Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Extra 1000 miljard euro van ECB (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229705)

N-Vb 10 maart 2016 20:36

Extra 1000 miljard euro van ECB
 
De Europese centrale bank zal nog zeker een jaar elke maand 80 miljard euro in de economie pompen.


Uitstel van executie.

msh 11 maart 2016 14:58

De vraag is indien men economie sponsert, hoeveel eeuwen het duurt om via die nieuwe werkkrachten de 1000 miljard via belasting inkomsten van die nieuwe werknemers terug te vorderen om uiteindelijk winst te maken? -- Zou het niet verstandiger zijn om armen te sponseren, zodanig deze wat meer kunnen uitgeven, om de al bestaande economie te sponseren op zijn beurt? Men dient er vanuit te gaan: 'de mens en natuur boven geld / economie en niet omgekeerd' ... Geld is er om een maatstaf te handhaven, maar als men de staf ontneemt is er geen maat meer om elkaar de hand te schudden en waar is de vriendschap dan gebleven? ...

Scherven A. Mok 12 maart 2016 02:25

Eindelijk hier zat ik op te wachten. Nu kan ik gaan lenen en ondernemen.

Doomy 12 maart 2016 04:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8023080)
De Europese centrale bank zal nog zeker een jaar elke maand 80 miljard euro in de economie pompen.


Uitstel van executie.

Overal waar ekonomen de overheidsfinanciën beheren zijn de overheidsfinanciën een knoeiboel. "Ekonoom" is een overschat beroep, en heeft evenveel waarde als een kaartenlegster of horoskooptrekker.

N-Vb 12 maart 2016 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door msh (Bericht 8023842)
De vraag is indien men economie sponsert, hoeveel eeuwen het duurt om via die nieuwe werkkrachten de 1000 miljard via belasting inkomsten van die nieuwe werknemers terug te vorderen om uiteindelijk winst te maken? -- Zou het niet verstandiger zijn om armen te sponseren, zodanig deze wat meer kunnen uitgeven, om de al bestaande economie te sponseren op zijn beurt? Men dient er vanuit te gaan: 'de mens en natuur boven geld / economie en niet omgekeerd' ... Geld is er om een maatstaf te handhaven, maar als men de staf ontneemt is er geen maat meer om elkaar de hand te schudden en waar is de vriendschap dan gebleven? ...


volgens N-Vb is geldcreatie geen goed middel om de crisis op te lossen, maar wel:

- 30-urenweek
- vermogensbelasting

N-Vb 12 maart 2016 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 8024402)
Overal waar ekonomen de overheidsfinanciën beheren zijn de overheidsfinanciën een knoeiboel. "Ekonoom" is een overschat beroep, en heeft evenveel waarde als een kaartenlegster of horoskooptrekker.

volgens N-Vb zijn het gangsters

Nr.10 13 maart 2016 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8024395)
Eindelijk hier zat ik op te wachten. Nu kan ik gaan lenen en ondernemen.

Niemand wil het gratis geld. ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be