Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   PSA koopt Opel: meer eenheidsworst. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237682)

Dadeemelee 6 maart 2017 12:53

PSA koopt Opel: meer eenheidsworst.
 
Na de eenheidswürst VW-Audi-Skoda-Seat nu ook eenheidssaucisse Citroen-Peugeot-Opel-Vauxhall.

Het wordt triestig :-(

Vrijheideerst 7 maart 2017 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8398031)
Na de eenheidswürst VW-Audi-Skoda-Seat nu ook eenheidssaucisse Citroen-Peugeot-Opel-Vauxhall.

Het wordt triestig :-(

Opel is zo goed als failliet.

kelt 7 maart 2017 07:37

PSA heeft Opel/Vauxhall kunnen overkopen van GM voor een vriendenprijsje van 2 miljard Euro.

GM heeft de laatste 2 decennia 20 miljard dollar verbrand in de Europese operaties,zonder noemenswaardige uitkomt.Bij GM zijn ze BLIJ ervan verlost te zijn.GM trekt zich bij deze geheel terug van het West-Europees schiereiland.

Ze zijn zelfs zo blij dat PSA nog steeds toegang krijgt(mits betaling natuurlijk) tot de e-technologie die GM ontwikkeld heeft,en die bij de electrische modellen van Opel de aandrijving verzorgt.


Met de crisis van enkele jaren geleden heeft de PSA groep bruut gesaneerd in haar Franse fabrieken.PSA is er weer redelijk bovenop geraakt.Het is natuurlijk de vraag of Opel ver genoeg gegaan is (met het sluiten van de Belgische afdeling).Performantie en het schrijven van zwarte cijfers zullen de maatstaf vormen.We zullen zien.


Maar wat PSA met Vauxhall aan zal moeten ????
Voor de Britse markt is Vauxhall net voldoende qua capaciteit zoals het is,maar of het winstgevend is kon ik niet nagaan?Elders op de planeet is Vauxhall al lang dood en begraven.

Vrijheideerst 7 maart 2017 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8398731)
PSA heeft Opel/Vauxhall kunnen overkopen van GM voor een vriendenprijsje van 2 miljard Euro.

GM heeft de laatste 2 decennia 20 miljard dollar verbrand in de Europese operaties,zonder noemenswaardige uitkomt.Bij GM zijn ze BLIJ ervan verlost te zijn.GM trekt zich bij deze geheel terug van het West-Europees schiereiland.

Ze zijn zelfs zo blij dat PSA nog steeds toegang krijgt(mits betaling natuurlijk) tot de e-technologie die GM ontwikkeld heeft,en die bij de electrische modellen van Opel de aandrijving verzorgt.


Met de crisis van enkele jaren geleden heeft de PSA groep bruut gesaneerd in haar Franse fabrieken.PSA is er weer redelijk bovenop geraakt.Het is natuurlijk de vraag of Opel ver genoeg gegaan is (met het sluiten van de Belgische afdeling).Performantie en het schrijven van zwarte cijfers zullen de maatstaf vormen.We zullen zien.


Maar wat PSA met Vauxhall aan zal moeten ????
Voor de Britse markt is Vauxhall net voldoende qua capaciteit zoals het is,maar of het winstgevend is kon ik niet nagaan?Elders op de planeet is Vauxhall al lang dood en begraven.

Juist, Vauxhall & Opel waren tot ergens in de jaren zeventig onafhankelijk van elkaar (qua modellen).

Ik denk niet dat Opel met deze operatie gered is, en dat GM zich op de thuismarkt en groeimarkten wil focussen is volstrekt te begrijpen.

Anna List 7 maart 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8398031)
Na de eenheidswürst VW-Audi-Skoda-Seat nu ook eenheidssaucisse Citroen-Peugeot-Opel-Vauxhall.

Het wordt triestig :-(

had gij anders nen Opel/Vauxhall gekocht mss?

Dadeemelee 7 maart 2017 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8398801)
had gij anders nen Opel/Vauxhall gekocht mss?

In geen duizend jaar. Een Peugeot of Citroen trouwens ook niet.

Anna List 7 maart 2017 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8398813)
In geen duizend jaar. Een Peugeot of Citroen trouwens ook niet.

ik ook niet, dan moet je toch ook niet verschieten dat het aanbod verschraalt ? ...

maddox 7 maart 2017 10:22

Ik rijd al 20 jaar met Opel. Saaie, grijze muizen zonder topprestaties. Maar eerlijke waar voor het geld. Geen blitz Italiaans design, geen Britse klasse. Geen Japanse medisch klinische afwerking, en geen Audi/BMW/Mercedes prijzen, en al zeker geen Franse grootheidswaanzin.

Oftewel, een wagen om in comfort en zonder aandacht van A naar B te rijden.

Maar als de Fransozen zich gaan moeien, geef mijn portie maar aan fikkie.

Hypochonder 7 maart 2017 10:36

PSA maakt lelijke brol, Opel is lelijke brol. Perfect compatibel dus.

De schoofzak 7 maart 2017 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8398031)
Na de eenheidswürst VW-Audi-Skoda-Seat nu ook eenheidssaucisse Citroen-Peugeot-Opel-Vauxhall.

Het wordt triestig :-(

Ik vind dat nog lang geen eenheidsworst, en derhalve ver van triestig.

Wat in verband met auto's wel triestig kan worden, is een beperking van de import van Amerikaanse wagens (en omgekeerd als gevolg: export naar Amerika ook).

.

DewareJakob 7 maart 2017 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8398841)
PSA maakt lelijke brol, Opel is lelijke brol. Perfect compatibel dus.

Vroeger zag je ze rijden met een zelfklever erop: Mijn derde, vierde, enzoveelste Toyota. Ik heb ooit naar een zelfklever gezocht: 'Mijn laatste Peugeot', helaas niet gevonden. Technisch ondermaats, op alle vlakken.

Dadeemelee 7 maart 2017 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8398958)
Ik vind dat nog lang geen eenheidsworst, en derhalve ver van triestig.

Wat in verband met auto's wel triestig kan worden, is een beperking van de import van Amerikaanse wagens (en omgekeerd als gevolg: export naar Amerika ook).

.

Het gaat er op neerkomen dat er in elke klasse nog een drietal motorblokken en chassis zijn. Enkel de carrosserie en het interieur zal verschillen van merk tot merk.

Het is nu al zo dat binnen een autogroep er slechts enkele motorblokken zijn. Men ontwerpt die voor 200 pk en knijpt ze dan om 180, 150, 120 en 90 pk versies te maken.

Hypochonder 7 maart 2017 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8398993)
Het is nu al zo dat binnen een autogroep er slechts enkele motorblokken zijn. Men ontwerpt die voor 200 pk en knijpt ze dan om 180, 150, 120 en 90 pk versies te maken.

Vertel toch eens geen onzin. Dit klopt gewoon van geen kanten.

Dadeemelee 7 maart 2017 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8399007)
Vertel toch eens geen onzin. Dit klopt gewoon van geen kanten.

Door er één of twee turbo's op te zetten of een andere programmering heb je nog geen ander motorblok.

De schoofzak 7 maart 2017 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8398993)
Het gaat er op neerkomen dat er in elke klasse nog een drietal motorblokken en chassis zijn. Enkel de carrosserie en het interieur zal verschillen van merk tot merk.

Het is nu al zo dat binnen een autogroep er slechts enkele motorblokken zijn. Men ontwerpt die voor 200 pk en knijpt ze dan om 180, 150, 120 en 90 pk versies te maken.

Een motorblok is in wezen dan ook maar een stuk metaal.
Maar alles wat er rond hangt ....

Ik zie daar dus geen problemen in.

.

dpg 7 maart 2017 14:19

Motorblok is maar één onderdeel van een motor en zelfs die bestaat al uit vele varianten. Een afgewerkte motor met lager vermogen dezelfde onderdelen geven als een motor met hoog vermogen maakt die motor misschien betrouwbaar, maar vast en zeker duurder.

En daarom zijn er enorm veel verschillen van afgewerkte motoren in één motor familie.

Tavek 7 maart 2017 14:43

Slecht nieuws voor de Ampera-e, die door GM wordt gemaakt in de VS.

Ik vermoed dat die dus in Europa einde verhaal is. De wagen kreeg net zeer goede reviews, 380 km op de autobaan in echte omstandigheden met een volle lading. In de testen meer als 500 km.

De wagen was zelfs omwille van een paar redenen aantrekkelijker dan een Tesla model 3....

De schoofzak 7 maart 2017 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8399099)
Slecht nieuws voor de Ampera-e, die door GM wordt gemaakt in de VS.

Ik vermoed dat die dus in Europa einde verhaal is. De wagen kreeg net zeer goede reviews, 380 km op de autobaan in echte omstandigheden met een volle lading. In de testen meer als 500 km.

De wagen was zelfs omwille van een paar redenen aantrekkelijker dan een Tesla model 3....

Dat is nog niet zo zeker.
Heeft PSA een beter alternatief ?

Ooit dacht psa dat de suv niet ging doorbreken. Zelfs na een jaar of drie vier, hielden ze dat koppig vol. En toen was het te laat.
Ze hebben dan maar een overeenkomst gesloten met mitsubishi.
Hun outlander, met een psa-dieselmotor er in, werden de peugeot 4007 en de citroen C-crosser.
Volgens mij staat actueel psa nog niet ver met zowel een stekkerhybride als een uitsluitend elektrische auto.

.

Drosamadaris 8 maart 2017 21:47

Uitstel van executie. Er moet qua capaciteit in W-Europa een groot merk uit, easy as that. Dat is al jaren geweten.

kelt 8 maart 2017 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8399099)
Slecht nieuws voor de Ampera-e, die door GM wordt gemaakt in de VS.

Ik vermoed dat die dus in Europa einde verhaal is. De wagen kreeg net zeer goede reviews, 380 km op de autobaan in echte omstandigheden met een volle lading. In de testen meer als 500 km.

De wagen was zelfs omwille van een paar redenen aantrekkelijker dan een Tesla model 3....

Bij de overdracht is uitdrukkelijk bepaald dat PSA-Opel toegang behoudt tot deze technologie...Uiteraard niet gratis.

Voor GM mogelijk het enige "melkkoetje" dat ze uit hun laatste kwart eeuw "bezigheden" in West-Europa nog zullen kunnen slepen,voor PSA eindelijk toegang tot een werkbare e-technologie,mogelijk beter dan hun eigen...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be