Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   BDW heeft 100% gelijk, MAAR................ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240257)

Zipper 1 september 2017 14:23

BDW heeft 100% gelijk, MAAR................
 
..........................laat een VB-er dezelfde uitspraak doen, en hij (BDW dus) zal de eerste zijn om "racist" te roepen.....................

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rgerhout.dhtml

vanderzapig 1 september 2017 14:32

Lees BDW's uitspraken in context en er blijft geen spaander heel van Kherbache en Kobo hun gelul:

Citaat:

Op sociale media wordt er her en der ook op gewezen dat de uitspraak van De Wever in zijn context moet gezien worden. Daarom hier zijn integrale antwoord op de vraag "Hoe is uw relatie met de moslimgemeenschap in Antwerpen?" die Gazet van Antwerpen hem stelde.

"Het is wat vallen en opstaan. Je moet het vertrouwen van het grootste deel van de moslimgemeenschap behouden. De kleine, kwalijke groep van die vijfhonderd dossiers is ook voor de moslims zelf kwalijk, zeker voor de Marokkaanse gemeenschap. Kijk naar de foto's van de daders in Barcelona. Op de Turnhoutsebaan kom je gemakkelijk mannen van dat type tegen. Zo ontstaat een spiraal van wantrouwen en afwijzing. Het is een heel moeilijke lijn om te bewandelen voor een beleidsmaker: je moet een lijn trekken, je mag niet pardonneren, maar je moet ook het vertrouwen behouden. Dat is echt moeilijk."

Daarna wordt De Wever de vraag gesteld of "je moet verbinden of verder polariseren"? Zijn antwoord:

"We moeten ons ook niet te veel illusies maken. Het zit op meerdere vlakken niet echt goed tussen de islam en het Westen. Dat is wat het is. (...) We rekruteren nu voor de Antwerpse politie bij de allochtone gemeenschap. Zij moeten zelf ook het gezicht van de straat, van het gezag worden. Maar zeggen dat elke kiezer dat even prettig vindt, dat is liegen. Dan krijg ik mails, en meer dan één, 'dat we terroristen geen wapens moeten geven'. Het maatschappelijk weefsel is ontstoken. Je moet ook erkennen dat er mensen zijn die gewoon schrik hebben, die er niet gerust op zijn. Je moet hen niet benaderen met alleen maar de booschap dat ze verdraagzaam moeten zijn en ze bij het minste uitschelden voor racist. Dat hebben we twintig jaar gedaan, maar het heeft niks opgebracht. De polarisatie is er al twintig jaar, maar altijd was er alleen maar een probleem in de ene richting, het ging altijd over de zogenaamde onverdraagzaamheid."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rgerhout.dhtml

vanderzapig 1 september 2017 14:36

Wat niet wegneemt dat Zipper gelijk heeft. BDW heeft ooit plechtig beloofd te zullen liegen waar Van Grieken de waarheid spreekt:

Citaat:

Opmerkelijk: De Wever zegt in het debat tegen Van Grieken - wiens partij een voorstel tot wijziging van de Conventie van Genève indiende - dat hij nooit zal meestemmen met welk voorstel van het Vlaams Belang dan ook: 'Als u morgen een resolutie indient dat de zon schijnt, dan zal ik nog niet meestemmen, dan bent u ineens gerust. Alles wat u aanraakt, verandert in lood.'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-622139.html

Eyjafjallajökull 1 september 2017 14:40

Antisemiet Kobo die het over polariseren heeft :lol:

Pandareus 1 september 2017 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8519048)
Wat niet wegneemt dat Zipper gelijk heeft. BDW heeft ooit plechtig beloofd te zullen liegen waar Van Grieken de waarheid spreekt:



http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-622139.html

Intentieproces...

Hij beloofde daar niet om te zullen liegen, maar gaf de absolute zekerheid dat hij met het blok nooit iets zal meestemmen.
Het belang van die uitspraak had niets met de inhoud van een voorstel te maken.
Een voorstel van een blokker zal hij niet steunen, omdat het van een blokker uitgaat.
Ik vind het politiek de meest krachtige verdediging van het cordon sanitaire dat ik de laatste decennia gelezen heb.
De klassieke truuk die men hanteert, is via vraagstelling i.v.m. een 'redelijk' voorstel van een blokker proberen de politicus te laten positief bevestigen dat die dat wel zou willen meestemmen. Onderliggende bedoeling : het cordon omzeilen om dan achteraf te kunnen zeggen dat het cordon niet absoluut is.

Geen enkele andere toppoliticus heeft die deur ooit zo hard in het blok hun gezicht gesmeten.
Het was een grootse uitspraak. Een pre-emptive strike naar de oelewappers die willen geloven dat BDW 'ooit' samen met het VB de onafhankelijkheid zal stemmen in het VP. En naar de kernracisten die mordicus willen blijven geloven dat hij diep van binnen eigenlijk ook eentje van hun soort is. Niet dus.

Vrijheideerst 1 september 2017 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8519078)
Intentieproces...

Hij beloofde daar niet om te zullen liegen, maar gaf de absolute zekerheid dat hij met het blok nooit iets zal meestemmen.
Het belang van die uitspraak had niets met de inhoud van een voorstel te maken.
Een voorstel van een blokker zal hij niet steunen, omdat het van een blokker uitgaat.
Ik vind het politiek de meest krachtige verdediging van het cordon sanitaire dat ik de laatste decennia gelezen heb.
De klassieke truuk die men hanteert, is via vraagstelling i.v.m. een 'redelijk' voorstel van een blokker proberen de politicus te laten positief bevestigen dat die dat wel zou willen meestemmen. Onderliggende bedoeling : het cordon omzeilen om dan achteraf te kunnen zeggen dat het cordon niet absoluut is.

Geen enkele andere toppoliticus heeft die deur ooit zo hard in het blok hun gezicht gesmeten.
Het was een grootse uitspraak. Een pre-emptive strike naar de oelewappers die willen geloven dat BDW 'ooit' samen met het VB de onafhankelijkheid zal stemmen in het VP. En naar de kernracisten die mordicus willen blijven geloven dat hij diep van binnen eigenlijk ook eentje van hun soort is. Niet dus.

Heeft de Antwerpse SP.A ook nog een programma klaar voor 2018 of blijft het bij "stoute Bart moet weg"?

Vrijheideerst 1 september 2017 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519040)
..........................laat een VB-er dezelfde uitspraak doen, en hij (BDW dus) zal de eerste zijn om "racist" te roepen.....................

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rgerhout.dhtml

Zou het VB ook zeggen dat deze jonge miskweekte snaken ook slecht zijn voor andere moslims?

:magniet:

Zipper 1 september 2017 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8519091)
Zou het VB ook zeggen dat deze jonge miskweekte snaken ook slecht zijn voor andere moslims?

:magniet:

Door deze uitspraken van De Wever (die ik volledig onderschrijf, laat dat duidelijk zijn) enerzijds, en het verketteren en het opsluiten in een cordon vh VB (voor bijna identieke uitspraken, vd voorbije twintig jaar) anderzijds, illustreert hij zijn eigen torenhoge hypocrisie.

Zoals de andere traditionele belgisch gezinde partijen heeft De Wever en de N-VA gewoon schrik vh VB (de bevolking moest maar eens gecharmeerd geraken door hun beleid...). En dan is demoniseren blijkbaar de enige oplossing.

Pandareus 1 september 2017 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8519090)
Heeft de Antwerpse SP.A ook nog een programma klaar voor 2018 of blijft het bij "stoute Bart moet weg"?

Geen idee, bel eens naar een helpdesk medewerker misschien ?

Pandareus 1 september 2017 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519109)
Door deze uitspraken van De Wever (die ik volledig onderschrijf, laat dat duidelijk zijn) enerzijds, en het verketteren en het opsluiten in een cordon vh VB (voor bijna identieke uitspraken, vd voorbije twintig jaar) anderzijds, illustreert hij zijn eigen torenhoge hypocrisie.

Zoals de andere traditionele belgisch gezinde partijen heeft De Wever en de N-VA gewoon schrik vh VB (de bevolking moest maar eens gecharmeerd geraken door hun beleid...). En dan is demoniseren blijkbaar de enige oplossing.

Ga jij de schoofzak van het blok worden hier op politics.be ?

daiwa 1 september 2017 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519040)
..........................laat een VB-er dezelfde uitspraak doen, en hij (BDW dus) zal de eerste zijn om "racist" te roepen.....................

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rgerhout.dhtml

Natuurlijk heeft BDW volledig gelijk maar zoals u zegt, als een VB'r dergelijke uitspraak moest doen zou BDW mee huilen met de anderen in het poco bos.

Pandareus 1 september 2017 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8519123)
Natuurlijk heeft BDW volledig gelijk maar zoals u zegt, als een VB'r dergelijke uitspraak moest doen zou BDW mee huilen met de anderen in het poco bos.

Jullie blokkers zijn echt zielig... elke uitspraak van een politicus proberen te "piggybacken" om toch maar eens zelf in de actualiteit te komen...

Echte losers...

Vrijheideerst 1 september 2017 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8519113)
Geen idee, bel eens naar een helpdesk medewerker misschien ?

:rofl:

Wanneer gaan we u eens zien trollen en de "grapjas" uithangen over uw eigen partij? Dat wil maar niet lukken me dunkt.

De schoofzak 1 september 2017 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519040)
..........................laat een VB-er dezelfde uitspraak doen, en hij (BDW dus) zal de eerste zijn om "racist" te roepen.....................

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rgerhout.dhtml

Er zijn zo'n aantal Blokkers die onmogelijk dezelfde uitspraak kunnen doen, zonder er toch een ranzig kantje aan toe te voegen. Al was het maar met hun lichaamstaal.

Luistert hé, daar zitten wat verschillen tussen onze beider partijen.
Getuige daarvan de zeer regelmatige kritiek van beider kanten, in zowat alle mogelijke media.
Wel, beide partijen springen met die verschillen nogal strategisch om.
Dat kan treurig lijken voor wie het niet snapt, dus daarom mijn goede raad: droog je tranen en doe iets wat je plezant vindt om je te troosten.

Zipper 1 september 2017 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519230)
Er zijn zo'n aantal Blokkers die onmogelijk dezelfde uitspraak kunnen doen, zonder er toch een ranzig kantje aan toe te voegen. Al was het maar met hun lichaamstaal.

Luistert hé, daar zitten wat verschillen tussen onze beider partijen.
Getuige daarvan de zeer regelmatige kritiek van beider kanten, in zowat alle mogelijke media.
Wel, beide partijen springen met die verschillen nogal strategisch om.
Dat kan treurig lijken voor wie het niet snapt, dus daarom mijn goede raad: droog je tranen en doe iets wat je plezant vindt om je te troosten.

Ik heb geen partij, en kan dus vrij mijn gedacht zeggen zonder in aanvaring te komen met zelfverklaarde leiders

daiwa 2 september 2017 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8519230)
Er zijn zo'n aantal Blokkers die onmogelijk dezelfde uitspraak kunnen doen, zonder er toch een ranzig kantje aan toe te voegen. Al was het maar met hun lichaamstaal.

.

En dat ranzig kantje is?

Vlad 2 september 2017 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8519343)
En dat ranzig kantje is?


Ze halen hun fluit uit hun broek en showen hun ongewassen lid met kaasrandje ... :roll:

Hypochonder 2 september 2017 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8519046)
Lees BDW's uitspraken in context en er blijft geen spaander heel van Kherbache en Kobo hun gelul:



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rgerhout.dhtml

Laat de Kerbaches en de Kobos van deze wereld maar rustig verder doen zoals ze al altijd bezig waren, ze schieten zichzelf telkens weer in eigen voet zonder het te beseffen.

De schoofzak 2 september 2017 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8519249)
Ik heb geen partij, en kan dus vrij mijn gedacht zeggen zonder in aanvaring te komen met zelfverklaarde leiders

We gaan niet van elke post in elk draadje een extensieve beschouwing geven van alle definities.
Als ik zeg "van jouw partij", dan lijkt het me wel duidelijk dat daarmee bedoeld wordt "de partij die klaarblijkelijk jouw voorkeur wegdraagt".

Vertel me nu eens: heb ik me vergist? Is jouw voorkeurspartij een andere dan het Belang ?

ViveLaBelgique 2 september 2017 09:14

Staan die foto's waar het over gaat ergens online ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be