Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Fuck democracy, leve anti-democratische partijen ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235973)

ViveLaBelgique 30 november 2016 20:46

Fuck democracy, leve anti-democratische partijen !
 


http://www.zerohedge.com/news/2016-1...e-flashing-red

Democratie is passé composé. Monarchie is hip als nooit tevoren. Zelfs militaire staatsgrepen zijn verkiesbaar. Dictatoriale regimes doen dromen.

Ik hoop dat ik het nog mag meemaken dat de democratie hier verdwijnt. De macht aan gepeupel toevertrouwen leidt tot versnelde degeneratie. Het supprimeren van de democratie is de enige uitweg om niet verzonken in zelfgenoegzaamheid verteert te worden door buitenlandse macht.

Libro 30 november 2016 21:35

Goede raad: blijf van alles boven de 4% af.

Xenophon 1 december 2016 18:28

Ik zou meer kiezen voor een verkozen dictatorschap/Consulaat.
Ben er nog niet uit of hij jaarlijks dan wel tweejaarlijks verkozen moet worden. Ik neig een beetje naar het jaarlijks verkiezen.

En uiteraard, na de termijn passeren langs de rechtbank als er foefelarijen of misbruik of groteske 'fouten van welke aard dan ook' gevonden worden.

TV-verslaafde 1 december 2016 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8305636)
Ik zou meer kiezen voor een verkozen dictatorschap/Consulaat.
Ben er nog niet uit of hij jaarlijks dan wel tweejaarlijks verkozen moet worden. Ik neig een beetje naar het jaarlijks verkiezen.

En uiteraard, na de termijn passeren langs de rechtbank als er foefelarijen of misbruik of groteske 'fouten van welke aard dan ook' gevonden worden.

Natuurlijk; ik ben ook voor dictatorschap. Als het een wijze dictator is kan die veel veranderen alleen wordt die dan weer gelyncht door een superstaat. Heel het systeem zit muurvast via geldsystemen. Als je je eigen goede plannen hebt moet je er aan zoals Kadhaffi. Zodat de rijke elite v d wereld zich verder kan verrijken.

Xenophon 1 december 2016 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8305675)
Natuurlijk; ik ben ook voor dictatorschap. Als het een wijze dictator is kan die veel veranderen alleen wordt die dan weer gelyncht door een superstaat. Heel het systeem zit muurvast via geldsystemen. Als je je eigen goede plannen hebt moet je er aan zoals Kadhaffi. Zodat de rijke elite v d wereld zich verder kan verrijken.

Hm, neen, Kadhafi lijkt me niet direct een goed voorbeeld.

Ik zoek eerder iemand die doet wat er moet gebeuren in het belang van Vlaanderen, zonder politieke foefelarijen, zonder inbreng van lobby's. Gedaan met profiteren.

Eduard Khil 1 december 2016 20:12


Xenophon 2 december 2016 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8305730)

Nogal gasten hé?

Dat die hun gezicht nog durven laten zien dat begrijp ik niet.

eno2 2 december 2016 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8306646)
Nogal gasten hé?

Dat die hun gezicht nog durven laten zien dat begrijp ik niet.

3 augustus 1994. Toen was ik nog geen sympathisant.

Overigens ben je zelf fan voor een dictator....

Jan van den Berghe 2 december 2016 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8304687)
Democratie is passé composé. Monarchie is hip als nooit tevoren.

Ik zie geen enkele vermelding over monarchie.

Xenophon 2 december 2016 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8306654)
3 augustus 1994. Toen was ik nog geen sympathisant.

Overigens ben je zelf fan voor een dictator....

Dictator ja, massamoordenaar nee.

Begrijp je, er is enige nuance mogelijk, een verkozen dictator.

En na afloop van de termijn verantwoording afleggen, desnoods in de rechtbank.

Zeus 4 december 2016 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8305636)
Ik zou meer kiezen voor een verkozen dictatorschap/Consulaat.
Ben er nog niet uit of hij jaarlijks dan wel tweejaarlijks verkozen moet worden. Ik neig een beetje naar het jaarlijks verkiezen.

En uiteraard, na de termijn passeren langs de rechtbank als er foefelarijen of misbruik of groteske 'fouten van welke aard dan ook' gevonden worden.

'dictatuur' klinkt beter

eno2 4 december 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8306720)
Dictator ja, massamoordenaar nee.

Begrijp je, er is enige nuance mogelijk, een verkozen dictator.

En na afloop van de termijn verantwoording afleggen, desnoods in de rechtbank.

Ik doe niets anders dan aandragen dat er soorten en maten zijn van dictatorschap, naar aanleiding van de dood van Castro. Maar nee, van dictatoren mag niets positiefs gezegd worden volgens de meeste tyrannenhaters. Ik doe het overigens ook met tegenzin, maar de waarheid heeft haar rechten.

Een dictator die verantwoording zou moeten afleggen, zal er naar tenderen aan de macht te blijven.

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8306646)
Nogal gasten hé?

Dat die hun gezicht nog durven laten zien dat begrijp ik niet.


Ze hebben schitterende analyses, een prachtprogramma en het is een democratische partij. Zodus...

Jan van den Berghe 4 december 2016 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8308145)
Ik doe niets anders dan aandragen dat er soorten en maten zijn van dictatorschap, naar aanleiding van de dood van Castro. Maar nee, van dictatoren mag niets positiefs gezegd worden volgens de meeste tyrannenhaters. Ik doe het overigens ook met tegenzin, maar de waarheid heeft haar rechten.

Welke waarheid? Dat Castro duizenden tegenstanders heeft laten vermoorden? Dat vrijheid van mening onbestaande is in Cuba?

Jan van den Berghe 4 december 2016 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8308145)
Ze hebben schitterende analyses, een prachtprogramma en het is een democratische partij. Zodus...

Mij verwondert het niet dat u "vergeet" waar het probleem ligt bij de PvdA, nl. hun oplossingen.

Xenophon 4 december 2016 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8308007)
'dictatuur' klinkt beter

De naam is niet belangrijk, de invulling wel.

Xenophon 4 december 2016 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8308145)
Ik doe niets anders dan aandragen dat er soorten en maten zijn van dictatorschap, naar aanleiding van de dood van Castro. Maar nee, van dictatoren mag niets positiefs gezegd worden volgens de meeste tyrannenhaters. Ik doe het overigens ook met tegenzin, maar de waarheid heeft haar rechten.

Een dictator die verantwoording zou moeten afleggen, zal er naar tenderen aan de macht te blijven.


Ze hebben schitterende analyses, een prachtprogramma en het is een democratische partij. Zodus...

Als hij verkozen wordt is dat mogelijk.

Uiteraard zal er een grens aan het aantal termijnen gesteld worden, zodat er geen dynastieën ontstaan.

eno2 4 december 2016 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8308234)
Als hij verkozen wordt is dat mogelijk.

Uiteraard zal er een grens aan het aantal termijnen gesteld worden, zodat er geen dynastieën ontstaan.



Een iets of wat dictator belet vrije verkiezingen

eno2 4 december 2016 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8308160)
Mij verwondert het niet dat u "vergeet" waar het probleem ligt bij de PvdA, nl. hun oplossingen.

Zit je ook met je vermogen in het Paradijs misschien? (Nee, niet dát Paradijs, het financiële)

Xenophon 4 december 2016 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8308272)
Een iets of wat dictator belet vrije verkiezingen

Ja, dat zal wel, maar we zoeken meer een Sulla dan een Cesar.

ViveLaBelgique 14 december 2016 17:45

http://www.demorgen.be/opinie/van-de...ebb85be/gC6D4/

Geen redelijk mens kan hopen dat een regeringsval met verkiezingen wel voor een stabiel klimaat zorgt. Verkiezingen in het voorjaar, ongetwijfeld na een zure campagne, met lange formatie brengen ten vroegste tegen de zomer van 2017 een regering die in oktober (lokale) 2018 en mei (regionale en Europese) 2019 voor verkiezingen staat. Die zou de begroting redden en allerlei hervormingsknopen ontwarren? Yeah right.

Ook Carl Devos argumenteert dat democratie niet werkt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be