Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Guido Demoor overleed aan 'vecht- of vlucht'-syndroom (https://forum.politics.be/showthread.php?t=53727)

Anna List 18 juli 2006 13:50

Guido Demoor overleed aan 'vecht- of vlucht'-syndroom
 
Guido Demoor overleed aan 'vecht- of vlucht'-syndroom

[...] Guido Demoor is overleden na een hersenvliesbloeding. Die is, volgens het autopsierapport, het gevolg van het fight or flight-syndroom. Dat is een natuurlijke reflex die de mens in staat van angst of opwinding door een opstoot van adrenaline bijzondere krachten geeft. In het geval van Demoor ging die reflex gepaard met een plotse stijging van de bloeddruk. Het is het soort situaties dat we vooral kennen van diepzeeduikers die in paniek raken.

Het autopsierapport laat er geen enkele twijfel over bestaan: er is geen enkel verband tussen de door de jongeren toegebrachte slagen en de dood van Guido Demoor. Of, zoals één van de advocaten van de zes opmerkt: 'De kans is nihil dat iemand hier zal worden veroordeeld voor zelfs maar onvrijwillige doodslag. Om de eenvoudige reden dat Demoor zichzelf in een situatie heeft gebracht die hem, helaas, fataal is geworden. [...]

Na de dood van Guido Demoor ging een kleine ACOD-delegatie bij De Lijn rouwbetuigingen overbrengen bij de weduwe. In de woning zag de vakbondsdelegatie een kast vol boeken over het Vlaams Legioen en het Derde Rijk en enkele wimpels van de extreem-rechtse groep Voorpost, sinds jaar en dag de knokploeg van het Vlaams Belang. [...]

Douglas De Coninck in Humo van 18 juli 2006

vanop http://lvb.net/item/3092 bekijk ook de commentaren aldaar ...

voil�* en het slachtoffer is dader geworden ... Guido Domoor ...

Kim 18 juli 2006 13:53

Goh, dit is een slag in het gezicht van de familie...

Komaan zeg, geen causaal verband! Hadden die zes jongeren hem niet bedreigd, dan was hij helemaal niet in een "fight of flight syndroom" beland.

Ik heb het niet begrepen op Voorpost en co, maar wat ze hierbij komen doen ontgaat mij toch volledig... (relevantie?)

Turkje 18 juli 2006 13:56

Citaat:

Om de eenvoudige reden dat Demoor zichzelf in een situatie heeft gebracht
Ge weet het hé mensen: volgende keer, allemaal braafkes de andere kant opkijken en de domme egoïstische Janlul uithangen !! En als ge dan toch zo zot wilt zijn om tussen te komen, schaf u dan eerst een partijkaart van de groenen of sossen aan !!

Zum kotsen...

solidarnosc 18 juli 2006 13:57

Denkt u echt dat die mensen van het ACOD op het lijk van hun overleden collega zouden staan liegen? O ja het is waar. De dood van De Moor gaat gepaard in één grote coverup waar na politie, wetsdokters, media en politici nu ook het ACOD mee in betrokken is.

solidarnosc 18 juli 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1825090)
Ge weet het hé mensen: volgende keer, allemaal braafkes de andere kant opkijken en de domme egoïstische Janlul uithangen !! En als ge dan toch zo zot wilt zijn om tussen te komen, schaf u dan eerst een partijkaart van de groenen of sossen aan !!

Zum kotsen...

U stelt nu dat de wetsdokters liegen en mee betrokken zouden zitten in het groot complot?

baarle 18 juli 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1825078)
Ik heb het niet begrepen op Voorpost en co, maar wat ze hierbij komen doen ontgaat mij toch volledig... (relevantie?)

Iemand die een vaantje van Voorpost in zijn woonkamer heeft, mag in dit regime doodgestampt worden zonder dat dat gevolgen heeft voor de moordenaars.

Kim 18 juli 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1825094)
Iemand die een vaantje van Voorpost in zijn woonkamer heeft, mag in dit regime doodgestampt worden zonder dat dat gevolgen heeft voor de moordenaars.

Ik vind het eerlijk gezegd enorm laag bij de grond dat men aan deze gebeurtenis weer politieke doeleinden wil koppelen...

[denkwijze links]De man had blijkbaar sympathie voor Voorpost, dus hij was VB'er dus hij zal de zes jongeren wel uitgedaagd hebben door een racistische uitspraak te plaatsen. :roll: [/denkwijze links]

Om te walgen gewoon! :evil:

solidarnosc 18 juli 2006 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1825094)
Iemand die een vaantje van Voorpost in zijn woonkamer heeft, mag in dit regime doodgestampt worden zonder dat dat gevolgen heeft voor de moordenaars.

U stelt nu dat de wetsdokters liegen, hoewel ze wellicht niet op de hoogte waren van het feit dat die man een vlaggetje van Voorpost in zijn woning had.

Jazeker 18 juli 2006 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1825075)
Na de dood van Guido Demoor ging een kleine ACOD-delegatie bij De Lijn rouwbetuigingen overbrengen bij de weduwe. In de woning zag de vakbondsdelegatie een kast vol boeken over het Vlaams Legioen en het Derde Rijk en enkele wimpels van de extreem-rechtse groep Voorpost, sinds jaar en dag de knokploeg van het Vlaams Belang.

Voila, de demonisering van Guido Demoor is ingezet.

Walgelijk. Wergelijk de-gou-tant!

Kim 18 juli 2006 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1825107)
Walgelijk. Wergelijk de-gou-tant!

Ik deel je visie voor de volle 100%!

vulpes 18 juli 2006 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1825092)
Denkt u echt dat die mensen van het ACOD op het lijk van hun overleden collega zouden staan liegen? O ja het is waar. De dood van De Moor gaat gepaard in één grote coverup waar na politie, wetsdokters, media en politici nu ook het ACOD mee in betrokken is.

de vraag is: in hoeverre is het relevant dat de man lid was van Voorpost?

baarle 18 juli 2006 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1825106)
U stelt nu dat de wetsdokters liegen, hoewel ze wellicht niet op de hoogte waren van het feit dat die man een vlaggetje van Voorpost in zijn woning had.

Neen, ik zeg dat het regime zijn zaakjes regelt zoals het ze wil regelen. Al vanaf de eerste dag was het voor iedereen duidelijk wat de wetsdokters hoorden te schrijven, dus ik schat hun rol helemaal niet zo belangrijk in. Het zijn ook maar mensen.

solidarnosc 18 juli 2006 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vulpes (Bericht 1825114)
de vraag is: in hoeverre is het relevant dat de man lid was van Voorpost?

Dat moet u aan de auteur van het artikel in kwestie vragen.

vercetti 18 juli 2006 14:06

Denkt links dat wij dit pikken? Hoe achterlijk moet je zijn. Zelfs het kleinste kind ziet dat er een verband is tussen de dooslag van dat crapuul en zijn overlijden. Als die marrokanen geen ambras zochten, was er niemand gestorven. Gore kl**tzakken. :evil:

solidarnosc 18 juli 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1825115)
Neen, ik zeg dat het regime zijn zaakjes regelt zoals het ze wil regelen. Al vanaf de eerste dag was het voor iedereen duidelijk wat de wetsdokters hoorden te schrijven, dus ik schat hun rol helemaal niet zo belangrijk in. Het zijn ook maar mensen.

De wetsdokters zitten dus wel degelijk in het complot. Tja als alles wat u niet aanstaat deel uitmaakt van één groot complot zegt dit wellicht meer over u dan over het "regime".

baarle 18 juli 2006 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1825119)
Dat moet u aan de auteur van het artikel in kwestie vragen.

Een suggestie in De Morgen is in het verleden voldoende gebleken om mensen te cordoniseren. Met dit artikel is Guido De Moor post mortem gecordoniseerd, en beschikt hij feitelijk over geen rechten meer.

baarle 18 juli 2006 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1825125)
De wetsdokters zitten dus wel degelijk in het complot.

Helemaal niet. U maakt ze alleen te belangrijk, alsof zij zouden beslissen wat er in dat rapport moet staan. :-)

Turkje 18 juli 2006 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 1825093)
U stelt nu dat de wetsdokters liegen en mee betrokken zouden zitten in het groot complot?

Neen, maar ik zou het wel interessant vinden om te weten welke hersenaandoening u hebt om tot zulke conclusies te komen.

solidarnosc 18 juli 2006 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1825121)
Denkt links dat wij dit pikken? Hoe achterlijk moet je zijn. Zelfs het kleinste kind ziet dat er een verband is tussen de dooslag van dat crapuul en zijn overlijden. Als die marrokanen geen ambras zochten, was er niemand gestorven. Gore kl**tzakken. :evil:

Er is niemand die stelt dat er geen verband is tussen de klappen die de man heeft gekregen en zijn dood. Er staat alleen dat die klappen niet direct zijn dood hebben veroorzaakt maar die hersenbloeding. Nu nuance is wellicht niet aan u besteedt. En de rechters, advocaten en wetsdokters. Tja die zitten allemaal mee in het "complot".

solidarnosc 18 juli 2006 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 1825133)
Neen, maar ik zou het wel interessant vinden om te weten welke hersenaandoening u hebt om tot zulke conclusies te komen.

Ik heb de doodsoorzaak niet vastgesteld maar de wetsdokters.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be