Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Luiers die te fake zijn om te werken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238371)

Thuleander 19 april 2017 14:05

Luiers die te fake zijn om te werken
 
Daar zeggen ze nooit wat van.

The Paulus Experience 19 april 2017 14:39

Jij bent de eerste die het onderwerp aansnijdt
Ga je gang..

quercus 19 april 2017 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8432132)
Daar zeggen ze nooit wat van.

"Luiers"???
Tegenwoordig worden vooral pampers gebruikt voor babies en voor incontinente bejaarden. Is het daarover dat je het wilt hebben?

Anna List 19 april 2017 15:01

als je nog niet op pensioengerechtigde leeftijd bent, en toch al aan pampers toe ... is kwaliteit idd belangrijk. Dat moet toch al gauw bijna 9u meegaan, liefst zonder al te erg te beginnen stinken...

quercus 19 april 2017 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432166)
als je nog niet op pensioengerechtigde leeftijd bent, en toch al aan pampers toe ... is kwaliteit idd belangrijk. Dat moet toch al gauw bijna 9u meegaan, liefst zonder al te erg te beginnen stinken...

Twee risico's die mij (op mijn gevorderde leeftijd) schrik aanjagen: alzheimer en incontinentie. Tot op heden ben ik er van gespaard gebleven...

reservespeler 19 april 2017 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8432161)
"Luiers"???
Tegenwoordig worden vooral pampers gebruikt voor babies en voor incontinente bejaarden. Is het daarover dat je het wilt hebben?

Pamper is een merk.
Luier is het algemeen woord.

reservespeler 19 april 2017 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432166)
als je nog niet op pensioengerechtigde leeftijd bent, en toch al aan pampers toe ... is kwaliteit idd belangrijk. Dat moet toch al gauw bijna 9u meegaan, liefst zonder al te erg te beginnen stinken...

Ik heb gezien dat er pampers zijn tot 27 kg. Eer je zoveel stront produceert... , Volgens mij ben je daar meer dan 9 uur mee bezig.

Anna List 19 april 2017 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8432185)
Pamper is een merk.
Luier is het algemeen woord.

of een trap van vergelijking :

lui, luier, hangmat op Tenerife.

quercus 19 april 2017 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8432185)
Pamper is een merk.
Luier is het algemeen woord.

Dat klopt. Maar in de dagelijkse omgangstaal is "pampers" als benaming representatief geworden voor "luiers" in het algemeen. Dat is natuurlijk niet correct, maar het is nu eenmaal zo. Wanneer je tegen iemand zegt dat een baby zijn luier moet ververst worden dan riskeer je verbaasde blikken.

Het is een beetje zoals de generatie van mijn ouders het had over "een kodak" voor een fototoestel in het algemeen, ongeacht het merk.

Xenophon 19 april 2017 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432197)
of een trap van vergelijking :

lui, luier, hangmat op Tenerife.

Of, lui, luier, Belgische politici.

Past ook in: incompetent, incompetenter, Belgische politici.

Vlad 19 april 2017 15:51

Fake luiers gemaakt in het midden of verre oosten waarschijnlijk. Met weinig of zonder duur absorberend poeder of materiaal in. Geen geld om de hoogwaardige producten van Stora Enso te gebruiken. Een coöperatie opgericht in de 14de eeuw in het noorden van Europa toen de achterlijke katholieken tegen de achterlijke moslims vochten. Ik was daarbij. Had aandelen in Stora, Honor del Bazacle en dronk katholieken en moslims.

quercus 19 april 2017 15:52

Maar daarmee weet ik nu nog steeds niet over wat draadopener Thuleander het eigenlijk heeft.

Pandareus 19 april 2017 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8432161)
"Luiers"???
Tegenwoordig worden vooral pampers gebruikt voor babies en voor incontinente bejaarden. Is het daarover dat je het wilt hebben?

Aha ! hier kunnen we wellicht de expertise gebruiken van onze vriend die resideert in RVT Sint Franciscus te Brakel ?

Pandareus 19 april 2017 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432197)
of een trap van vergelijking :

lui, luier, hangmat op Tenerife.

:lol:

Marie van de koster 19 april 2017 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8432201)
Dat klopt. Maar in de dagelijkse omgangstaal is "pampers" als benaming representatief geworden voor "luiers" in het algemeen. Dat is natuurlijk niet correct, maar het is nu eenmaal zo. Wanneer je tegen iemand zegt dat een baby zijn luier moet ververst worden dan riskeer je verbaasde blikken.

Het is een beetje zoals de generatie van mijn ouders het had over "een kodak" voor een fototoestel in het algemeen, ongeacht het merk.

Vroeger zeiden wij gewoon "doek" ipv luier.
"Doet dieje kleine zen kakkedoekske is uit!"

quercus 19 april 2017 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8432211)
Aha ! hier kunnen we wellicht de expertise gebruiken van onze vriend die resideert in RVT Sint Franciscus te Brakel ?

Ik moet u teleurstellen waarde vriend. Ik resideer nog steeds in mijn eigen woning en ben, gelukkig, nog niet onderhevig aan alzheimer en evenmin aan incontinentie. Als het aan mij gelegen is zal dat ook zo blijven tot mijn laatste ademtocht. Ik hou u op de hoogte...

Nietzsche 19 april 2017 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8432201)
Dat klopt. Maar in de dagelijkse omgangstaal is "pampers" als benaming representatief geworden voor "luiers" in het algemeen. Dat is natuurlijk niet correct, maar het is nu eenmaal zo. Wanneer je tegen iemand zegt dat een baby zijn luier moet ververst worden dan riskeer je verbaasde blikken.

Het is een beetje zoals de generatie van mijn ouders het had over "een kodak" voor een fototoestel in het algemeen, ongeacht het merk.

Uh nee. Luier is gewoon nog gangbaar.

quercus 19 april 2017 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8432245)
Uh nee. Luier is gewoon nog gangbaar.

Had je daarvoor niet eerder op het driehoekje moeten drukken?

Nietzsche 19 april 2017 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8432247)
Had je daarvoor niet eerder op het driehoekje moeten drukken?

AWW, heb ik je gekwetst?

TheFourHorsemen 19 april 2017 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432197)
of een trap van vergelijking :

lui, luier, hangmat op Tenerife.

Waar passen Bembem, Peche en Demonen in die opsomming?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be