Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Haatmoskeeën: wat er mee doen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220506)

De schoofzak 27 juni 2015 09:57

Haatmoskeeën: wat er mee doen ?
 
Vrijheid van godsdienst ? Laat me niet lachen.
Tunesië geeft tenminste het voorbeeld, dus wanneer bij ons ?

titel: Tunesië sluit 80 moskeeën na terreuraanslag op strand
link: http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...p-strand.dhtml

Citaat:

De regering van Tunesië gaat tachtig moskeeën sluiten waarin mensen worden aangezet tot geweld. Dat heeft premier Habib Essid van dat land bekendgemaakt.
Politiemannen bij het zwembad van het hotel bij een slachtoffer © afp.
Lichamen van overleden slachtoffers liggen onder handdoeken © ap.

Het gaat om gebedshuizen waar de staat geen controle over heeft. De regering hoopt de sluitingen binnen een week te voltooien.
Het sluiten van de moskeeën is een maatregel die de regering neemt na de terreuraanslag op een hotel in de Tunesische stad Sousse vrijdag. Daarbij kwamen zeker 39 mensen om het leven, onder hen veel toeristen.

Essid noemde de strijd tegen terrorisme een "nationale plicht" en riep de Tunesiërs op om de overheid te helpen. Sinds de afzetting van dictator Zine El Abidine Ben Ali in januari 2011 hebben radicale groeperingen in Tunesië aan invloed gewonnen.

Belgische slachtoffers
Onder de slachtoffers van de aanslag op het strand van hotel Impérial Marhaba zijn toeristen van zes nationaliteiten. Volgens het ministerie van Volksgezondheid zijn er in ieder geval Belgen, Duitsers en Britten onder de doden. Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken zei vrijdagavond dat er ten minste vijf Britten onder de doden zijn.

Vannacht heeft terreurbeweging Islamitische Staat (IS) de terreuraanslag opgeëist.

SDX 27 juni 2015 11:38

We MOETEN daar respect voor hebben.

Libro 27 juni 2015 11:40

Wat ermee te doen? Sluiten en imams enkeltje naar land van herkomst.

Gelukkoos 27 juni 2015 11:46

Ik heb de indruk dat de islam een mannenwereld is.
Ik vraag me af wat Belgische moslimvrouwen in België niet stiekem onder mekaar keuvelen?

dalibor 27 juni 2015 11:54

De meeste moskeeën in ons land worden niet betoelaagd. Dus kn je moeilijk iets afnemen.

Wat men bij ons eventueel in gedachten heeft met "een moskee sluiten" is wat vaag. Als diezelfde mensen op een andere plaats blijven bijeenkomen lijkt me dat allemaal nogal futiel.

De schoofzak 27 juni 2015 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7716358)
We MOETEN daar respect voor hebben.

Waarom vergiftig je de discussie met te eenzijdige en overdreven non-argumenten ?

En diezelfde discussie als in die draad over Minister Jan, wil ik hier niet simpelweg knippen en plakken.

.

De schoofzak 27 juni 2015 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7716386)
De meeste moskeeën in ons land worden niet betoelaagd. Dus kn je moeilijk iets afnemen.

Wat men bij ons eventueel in gedachten heeft met "een moskee sluiten" is wat vaag. Als diezelfde mensen op een andere plaats blijven bijeenkomen lijkt me dat allemaal nogal futiel.

Jij bent duidelijk geen ambtenaar.
Vraag namelijk maar eens aan een ambtenaar hoe je uitbaters van eenderwat, dus ook een extremistische moskee, kunt kloten dat het bloed van onder hun nagels sijpelt ....

Voor kleinere zaakjes, begint zo'n ambtenaar altijd met de suggestie om "een taxske te heffen".
Maar voor zo'n moskee: geloof me vrij, heel inventief moet je daar zelfs niet voor zijn.

.

Zipper 27 juni 2015 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7716358)
We MOETEN daar respect voor hebben.

idd, dixit de Minister van Binnenlandse Zaken.

Ten tweede, wie kan de haat-moskeeën onderscheiden van de niet-haatmoskeeën ???

dalibor 27 juni 2015 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7716395)
Jij bent duidelijk geen ambtenaar.
Vraag namelijk maar eens aan een ambtenaar hoe je uitbaters van eenderwat, dus ook een extremistische moskee, kunt kloten dat het bloed van onder hun nagels sijpelt ....

Voor kleinere zaakjes, begint zo'n ambtenaar altijd met de suggestie om "een taxske te heffen".
Maar voor zo'n moskee: geloof me vrij, heel inventief moet je daar zelfs niet voor zijn.

.

Beetje semmelen met belastingen en branddeuren? En als die dat met de glimlach en met Saoedisch geld allemaal in orde brengen? Wat dan? Ik heb de indruk dat de haatmoskeeën eerder met alles in orde zullen zijn dan de andere.

Thuleander 27 juni 2015 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7716386)
De meeste moskeeën in ons land worden niet betoelaagd. Dus kn je moeilijk iets afnemen.

Wat men bij ons eventueel in gedachten heeft met "een moskee sluiten" is wat vaag. Als diezelfde mensen op een andere plaats blijven bijeenkomen lijkt me dat allemaal nogal futiel.


Zo lang ze in het land blijven is er precies niet veel aan te doen hé.

Zipper 27 juni 2015 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7716386)
De meeste moskeeën in ons land worden niet betoelaagd. Dus kn je moeilijk iets afnemen.

Wat men bij ons eventueel in gedachten heeft met "een moskee sluiten" is wat vaag. Als diezelfde mensen op een andere plaats blijven bijeenkomen lijkt me dat allemaal nogal futiel.

Als een uitgesproken moslim-land als Tunesië tachtig moskeeën kan sluiten, zie ik niet in hoe België, een niet-moslimland, dat niet zou kunnen.

Peche 27 juni 2015 14:06

Sluiten en opstandelingen met parachute boven kalifaat droppen.
Ik hoor u denken, zonder parachute.

Maar we zijn verlichte Europeanen.

dalibor 27 juni 2015 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7716495)
Zo lang ze in het land blijven is er precies niet veel aan te doen hé.

Beetje vergelijkbaar met white supremacists. Je kan ze in de gaten houden, maar de dreiging blijft.

Drukazz 27 juni 2015 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7716756)
Beetje vergelijkbaar met white supremacists. Je kan ze in de gaten houden, maar de dreiging blijft.

Bs'd

Een beetje zoals onze communisten en antifa's.

Peche 27 juni 2015 16:35

Drukaz = Eliyahu????

Drukazz 27 juni 2015 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7716841)
Drukaz = Eliyahu????

Bs'd

Eliyahu is helaas geband. Hoop hem wel snel terug te zien.

Peche 27 juni 2015 16:47

Honestly...

Thuleander 28 juni 2015 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7716756)
Je kan ze in de gaten houden, maar de dreiging blijft.

Zoals ze de dader van de jongste aanslag in Frankrijk in de gaten hielden zeker.

Nee serieus, jouw moderne witte puistenkont is nergens meer veilig.
Jouw overheid kan het nu al niet meer aan.
Jouw politie en leger gaan straks lopen, net zoals het Irakese leger.

Snerror 28 juni 2015 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7716373)
Ik heb de indruk dat de islam een mannenwereld is.
Ik vraag me af wat Belgische moslimvrouwen in België niet stiekem onder mekaar keuvelen?

De vrouwen zijn zo mogelijk nog vromer, vrouwen worden nog makkelijker geïndoctrineerd over het algemeen. Zeker in landen waar ze achtergesteld zijn.

Hypochonder 28 juni 2015 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7716386)
De meeste moskeeën in ons land worden niet betoelaagd. Dus kn je moeilijk iets afnemen.

Wat men bij ons eventueel in gedachten heeft met "een moskee sluiten" is wat vaag. Als diezelfde mensen op een andere plaats blijven bijeenkomen lijkt me dat allemaal nogal futiel.

Een typisch linkse reactie: laat ze maar gewoon rustig verder doen...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be