Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Europese moslims zijn extreem gematigd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214991)

MultiMAN 26 februari 2015 17:06

Europese moslims zijn extreem gematigd
 
Dat blijkt uit een Brits onderzoek. Slechts een kwart heeft sympathiëen voor de Charlie Hebdo aanvallers. 75% vind dat geweld voor Mohamed cartoons niet kan. 95% voelt loyaliteit tov het land waarin ze verblijven. 75% hangt dus de "Euro Islam" aan, want zij stellen dat de Westerse maatschappij compatibel kan zijn met islam.





http://www.telegraph.co.uk/news/reli...-too-many.html

AVV.VVK 26 februari 2015 17:16

Fijn. Wat wil je nu aantonen?
Dat ook de Islam gematigd is?

vlaams realist 26 februari 2015 17:17

Slechts een kwart denkt dat je mag moorden omwille van cartoons .
Omgezet naar Belgie wil dat zeggen dat hier 250 000 mensen leven die cartoonisten vermoorden best wel ok vindt .
Oef , nu ben ik gerustgesteld .:-D

Pericles 26 februari 2015 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7556368)
Slechts een kwart denkt dat je mag moorden omwille van cartoons .
Omgezet naar Belgie wil dat zeggen dat hier 250 000 mensen leven die cartoonisten vermoorden best wel ok vindt .
Oef , nu ben ik gerustgesteld .:-D

Ja maar in Holland zou tot 45 procent het best OK vinden en dan zijn we nog meer gejost.

Zipper 26 februari 2015 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7556368)
Slechts een kwart denkt dat je mag moorden omwille van cartoons .
Omgezet naar Belgie wil dat zeggen dat hier 250 000 mensen leven die cartoonisten vermoorden best wel ok vindt .
Oef , nu ben ik gerustgesteld .:-D

Idd, indien vd +/- 700.000 moslims in België nog maar één procent extreme sympathieën heeft (wat imo zwaar onderschat is) dan lopen hier nog altijd zo'n 7000 wacko's vrij rond.
Niet echt geruststellend, imo.

orfeus5412 26 februari 2015 18:33

Ik dacht dat de helft vd moslims fundamentalistisch was (volgens een recente peiling)

koppijn 26 februari 2015 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 7556487)
Ik dacht dat de helft vd moslims fundamentalistisch was (volgens een recente peiling)

Is fundamentalisme en radicalisme wijd verbreid onder moslims in West Europa, ook in Nederland? Fons de Poel spreekt met professor Ruud Koopmans die er een groot onderzoek naar deed.

korvo 26 februari 2015 19:37

Schijnbaar zitten de extremisten dan enkel in België:
http://www.demorgen.be/binnenland/-h...list-a2214037/
Belgische moslims blijken samen met hun Oostenrijkse geloofsgenoten de meest xenofobe en fundamentalistische. Met deze cijfers in het achterhoofd vindt onderzoeker Ruud Koopmans het niet toevallig dat net uit ons land zo veel jihadi's naar Syrië zijn vertrokken. "Het beleid moet bij de aanpak van radicalisering verder kijken dan het kleine groepje dat geweld gebruikt", zegt hij.

"De wortels van dit probleem zitten in de moslimgemeenschap zelf. Gewelddadig gedrag wordt uitgelokt door extreme omstandigheden zoals de situatie in Syrië. Maar we zien dat een belangrijke minderheid een vijandige interpretatie van de islam aanhangt."

Supe®Staaf 26 februari 2015 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN (Bericht 7556355)
Europese moslims zijn extreem gematigd

Giet die grap in een cartoon.
Vergeet er uw naam en adres niet onder te zetten.
;-)

Wapper 26 februari 2015 19:50

Titel van het artikel:
Citaat:

Over a quarter of British Muslims have sympathy for the Charlie Hebdo terrorists. That is far too many
Just because you wouldn't personally go out and murder people, it doesn't make you moderate. We cannot turn a blind eye to the fair-weather supporters of terrorism
In 2011 waren er ~ 2,800,000 moslims in het VK. (bron Wiki)
1/4 daarvan of ~700.000 verrijkers hebben dus sympathie voor de CH terroristen.

Moet er nog zand zijn?

Bovenbuur 26 februari 2015 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN (Bericht 7556355)
Dat blijkt uit een Brits onderzoek. Slechts een kwart heeft sympathiëen voor de Charlie Hebdo aanvallers. 75% vind dat geweld voor Mohamed cartoons niet kan.

Dat is nou nog niet bepaald extreem gematigd. Ik denk dat zo rond een kwart van mijn persoonlijke vrienden PVV stemt of aan anderszins anti-moslim denkbeeld heeft, maar degenen die tegen een onderzoeker droog zullen beweren dat ze er voorstanders van zijn als mensen moslims zelf mogen neerschieten zullen er toch wat minder dan dat zijn hoor.

Het is geruststellender dan het omgekeerde resultaat, toegegeven, en juist doordat moslims een minderheid zijn en hun totale aantal relatief klein is is er redelijk wat speelruimte voordat extreme meningen de democratie bedreigen (moslimpartijen komen bijvoorbeeld nog niet heel hard van de grond in West Europa. Maar een resultaat om over van de daken te schreeuwen vind ik het nu toch ook weer niet helemaal.

En dat is natuurlijk niet iets dat ik een individuele moslim, iemand die ik op straat tegenkom ofzo, kan kwalijk nemen. Maar "probleem opgelost" is anders.

Otherwise 26 februari 2015 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7556411)
Idd, indien vd +/- 700.000 moslims in België nog maar één procent extreme sympathieën heeft (wat imo zwaar onderschat is) dan lopen hier nog altijd zo'n 7000 wacko's vrij rond.
Niet echt geruststellend, imo.

Bovendien blijven we rustig dopgeld betalen aan die 700 000 en ook die 7000, ik denk zelfs dat we rustig doorgaan met dopgeld betalen als ze al gesneuveld zijn, en ondertussen pakken we de 260 premie van 6000 mantelzorgers af in de hoop daarmee het deficit op te lossen: sterk bezig in belgie. Dat men nu al eens begint met de stempelplicht terug in te voeren. Als er een of andere islamitische dopper extremiseert en plots niet meer komt doppen dan weet men tenminste gelijk dat er iets fout zit.

Ach, het is te ver gekomen in Belgie. De problemen zijn ons over het hoofd gegroeid en het ergste van IS moet nog komen en staat voor de deur.

Otherwise 26 februari 2015 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise (Bericht 7556635)
Bovendien blijven we rustig dopgeld betalen aan die 700 000 en ook die 7000, ik denk zelfs dat we rustig doorgaan met dopgeld betalen als ze al gesneuveld zijn, en ondertussen pakken we de 260 premie van 6000 mantelzorgers af in de hoop daarmee het deficit op te lossen: sterk bezig in belgie. Dat men nu al eens begint met de stempelplicht terug in te voeren. Als er een of andere islamitische dopper extremiseert en plots niet meer komt doppen dan weet men tenminste gelijk dat er iets fout zit.

Ach, het is te ver gekomen in Belgie. De problemen zijn ons over het hoofd gegroeid en het ergste van IS moet nog komen en staat voor de deur.

Doordat men dat krapuul via de sociale zekerheid blijft steunen op hun weg naar radicaliseren maakt men de werkende en belastingbetalende belg medeplichtig aan de moord- en brandpartijen van IS. Ik denk dat men het gevaar van 700 000 potentiele extremisten die 16 uur per dag niets te doen hebben dan te bedenken hoe ze de maatschappij verder naar hun hand kunnen zetten door terreur niet moet onderschatten.

Nierika 26 februari 2015 20:57

Hou er ook maar rekening mee dat er nogal wat het achterste van hun tong niet zullen laten zien bij zo'n vraag.
Één op vier is natuurlijk op zich al hal-lu-ci-

In België zou dat om 150.000 individuen gaan, maar hier zijn de cijfers vermoedelijk nog hoger.

Die piepkleine minderheid is ver zoek, in eender welke gelijkaardige poll in eender welk westers land.

Bovenbuur 26 februari 2015 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7556646)
In België zou dat om 150.000 individuen gaan,

Een provinciestad vol, of grofweg 4 flinke voetbalstadions.

Gipsy 26 februari 2015 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7556680)
Een provinciestad vol, of grofweg 4 flinke voetbalstadions.

Naft er over en een stekske.

Knuppel 26 februari 2015 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7556580)
Giet die grap in een cartoon.
Vergeet er uw naam en adres niet onder te zetten.
;-)

Goed idee.
Onze forumverdediger van de muzelratten zal rap weten hoe extreem gematigd zijn soort is.

Otherwise 26 februari 2015 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 7556487)
Ik dacht dat de helft vd moslims fundamentalistisch was (volgens een recente peiling)

En als slechts de helft fundamentalistisch is, is de kans van de andere 50% vrij groot dat ze binnen enkele maanden ook radicaliseert (bijvoorbeeld als er een of ander Iman vindt dat het dopgeld dat ze ontvangen te lag is)...

E. Migrant 26 februari 2015 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7556411)
Idd, indien vd +/- 700.000 moslims in België nog maar één procent extreme sympathieën heeft (wat imo zwaar onderschat is) dan lopen hier nog altijd zo'n 7000 wacko's vrij rond.
Niet echt geruststellend, imo.

Volgens een recente wetenschappelijke Duitse studie blijkt 1 op 2 van de moslims op Belgisch grondgebied te bestempelen als fundamentalistisch.

http://www.demorgen.be/binnenland/-h...list-a2214037/

Wapper 26 februari 2015 23:58

Onze multi* heeft deze draad verlaten.
Op naar de volgende.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be