Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Werknemers Boeing willen geen vakbond (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237388)

Vrijheideerst 16 februari 2017 09:58

Werknemers Boeing willen geen vakbond
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170216_02733895

74 procent van de 2.828 werknemers die een stem uitbrachten, heeft tegen de komst van de International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) gestemd.

:thumbsup:

Eduard Khil 22 februari 2017 20:07

goed zo! Slimme mensen daar bij boeing.

Vrijheideerst 22 februari 2017 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8387413)
goed zo! Slimme mensen daar bij boeing.

Zeker :thumbsup:

Ik meen toch begrepen te hebben dat vakbonden graag speken voor "iedereen"...

reservespeler 23 februari 2017 07:59

Een vakbond is geen vergif voor een onderneming.
Ik ken tal van ondernemingen (waaronder de onze) waar een vakbond zich constructief opstelt en meedenkt met de directie.
Zo kunnen er oplossingen aangebracht worden zonder dat het bedrijf plat moet liggen.

Vooral in het buitenland stellen vakbonden zich zo op.

Vrijheideerst 23 februari 2017 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8387678)
Een vakbond is geen vergif voor een onderneming.
Ik ken tal van ondernemingen (waaronder de onze) waar een vakbond zich constructief opstelt en meedenkt met de directie.
Zo kunnen er oplossingen aangebracht worden zonder dat het bedrijf plat moet liggen.

Vooral in het buitenland stellen vakbonden zich zo op.

:magniet:

Hier zijn het geldmachines die anderen de les spellen en hun financiƫn angstvallig verborgen houden.

reservespeler 24 februari 2017 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8387749)
:magniet:

Hier zijn het geldmachines die anderen de les spellen en hun financiƫn angstvallig verborgen houden.

Inderdaad.

Gipsy 24 februari 2017 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8387678)
Een vakbond is geen vergif voor een onderneming.
Ik ken tal van ondernemingen (waaronder de onze) waar een vakbond zich constructief opstelt en meedenkt met de directie.
Zo kunnen er oplossingen aangebracht worden zonder dat het bedrijf plat moet liggen.

Vooral in het buitenland stellen vakbonden zich zo op.

Ja mijn kloten, bij mij komen ze er niet in. Jaren terug hebben ze het eens geprobeerd aan de poort van mijn bedrijf. Ze zijn nooit terug gekomen. Gewoon enkele regelmatige "zieken" en opstokers buitengegooid om onder de 50 werknemers te vallen en het was geregeld. Ik heb godverdomme geen vakbonden nodig die met mij "meedenken".

Tavek 24 februari 2017 22:50

VW wilt net vakbonden in haar amerikaanse plants:

het werkt makkelijker.

reservespeler 25 februari 2017 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8389425)
Ja mijn kloten, bij mij komen ze er niet in. Jaren terug hebben ze het eens geprobeerd aan de poort van mijn bedrijf. Ze zijn nooit terug gekomen. Gewoon enkele regelmatige "zieken" en opstokers buitengegooid om onder de 50 werknemers te vallen en het was geregeld. Ik heb godverdomme geen vakbonden nodig die met mij "meedenken".

Wie spreekt er over een firmake waar de baas zelf nog baas is?

In grote ondernemingen kunnen ze een meerwaarde zijn.

Gipsy 25 februari 2017 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8389608)
Wie spreekt er over een firmake waar de baas zelf nog baas is?

In grote ondernemingen kunnen ze een meerwaarde zijn.

Zeventig procent van de Belgische economie bestaat uit KMO's. Zo neerbuigend niet doen, zij geven u eten en werk.

Alsof er in de grote bedrijven geen bazen zijn. Als die zeggen bedrijf sluiten en naar buitenland als de vakbonden hen te veel kloten dan doen ze dat gewoon. Vakbonden zijn een kanker en een etter geworden die de economie vernietigd. Tot de jaren 60-70 van vorige eeuw hebben ze positieve functie gehad sindsdien vernietigen ze tewerkstelling en bedrijven.

Eduard Khil 25 februari 2017 13:27

vakbonden moeten verboden worden en zij die er naar vragen horen in de gevangenis te zitten


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be