Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Lidl en Aldi verliezen terrein. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241078)

reservespeler 5 november 2017 12:29

Lidl en Aldi verliezen terrein.
 
Lidl en Aldi verliezen weer terrein: wat is er aan de hand?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171104_03169361


Het Nieuwsblad 04-11-2017 om 02:00 door Johan Rasking
De twee grote discount*ketens, Aldi en Lidl, groeien niet langer. Ze verliezen marktaandeel aan buurtsupermarkten zoals Spar, AD Delhaize of Carrefour Market. Die spelen in op het veranderde koopgedrag van consumenten door ’s avonds langer open te blijven en ook op zondag de deuren te openen.

Lees maar verder via de link.

Ik zie meerdere oorzaken:
  • Lidl en Aldi verkopen tegenwoordig ook merkproducten, deze zijn niet altijd goedkoper dan bij de concurrentie.
  • Zowel Lidl als Aldi kennen een bouwwoede, waardoor niet altijd alle winkels bereikbaar zijn en klanten gedwongen worden om een alternatief te zoeken. Ook kunnen mensen het maar matig appreciëren dat gebouwen van amper 10 jaar tegen de vlakte gaan.
  • De vlucht naar het buitenland, zeker in de grensstreken.
  • De goede bereikbaarheid van de Spar en de Delhaize.

Dadeemelee 5 november 2017 12:38

Ik ga naar den Delhaize omdat dat het kortste bij is.

dpg 5 november 2017 12:42

Veel buurt supermarkten zijn ook op zondag open.

kelt 5 november 2017 13:39

Misschien is er dan straks plaats in die winkels om een "loket" voor "internet-bestellingen" te voorzien.....Dan kan ik in 3 minuten parking op,bestelde doos oppikken,parking af.....

Waarvoor heb je eigenlijk zo een "winkel" nog nodig als de internetsite maar goed opgesteld is....

Laat ondertussen de "babyboom" maar "karrenbotsautootje" en "contant-geld-file" spelen in de lokale Spars....

Maar serieus nu,blijkbaar hebben Lidl en Aldi,met hun concept voor grotere winkels een beetje tegen de tijdsgeest in gespeeld...
Ze hebben echter nog de tijd en de infrastructuur om zich om te vormen tot "afhaalpunten" en adus een moderne klandisie te bereiken......

.....vergeet "discounting",dat is NIET wat er nodig is in Vlaanderen...


;-)

reservespeler 5 november 2017 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8564600)
Misschien is er dan straks plaats in die winkels om een "loket" voor "internet-bestellingen" te voorzien.....Dan kan ik in 3 minuten parking op,bestelde doos oppikken,parking af.....

Waarvoor heb je eigenlijk zo een "winkel" nog nodig als de internetsite maar goed opgesteld is....

Laat ondertussen de "babyboom" maar "karrenbotsautootje" en "contant-geld-file" spelen in de lokale Spars....

Maar serieus nu,blijkbaar hebben Lidl en Aldi,met hun concept voor grotere winkels een beetje tegen de tijdsgeest in gespeeld...
Ze hebben echter nog de tijd en de infrastructuur om zich om te vormen tot "afhaalpunten" en adus een moderne klandisie te bereiken......

.....vergeet "discounting",dat is NIET wat er nodig is in Vlaanderen...


;-)

Colruyt werkt al via Collect en Go op die manier.


https://colruyt.collectandgo.be/cogo...xoC1gkQAvD_BwE

Dadeemelee 5 november 2017 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8564600)
Misschien is er dan straks plaats in die winkels om een "loket" voor "internet-bestellingen" te voorzien.....Dan kan ik in 3 minuten parking op,bestelde doos oppikken,parking af.....

Waarvoor heb je eigenlijk zo een "winkel" nog nodig als de internetsite maar goed opgesteld is....

Laat ondertussen de "babyboom" maar "karrenbotsautootje" en "contant-geld-file" spelen in de lokale Spars....

Maar serieus nu,blijkbaar hebben Lidl en Aldi,met hun concept voor grotere winkels een beetje tegen de tijdsgeest in gespeeld...
Ze hebben echter nog de tijd en de infrastructuur om zich om te vormen tot "afhaalpunten" en adus een moderne klandisie te bereiken......

.....vergeet "discounting",dat is NIET wat er nodig is in Vlaanderen...


;-)

Ik koop véél online, maar eten is daar niet bij. Dat zie ik ook niet zo direkt naar online gaan. Ik vind het ook wel plezant om in de winkel het eten te bekijken voor het te kopen.

reservespeler 5 november 2017 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8564636)
Ik koop véél online, maar eten is daar niet bij. Dat zie ik ook niet zo direkt naar online gaan. Ik vind het ook wel plezant om in de winkel het eten te bekijken voor het te kopen.

Kijk maar eens bij Colruyt wat daar de deur uitgaat.
Meestal zijn deze producten verser dan die in de winkel staan.

Hypochonder 5 november 2017 17:24

Onlangs was er een bericht dat Aldi en Lidl tegen de trend in bleven groeien en dat meer en meer middenklassers er gingen winkelen en nu dit...

reservespeler 5 november 2017 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8564719)
Onlangs was er een bericht dat Aldi en Lidl tegen de trend in bleven groeien en dat meer en meer middenklassers er gingen winkelen en nu dit...

Het derde jaar op rij een daling in omzet.
0,8% groei wil zeggen een omzetverlies van 1,2%.
De totale omzetmarkt is wel gegroeid.

Hypochonder 5 november 2017 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8564726)
Het derde jaar op rij een daling in omzet.
0,8% groei wil zeggen een omzetverlies van 1,2%.
De totale omzetmarkt is wel gegroeid.

Omzet zegt ook niet alles he, als ze minder verkopen maar meer winst maken dan zijn ze ook goed bezig.

reservespeler 5 november 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8564733)
Omzet zegt ook niet alles he, als ze minder verkopen maar meer winst maken dan zijn ze ook goed bezig.

Ik schreef toch:
Een groei van 0,8% (in geld) is een daling van 1,2% in winst.

Vlad 5 november 2017 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8564705)
Kijk maar eens bij Colruyt wat daar de deur uitgaat.
Meestal zijn deze producten verser dan die in de winkel staan.

De pickorders bij Colruyt gebeuren gewoon in de winkel ...

Erw 5 november 2017 19:10

... of de prijzen van de "winners" zijn gestegen en/of deze van de "losers" gedaald.

Erw 5 november 2017 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8564795)
De pickorders bij Colruyt gebeuren gewoon in de winkel ...

En ze pakken niet zoals sommige klanten achteraan maar vooraan, kwestie van de kortste bewaartijden buiten te krijgen.

Gamla 6 november 2017 01:28

Supermarkten zouden bij wet verboden moeten worden omdat de voedselvoorziening hiermee in handen van een beperkt aantal geldhaaien terecht komt.
Dat is een gevaarlijke machtspositie. Als Lidl en Aldi terrein verliezen is dat alleen maar goed nieuws. Wat mij betreft gaat de rest dezelfde weg maar op.

Erw 6 november 2017 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8565053)
Supermarkten zouden bij wet verboden moeten worden omdat de voedselvoorziening hiermee in handen van een beperkt aantal geldhaaien terecht komt.
Dat is een gevaarlijke machtspositie. Als Lidl en Aldi terrein verliezen is dat alleen maar goed nieuws. Wat mij betreft gaat de rest dezelfde weg maar op.

Wees blij dat er "harde discounters" zijn, dat is lagere prijzen.
Luiwammes zijn nooit blij met mensen die (efficienter) werken, want het laat vergelijken toe, en de constatatie dat ze luiwammes zijn.
Het is dus net omgekeerd, zonder de allerhande bevoordelingen die de Commies uitreiken aan geselecteerden, zouden veel andere allang failliet zijn gegaan. Kijk naar Colruyt, hun warenhuis onderdeel maakte verlies, maar ze konden hun wanprestaties compenseren via winst in hun windmolenpark onderdeel, gesponsord door de Commies.

Vlad 6 november 2017 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8565053)
Supermarkten zouden bij wet verboden moeten worden omdat de voedselvoorziening hiermee in handen van een beperkt aantal geldhaaien terecht komt.
Dat is een gevaarlijke machtspositie. Als Lidl en Aldi terrein verliezen is dat alleen maar goed nieuws. Wat mij betreft gaat de rest dezelfde weg maar op.


Wie gaat er dan voor onze private privépensioenen zorgen ? :twisted:

Gamla 6 november 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8565405)
Wie gaat er dan voor onze private privépensioenen zorgen ? :twisted:

LOL.

Jan van den Berghe 6 november 2017 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8565317)
Kijk naar Colruyt, hun warenhuis onderdeel maakte verlies, maar ze konden hun wanprestaties compenseren via winst in hun windmolenpark onderdeel, gesponsord door de Commies.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar de cijfers die moeten aantonen dat Colruyt verlies maakt in haar distributie en verkoop.

Jan van den Berghe 6 november 2017 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8565317)
Wees blij dat er "harde discounters" zijn, dat is lagere prijzen.
Luiwammes zijn nooit blij met mensen die (efficienter) werken, want het laat vergelijken toe, en de constatatie dat ze luiwammes zijn.

Uiteindelijk heeft het weinig met efficiëntie te maken, maar met een bijzonder harde politiek tegenover de leveranciers en producenten. Wie een order van Aldi wil binnenhalen, moet zijn eigen winstmarges soms enorm klein maken. Vooral landbouwers hebben het er daardoor bijzonder moeilijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be