuis het 'suikerfeest' aan het beleven waren.

Dat het zo vastgesteld is dat die leerlingen, meestal van andere origine andere geloofsovertuigingen hoog in het vaandel dragende dat mogen dat kan best, maar dat belet niet dat de lessen daarvoor moeten onderbroken/gestopt worden.

Religieuze feestdagen

Geen overdreven optie dacht ik om daar uiteindelijk eens paal en perk aan te stellen. 8O

Ik was kwaad toen ik het hoorde. Dat is een ontoelaatbare situatie.

Zeus 2 september 2017 14:51

Scholen beschikken naast de wettelijke feestdagen ook over 1 of 2 extra vakantiedagen (naast pedagogische studiedagen) waarover ze vrij kunnen beslissen.

Als een school het opportuun acht om die op 1 september in te zetten, is dat volkomen legitiem.

Dadeemelee 2 september 2017 14:55

Ik heb het altijd al raar gevonden dat het schooljaar persé op 1 september moet starten (gelukkig niet op een zaterdag of zondag). Begin gewoon op een maandag of is dat te simpel?

Zipper 2 september 2017 14:58

En jaar na jaar zal dat enkel maar verergeren. En iedere zes jaar zijn er weer een pak islamieten meer om te stemmen. Wie bepaalt trouwens welke islamitische feestdagen, erkend zijn ???

Ja, de toekomst van onze kleinkinderen, en die hun kinderen, is echt wel verzekerd.

Hoe komt het dat Groen! maar blijft vooruitgaan ?? Gewoon, omdat het enige groen dat die partij verdedigt, het groen is van de koran.

Maar hey, vergeet vooral niet dat het VB het grote gevaar is.

Zeus 2 september 2017 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519541)
En jaar na jaar zal dat enkel maar verergeren. En iedere zes jaar zijn er weer een pak islamieten meer om te stemmen. Wie bepaalt trouwens welke islamitische feestdagen, erkend zijn ???

De Vlaamse overheid

(Het zijn trouwens Joden, niet moslims, die met met voorsprong de meeste feestdagen hebben https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/r...uze-feestdagen)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519541)
Ja, de toekomst van onze kleinkinderen, en die hun kinderen, zijn echt wel verzekerd.

Is de toekomst van de kinderen in gevaar als de school een dag later begint?

Zipper 2 september 2017 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8519546)
De Vlaamse overheid

(Het zijn trouwens Joden, niet moslims, die met met voorsprong de meeste feestdagen hebben https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/r...uze-feestdagen)



Is de toekomst van de kinderen in gevaar als de school een dag later begint?

jaja, relativeer maar verder tot je nog een ons weegt. Je zal er echt ver mee geraken.

reservespeler 2 september 2017 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8519546)



Is de toekomst van de kinderen in gevaar als de school een dag later begint?

Daar gaat het niet over.

daiwa 2 september 2017 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8519555)
Daar gaat het niet over.

Daar gaat het natuurlijk niet over.
Wel over de verdere islamisering die sluipergewijs zijn invloed laat gelden in de samenleving.
Stap per stap.

De schoofzak 2 september 2017 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8519535)
Scholen beschikken naast de wettelijke feestdagen ook over 1 of 2 extra vakantiedagen (naast pedagogische studiedagen) waarover ze vrij kunnen beslissen.

Als een school het opportuun acht om die op 1 september in te zetten, is dat volkomen legitiem.

Die dagen werden destijds voorzien voor bepaalde redenen.
Die redenen waren niet godsdienstig.

Een directie met ballen aan het lijf, zou zeggen aan wie op 1 september afwezig wil zijn, dat ze dan maar een andere school mogen gaan zoeken.
Maar ja, liever plat op de grond gaan voor een extra leerling, want er is concurrentie met het andere net.

Zipper 2 september 2017 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8519579)
Daar gaat het natuurlijk niet over.
Wel over de verdere islamisering die sluipergewijs zijn invloed laat gelden in de samenleving.
Stap per stap.

De meesten zijn gewoon te lomp en te vol van zichzelf, om dat in te zien. Ze denken nog altijd dat het na VIJFTIG JAAR islamitische migratie nog gaat "beteren".

De schoofzak 2 september 2017 16:22

En als ik nu verklaar dat mijn godsdienst het Turksnationalisme is ?
Mag ik dan afwezig zijn op de verjaardag van de geitenneuker ?

dalibor 2 september 2017 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519580)
Die dagen werden destijds voorzien voor bepaalde redenen.
Die redenen waren niet godsdienstig.

Een directie met ballen aan het lijf, zou zeggen aan wie op 1 september afwezig wil zijn, dat ze dan maar een andere school mogen gaan zoeken.
Maar ja, liever plat op de grond gaan voor een extra leerling, want er is concurrentie met het andere net.

Die regeling die hier gepost is gaat niet over collectieve sluitingen. Ze gaat over het recht van leerlingen om op bepaalde dagen thuis te blijven zonder onwettig afwezig te zijn. Ze staat in een omzendbrief en het is een recht, waar de school niets zelf in beslist.

Zeus 2 september 2017 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519580)
Die dagen werden destijds voorzien voor bepaalde redenen.
Die redenen waren niet godsdienstig.

Realiteit is dat er door het schoolbestuur discretionair over die zaken mag worden beslist; al de rest is praat voor de vaak.

De schoofzak 2 september 2017 16:24

En wat met de moslim-leerkracht die fysica en chemie geeft aan mijn kleindochter ?
Mag die thuis blijven op een aantal dagen, zodat er achterstand komt in de lessen ?

Dadeemelee 2 september 2017 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519585)
En als ik nu verklaar dat mijn godsdienst het Turksnationalisme is ?
Mag ik dan afwezig zijn op de verjaardag van de geitenneuker ?

Ik dach dat kinderen altijd afwezig mochten zijn op hun religieuze feestagen.

Zeus 2 september 2017 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519585)
En als ik nu verklaar dat mijn godsdienst het Turksnationalisme is ?
Mag ik dan afwezig zijn op de verjaardag van de geitenneuker ?

Is het Turksnationalisme een erkende godsdienst?

De schoofzak 2 september 2017 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8519589)
Ik dach dat kinderen altijd afwezig mochten zijn op hun religieuze feestagen.

Heb je het niet door dat ik alludeer op een discriminatie van niet-gelovigen ?

Zeus 2 september 2017 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519588)
En wat met de moslim-leerkracht die fysica en chemie geeft aan mijn kleindochter ?
Mag die thuis blijven op een aantal dagen, zodat er achterstand komt in de lessen ?

Nee.

Zeus 2 september 2017 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519591)
Heb je het niet door dat ik alludeer op een discriminatie van niet-gelovigen ?

Dat mag je mij eens uitleggen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be