Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het Roode Kruis stelt me zwaar teleur ivm holebi's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238756)

De schoofzak 15 mei 2017 11:41

Het Roode Kruis stelt me zwaar teleur ivm holebi's
 
Dat Rosse Kruis moet eens op zijn plaats gezet worden.

Wat voor drogredenen om een lesbisch meisje te vervangen door een hormonenbink.

titel: Rode Kruis schrapt lesbisch meisje van sticker
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170515_02882306

Citaat:

De stickeractie van het Rode Kruis brak dit jaar met 650.000 verkochte exemplaren een record, maar kreeg gisteren een pijnlijke kanttekening.

Merho, de geestelijke vader van De Kiekeboes en ontwerper van de sticker, vertelde dat het Rode Kruis zijn originele tekening liet aanpassen. ‘Op de sticker zie je hoe Fanny een jongen mond-op-mondbeademing geeft’, zegt Merho. ‘Bij wijze van grap faken in de achtergrond enkele kerels een flauwte, maar oorspronkelijk zat daar ook een meisje bij. Een statement voor de holebigemeenschap, dacht ik. Maar de mensen hogerop zagen het meisje liever verdwijnen omdat het publiek het niet zou begrijpen. Ik dacht nochtans dat we in 2017 leven.’

‘We snappen Merho’s intentie, maar vonden dat het de aandacht te veel afleidde van de humor’, reageert An Luyten van het Rode Kruis. ‘Wij steunen diversiteit, maar bij onze sticker moet de grap in een oogopslag duidelijk zijn. We legden het eerste ontwerp voor aan een testpubliek, en zij begrepen het niet goed. Maar het was niet de bedoeling om een lesbisch meisje te weren.’

Anna List 15 mei 2017 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8450214)
Dat Rosse Kruis moet eens op zijn plaats gezet worden.

Wat voor drogredenen om een lesbisch meisje te vervangen door een hormonenbink.

titel: Rode Kruis schrapt lesbisch meisje van sticker
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170515_02882306




dat lesbische meisje moet eerst een jaar sexloos blijven, misschien haalt ze net de stickers van volgend jaar.

dit uiteraard omdat de incubatietijden bij holebi's volgens het Rode Kruis drie keer langer zijn dan de incubatietijden bij hetero's.

allemaal 100% wetenschappelijk, heeft niks met homofobie te maken, echt niet.

Knuppel 15 mei 2017 19:28

Als ik de twee tekeningen vergelijk valt me op dat er �*lles veranderd werd aan de originele tekening behalve het koppeltje dat de hoofdrol speelt.
Wij van de N-VA zoeken duidelijk spijkers op laag water.
Of grijpen wij van de N-VA graag elke gelegenheid aan om aan te tonen dat wij niets gemeen hebben met het VB?

Knuppel 15 mei 2017 19:36

Citaat:

‘Op de sticker zie je hoe Fanny een jongen mond-op-mondbeademing geeft’, zegt Merho. ‘Bij wijze van grap faken in de achtergrond enkele kerels een flauwte, maar oorspronkelijk zat daar ook een meisje bij.
Ik snap niet goed wat er zo grappig is aan mond-op-mond beademing,
maar dat zal aan mij liggen, zeker?

Ik begrijp nu wel waarom Flip Mathilde niet durfde kussen toen hij zijn kersverse vrouw presenteerde op het balkon.
Stel je voor dat alle mannelijke toeschouwers flauw vielen.....

De schoofzak 15 mei 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8450600)
Als ik de twee tekeningen vergelijk valt me op dat er �*lles veranderd werd aan de originele tekening behalve het koppeltje dat de hoofdrol speelt.
Wij van de N-VA zoeken duidelijk spijkers op laag water.
Of grijpen wij van de N-VA graag elke gelegenheid aan om aan te tonen dat wij niets gemeen hebben met het VB?

Zou die artiest, de geestelijke vader zoals ze zeggen, van die figuurtjes dan liegen ?
Hij is toch duidelijk weergegeven in de tekst bij de link in de openingspost.

Of is het De Standaard die liegt.

.

Knuppel 15 mei 2017 20:17

Wie ogen in zijn kop heeft kan zélf vaststellen dat er niets van de originele tekening overblijft behalve het koppeltje dat de hoofdrol speelt.

Xenophon 15 mei 2017 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8450217)
dat lesbische meisje moet eerst een jaar sexloos blijven, misschien haalt ze net de stickers van volgend jaar.

dit uiteraard omdat de incubatietijden bij holebi's volgens het Rode Kruis drie keer langer zijn dan de incubatietijden bij hetero's.

allemaal 100% wetenschappelijk, heeft niks met homofobie te maken, echt niet.

Ze mogen draaien of keren, ze kunnen geen goed meer doen als het gevolg van politieke correctheid. Ze mogen niet discrimineren terwijl de cijfers er nu eenmaal zijn en ze vanuit volksgezondheidsstandpunt moeten, de cijfers zijn gewoon wat ze zijn.

Het wordt met de dag absurder.

Jan van den Berghe 15 mei 2017 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8450214)
Dat Rosse Kruis moet eens op zijn plaats gezet worden.

Wat voor drogredenen om een lesbisch meisje te vervangen door een hormonenbink.

Verschrikkelijk toch dat het RK Vlaanderen een situatie uitbeeldt die overeenstemt met de seksuele geaardheid van de meerderheid. Gruwelijk!

Tavek 15 mei 2017 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8450725)
Verschrikkelijk toch dat het RK Vlaanderen een situatie uitbeeldt die overeenstemt met de seksuele geaardheid van de meerderheid. Gruwelijk!

Oh dit soort censuur mag dus wel.

Vettige hypocriet.

Jan van den Berghe 15 mei 2017 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8450741)
Oh dit soort censuur mag dus wel.

Vettige hypocriet.

Censuur? Sedert wanneer is de wens van de besteller "censuur"?

JBM 16 mei 2017 08:31

Bwah, een hoop gezever niks vind ik. Ik moet zeggen dat ik de grap aan sich al niet zag, tot ze werd uitgelegd in het artikel. De toevoeging van een flauwvallend meisje zou het nog minder duidelijk maken. Ik zie het probleem in deze niet.

Eyjafjallajökull 16 mei 2017 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 8450849)
Bwah, een hoop gezever niks vind ik. Ik moet zeggen dat ik de grap aan sich al niet zag, tot ze werd uitgelegd in het artikel. De toevoeging van een flauwvallend meisje zou het nog minder duidelijk maken. Ik zie het probleem in deze niet.

Ik zie de grap zelfs niet nu ze is uitgelegd...
Dus een flauwvallend meisje had het niet minder onduidelijk gemaakt :-)

Dadeemelee 16 mei 2017 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 8450849)
Bwah, een hoop gezever niks vind ik. Ik moet zeggen dat ik de grap aan sich al niet zag, tot ze werd uitgelegd in het artikel. De toevoeging van een flauwvallend meisje zou het nog minder duidelijk maken. Ik zie het probleem in deze niet.

Idem, ik snapte niet wat die personen op de achtergrond aan het doen waren. Ik zag daar enkel een meisje in bikini in een rare houding.

Libro 16 mei 2017 11:40

Voor hetzelfde geld valt dat meisje flauw omdat de jongen, die Fanny mond op mond geeft, het vriendje van dat meisje is. De seksuele voorkeur van iedereen valt absoluut niet af te leiden uit die tekening. Voor hetzelfde geld valt die gespierde strandjanet flauw omdat Fanny haar lippen op de lippen van zijn vriendje heeft.

Libro 16 mei 2017 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8450915)
Ik zie de grap zelfs niet nu ze is uitgelegd...
Dus een flauwvallend meisje had het niet minder onduidelijk gemaakt :-)

²

Libro 16 mei 2017 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8450214)
Dat Rosse Kruis moet eens op zijn plaats gezet worden.

Rossist! ;-)

De schoofzak 16 mei 2017 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8450937)
Rossist! ;-)

Da's tenminste een goei.

Nu over de 'censuur':
een artiest maakt een grappige vingerwijzing, die helaas door weinigen in eerste instantie opgemerkt wordt.
Maar zijn opdrachtgever beveelt hem een wijziging. Met welk effect ? De grap blijft even slecht zichtbaar, maar het lesbo-gegeven wordt weggegomd.

De artiest heeft zijn centen gekregen.
Maar vindt toch nodig om de bedenking te formuleren:
Citaat:

Ik dacht nochtans dat we in 2017 leven
En precies daar gaat het over: leven we in 2017, ja of neen.

.

Jay-P. 16 mei 2017 13:40

Int kort: humor Asperge a la Flamande.

Klein Licht 16 mei 2017 13:48

Weetje van de dag:

Veel 'mannelijke' RK-vrijwilligers zijn eigenlijk lesbo's

Xenophon 16 mei 2017 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8450998)
Int kort: humor Asperge a la Flamande.

Is heel lekker, dat is met cognac.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be