Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Roken in de wagen met minderjarige wordt verboden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241303)

Hypochonder 23 november 2017 16:15

Roken in de wagen met minderjarige wordt verboden
 
Oerdom volk dat kindekens wil maar dan wel roken als een turk samen met de kindekens in de auto. Keuzes maken is moeilijk voor het (marginale) kweekvolkje.

http://newsmonkey.be/article/84046

Bach 23 november 2017 16:26

Beangstigend hoe de overheid zich steeds meer in de privésfeer inmengt in België.

Dadeemelee 23 november 2017 16:30

Ik vind het goed dat men niet zou roken waar kinderen bij zijn, maar om daarover een wet te moeten maken?
Oenen zullen dat toch blijven doen ondanks die wet.

Tavek 23 november 2017 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8580081)
Beangstigend hoe de overheid zich steeds meer in de privésfeer inmengt in België.

De overheid heeft als taak kinderen te beschermen die dat niet kunnen.

Roken bij je kinderen = kindermishandeling, en zeker in afgesloten ruimtes zoals de wagen.

Skobelev 23 november 2017 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8580087)
De overheid heeft als taak kinderen te beschermen die dat niet kunnen.

Roken bij je kinderen = kindermishandeling, en zeker in afgesloten ruimtes zoals de wagen.

Wie dat doet is mentaal niet in staat kinderen te hebben, heeft geen "gezond verstand" en zou gesteriliseerd moeten worden.

Bach 23 november 2017 16:56

Ondertussen zitten ouder en kind wel in een dieselauto die duizenden doden per jaar veroorzaken. Dat terwijl de alternatieven beschikbaar zijn. Mischien is volksgezondheid dan toch niet zo belangrijk.

Hypochonder 23 november 2017 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8580114)
Ondertussen zitten ouder en kind wel in een dieselauto die duizenden doden per jaar veroorzaken. Dat terwijl de alternatieven beschikbaar zijn. Mischien is volksgezondheid dan toch niet zo belangrijk.

De dieselwagen is een noodzakelijk kwaad terwijl roken in een auto met kinderen erbij gewoon pure domheid en marginaliteit is.

Micele 23 november 2017 17:30

Mss was het eenvoudiger het roken in de auto gewoon algemeen te verbieden, ook zonder kinderen.

Op lange afstanden kan men dan een sigarettenpauze inleggen, zou bovendien de verkeersveiligheid verhogen.

Op basis van een veranderde wegcode moet dat kunnen.
Verplichte (optische) rookdetector of zoiets. :-P

fred vanhove 23 november 2017 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8580114)
Ondertussen zitten ouder en kind wel in een dieselauto die duizenden doden per jaar veroorzaken. Dat terwijl de alternatieven beschikbaar zijn. Mischien is volksgezondheid dan toch niet zo belangrijk.

Bwah neen gij. De portemonnee is het belangrijkste. Zolang ze 7 euro per maand denken goedkoper te rijden zullen ze blijven Dieselen. Idem met hun gezellige open haard. Trouwens er is een groot verschil tussen graag uw kinderen zien en kinderen in het algemeen graag zien. Maar dat is iets dat mensen met kinderen niet makkelijk snappen

fred vanhove 23 november 2017 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8580157)
De dieselwagen is een noodzakelijk kwaad terwijl roken in een auto met kinderen erbij gewoon pure domheid en marginaliteit is.

Leg dat eens uit ? :roll:

Xenophon 23 november 2017 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8580160)
Mss was het eenvoudiger het roken in de auto gewoon algemeen te verbieden, ook zonder kinderen.

Op lange afstanden kan men dan een sigarettenpauze inleggen, zou bovendien de verkeersveiligheid verhogen.

Op basis van een veranderde wegcode moet dat kunnen.
Verplichte (optische) rookdetector of zoiets. :-P

Men kan dan sigarettenpauzeparkings maken langs de wegen.

Verplichte sigarettenpauzeparkings voor al wie met de wagen onderweg is, alleen daar mag nog gerookt worden.

Micele 23 november 2017 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8580192)
Leg dat eens uit ? :roll:

Er is idd niets noodzakelijk aan een dieselwagen, elk wagenmodel (personenwagens) kan en kon je nog altijd met een alternatieve verbrandingsmotor krijgen, vooral met benzinemotor.

Micele 23 november 2017 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8580202)
Men kan dan sigarettenpauzeparkings maken langs de wegen.

Elke parking of toegelaten berm is goed genoeg.

Citaat:

Verplichte sigarettenpauzeparkings voor al wie met de wagen onderweg is, alleen daar mag nog gerookt worden.
Dat is wel jouw idee. :-)

Zipper 23 november 2017 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8580160)
Mss was het eenvoudiger het roken in de auto gewoon algemeen te verbieden, ook zonder kinderen.

Op lange afstanden kan men dan een sigarettenpauze inleggen, zou bovendien de verkeersveiligheid verhogen.

Op basis van een veranderde wegcode moet dat kunnen.
Verplichte (optische) rookdetector of zoiets. :-P

eigenlijk wel. Trouwens vandaag worden auto's standaard verkocht zonder asbak. Een asbak hoort nu bij de apart te betalen opties.

Tavek 23 november 2017 19:19

Leasemaatschappijen rekenen de kosten voor een rookrijder ook door aan de werkgever hoor.

DucDEnghien 23 november 2017 21:08

Ik verbied minderjarigen in mijn wagen. Probleem opgelost.

Skobelev 23 november 2017 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8580202)
Men kan dan sigarettenpauzeparkings maken langs de wegen.

Verplichte sigarettenpauzeparkings voor al wie met de wagen onderweg is, alleen daar mag nog gerookt worden.

We gaan die sigarettenpauzeparkings toch overkappen mag ik hopen?

Xenophon 24 november 2017 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8580396)
We gaan die sigarettenpauzeparkings toch overkappen mag ik hopen?

Dat is het beste denk ik, want anders moeten ze in de wagen zitten om te schuilen als het regent, en daar mogen ze niet roken.

Noorman 24 november 2017 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8580102)
Wie dat doet is mentaal niet in staat kinderen te hebben, heeft geen "gezond verstand" en zou gesteriliseerd moeten worden.

Dat is idd de perceptie vandaag :)

40 jaar geleden lagen ze gewoon op hun ziekenhuisbed te paffen, geen haan die er naar kraaide, ik als klein ukkie, was daar gewoon bij en als ik durfde te klagen over de rook in zo'n kleine kamer, dan staken ze 5 frank in m'n handen en mocht ik een chocomelkske gaan halen :)

Dat was toen de perceptie :)

Noorman

From_Vlaanderen 24 november 2017 01:08

Choh ja ik heb nu geen kinderen dat ik weet. Maar ik zou precies niet roken in de auto moesten die erbij zitten. De korte ritjes toch niet.
Op de snelweg trekt de rook toch supersnel weg via de raamkes.

Ik herinner me een geweldig youtube filmke dat je tegenwoordig ook al niet meer in uwe auto mag slapen.
https://www.youtube.com/watch?v=o98WBhOjhAY


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be