Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kunstinstallatie: de man die eieren uitbroedt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238040)

eno2 30 maart 2017 14:20

Kunstinstallatie: de man die eieren uitbroedt.
 
Ik vind het wel een leuke kunstvorm, eieren uitbroeden, zelf zit ik ook op eieren.
Abraham Poincheval heeft overigens al een aantal merkwaardige "kunstinstallaties" op zijn actief. :thumbsup:.
Dit zijn levende dingen en dus levendig. Vergelijk dat met al dat gefixeerde, dode kunstwerk.

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-l...e-zitten.dhtml

sepper 30 maart 2017 18:50

Dat hij een echte job zoekt.

eno2 30 maart 2017 20:03

:sleeping: those magnificent man with their echte jobs....Up down, flying around, being boring as hell :rofl:

eno2 30 maart 2017 20:06

And bored themselves as hell...

Kunstenaars.Die zorgen nog voor een scheut ongebreidelde fantasie. Bij die grijze mannetjes met echte jobs ligt dat moeilijk.

Libro 30 maart 2017 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416940)
:sleeping: those magnificent man with their echte jobs....Up down, flying around, being boring as hell :rofl:

Is er nu iets vervelender dan een vent die op eieren zit?

eno2 30 maart 2017 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8416966)
Is er nu iets vervelender dan een vent die op eieren zit?

Ja, een vent die een hersendodende eerlijke job gevonden heeft en geen tijd en geen energie meer overhoudt om creatief te zijn.

Voor wie vervelend ? Voor hem of voor jou?

Het is een kunstuiting die wamte uitstraalt....nestwarmte...sociale warmte.... zachtheid....

Ik kan me wel voorstellen dat dat een bepaald soort publiek verveelt...

Libro 30 maart 2017 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416984)
Ja, een vent die een hersendodende eerlijke job gevonden heeft en geen tijd en geen energie meer overhoudt om creatief te zijn.

Voor wie vervelend ? Voor hem of voor jou?

Het is een kunstuiting die wamte uitstraalt....nestwarmte...sociale warmte.... zachtheid....

Ik kan me wel voorstellen dat dat een bepaald soort publiek verveelt...

Een vent die eieren uitbroedt?

eno2 30 maart 2017 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8416916)
Dat hij een echte job zoekt.

Belachelijk.
Als die vent als zelfstandige kunstenaar de kost kan verdienen dan is dat een respectabele echte job. En bovendien een van internationale bekendheid, prestige zelfs. Zodat zijn waarde en verdienste niet laag zal liggen. Nogal wat anders dan die echte jobs van grijze muizen van twaalf in het dozijn.

TV-verslaafde 30 maart 2017 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8417009)
Belachelijk.
Als die vent als zelfstandige kunstenaar de kost kan verdienen dan is dat een respectabele echte job. En bovendien een van internationale bekendheid, prestige zelfs. Zodat zijn waarde en verdienste niet laag zal liggen. Nogal wat anders dan die echte jobs van grijze muizen van twaalf in het dozijn.


eno2 30 maart 2017 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8417006)
Een vent die eieren uitbroedt?

Waaruit ik concludeer dat je de link niet gelezen hebt.

TV-verslaafde 30 maart 2017 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416943)
And bored themselves as hell...

Kunstenaars.Die zorgen nog voor een scheut ongebreidelde fantasie. Bij die grijze mannetjes met echte jobs ligt dat moeilijk.


TV-verslaafde 30 maart 2017 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416940)
:sleeping: those magnificent man with their echte jobs....Up down, flying around, being boring as hell :rofl:


sepper 31 maart 2017 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416984)
Ja, een vent die een hersendodende eerlijke job gevonden heeft en geen tijd en geen energie meer overhoudt om creatief te zijn.

Voor wie vervelend ? Voor hem of voor jou?

Het is een kunstuiting die wamte uitstraalt....nestwarmte...sociale warmte.... zachtheid....

Ik kan me wel voorstellen dat dat een bepaald soort publiek verveelt...

Technologische innovatie is niet creatief?
Het is ten minste nuttig.

sepper 31 maart 2017 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8417009)
Belachelijk.
Als die vent als zelfstandige kunstenaar de kost kan verdienen dan is dat een respectabele echte job. En bovendien een van internationale bekendheid, prestige zelfs. Zodat zijn waarde en verdienste niet laag zal liggen. Nogal wat anders dan die echte jobs van grijze muizen van twaalf in het dozijn.

De kost verdienen door subsidies te ontvangen, door in kunstinstellingen te gaan zitten, die op hun beurt ook weerzwaar gesubsidieerd worden.
Ja jong, die mensen kosten ons geld.

reservespeler 31 maart 2017 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416772)
Ik vind het wel een leuke kunstvorm, eieren uitbroeden, zelf zit ik ook op eieren.
Abraham Poincheval heeft overigens al een aantal merkwaardige "kunstinstallaties" op zijn actief. :thumbsup:.
Dit zijn levende dingen en dus levendig. Vergelijk dat met al dat gefixeerde, dode kunstwerk.

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-l...e-zitten.dhtml

Het duurt 21 dagen vooraleer het kuiken uit het ei kruipt.
Het gewoon warm houden zal niet volstaan, eieren moeten ook gedraaid worden, waarschijnlijk is hij kieken genoeg om dat te weten.

Enkele jaren geleden deden ze zo iemand ne witte jas aan met de knopen van achter.

Heel vroeger smeerden ze die in met pek en strooiden daarna in een zak veren over hem uit. Hij voelde zich dan niet alleen een kieken, hij zag er dan ook zo uit.


Echt tegennatuurlijk, ik zag nog nooit een haan eieren uitbroeden.

reservespeler 31 maart 2017 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8416984)
Ja, een vent die een hersendodende eerlijke job gevonden heeft en geen tijd en geen energie meer overhoudt om creatief te zijn.

Voor wie vervelend ? Voor hem of voor jou?

Het is een kunstuiting die wamte uitstraalt....nestwarmte...sociale warmte.... zachtheid....

Ik kan me wel voorstellen dat dat een bepaald soort publiek verveelt...

Als dat kunst is, dan heb ik, hier 20 kunstenaars rondlopen, kunstenaars die eerst de eieren leggen vooraleer ze uit te broeden.

Het Verzet 31 maart 2017 06:54

't Is gelijk voetballers, voor elke bekende, zijn er duizenden waar nog niemand van gehoord heeft. Zijt maar zeker dat het merendeel daarvan zelf een 'grijze dagjob' heeft. Het is een passie voor die mensen. Het is niet OF werken, OF bezig zijn met kunst.
Trouwens, zelfs die bekenden zijn in het begin van hun carrière niet alleen met kunst bezig hoor. Daar zal zeker 30% van hun tijd naar PR gaan. Of denkt ge dat de galerijen zelf naar u komen? En vaak, als het concept is bedacht, gaat het vervaardigen ervan soms nog gepaard met repititief geestesdodend werk.
Als ge dan toch graag veralgemeent, in de academie waar ik les volg zit bij mijn weten geen enkele werkloze, ik zou zelfs stellen dat het +90% allemaal hoger opgeleiden zijn. En tussen alle werklozen die bij mijn vrouw leefloon komen zit er geen een bij die met kunst bezig is. Nee, die komen achter centjes om ze dan in het café, of als dat nog niet open is, in het gazettenwinkeltje, bier te gaan zuipen.

eno2 1 april 2017 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8417095)
De kost verdienen door subsidies te ontvangen, door in kunstinstellingen te gaan zitten, die op hun beurt ook weerzwaar gesubsidieerd worden.
Ja jong, die mensen kosten ons geld.

Goed besteed, want kunst verhoogt de kwaliteit van het leven en het niveau van de cultuur. We kunnen niet allemaal filistijnen zijn.

eno2 1 april 2017 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8417102)
Als dat kunst is, dan heb ik, hier 20 kunstenaars rondlopen, kunstenaars die eerst de eieren leggen vooraleer ze uit te broeden.

Ik hoop voor jou dat ze jou een fortuin bijeenkakelen.

eno2 1 april 2017 15:56

De kunst is nog een domein met een grote vrijheidsgraad. Wellicht de grootst mogelijke. Ik had er meer moeten aan doen om kunstenaar te worden. Maar velen leven in armoede en wie begeeft er zich graag vrijwillig in armoede? Een zogenaamd echte job doen is je kunstenaarschap en de bijbehorende mentaliteit en levenswijze opgeven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be