Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De pil als voorbehoedsmiddel voor een katholiek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236037)

De schoofzak 4 december 2016 10:26

De pil als voorbehoedsmiddel voor een katholiek
 
Ik ben (lang geleden) katholiek opgevoed (met matig resultaat) .

Volgens mij zegt de katholieke leer dat je enkel seks mag hebben als er voortplanting (binnen het huwelijk) mee gepaard kan gaan.

Dus, alle meisjes en vrouwen die de pil als voorbehoedsmiddel nemen, leven in zonde. Misschien zelfs een doodzonde.

Klopt mijn mening, of vergis ik me ergens ?
Want anderzijds: hoeveel +16, +17, +18 jarigen, die niet zwanger zouden zijn, gebruiken geen voorbehoedsmiddel ?

Zijn er op het forum katholieken die durven beweren dat zijzelf (v) of hun echtgenotes geen periodes kenden met systematisch gebruik van voorbehoedsmiddelen ?

.

Zipper 4 december 2016 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8307697)
Ik ben (lang geleden) katholiek opgevoed (met matig resultaat) .

Volgens mij zegt de katholieke leer dat je enkel seks mag hebben als er voortplanting (binnen het huwelijk) mee gepaard kan gaan.

Dus, alle meisjes en vrouwen die de pil als voorbehoedsmiddel nemen, leven in zonde. Misschien zelfs een doodzonde.

Klopt mijn mening, of vergis ik me ergens ?
Want anderzijds: hoeveel +16, +17, +18 jarigen, die niet zwanger zouden zijn, gebruiken geen voorbehoedsmiddel ?

Zijn er op het forum katholieken die durven beweren dat zijzelf (v) of hun echtgenotes geen periodes kenden met systematisch gebruik van voorbehoedsmiddelen ?

.

de echt katholieke vrouw, zet een aspirine tussen haar knieën.

Guinevere 5 december 2016 22:21

Grijze zone. iedere gelovige zal zelf wel weten of die goed of ronduit slecht bezig is op dat vlak. Zegt de katholieke leer ook dat je je continu moet voortplanten?
En wat met medische en praktische redenen enz om dat niet te doen?.

Qua voorbehoedsmiddelen in een huwelijk ben ik liever voor een condoom, niet ejaculeren (diep) in de vagina of gewoon onthouding.
Dat systematisch opdringen van de pil vind ik maar niets. Je lijf vol hormonen die continu je biologie verstoren, bweurk. Mijn raad aan vrouwen: bewaar uzelf (voor de ware = lol uw man dus), dan heb je geen pil nodig.

Maar geen katholiek...

Guinevere 5 december 2016 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8308068)
de echt katholieke vrouw, zet een aspirine tussen haar knieën.

2. Idd, moet kunnen.

De schoofzak 6 december 2016 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8309233)
Grijze zone. iedere gelovige zal zelf wel weten of die goed of ronduit slecht bezig is op dat vlak. Zegt de katholieke leer ook dat je je continu moet voortplanten?
En wat met medische en praktische redenen enz om dat niet te doen?.

Qua voorbehoedsmiddelen in een huwelijk ben ik liever voor een condoom, niet ejaculeren (diep) in de vagina of gewoon onthouding.
Dat systematisch opdringen van de pil vind ik maar niets. Je lijf vol hormonen die continu je biologie verstoren, bweurk. Mijn raad aan vrouwen: bewaar uzelf (voor de ware = lol uw man dus), dan heb je geen pil nodig.

Maar geen katholiek...

Iedere gelovige weet dat zelf ? Ja, waarom hebben kaloten dan "herders" en een onfeilbare paus ?

.

Eyjafjallajökull 6 december 2016 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8309233)
iedere gelovige zal zelf wel weten of die goed of ronduit slecht bezig is op dat vlak.

De hypocrisie van religie in een notedop !

Jay-P. 6 december 2016 08:50

Schoof, gij ouwe 'soixantewitaar'-snoeper, heeft uw toenmalig toekomstig schoonmama je dat niet uitgelegd?

De schoofzak 6 december 2016 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8309445)
Schoof, gij ouwe 'soixantewitaar'-snoeper, heeft uw toenmalig toekomstig schoonmama je dat niet uitgelegd?

Toch wel. Maar 'k bent vergeten ondertussen.

Daarom zou ik graag op de hoogte gesteld worden door een actuele katholiek die kan spreken met kennis van zaken.
En gij zijt zo gene. Wel nen hengst, maar gene kaloot.

.

cookie monster 6 december 2016 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8309441)
De hypocrisie van religie in een notedop !

Awel , daar heb ik niks meer aan toe te voegen , wegens akkoord !!

cookie monster 6 december 2016 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8309233)
Zegt de katholieke leer ook dat je je continu moet voortplanten?

Ga en vermenigvuldig u !!
Ga heen en vermenigvuldig u !!

SDX 7 december 2016 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8310354)

Neeneenee, van die halve communist, 't opperhoofd van de katholieken hoeven christenen niet meer te kweken als konijnen.

De schoofzak 7 december 2016 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8310385)
Neeneenee, van die halve communist, 't opperhoofd van de katholieken hoeven christenen niet meer te kweken als konijnen.

Ok, maar niemand heeft hem al durven vragen wat hij daar precies mee bedoelde.

.

De schoofzak 7 december 2016 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8310354)

Dat klopt, maar wordt verkeerd geïnterpreteerd.

Djiezes zei dus wel: "gaat en vermenigvuldig u",
en hij zei niet:
"blijf thuis en vermenigvuldig u".

Het zaad moet dus verspreid worden op elke vruchtbare akker.

.

Anna List 7 december 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8308068)
de echt katholieke vrouw, zet een aspirine tussen haar knieën.

één armafstand helpt ook!

dalibor 7 december 2016 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8309530)
Toch wel. Maar 'k bent vergeten ondertussen.

Daarom zou ik graag op de hoogte gesteld worden door een actuele katholiek die kan spreken met kennis van zaken.
En gij zijt zo gene. Wel nen hengst, maar gene kaloot.

.

Jan Van den Berghe geeft niet thuis.

De schoofzak 7 december 2016 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8310547)
Jan Van den Berghe geeft niet thuis.

En door thuis te blijven, gaat hij mij niet kunnen bekeren.
Waar is de kristelijke drive gebleven ?

.

Hoomer 7 december 2016 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8307697)
Ik ben (lang geleden) katholiek opgevoed (met matig resultaat) .

Volgens mij zegt de katholieke leer dat je enkel seks mag hebben als er voortplanting (binnen het huwelijk) mee gepaard kan gaan.

Dus, alle meisjes en vrouwen die de pil als voorbehoedsmiddel nemen, leven in zonde. Misschien zelfs een doodzonde.

Klopt mijn mening, of vergis ik me ergens ?
Want anderzijds: hoeveel +16, +17, +18 jarigen, die niet zwanger zouden zijn, gebruiken geen voorbehoedsmiddel ?

Zijn er op het forum katholieken die durven beweren dat zijzelf (v) of hun echtgenotes geen periodes kenden met systematisch gebruik van voorbehoedsmiddelen ?

.

Ja maar ge hebt vroeger niet zo goed opgelet in lessen, als wij Katholieken over de pil spreken bedoelen we eigenlijk een aspirine, de vrouw steekt deze tussen haar knieën en zorgt er voor dat ze niet er van tussen valt. Als man is het heel belangrijk dat je liefje deze aspirine niet kwijtraakt want als je later dan met haar getrouwd bent zal je diezelfde aspirine nodig hebben tegen madam haar koppijn.
Blij dit misverstand even uit de wereld geholpen te hebben. :-)

cookie monster 8 december 2016 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8310385)
Neeneenee, van die halve communist, 't opperhoofd van de katholieken hoeven christenen niet meer te kweken als konijnen.

Kutverdomme :x :lol:

cookie monster 8 december 2016 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8310385)
Neeneenee, van die halve communist, 't opperhoofd van de katholieken hoeven christenen niet meer te kweken als konijnen.

Kutverdomme , nu da' weer :x :lol:

cookie monster 8 december 2016 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8310515)
Het zaad moet dus verspreid worden op elke vruchtbare akker.

.

Miljaaaar :x :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be