Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Fiets terreur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271657)

fred vanhove 9 maart 2024 18:02

Fiets terreur
 
Het begint stilaan de spuigaten uit te lopen met dat fietsgedoe. Dat zijn tegenwoordig geen fietsers meer maar race piloten

Vanochtend nog. Moet bij mij de straat naar beneden. Ik mag daar 30 maar reed al 40 op mijn teller. Komt er natuurlijk zo een Speedelec die me rechts inhaalt aan volgens mij wel 60

In Antwerpen is het al helemaal een gekkenhuis geworden. Op 10 tweewielers alsook steps zijn er 8 die geen enkel verkeersreglement lijken te moeten volgen. Blijkbaar moeten alleen nog automobilisten zich houden aan het verkeersreglement.

https://www.bruzz.be/actua/mobilitei...elkaar-op-2024

Vlad 9 maart 2024 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10326405)
Het begint stilaan de spuigaten uit te lopen met dat fietsgedoe. Dat zijn tegenwoordig geen fietsers meer maar race piloten

Vanochtend nog. Moet bij mij de straat naar beneden. Ik mag daar 30 maar reed al 40 op mijn teller. Komt er natuurlijk zo een Speedelec die me rechts inhaalt aan volgens mij wel 60

In Antwerpen is het al helemaal een gekkenhuis geworden. Op 10 tweewielers alsook steps zijn er 8 die geen enkel verkeersreglement lijken te moeten volgen. Blijkbaar moeten alleen nog automobilisten zich houden aan het verkeersreglement.

https://www.bruzz.be/actua/mobilitei...elkaar-op-2024

Ik ervaar dat helemaal anders. Volgens mij ken je gewoon de verkeersregels niet. Dat heb ik al wel meer gemerkt bij autodebielisten. Vandaag stonden ze weer ettelijke keren aan te schuiven los over kruispunten (neen dat mag ook niet op T-kruispunten bende mongolen), pinkten niet bij het afslaan, kenden geen voorrang van rechts, reden nog snel even door het rood, voerden onrechtmatige manoeuvres uit, sloegen zonder kijken of zonder medelijden de deur open kant fietspad, ... de enige fietser die ik iets onregelmatigs heb zien doen was er eentje zonder lichten vanochtend om een uur of half vijf. Dat is een fietser die in de fout ging tegen een tientallen autodebielisten. Op één dag (13 km) allemaal tegengekomen in Antwerpen! De uitlaat naar binnen nu !!

E. Gidius 9 maart 2024 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10326434)
Vandaag stonden ze weer ettelijke keren aan te schuiven los over kruispunten (neen dat mag ook niet op T-kruispunten bende mongolen), pinkten niet bij het afslaan, kenden geen voorrang van rechts, reden nog snel even door het rood, voerden onrechtmatige manoeuvres uit, sloegen zonder kijken of zonder medelijden de deur open kant fietspad, ...

Inderdaad, en je kan er ook nog het parkeren op fiets- en voetpaden bij voegen.

Dat belet niet dat vele speedpedelecs ook het varken uithangen, geen enkele verkeersregel respecteren en aan de lopende band gevaarlijke situaties creëren voor "gewone" fietsers en voetgangers.
Volgens mij zijn die speedpedelecers van dezelfde soort als de zotten die in hun auto door de straten racen en op iedereen claxoneren die niet snel genoeg uit hun weg gaat. Vandaag practiseren ze straatterreur met hun pedelec, morgen stappen ze in hun auto en terroriseren ze hun medemens met hun auto.

Zipper 9 maart 2024 19:17

Step-terreur is al even erg :evil:

fred vanhove 9 maart 2024 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10326434)
Ik ervaar dat helemaal anders. Volgens mij ken je gewoon de verkeersregels niet. Dat heb ik al wel meer gemerkt bij autodebielisten. Vandaag stonden ze weer ettelijke keren aan te schuiven los over kruispunten (neen dat mag ook niet op T-kruispunten bende mongolen), pinkten niet bij het afslaan, kenden geen voorrang van rechts, reden nog snel even door het rood, voerden onrechtmatige manoeuvres uit, sloegen zonder kijken of zonder medelijden de deur open kant fietspad, ... de enige fietser die ik iets onregelmatigs heb zien doen was er eentje zonder lichten vanochtend om een uur of half vijf. Dat is een fietser die in de fout ging tegen een tientallen autodebielisten. Op één dag (13 km) allemaal tegengekomen in Antwerpen! De uitlaat naar binnen nu !!

Ik zie fietsers bijna nooit stoppen voor het rode licht...beetje vertragen wat observeren en dan hup doorrijden. Ik zie fietsers niet zelden op straat rijden daar waar een fietspad is. Ik zie fietsers bijna altijd sneller rijden dan de toegelaten 25 km/u op vele fietspaden. Ik zie fietsers over zebrapaden rijden terwijl ze dan helemaal geen voorrang hebben. Ik zie met de regelmaat fietsers de weg afsnijden langsheen een voetpad.

Dat tweewielers en steppers zich vogelvrij voelen en weten dat ze een pak minder kans lopen te worden beboet moet ik en de meeste andere mensen alle dagen vaststellen. Vanwaar komt die veelgebruikte en lang gebruikte term wielerterroristen soms vandaan ??? Waar rook is is vuur zeker:roll:


Houden deze zich misschien aan het reglement ?

https://www.bruzz.be/actua/mobilitei...elkaar-op-2024

maddox 9 maart 2024 21:39

Als auto-motor- en trike bestuurder, met een vleugje speedelec als ik het zou willen heb ik ervaring in Brusselse verkeer.
Ik moet toegeven, Brussel lijkt wel een mobiliteitsdrol, die agressieve, onbekwame bestuurders aantrekt waarvan de beschermengelen overuren maken en de welwillende weggebruikers snel onder de graszoden willen.

Het is voornamelijk door 34 jaar 2wielig gemotorizeerd rondrijden (en de laatste dagen van het plezant rijden heb meegemaakt als jonge bestuurder), dat ik als ligfietser het Brusselse verkeer nu toch al 3 jaar overleef.

Zowel Vlad als fred hebben gelijk. Ge wordt van uw sokken gereden door bestuurders met welk voertuig dan ook. De paar bommakes die nog niet elektrisch rijden daarbuiten gelaten.

maddox 9 maart 2024 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10326454)
Step-terreur is al even erg :evil:

Nogal. Ik moet toch eens die paintball gun op mijn trike monteren. Maar hoe dat te camoufleren, da's nog even denken.

Beleepok 10 maart 2024 07:32

een kennis van mij is omvergereden door een speedelec , ze heeft er een hersenbloeding aan overgehouden

Vlad 10 maart 2024 15:42

Belgische moeder (41) en kind (4) overleden na aanrijding op fietspad in Berlijn

Die fietsers toch ...

Citaat:

De 83-jarige bestuurder van een Ford Mondeo wilde volgens Bild net op dat moment een verkeersopstopping langs rechts voorbijsteken, op het fietspad en aan onaangepaste snelheid.
Van wie komt de terreur ? Van de autodebielisten toch wel zeker. De uitlaat naar binnen nu!

Blue Sky 11 maart 2024 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10326889)
Van wie komt de terreur ? Van de autodebielisten toch wel zeker. De uitlaat naar binnen nu!

Ja natuurlijk. Een fiets is stil, milieuvriendelijk en gezond.

De auto neemt veel plaats in, maakt mensen zwaar gefrustreerd, dagelijks worden mensen en dieren vermoord op zo'n manier dat we dit normaal moeten vinden, ze veroorzaken lawaai, onleefbaarheid en zorgen voor tal van ziekten als kankers, hart- en vaatziekten enz.

Dus objectief en neutraal gezien is het correct the spreken van autoterroristen. Het omgekeerde beweren is de waarheid geweld aan doen.

Blue Sky 11 maart 2024 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok (Bericht 10326610)
een kennis van mij is omvergereden door een speedelec , ze heeft er een hersenbloeding aan overgehouden

Die automobilisten die overstappen naar een speedpedelec en vervolgens hetzelfde rijgedrag vertonen op de fietspaden zijn inderdaad een ramp.

Alleen de naam al. Op een fietspad hoort men niet rond te scheuren, dat hoort een veilige laan te zijn voor zwakke weggebruikers.

In het best geval rijden ze zichzelf te pletter, helaas zijn vaal onschuldigen het slachtoffer.

fox 11 maart 2024 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10327176)
Ja natuurlijk. Een fiets is stil, milieuvriendelijk en gezond.

De auto neemt veel plaats in, maakt mensen zwaar gefrustreerd, dagelijks worden mensen en dieren vermoord op zo'n manier dat we dit normaal moeten vinden, ze veroorzaken lawaai, onleefbaarheid en zorgen voor tal van ziekten als kankers, hart- en vaatziekten enz.

Dus objectief en neutraal gezien is het correct the spreken van autoterroristen. Het omgekeerde beweren is de waarheid geweld aan doen.

Het omgekeerde bestaat zeer zeker. Zondag was ik op pad met de koersfiets en ik kruiste op bepaalde momenten het parcours van een toertocht. Wat ik daar gezien heb tarte echt alle verbeelden. Fietspaden werden niet gebruikt, andere fietsers werden genadeloos de pas afgesneden, autos moesten uitwijken enzovoorts. En als je dan als medefietser een opmerking maakt krijg je een hele reeks scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.

Herr Flick 11 maart 2024 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10327338)
Het omgekeerde bestaat zeer zeker. Zondag was ik op pad met de koersfiets en ik kruiste op bepaalde momenten het parcours van een toertocht. Wat ik daar gezien heb tarte echt alle verbeelden. Fietspaden werden niet gebruikt, andere fietsers werden genadeloos de pas afgesneden, autos moesten uitwijken enzovoorts. En als je dan als medefietser een opmerking maakt krijg je een hele reeks scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.

ik ben van t weekend ook zo een bendeke mislukte eddy merxen tegengekomen. gewoon de baan afzetten zodat de heren in collone konden oversteken, geen groene of rode vlag in velden of wegen te bekennen.

Bij mijn laatste confrontatie op het pad naast de spoorweg, konden ze toch inbinden, het was of invoegen in hun treintje of frontaal op mijnen breden onverzettelijke electrische velo knallen.

maddox 11 maart 2024 15:50

Ik rijd zelden op een fietspad. En al helemaal niet met een niet-fiets/

En de grap is, geen enkele fietser is verplicht een fietspad te gebruiken indien de fietser vind dat het fietspad onveilig is .
Er is geen sluitende beschrijving van onveilig in de desbetreffende wegcode.

Onzijdig 11 maart 2024 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10327393)
Ik rijd zelden op een fietspad. En al helemaal niet met een niet-fiets/

En de grap is, geen enkele fietser is verplicht een fietspad te gebruiken indien de fietser vind dat het fietspad onveilig is .
Er is geen sluitende beschrijving van onveilig in de desbetreffende wegcode.

Wat zegt het bord D7?

maddox 11 maart 2024 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10327397)
Wat zegt het bord D7?

Verplicht fietspad.



Citaat:

Wat zijn de belangrijkste verkeersregels voor fietsers?

Politie.be
https://www.politie.be › vragen › w...

Er is geen fietspad voorhanden of het is niet berijdbaar. · De weg ligt niet in een bebouwde kom. · De fietser moet rechts in de gevolgde rijrichting rijden (dus ...
Onberijdbaar of onveilig. Lijkt me wel overeenkomende.

Bof, met mijn rijwiel krijg ik meestal positief commentaar, in tegenstelling tot steppers, speedeleckers en zwermen wannabe-merxen.

PeterCC 11 maart 2024 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok (Bericht 10326610)
een kennis van mij is omvergereden door een speedelec , ze heeft er een hersenbloeding aan overgehouden

Mijn dochter is vorige week frontaal omvergereden door een gewone fietser. Reed aan de verkeerde kant van de weg en ging frontaal op haar in. Beiden gingen op de grond en mijn dochter belandde op haar hoofd. Gelukkig enkel een buil.
De aanrijder was alleen bekommerd om zijn fiets, niet om zijn slachtoffer.
Zijn fiets was OK, en weg was hij.

fred vanhove 12 maart 2024 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 10327559)
Mijn dochter is vorige week frontaal omvergereden door een gewone fietser. Reed aan de verkeerde kant van de weg en ging frontaal op haar in. Beiden gingen op de grond en mijn dochter belandde op haar hoofd. Gelukkig enkel een buil.
De aanrijder was alleen bekommerd om zijn fiets, niet om zijn slachtoffer.
Zijn fiets was OK, en weg was hij.

Dat is wat ik bedoel met die vogelvrijheid. Steppers fietsers e-bikes kan je niet identificeren gezien geen nummerplaat. Bij speedelecs is dat omzeggens ook onmogelijk gezien dat mini nummerplaatje zo goed als onleesbaar noch verlicht.
Dat fietsers en consoorten dat heel goed beseffen zie ik Alle dagen op de weg.

Vlad 12 maart 2024 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10327393)
Ik rijd zelden op een fietspad. En al helemaal niet met een niet-fiets/

En de grap is, geen enkele fietser is verplicht een fietspad te gebruiken indien de fietser vind dat het fietspad onveilig is .
Er is geen sluitende beschrijving van onveilig in de desbetreffende wegcode.

Daar maak ik ook gebruik van. Kapot gereden opritten zijn in mijn ogen 'onberijdbaar', gevaarlijk om te vallen en zeer slecht voor mijn fiets en lichaam.

Blue Sky 12 maart 2024 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10327636)
Dat is wat ik bedoel met die vogelvrijheid. Steppers fietsers e-bikes kan je niet identificeren gezien geen nummerplaat. Bij speedelecs is dat omzeggens ook onmogelijk gezien dat mini nummerplaatje zo goed als onleesbaar noch verlicht.
Dat fietsers en consoorten dat heel goed beseffen zie ik Alle dagen op de weg.

Ik zie dat ook iedere dag van automobilisten, nochtans hebben zij goed leesbare nummerplaat. Ze wanen zich echter superman de de keizer van de weg wanneer ze plaats nemen in hun bolide. Zie ook het recente gegeven met het busje en de Tesla op de snelweg.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...rard-tertoolen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be