Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   COP 28 in Dubai (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270876)

Zucht 30 november 2023 00:07

COP 28 in Dubai
 
Zal Extinction Rebellion er manifesteren door de wegen te blokkeren en zich vast te plakken aan monumenten ?

Ik denk van niet.

Zucht 30 november 2023 00:17

Ik was er een enquete aan het toevoegen, maar die is mislukt.

- Gaan milieu activisten in Dubai manifesteren zoal tijdens de andere COPs ?
- Trekken ze hun kak in omdat ze weten dat ze ginder serieus klop gaan krijgen als ze dat proberen ?
- Monseigneur le prince Laurent heeft een plan om het klimaat en de wereld te redden.

maddox 30 november 2023 00:55

Ik hoop echt dat ER en soortgelijken ginder "echt" moeilijk gaan doen.

Skobelev 30 november 2023 08:19

Dit grapje zal alweer een ferme ecologische voetafdruk hebben. Hoeveel duizenden vliegen daar naartoe?

Skobelev 30 november 2023 13:08

Net gehoord. 70.000 deelnemers verwacht in Dubai….70 Fucking duizend.

Blue Sky 30 november 2023 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10276653)
Dit grapje zal alweer een ferme ecologische voetafdruk hebben. Hoeveel duizenden vliegen daar naartoe?

Die momentane uitstoot is in feite niet eens relevant. Wat wel relevant is zijn de afspraken die gemaakt worden voor komende decennia.

Zipper 30 november 2023 13:15

Wij zouden ons in de kosten moeten steken om een electrische auto te kopen, terwijl er ondertussen duizenden vliegtuigen in de lucht hangen.

Dit vliegt er momenteel rond :

https://www.flightradar24.com/52.11,6.99/6

Skobelev 30 november 2023 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10276745)
Die momentane uitstoot is in feite niet eens relevant. Wat wel relevant is zijn de afspraken die gemaakt worden voor komende decennia.

70.000 snoepreisjes deels op onze kosten

Herr Flick 30 november 2023 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10276742)
Net gehoord. 70.000 deelnemers verwacht in Dubai….70 Fucking duizend.

die moeten allemaal vliegen, taxi ritje, etc... etc... ten slotte moeten die allemaal eten en bijgevolg ook al eens ne scheet lossen, dat zijn serieuze broeikasgassen...

de natuur is daar voor de komende 50 jaar naar de kloten, met al die extra stikstof ook. Zie maar dat de woestijn daar niet veranderd in een tropisch regenwoud na de doortocht van zoveel volk .

Herr Flick 30 november 2023 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10276745)
Die momentane uitstoot is in feite niet eens relevant. Wat wel relevant is zijn de afspraken die gemaakt worden voor komende decennia.

en daarvoor moet 70 000 man/vrouw/x/weet niet opeen kruipen om dat te gaan bediscusieren. Dat kan niet in een normale VN vergadering of zo ?

Vlad 30 november 2023 19:50

De organiserende oliesjeiks maken van de gelegenheid gebruik om gas- en oliecontracten te onderhandelen ... :lol:

Libro 30 november 2023 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10276601)
Zal Extinction Rebellion er manifesteren door de wegen te blokkeren en zich vast te plakken aan monumenten ?

Ik denk van niet.

Ik ook niet. Hoeveel oliecontracten zouden er afgesloten worden?

Libro 30 november 2023 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10276887)
De organiserende oliesjeiks maken van de gelegenheid gebruik om gas- en oliecontracten te onderhandelen ... :lol:

Ik moet die mannen bewonderen :lol:

Libro 30 november 2023 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10276745)
Die momentane uitstoot is in feite niet eens relevant. Wat wel relevant is zijn de afspraken die gemaakt worden voor komende decennia.

:rofl: Uitleggen uitleggen uitleggen. Het zal dan wel meevallen met dat klimaat als ze niet creatiever zijn om hun vergaderingen te beleggen.

Herr Flick 1 december 2023 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 10276937)
:rofl: Uitleggen uitleggen uitleggen. Het zal dan wel meevallen met dat klimaat als ze niet creatiever zijn om hun vergaderingen te beleggen.

Maar dat is een grote hoax waar ze toch niks aan kunnen beginnen.

Wat maakt dat voor verschil als de gemeente Zaventem hier eindelijk na 4 jaar hun Tesla in gang gaat krijgen, terwijl ze in India nog een kolengestookte centrale bij openen. Ondertussen nen hoop rijk volk op cruise gaat ?

Stop toch met die achterlijke zever van kleine particulieren te kloten.

Oma 1 december 2023 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10276769)
en daarvoor moet 70 000 man/vrouw/x/weet niet opeen kruipen om dat te gaan bediscusieren. Dat kan niet in een normale VN vergadering of zo ?

...het digitale tijdperk? 8O

Micele 1 december 2023 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10277042)
Maar dat is een grote hoax waar ze toch niks aan kunnen beginnen.

Wat maakt dat voor verschil als de gemeente Zaventem hier eindelijk na 4 jaar hun Tesla in gang gaat krijgen, terwijl ze in India nog een kolengestookte centrale bij openen. Ondertussen nen hoop rijk volk op cruise gaat ?

Stop toch met die achterlijke zever van kleine particulieren te kloten.

En het "arm kiesvee" vliegt een paar maal per jaar naar het Zuiden?
Gemiddeld ticket 58 euro?
En in de winter sparen ze nog wat aan chauffage.
Citaat:

Uit recent onderzoek van vergelijkingssite Pricewise komt Albufeira in Portugal als goedkoopste overwinterplek uit de bus. Wie daar in december, januari en februari bivakkeert, is ongeveer 1500 euro goedkoper uit dan in Nederland.
Citaat:

https://www.theportugalnews.com/nl/n...drijf%20bekend.

Winst Ryanair stijgt

In de periode tussen april en september stegen de ticketprijzen van de luchtvaartmaatschappij met 24%, tot een gemiddelde van 58 euro, als reactie op de "sterke vraag" met Pasen en in de zomer.

Door TPN/Lusa, in Nieuws, Economie · 06 Nov 2023

De Ierse low-cost maatschappij Ryanair heeft in de eerste helft van het fiscale jaar (april-september) een nettowinst van 2.180 miljoen euro gemaakt, 59% meer dan in dezelfde periode vorig jaar toen het 1.370 miljoen verdiende, maakte het bedrijf bekend.

Ryanair schrijft het winstherstel toe aan de "hoge prestaties" tijdens Pasen in het eerste kwartaal, evenals aan het passagiersverkeer in de zomer, dat "recordcijfers" liet zien, en aan de stijging van de ticketprijzen, die "de brandstofkosten compenseerden" in de eerste helft van het boekjaar, dat eindigt op 31 maart 2024.

Ryanair, economische gezien Europa's grootste luchtvaartmaatschappij, zei in een verklaring dat de inkomsten in dezelfde periode met 30% stegen tot 6,16 miljard euro, waarin het 105,4 miljoen passagiers vervoerde (+11%).

Vooruitkijkend naar het einde van het huidige fiscale jaar, gaf O'Leary aan dat de prognoses de brutowinst voor volgend jaar maart plaatsen tussen 1.850 en 2.050 miljoen euro, ruim boven het vorige record van 1.450 miljoen euro dat in 2018 werd geboekt.
Ik denk niet dat "de kleine particulier" zich laat kloten.

Desnoods emigreren ze, ook om economische redenen: (of ze ooit terugkomen in huidige tijden?)

Een oude link, toen het leven wat minder duur was...
Citaat:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170214_02729751

Dagelijks emigreren honderd Belgen

Dinsdag 14 februari 2017 om 10:35

Eind vorig jaar waren er 442.189 Belgen geregistreerd in het buitenland. Dat zijn er ruim 60.000 meer dan dat in 2012 het geval was. De populairste bestemmingen zijn buurlanden als Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Duitsland, maar ook de Verenigde Staten.

De redenen? Belgen emigreren voornamelijk om economische redenen en vervolgens voor het (zonnige) klimaat of om sentimentele redenen. Maar het werk primeert. De V.S., Luxemburg en Zwitserland nemen zo een plaats in in de top tien. Ook de stijging van de emigratie naar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, de BRICS-landen en de Emiraten is voornamelijk te wijten aan economische redenen.

Zowel de huidige transportvormen (low-cost vluchten, snelle treinen) als communicatiemiddelen (internet, Skype) zijn factoren die de grote uittocht in de hand werken. Ook de steeds vroegere ontdekking van verschillende regio’s (via studentuitwisselingsprogramma’s, talenstages, …) en de algemene internationalisering hebben hun impact.

Bijna honderd Belgen per dag die emigreren is erg veel, maar dat betekent daarom niet dat we ze nooit meer terugzien. “Er komen ook veel Belgen terug na een paar jaartjes werk in het buitenland”, aldus David Van Wynsberghe van de vzw International Contacts.
Blijkbaar zijn de emigraties verder blijven stijgen -54.100 vanuit Vlaanderen alleen -, maar de immigratie altijd wat meer toegenomen, met een piek in 2022 (vooral Oekraïners), net saldo migratie is reeds meer dan 50.000: (zie grafiek 1992 - 2022)
Citaat:

https://www.vlaanderen.be/statistiek...onale-migratie

Sterke piek van aantal internationale immigranten in 2022

Het Vlaamse Gewest kende in de loop van 2022 ongeveer 118.700 immigraties vanuit het buitenland en 54.100 emigraties naar het buitenland. Daaruit volgt een positief internationaal migratiesaldo(open definitie) van afgerond 64.600 eenheden. Zowel het aantal immigraties als het migratiesaldo lagen in 2022 veel hoger dan in voorgaande jaren. Dat is toe te schrijven aan de oorlog in Oekraïne die zorgde voor een vluchtelingenstroom naar ons land en de rest van Europa.

Al vele jaren vertoont de internationale migratie van en naar het Vlaamse Gewest een positief saldo. In de jaren 1990 was dat nog vrij beperkt (met saldi rond +5.000). Vanaf 2001 is het saldo fors gestegen. In 2010 was er een aanpassing van de telmethodes, wat voor dat jaar resulteerde in een hoog positief saldo voor de internationale migratie (+34.000). Nadien is het saldo geslonken om vanaf 2014 opnieuw te stijgen. In recente jaren was er een toename van zowel de internationale immigratie als emigratie. Dat duidt op een versterkte internationale mobiliteit onder de bevolking.

In 2020 was er wel een merkbare daling van zowel het aantal immigraties als van het aantal emigraties. Die daling hing samen met de maatregelen ter bestrijding van de Covid-19-pandemie

Universalia 4 december 2023 09:53



Citaat:

Ik ben niet bepaald gesteld op mensen die in privéjets naar een bijeenkomst vliegen waar ze er over discussiëren hoe ze mijn auto kunnen afpakken en me insecten kunnen laten eten… maar ja, wie ben ik.
Tjah... :oops:

It is I (invuloefening) :lol:

Oma 4 december 2023 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10277273)
En het "arm kiesvee" vliegt een paar maal per jaar naar het Zuiden?
.....

Arm kiesvee kan niet op vakantie gaan, daarvoor organiseren ze dan de "warmste week"...:silly:

Oma 4 december 2023 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10278264)

Citaat:

Ik ben niet bepaald gesteld op mensen die in privéjets naar een bijeenkomst vliegen waar ze er over discussiëren hoe ze mijn auto kunnen afpakken en me insecten kunnen laten eten… maar ja, wie ben ik.
Tjah... :oops:

It is I (invuloefening) :lol:

Dikke 2!!

Het is huilen met de pet op want er zijn hier nog altijd sukkelaars die dat niet doorhebben en de hypocrieten in privéjets blijven verdedigen. :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be