Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   dierenwelzijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239474)

Stefanie 29 juni 2017 18:57

dierenwelzijn
 
In Nederland hebben ze al jaren de partij voor de dieren. Nu lees ik vandaag dat onverdoofd slachten in Nederland wel mag. Onze wet (in België) is nu strenger, maar wij hebben geen partij voor de dieren. Vind ik vreemd. Nu ja, die partij zit wel in de oppositie. Dat wel.

Stefanie 9 oktober 2017 19:24

Ik heb gelezen dat trekpaarden met een korte staart nu verboden is. Trekpaarden met een korte staart mogen niet meer meedoen aan tentoonstellingen en zo, en dat zonder dat wij een partij voor de dieren hebben. Vraag mij nu wel af of 't niet te duur gaat zijn om trekpaarden met lange staarten te kweken. Zoiets kost veel geld en de trekpaarden kunnen financieel-economisch niet concurreren met moderne landbouwmachines. Maar goed, in Nederland hebben ze al die kleine partijen. Wij hebben een kiesdrempel en het systeem Dhondt.

Eduard Khil 9 oktober 2017 20:09

ik kan alleen maar de volkswijsheid van wijlen zanger Luc Devos bovenhalen:" We moeten braaf en lief zijn voor de dieren. Maar als ze lekker zijn, moeten we ze wel opeten"

kojak 9 oktober 2017 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 8480328)
In Nederland hebben ze al jaren de partij voor de dieren.

Laat dat maar uit in België !

Straks mogen kiekens, ezels en varkens bij ons ook gaan stemmen.
Niet dat dit veel verschil zal uitmaken, maar 't is zo al erg genoeg.

De schoofzak 10 oktober 2017 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 8545620)
Ik heb gelezen dat trekpaarden met een korte staart nu verboden is. Trekpaarden met een korte staart mogen niet meer meedoen aan tentoonstellingen en zo, en dat zonder dat wij een partij voor de dieren hebben. Vraag mij nu wel af of 't niet te duur gaat zijn om trekpaarden met lange staarten te kweken. Zoiets kost veel geld en de trekpaarden kunnen financieel-economisch niet concurreren met moderne landbouwmachines. Maar goed, in Nederland hebben ze al die kleine partijen. Wij hebben een kiesdrempel en het systeem Dhondt.

Ik vrees dat je niet goed ingelicht bent omtrent wat dat precies is, een staart van een boerenpaard en een blokstaart.
Of denkt gij nu dat er tegenwoordig wel boxerhondjes met lange staarten gekweekt worden, en vroeger niet ?

Afijn, ter zake: soms lukken drukkingsgroepen er in om door te dringen tot in de politiek of zelfs in het parlement.
Wij hebben toch ook WOW gekend !
Nutteloos dus, maar tegelijk ongevaarlijk en amper hinderend.

Alhoewel, groen is ook zo'n fenomeen.
En straffer: eigenlijk ook de nva en het belang.

Anna List 10 oktober 2017 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8546158)
Ik vrees dat je niet goed ingelicht bent omtrent wat dat precies is, een staart van een boerenpaard en een blokstaart.
Of denkt gij nu dat er tegenwoordig wel boxerhondjes met lange staarten gekweekt worden, en vroeger niet ?

Afijn, ter zake: soms lukken drukkingsgroepen er in om door te dringen tot in de politiek of zelfs in het parlement.
Wij hebben toch ook WOW gekend !
Nutteloos dus, maar tegelijk ongevaarlijk en amper hinderend.

Alhoewel, groen is ook zo'n fenomeen.
En straffer: eigenlijk ook de nva en het belang.

ik denk dat de meeste mensen ook niet meer weten waarom dat blokstaarten in de eerste plaats ingevoerd werd. dat is nl voor het welzijn van die dieren.

maar hey, er valt stemmen mee te halen bij de stadsmensen...

Stefanie 10 oktober 2017 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8546158)
Ik vrees dat je niet goed ingelicht bent omtrent wat dat precies is, een staart van een boerenpaard en een blokstaart.
Of denkt gij nu dat er tegenwoordig wel boxerhondjes met lange staarten gekweekt worden, en vroeger niet ?

Afijn, ter zake: soms lukken drukkingsgroepen er in om door te dringen tot in de politiek of zelfs in het parlement.
Wij hebben toch ook WOW gekend !
Nutteloos dus, maar tegelijk ongevaarlijk en amper hinderend.

Alhoewel, groen is ook zo'n fenomeen.
En straffer: eigenlijk ook de nva en het belang.

Ik heb de argumenten gehoord voor deze nieuwe regels, maar verder weet ik er het fijne niet van. Ik zou het niet weten of dat die paarden daar last van hebben wanneer hun staart kort is.

Hypochonder 10 oktober 2017 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8545658)
ik kan alleen maar de volkswijsheid van wijlen zanger Luc Devos bovenhalen:" We moeten braaf en lief zijn voor de dieren. Maar als ze lekker zijn, moeten we ze wel opeten"

:rofl:

Vlad 11 oktober 2017 04:38

Mensen zijn ook dieren. Als ze varkens zo zouden vervoeren als ze bij De Lijn mensen vervoeren zat het er bovenhands op. Misschien moet Bean Weyts zijn hoedje van dierenrechtenminister eens op zetten wanneer hij bij De Lijn gaat vergaderen in hoedanigheid van minister van verkeer.

Dadeemelee 11 oktober 2017 08:58

Dat verbieden van het couperen van staarten en oren is een goede zaak.

Nu nog verbieden om piemels van mensen te couperen.

De schoofzak 11 oktober 2017 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8546161)
ik denk dat de meeste mensen ook niet meer weten waarom dat blokstaarten in de eerste plaats ingevoerd werd. dat is nl voor het welzijn van die dieren.

maar hey, er valt stemmen mee te halen bij de stadsmensen...

Blokstaarten was destijds economisch nuttig en het minste kwaad voor die dieren die gewoon uit nood afgepeigerd werden door hard labeur.

Vandaag de dag is blokstaarten helemaal overbodig; het vraagt juist een beetje extra aandacht bij de verzorging van de dieren.

subocaj 12 oktober 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 8546552)
Ik heb de argumenten gehoord voor deze nieuwe regels, maar verder weet ik er het fijne niet van. Ik zou het niet weten of dat die paarden daar last van hebben wanneer hun staart kort is.

Korte staarten zijn rechtse paarden, lang staarten zijn luie linkse paarden.

Anna List 12 oktober 2017 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8546965)
Blokstaarten was destijds economisch nuttig en het minste kwaad voor die dieren die gewoon uit nood afgepeigerd werden door hard labeur.

Vandaag de dag is blokstaarten helemaal overbodig; het vraagt juist een beetje extra aandacht bij de verzorging van de dieren.

nee, blokstaarten werd vooral gedaan om hygiënische redenen (minder infecties bij de paarden) en om ongevallen met het tuig te voorkomen.

maar geen nood, in Frankrijk is het nog perfect legaal. wie zijn bedrijf naar daar verplaatst is uit de problemen.

een sale and buy back na blokstaarten via Frankrijk is ook perfect legaal.
zoveelste slag in het water deze regelgeving die slechts aan wie onvoldoende info heeft onder de noemer 'dierenwelzijn' kan verkocht worden.

Anna List 12 oktober 2017 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8547658)
Korte staarten zijn rechtse paarden, lang staarten zijn luie linkse paarden.

langharig werkschuw (paarden)tuig.

Skobelev 12 oktober 2017 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 8480328)
In Nederland hebben ze al jaren de partij voor de dieren. Nu lees ik vandaag dat onverdoofd slachten in Nederland wel mag. Onze wet (in België) is nu strenger, maar wij hebben geen partij voor de dieren. Vind ik vreemd. Nu ja, die partij zit wel in de oppositie. Dat wel.

Onze wet is inderdaad strenger maar het is jammer dat schapen geen Catalanen zijn.

Voor de zaak van onverdoofd kelen moet van links hier aanwezig de wet niet worden toegepast.

Tamam 17 oktober 2017 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8547733)
Onze wet is inderdaad strenger maar het is jammer dat schapen geen Catalanen zijn.

Voor de zaak van onverdoofd kelen moet van links hier aanwezig de wet niet worden toegepast.

Van mij wel (en ik beschouw me van links), ook in de traditionele slachthuizen waar veel kippen, varkens en koeien ook trouwens onverdoofd geslacht worden omdat ze er duizenden per week moeten doorjagen, en het goedkoop in de supermarkt moet liggen (bij voorkeur de kippen opgeblazen met water voor extra gewicht).

Eduard Khil 31 oktober 2017 19:31



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be