Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Daar is de nasa weer met 'aarde-achtige' planeten, deel 177. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238377)

Thuleander 19 april 2017 22:58

Daar is de nasa weer met 'aarde-achtige' planeten, deel 177.
 
Daar zijn die sukkels van nasa weer met hun 'aarde-achtige planeten' op x miljoen lichtjaren.
Waarover we dan verder nooit meer iets horen.

Ik merk toch een zekere wanhoop in hun discours.
Alsof ze krampachtig van hun eigen noodzakelijkheid willen getuigen.

Want misschien is de nasa, nu de laatste space shuttle rijp is voor de sloop, wel een redelijk nutteloze belastingslurper geworden.

Tavek 19 april 2017 22:59

Je weet nog niet eens waar je over spreekt jongen.

Ga terug je hol in, en vergeet je knuppel niet.

Bovenbuur 20 april 2017 04:54

Mwah, ik vind het best nuttig. Deze missies vertellen ons heel veel over de samenstelling van het universum, wat ons weer meer inzicht geeft in vraagstukken als donkere materie. En dat we daarnaast ook nog over aliens kunnen fantaseren is een bonus.

Jay-P. 20 april 2017 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8432457)
Je weet nog niet eens waar je over spreekt jongen. Ga terug je hol in, en vergeet je knuppel niet.

Zijn ze een stel?

kelt 20 april 2017 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8432501)
Mwah, ik vind het best nuttig. Deze missies vertellen ons heel veel over de samenstelling van het universum, wat ons weer meer inzicht geeft in vraagstukken als donkere materie. En dat we daarnaast ook nog over aliens kunnen fantaseren is een bonus.

Ja hoor.

Kunnen ze mooie PowerPoint maken en zo,nuttig hoor.
Tsja,wat moet je eigenlijk,als "Nasa-astronoom"

Anderen zullen wel dingen MAKEN om die aliens even te gaan checken

Anna List 20 april 2017 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8432457)
Je weet nog niet eens waar je over spreekt jongen.

Ga terug je hol in, en vergeet je knuppel niet.

inhoudelijk sterke post.

Bovenbuur 20 april 2017 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8432533)
Ja hoor.

Kunnen ze mooie PowerPoint maken en zo,nuttig hoor.
Tsja,wat moet je eigenlijk,als "Nasa-astronoom"

Anderen zullen wel dingen MAKEN om die aliens even te gaan checken

Ah, oké, dus dat is het probleem. Het is niet dat het onderzoek niet nuttig zou zijn, het is dat een geweldige firma als Space X het tien keer beter zou kunnen voor een derde van de prijs.

Right, want dat is ook echt zo natuurlijk. Een deel van de routine taken zoals lanceringen worden tegenwoordig via contracten en subsidies uitbesteed in plaats van direct via NASA geregeld. En daar komen zelfs nog leuke onderzoeksprojecten zoals de herbruikbare eerste trap uit voort. De efficiëntie is echter nog steeds ongeveer hetzelfde, de betrouwbaarheid ook nog niet hoger. En alle groot in de media uitgemeten toekomstdromen over bijvoorbeeld Mars zijn precies dat: toekomstdromen. Ik zeg niet dat het prutsers zijn, maar bij NASA zitten gewoon ook een aantal mensen die heel goed weten wat ze doen.

geertvdb 20 april 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8432551)
Ah, oké, dus dat is het probleem. Het is niet dat het onderzoek niet nuttig zou zijn, het is dat een geweldige firma als Space X het tien keer beter zou kunnen voor een derde van de prijs.

Right, want dat is ook echt zo natuurlijk. Een deel van de routine taken zoals lanceringen worden tegenwoordig via contracten en subsidies uitbesteed in plaats van direct via NASA geregeld. En daar komen zelfs nog leuke onderzoeksprojecten zoals de herbruikbare eerste trap uit voort. De efficiëntie is echter nog steeds ongeveer hetzelfde, de betrouwbaarheid ook nog niet hoger. En alle groot in de media uitgemeten toekomstdromen over bijvoorbeeld Mars zijn precies dat: toekomstdromen. Ik zeg niet dat het prutsers zijn, maar bij NASA zitten gewoon ook een aantal mensen die heel goed weten wat ze doen.

maar wat zijn de opbrengsten dan voor een privé bedrijf? Die moeten toch winst maken, en als dat te onzeker is, zullen ze afhaken.

Het Verzet 20 april 2017 10:12

Everyday items developed by nasa.

Inderdaad, wat een onnozelheden allemaal. Een MRI scan, wat moet je daar nou mee?

jogo 20 april 2017 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8432455)
Daar zijn die sukkels van nasa weer met hun 'aarde-achtige planeten' op x miljoen lichtjaren.
Waarover we dan verder nooit meer iets horen.

Ik merk toch een zekere wanhoop in hun discours.
Alsof ze krampachtig van hun eigen noodzakelijkheid willen getuigen.

Want misschien is de nasa, nu de laatste space shuttle rijp is voor de sloop, wel een redelijk nutteloze belastingslurper geworden.

véél dichterbij (tientallen lichtjaren)

morte-vivante 20 april 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8432665)
Everyday items developed by nasa.

Inderdaad, wat een onnozelheden allemaal. Een MRI scan, wat moet je daar nou mee?

NASA, samen met DARPA, zijn een van de weinige overheidsinstellingen waarvoor elke geïnvesteerde dollar tussen de 7 en de 14 dollar opbrengt voor de Amerikaanse (en wereld-) economie. Als elke overheidsinstelling zo performant was hadden we geen structurele overheidstekorten

De schoofzak 20 april 2017 10:27

Als de nasa een bepaald wetenschappelijk gegeven vindt, dan heeft ze twee mogelijkheden:
daarover wel communiceren of daarover niet communiceren.

Ge begrijpt: ze hebben geen keuze.
Kranten en populaire media hebben wel een keuze: er een artikel over plegen of niet.

.

Libro 20 april 2017 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8432551)
Ah, oké, dus dat is het probleem. Het is niet dat het onderzoek niet nuttig zou zijn, het is dat een geweldige firma als Space X het tien keer beter zou kunnen voor een derde van de prijs.

Right, want dat is ook echt zo natuurlijk. Een deel van de routine taken zoals lanceringen worden tegenwoordig via contracten en subsidies uitbesteed in plaats van direct via NASA geregeld. En daar komen zelfs nog leuke onderzoeksprojecten zoals de herbruikbare eerste trap uit voort. De efficiëntie is echter nog steeds ongeveer hetzelfde, de betrouwbaarheid ook nog niet hoger. En alle groot in de media uitgemeten toekomstdromen over bijvoorbeeld Mars zijn precies dat: toekomstdromen. Ik zeg niet dat het prutsers zijn, maar bij NASA zitten gewoon ook een aantal mensen die heel goed weten wat ze doen.

Ik denk niet dat SpaceX fundamenteel onderzoek doet.

Libro 20 april 2017 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8432682)
NASA, samen met DARPA, zijn een van de weinige overheidsinstellingen waarvoor elke geïnvesteerde dollar tussen de 7 en de 14 dollar opbrengt voor de Amerikaanse (en wereld-) economie. Als elke overheidsinstelling zo performant was hadden we geen structurele overheidstekorten

Cijfers die tellen.

Libro 20 april 2017 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8432665)
Everyday items developed by nasa.

Inderdaad, wat een onnozelheden allemaal. Een MRI scan, wat moet je daar nou mee?

Nog zo'n bekend item dat we aan de Nasa danken:


Tavek 20 april 2017 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432539)
inhoudelijk sterke post.

Ik ben zijne zever een beetje beu.

Xenophon 20 april 2017 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8432682)
NASA, samen met DARPA, zijn een van de weinige overheidsinstellingen waarvoor elke geïnvesteerde dollar tussen de 7 en de 14 dollar opbrengt voor de Amerikaanse (en wereld-) economie. Als elke overheidsinstelling zo performant was hadden we geen structurele overheidstekorten

Al wat we dan nodig hebben is een Bel-Nasa.

Alles komt in orde dan.

Anna List 20 april 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8432848)
Ik ben zijne zever een beetje beu.

uwe post / zijne post

zeverweegschaal ...


nope, de balans blijft in evenwicht.

Tavek 20 april 2017 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8432887)
uwe post / zijne post

zeverweegschaal ...


nope, de balans blijft in evenwicht.

Ga jij maar inhoudelijk discussieren met Thuleander.

Kijken hoe ver je geraakt.

kiko 20 april 2017 18:13

Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje de tel kwijtgeraakt inzake de zgn. spectaculaire aankondigingen van NASA die achteraf een vrij hoge "mja-factor" hadden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be