Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   ACV: Fiscale rechtvaardigheid opnieuw op tafel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227750)

Politics.be 10 januari 2016 18:30

ACV: Fiscale rechtvaardigheid opnieuw op tafel
 
N-VA voorzitter Bart De Wever raakte vandaag in nauwe schoentjes. De tax shift/misser van de regering Michel geeft zogezegd wat meer netto aan de gemiddelde inkomens. Niets is minder waar. Gepensioneerden, zieken, invaliden, werklozen krijgen enkel hogere facturen. En voor de werknemers met een laag tot gemiddeld loon is het klein beetje netto erbij veel lager dan de vele hogere facturen. En dit dan nog bovenop de indexsprong voor werknemers en gerechtigden op sociale uitkeringen en diverse andere ingrepen in de sociale uitkeringen. Dit voorstellen als winst aan koopkracht is puur volksbedrog. Bovendien pompte de regering de begroting en tax shift/misser vol met lucht. Eric Van Rompuy, voorzitter van de commissie financiën van het federaal parlement, heeft dit als eerste duidelijk gemaakt. Rekenhof, Nationale Bank, Planbureau, Europese Commissie, IMF en zelfs Sophie Wilmes, federaal begrotingsminister, allemaal erkennen ze intussen dat nog een gepeperde factuur zal volgen om de begroting te doen kloppen. Dan wordt die Hollandse rekenkunde van de regering al helemaal een lachertje.

Om de overdreven en ondoelmatige lastenverlagingen die de regering beloofde te compenseren en om de Europese begrotingsdoelstellingen te halen moet de regering nog op zoek naar miljarden. Minister Van Overtveldt blijft dit in alle toonaarden ontkennen. Er is volgens hem maar een klein budgettair probleem dat later wel zal opgelost worden. Maar nu begint zelfs zijn partijvoorzitter nattigheid te voelen. Toen hij vandaag in de Zevende Dag met de budgettaire realiteit geconfronteerd werd, kwam de N-VA voorzitter niet veel verder dan dat hij wil besparen op de administratievergoeding bij vakbonden en mutualiteiten. Terwijl deze administratievergoeding al jaren niet geëvolueerd is, integendeel al werd verminderd, en niet meer kostendekkend is.

Met deze nieuwe aanval op de vakbonden - en in één beweging ook de mutualiteiten - wil N-VA alleen maar de aandacht afleiden van de olifant in de kamer. Nadat de ene na de andere factuur, zowel op regionaal als federaal niveau, is doorgeschoven naar werknemers (nu al de zwaarst belaste groep), gepensioneerden, zieken en werklozen, nadat peanuts werden gevraagd van de vermogenden en massa's geld op de meest ondoelmatige manier werden doorgesluisd naar de bedrijven, komt onherroepelijk de roep naar fiscale rechtvaardigheid opnieuw op tafel. Alleen met een eerlijke bijdrage van de vermogenden en van de bedrijven kan de regering budgettair orde op zaken zetten. Een begin zou alvast zijn als minister Van Overtveldt ingaat op de Europese verplichting om 700 miljoen onrechtmatige belastingvermindering terug te vorderen van grote bedrijven.

Bron: politics.be

omaplop 17 januari 2016 22:27

Hoe zit het trouwens met Arco???

Vrijheideerst 18 januari 2016 09:52

En daar gaan we weer.

Kakken op de N-VA in de hoop dat Arco onder mat blijft.

subocaj 12 februari 2016 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7966630)
Hoe zit het trouwens met Arco???

N-VA kost ons stukken meer dan Arco en nu jij weer.

Cheminot 12 februari 2016 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7994381)
N-VA kost ons stukken meer dan Arco en nu jij weer.

Bron?

subocaj 12 februari 2016 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7994393)
Bron?

Mijn portemonnee.

Hypochonder 12 februari 2016 16:12

Dat een vakbond als het ACV de term fiscale rechtvaardigheid in de mond durft te nemen lokt veel hoongelach uit.

Cheminot 12 februari 2016 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7994960)
Mijn portemonnee.

De echte linksen: mijn, ik,...

Eduard Khil 13 februari 2016 00:21

die vuile stinkvakbond moet kapot gemaakt worden! Tijd om ze een lesje te leren zodat ze hun plaats eindelijk eens kennen

daiwa 13 februari 2016 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7994970)
Dat een vakbond als het ACV de term fiscale rechtvaardigheid in de mond durft te nemen lokt veel hoongelach uit.

Inderdaad !
Zélf betalen ze geen cent belasting op de intresten/inkomsten van hun riant vermogen.

subocaj 13 februari 2016 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7995231)
De echte linksen: mijn, ik,...

Gelukkig zijn de echte rechtsen: jij betaald voor mijn stommiteiten.

subocaj 13 februari 2016 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7995292)
die vuile stinkvakbond moet kapot gemaakt worden! Tijd om ze een lesje te leren zodat ze hun plaats eindelijk eens kennen

Nog steeds niet naar een psychiater geweest?

Hypochonder 13 februari 2016 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7995471)
Gelukkig zijn de echte rechtsen: jij betaald voor mijn stommiteiten.

Ook dat een één van de gekende handelsmerken van links. Meer dan genoeg voorbeelden daarvan.

subocaj 13 februari 2016 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7995474)
Ook dat is één van de gekende handelsmerken van links. Meer dan genoeg voorbeelden daarvan.

Ja, wat jij links noemt.....
Betaal je belastingen aan electrabel en zwijg.;-)

Cheminot 13 februari 2016 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7995471)
Gelukkig zijn de echte rechtsen: jij betaald voor mijn stommiteiten.

Nee, ik betaal, jij betaalt, maar het zal steeds minder betalen worden voor de leeglopers. ;)

subocaj 13 februari 2016 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7995894)
Nee, ik betaal, jij betaalt, maar het zal steeds minder betalen worden voor de leeglopers. ;)

Wanneer denk jij te beginnen met betalen?;-)

Cheminot 14 februari 2016 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7996006)
Wanneer denk jij te beginnen met betalen?;-)

Niet en liefst nooit en dat lukt aardig tot nu toe. Tot spijt van uw profitariaat...

subocaj 14 februari 2016 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7996339)
Niet en liefst nooit en dat lukt aardig tot nu toe. Tot spijt van uw profitariaat...

Veel staatsopdrachten van het profitariaat?
Of werk je bij de VDAB zoals een kennis van me, die toen hij werkloos was de VDAB verketterde met zijn onzinnige oproepen en nu lachend toegeeft dat zijn loon afhankelijk is van de miserie van anderen.

Cheminot 14 februari 2016 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7996385)
Veel staatsopdrachten van het profitariaat?
Of werk je bij de VDAB zoals een kennis van me, die toen hij werkloos was de VDAB verketterde met zijn onzinnige oproepen en nu lachend toegeeft dat zijn loon afhankelijk is van de miserie van anderen.

Nee, daar begin ik niet aan. Zinloos om daar iets te veranderen. Het liefst werk ik in het buitenland en daar zie je dan de wereld van verschil, ook bij de overheid.

subocaj 14 februari 2016 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7996748)
Nee, daar begin ik niet aan. Zinloos om daar iets te veranderen. Het liefst werk ik in het buitenland en daar zie je dan de wereld van verschil, ook bij de overheid.

Toevallig heb ik dat ook gedaan. De wereld van verschil bestaat enkel in je kopje.

Het top profitariaat vind je overal. De top het Duitse industriewonder had tot voor kort een minimumloon van 4,65 €.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be