Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   alcohol is de gevaarlijkste hardrug ...of niet ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127082)

ghostic 10 augustus 2009 22:05

alcohol is de gevaarlijkste hardrug ...of niet ?
 
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...);-)

Bobke 10 augustus 2009 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghostic (Bericht 4269484)
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...);-)

Waarom open deuren intrappen ?

Karma 10 augustus 2009 22:11

Ik kan moeilijk vergelijken tenzij met sigaretten maar inderdaad ... alcohol is een zeer zware harddrug. Het grote probleem (net zoals bij sigaretten) is dat het eigenlijk sociaal aanvaard is en dat men het zomaar op de hoek van de straat kan kopen.
Heel veel mensen zitten diep in de shit door alcohol.
Ik denk ook dat de meest problematische alcoholverslaafden diegenen zijn die zich thuis dagelijks een roes drinken zonder dat het iemand opvalt (totdat er zich problemen beginnen voor te doen natuurlijk).

ghostic 10 augustus 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4269493)
Waarom open deuren intrappen ?

omdat die deuren snel moeten sluiten ...vraag dat maar aan de duizenden vrouwen en kinderen die s'nachts bang zitten te wachten tot hun bezoppen man (vader) thuis komt voor de pak rammel en gezever ...
:roll:

Karma 10 augustus 2009 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghostic (Bericht 4269510)
omdat die deuren snel moeten sluiten ...vraag dat maar aan de duizenden vrouwen en kinderen die s'nachts bang zitten te wachten tot hun bezoppen man (vader) thuis komt voor de pak rammel en gezever ...
:roll:

Er zijn ook massa's vrouwen die "zuipen" hoor ...

ghostic 10 augustus 2009 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4269549)
Er zijn ook massa's vrouwen die "zuipen" hoor ...

ja natuurlijk dat ...dat is het hem net ...je zegt het zelf nu ...alco is psycho!!!

maddox 10 augustus 2009 22:49

Patron, doe ze nog eens vol.

Tavek 10 augustus 2009 22:49

Ik ken kerels die dagen aan een stuk zonder eten gaan, enkel alcohol drinken.

De vraag is niet of de lever het begeeft, maar wanneer....

Mambo 11 augustus 2009 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4269572)
Ik ken kerels die dagen aan een stuk zonder eten gaan, enkel alcohol drinken.

De vraag is niet of de lever het begeeft, maar wanneer....

Of de rest? Slokdarm, maag, darmen, hersens, spieren...weet ik veel wat allemaal.

maddox 11 augustus 2009 00:17

Als ze al zo ver heen zijn, is er ook niks te redden van de hersens. Het syndroom van Korsakov is niet ver meer weg dan.

Goldband 11 augustus 2009 07:00

Alcohol is bloedlink, maar best leuk als je ermee kunt omgaan. Het probleem ligt in het banaliseren van overconsumptie. Iemand die veel drinkt wordt vaak gezien als een 'deugniet' die 'serieus wat pinten kan verzetten'. Terwijl het gewoon een druggebruiker is.

-=EXCALIBUR=- 11 augustus 2009 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghostic (Bericht 4269484)
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...);-)

Inderdaad.
En de soft-en hard drugs zijn de opvolger van alcohol. Allemaal weg er mee 8-)

eno2 11 augustus 2009 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghostic (Bericht 4269484)
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...);-)

Volkomen correct.

Tenzij deze allergevaarlijkste allerdodelijkste harddrug misschien nog overtroffen wordt door de harddrug HYPOCRISIE

De schoofzak 11 augustus 2009 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghostic (Bericht 4269484)
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...);-)

Ja, ... en dan ?

Flanelcondoom 11 augustus 2009 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4270031)
Ja, ... en dan ?

Wordt tijd om er iets aan te doen, nietwaar Schoofzak?

De schoofzak 11 augustus 2009 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4270043)
Wordt tijd om er iets aan te doen, nietwaar Schoofzak?

Wabliefteru ?

Zoek eens op van wanneer de "Wet Vandevelde" dateerde.
Kijk eens wat er gedaan wordt om drinken en autorijden niet te kombineren.
Wat is er allemaal voorzien in diverse vormen van arbeidsreglementering?
Zijn er dan geen kampanjes bij de schoolgaande jeugd die ook waarschuwen voor de gevaren van alkoholmisbruik ?


Mijn punt: er wordt reeds heel veel aan gedaan. (maar de gevolgen van een verslavend produkt zijn immens; een "echte, definitieve .. bla bla " oplossing is misschien wel onmogelijk; we zijn mensen en geen bomen ... )

Maar zeg eens eerlijk: wat is jouw punt ?
en wat zou het punt zijn van de draadopstarter ??

Libro 11 augustus 2009 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4270079)
Maar zeg eens eerlijk: wat is jouw punt ?
en wat zou het punt zijn van de draadopstarter ??

Het punt van dergelijke draden is meestal om de hypocrisie rond drugs en alcohol aan de kaak te stellen om dan te pleiten voor legalisatie van bepaalde drugs. Ik drink graag een biertje of een wijntje bij mijn eten of op een warme dag op een terrasje en daar blijft het bij. 't Is lekker en 't is naar 't schijnt gezond als het met mate wordt geconsumeerd. En wat is het nut van drugs? Effe trippen, uw zenuwstelsel naar de bliksem helpen en als je per ongeluk heel zuiver spul geleverd krijgt, dan kan je d'r nog inblijven.

the_dude 11 augustus 2009 12:05

zeer zeker, met uitzondering mischien van opium en hetgeen de pharma-industrie allemaal ineensteekt. Maar buiten deze is er geen drug die meer schade aan het lichaam toebrengt dat alcohol.
En gezien onze maatschappij toch op redelijke wijze met deze zeer gevaarlijke drug kan omspringen lijkt het ook duidelijk dat het illegaal houden van andere drugs een andere reden heeft dan volksgezondheid of veiligheid.

Bhairav 11 augustus 2009 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4270134)
zeer zeker, met uitzondering mischien van opium en hetgeen de pharma-industrie allemaal ineensteekt. Maar buiten deze is er geen drug die meer schade aan het lichaam toebrengt dat alcohol.
En gezien onze maatschappij toch op redelijke wijze met deze zeer gevaarlijke drug kan omspringen lijkt het ook duidelijk dat het illegaal houden van andere drugs een andere reden heeft dan volksgezondheid of veiligheid.

Meerdere:
-monopolies op van alle gebieden
-mensen ergens op kunnen pakken zodat de overheid zich kan profileren nu en dan, om het collectieve bewustzijn eraan te herinneren wie er de baas mag spelen

Duvelke 11 augustus 2009 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghostic (Bericht 4269484)
naar mijn mening is alcohol de gevaarlijkste HARDDRUGS die er bestaat die miljoenen mensen in de problemen brengt ....maar is zodanig geintegreerd dat de meerderheid dit waarschijnelijk zal ontkennen omdat ze het zelf allemaal gebruiken ...
(eerlijk antwoorden he ...);-)

uhu, true? en? wat wil je nu bereiken met deze discussie?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be