Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=183)
-   -   Lambert / Wapenwet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109466)

Objectief 17 juli 2008 10:07

Lambert / Wapenwet
 
Senator Lambert van uw moederpartij had met veel tromgerof aangekondigd dat hij gisteren de stemming over het wetsontwerp voor de wijziging van de wapenwet zo lang mogelijk zou tegenhouden.

Lambert kwam te laat toe in de commissie en de stemming was al achter de rug.

Wat is de mening van uw de JongProgressieven over de wijziging van de wapenwet? En zal de JongProgessieven Lambert aanspreken over deze blunder?

Montalcino 17 juli 2008 10:20

Meent u dat?

Kwam Lambert te laat? De man wordt betaald om het volk te vertegenwoordigen en zijn programma te verdedigen. Als hij dat niet doet...

Objectief 17 juli 2008 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3571198)
Meent u dat?

Kwam Lambert te laat? De man wordt betaald om het volk te vertegenwoordigen en zijn programma te verdedigen. Als hij dat niet doet...

Dat meen ik zeker!

Objectief 17 juli 2008 10:38

Lees hier.

Vette Pois(s)on 17 juli 2008 10:38

Op de radio heb ik gehoord dat het kwam omdat de commisie het op een "drafje" had goedgekeurd om hem zogenaamd te snel af te zijn (want hij was zinnes via alles te gaan rekken)

Neal Raes 17 juli 2008 18:39

Vette Pois(s)on heeft gelijk. De meerderheid stemde in de Senaatscommissie in één minuut de wetswijziging goed zonder één lid van oppositie en zonder commissiesecretaris. Geert Lambert heeft echter al aangegeven bij de behandeling in de plenaire (morgen vrijdag) zijn tussenkomst van gisteren te houden. Het lijkt me dan ook correct dat de oppositie zijn taak volwaardig uitoefent, zeker wanneer de meerderheid de huisregels wat minder nauw neemt.

Objectief 17 juli 2008 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neal Raes (Bericht 3573033)
Vette Pois(s)on heeft gelijk. De meerderheid stemde in de Senaatscommissie in één minuut de wetswijziging goed zonder één lid van oppositie en zonder commissiesecretaris. Geert Lambert heeft echter al aangegeven bij de behandeling in de plenaire (morgen vrijdag) zijn tussenkomst van gisteren te houden. Het lijkt me dan ook correct dat de oppositie zijn taak volwaardig uitoefent, zeker wanneer de meerderheid de huisregels wat minder nauw neemt.

Ik ben het er mee eens dat het niet correct was van de andere partijen! Maar als Lambert met veel tam tam aankondigd dat hij het zolang als mogelijk zal tegenhouden en dat de rest maar beter een lunchmaaltijd en slaapzak meebrengt, vind ik zijn te laat komen zeer negatief.

En uit vrij goede bron weet ik dat Lambert om 13u45 die dag in de resto van het federaal parlement zat ... met 1 medewerker!

Objectief 18 juli 2008 15:20

Trouwens als de oppositie zijn taak volwaardig wil uitoefenen, moeten ze maar daar zijn wanneer de stemming doorgaat.

Neal Raes 20 juli 2008 14:53

Uit even wel ingelichte bron weet ik dat de vergaderingen van de commissie Justitie nog nooit minder dan een kwartier te laat begonnen zijn. Het feit dat men dan ook nog eens vergadert zonder commissiesecretaris is er helemaal over.

Het is inderdaad de taak van de oppositie om er te zijn wanneer nodig, dus blijkbaar één minuutje vroeger. Langs de andere kant is het evenzeer de taak van de meerderheid om iets of wat respect te tonen voor de parlementaire werkzaamheden.

HAMC 21 juli 2008 13:53

Die Lambert en de rest had dat immers zo afgesproken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be