Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   ACOD dient stakingsaanzegging in voor hele openbare sector (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239086)

Vrijheideerst 6 juni 2017 17:34

ACOD dient stakingsaanzegging in voor hele openbare sector
 
ACOD dient de stakingsaanzegging alleen in, zonder de andere vakbonden. Maar dat heeft volgens Reniers te maken met de interne besluitvorming van de vakbond. "We gaan ook nog altijd proberen om de zaken te keren tijdens de onderhandelingen."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-sector.dhtml

Zozo.

Tavek 6 juni 2017 19:22

En de forumambtenaren maar lachen met ons toen we een paar jaar terug al stelden dat de ambtenarenpensioenen salamigewijs afgebouwd gaan worden tot op het niveau van de private sector, wegens onbetaalbaar.

Maargoed, op een moment zoals dit mis ik onze kwelduivel wel.

quercus 6 juni 2017 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8462789)
ACOD dient de stakingsaanzegging alleen in, zonder de andere vakbonden. Maar dat heeft volgens Reniers te maken met de interne besluitvorming van de vakbond. "We gaan ook nog altijd proberen om de zaken te keren tijdens de onderhandelingen."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-sector.dhtml

Zozo.

KAMERADEN ! Wij kruisen de armen !!! 8O

Anna List 6 juni 2017 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8462789)
ACOD dient de stakingsaanzegging alleen in, zonder de andere vakbonden. Maar dat heeft volgens Reniers te maken met de interne besluitvorming van de vakbond. "We gaan ook nog altijd proberen om de zaken te keren tijdens de onderhandelingen."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-sector.dhtml

Zozo.

lol,

het gemiddelde
zelfstandigenpensioen is 1000 €
werknemerspensioen is 1400 €
ambtenarenpensioen is 2400 €

ik ben alvast benieuwd hoe ze die boodschap in de markt gaan zetten dat er gestaakt moet worden om dat ambtenarenpensioen te beschermen!!

Eduard Khil 6 juni 2017 20:06

Leve de statutairen :lol:

quercus 6 juni 2017 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8462921)
Leve de statutairen :lol:

We zullen weer het uitzonderlijk genoegen hebben het profiel van Rudy, de "zakenman" met de indrukwekkende bril en de volvette kop in het journaal te zien opduiken.

Demper 6 juni 2017 20:14

Die vuile vakbonden toch. Weg ermee aub.

Vlad 6 juni 2017 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8462866)
En de forumambtenaren maar lachen met ons toen we een paar jaar terug al stelden dat de ambtenarenpensioenen salamigewijs afgebouwd gaan worden tot op het niveau van de private sector, wegens onbetaalbaar.

Maargoed, op een moment zoals dit mis ik onze kwelduivel wel.

Gaan ambtenaren dan ook een groepsverzekering krijgen ?

De schoofzak 7 juni 2017 09:37

De sossenvakbond zet de mensen die echt een zwaar beroep uitoefenen gedurende langere tijd in hun loopbaar, zwaar in hun hemd.
De sossenvakbond wil ongeveer iedereen erkend zien als zwaar beroep.
Wat zal maken dat de arbeiders die het echt nodig hebben, amper een snoepje meer gaan kunnen krijgen.

Een kleuteronderwijzeres heeft het fysiek zwaarder dan een leraar Latijn.
Een wijkagent die nooit vechtpartijen moet gaan oplossen in het midden van de nacht in ruige stationsbuurten, heeft niet zo'n zwaar beroep ...
De magazijnier in het leger is niet te vergelijken met zijn collega paracommando.


http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1
Citaat:

Reniers heeft het daarbij in de eerste plaats over het probleem van de zware beroepen: nu moeten bijvoorbeeld leraars minder werken voor een hoger pensioen dan anderen, maar binnen de regering lijkt men niet zomaar geneigd elke leraar te erkennen voor een zwaar beroep. En dan zijn er nog de mensen die slechts een deel van hun loopbaan als vastbenoemde ambtenaar werken: nu krijgen die vaak een ambtenarenpensioen voor hun hele loopbaan. “Sommigen van hen dreigen een paar honderd euro te verliezen.”

Anna List 7 juni 2017 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8462985)
Gaan ambtenaren dan ook een groepsverzekering krijgen ?

excelente vraag! :-)

ik zal eens een taboe doorbreken waar de vakbond over zwijgt ...

de Nederlandstalige of de Franstalige ambtenaren ?

subocaj 7 juni 2017 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8463400)
De sossenvakbond zet de mensen die echt een zwaar beroep uitoefenen gedurende langere tijd in hun loopbaar, zwaar in hun hemd.
De sossenvakbond wil ongeveer iedereen erkend zien als zwaar beroep.
Wat zal maken dat de arbeiders die het echt nodig hebben, amper een snoepje meer gaan kunnen krijgen.

Een kleuteronderwijzeres heeft het fysiek zwaarder dan een leraar Latijn.
Een wijkagent die nooit vechtpartijen moet gaan oplossen in het midden van de nacht in ruige stationsbuurten, heeft niet zo'n zwaar beroep ...
De magazijnier in het leger is niet te vergelijken met zijn collega paracommando.


http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1

Wanneer ga jij je loopbaan volmaken?

Veel wol, weinig schaap.

De schoofzak 7 juni 2017 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8463553)
Wanneer ga jij je loopbaan volmaken?

Veel wol, weinig schaap.

Ok, ik zal mijn fout erkennen en mijn leven trachten te beteren.

Wat stel je voor dat ik, zeer concreet, kan doen in mijn situatie ("echt op pensioen, dus geen brugpensioen ... bla bla , wat maakt dat ik onmogelijk terug naar mijn job kan).
Zal ik werk gaan zoeken dat mij zo betaalt dat ik mijn pensioenbedrag ofwel zie minderen, ofwel zie volledig wegvallen ? Dus eigenlijk gaan werken voor nul komma nul bijkomend voordeel ?
Raad jij zoiets aan aan alle ambtenaren die voor hun 65ste met pensioen gegaan zijn ? En raadt jouw partij zoiets aan misschien ?

Wil u antwoorden, of anders zwijgen voor eeuwig en altijd ?

.

Vlad 7 juni 2017 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8463599)
Ok, ik zal mijn fout erkennen en mijn leven trachten te beteren.

Wat stel je voor dat ik, zeer concreet, kan doen in mijn situatie ?

.

De berg op wandelen. Het bos in gaan. Gaan slapen met uw hoofd noordwaarts.

Tavek 8 juni 2017 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8462985)
Gaan ambtenaren dan ook een groepsverzekering krijgen ?

Hoeveel % van de private sector krijgt een (fatsoenlijke) groepsverzekering ?

Doe eens een gok ?

Tavek 8 juni 2017 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8463400)
De sossenvakbond zet de mensen die echt een zwaar beroep uitoefenen gedurende langere tijd in hun loopbaar, zwaar in hun hemd.
De sossenvakbond wil ongeveer iedereen erkend zien als zwaar beroep.
Wat zal maken dat de arbeiders die het echt nodig hebben, amper een snoepje meer gaan kunnen krijgen.

Een kleuteronderwijzeres heeft het fysiek zwaarder dan een leraar Latijn.
Een wijkagent die nooit vechtpartijen moet gaan oplossen in het midden van de nacht in ruige stationsbuurten, heeft niet zo'n zwaar beroep ...
De magazijnier in het leger is niet te vergelijken met zijn collega paracommando.


http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1

Kleuterjuffen krijgen 3.5 maand verlof per jaar om uit te rusten van hun job. Ik zie niet in waarom die nog eens vroeger op pensioen moeten kunnen gaan.

En een arbeider die shiften draait heeft een (veel) zwaardere job dan een agent hoor. Een veel zwaardere.

De schoofzak 8 juni 2017 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8464180)
Kleuterjuffen krijgen 3.5 maand verlof per jaar om uit te rusten van hun job. Ik zie niet in waarom die nog eens vroeger op pensioen moeten kunnen gaan.

En een arbeider die shiften draait heeft een (veel) zwaardere job dan een agent hoor. Een veel zwaardere.

Sommige mensen doen een job waarbij ze hun gehoor schade doen oplopen. Of hun ogen vroegtijdig verslijten, zodat ze niet meer kunnen lezen wat er staat.

Herhaling:
een kleuterjuf heeft het fysiek zwaarder dan een leraar Latijn.
een wijkagent heeft het fysiek minder zwaar dan zijn makker die 's nachts vechtpartijen moet gaan beslechten of achter dieven aanzitten met zijn pistool in zijn hand.
een paracommando is nog wat anders dan een militair magazijnier.

.

De schoofzak 8 juni 2017 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8464180)
Kleuterjuffen krijgen 3.5 maand verlof per jaar om uit te rusten van hun job. Ik zie niet in waarom die nog eens vroeger op pensioen moeten kunnen gaan.

En een arbeider die shiften draait heeft een (veel) zwaardere job dan een agent hoor. Een veel zwaardere.

Waar blijft de vakbond van die arbeider ?
De titel van de draad zegt dat de stakingsaanzegging geldt voor de ambtenaren.

Wat mij doet besluiten dat de stakingsaanzegging veel meer politiek geïnspireerd is, dan een nobel streven voor het welzijn van den arbaaider.

.

Vlad 8 juni 2017 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8464178)
Hoeveel % van de private sector krijgt een (fatsoenlijke) groepsverzekering ?

Doe eens een gok ?

70 % las ik laatst in een stuk op knack.be van een CD&V politica.


Ik vind dat stuk niet meer terug.
Hier heb ik wel een link die betrouwbaar lijkt :
https://www.pv.be/web/private-indivi...j-uw-pensioen-

gevonden :

http://www.knack.be/nieuws/belgie/he...on-510851.html

Vlad 8 juni 2017 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8464385)
Waar blijft de vakbond van die arbeider ?
De titel van de draad zegt dat de stakingsaanzegging geldt voor de ambtenaren.

Wat mij doet besluiten dat de stakingsaanzegging veel meer politiek geïnspireerd is, dan een nobel streven voor het welzijn van den arbaaider.

.

De ambtenarenvakbond is geen vakbond maar een criminele organisatie die het enkel opneemt voor de babyboomerambtenaren en hun verworven rechten.

De vakbonden van de private werknemers doen wat ze kunnen maar staan met de rug tegen de muur. Slechts nu en dan halen ze een kleine overwinning zoals bvb in hun strijd tegen sociale dumping.

De schoofzak 8 juni 2017 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8464724)
De ambtenarenvakbond is geen vakbond maar een criminele organisatie die het enkel opneemt voor de babyboomerambtenaren en hun verworven rechten.

De vakbonden van de private werknemers doen wat ze kunnen maar staan met de rug tegen de muur. Slechts nu en dan halen ze een kleine overwinning zoals bvb in hun strijd tegen sociale dumping.

Na 26 jaar ononderbroken PS in de federale regering, staat geen enkele vakbond met zijn rug tegen de muur, is elke arbeider behoorlijk sociaal beschermd en zouden we in een paradijs moeten leven.

Helaas leverde hun ingrediënten alleen maar een bijna-economisch kerkhof op, en een schuldenput waar we nog decennia last van zullen hebben.

.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be