Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Cdenv de islampartij... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50387)

ilfalco 30 april 2006 17:17

Cdenv de islampartij...
 
26/04 Said M’Daouchi net voor Marc Van Peel op lijst
Said M’Daouchi, secretaris van de moskeevereniging Umiva, staat op de 54ste plek op de Antwerpse kartellijst CD&V-N-VA voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is net boven lijstduwer Marc Van Peel. M’Daouchi krijgt daarmee een prominente plek. Enkele jaren geleden werd de secretaris tijdens een bezoek aan Israël en Palestina tijdelijk opgepakt door de Israëlische veiligheidsdiensten.
M’Daouchi treedt geregeld op als woordvoerder van de moslims. Provincie- en Berchems districtsraadslid Rachida Setti staat voor CD&V op de achtste plek voor de provincieraadsverkiezingen. Zij stapte enkele maanden geleden uit de sp.a. Setti komt voor CD&V ook op in Berchem. Haar zoon Adil El Arbi neemt vanop de 23ste stek voor CD&V deel aan de gemeenteraads- verkiezingen.

bron gva

geen toeval dat de cdenv de kant van de islam koos in de cartoonrel..

4x10E6 30 april 2006 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1684955)
26/04 Said M’Daouchi net voor Marc Van Peel op lijst
Said M’Daouchi, secretaris van de moskeevereniging Umiva, staat op de 54ste plek op de Antwerpse kartellijst CD&V-N-VA voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is net boven lijstduwer Marc Van Peel. M’Daouchi krijgt daarmee een prominente plek. Enkele jaren geleden werd de secretaris tijdens een bezoek aan Israël en Palestina tijdelijk opgepakt door de Israëlische veiligheidsdiensten.
M’Daouchi treedt geregeld op als woordvoerder van de moslims. Provincie- en Berchems districtsraadslid Rachida Setti staat voor CD&V op de achtste plek voor de provincieraadsverkiezingen. Zij stapte enkele maanden geleden uit de sp.a. Setti komt voor CD&V ook op in Berchem. Haar zoon Adil El Arbi neemt vanop de 23ste stek voor CD&V deel aan de gemeenteraads- verkiezingen.

bron gva

geen toeval dat de cdenv de kant van de islam koos in de cartoonrel..


CD&V de Islampartij! .. En uw punt is wat precies ook weer?

ilfalco 30 april 2006 17:57

Dat de cdenv zich steeds meer opwerpt als de spreekbuis van de islam... meer
allochtonen voor de klas, meer geld voor de islam... in de cartoonrel moets er respect zijn voor de islam. bezoek leterme aan barabaarse rituele slachtingen..

Niet voor de honderduizenden slachtoffers van islamgeweld. Of de miljoenen vrouwen die onder het juk van de islam leven.

Het is duidelijk dat de cdenv vist naar moslimstemmen. Ergun top kreeg ook al een "top"plaats.

4x10E6 30 april 2006 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1684975)
Dat de cdenv zich steeds meer opwerpt als de spreekbuis van de islam... meer
allochtonen voor de klas, meer geld voor de islam... in de cartoonrel moets er respect zijn voor de islam. bezoek leterme aan barabaarse rituele slachtingen..

Niet voor de honderduizenden slachtoffers van islamgeweld. Of de miljoenen vrouwen die onder het juk van de islam leven.

Het is duidelijk dat de cdenv vist naar moslimstemmen. Ergun top kreeg ook al een "top"plaats.

Wat dan nog? Voor zover ik mij meen te herinneren maakt U geen deel uit van de CD&V. Waar maalt U dan om?

Groot-Links 30 april 2006 19:32

Citaat:

Said M’Daouchi, secretaris van de moskeevereniging Umiva, staat op de 54ste plek op de Antwerpse kartellijst CD&V-N-VA voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is net boven lijstduwer Marc Van Peel. M’Daouchi krijgt daarmee een prominente plek.
:roll: de 54'ste plaats een topplaats ?

zorroaster 1 mei 2006 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1684975)
Niet voor de honderduizenden slachtoffers van islamgeweld. Of de miljoenen vrouwen die onder het juk van de islam leven.

Het is duidelijk dat de cdenv vist naar moslimstemmen. Ergun top kreeg ook al een "top"plaats.

Ergun Top is dan ook bij uitstek verdediger van islamfundamentalisme, moslimterreur en vrouwenonderdrukking... :roll:

Ken je de man eigenlijk, of vind je zijn naam al voldoende om hem te etiketteren? Als je hem zou kennen, zou je er misschien bij stilstaan dat wanneer CD&V iemand als hem zo'n 'top'plaats geeft, ze wel duidelijk aangeven WAT voor moslims zij beschouwen als rolmodellen voor hun gemeenschap. En Top is allesbehalve een slecht rolmodel.

phoebe 1 mei 2006 01:19

ID&V
Islam Democratisch&Vlaams?

Riksken 1 mei 2006 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 1685382)
Ergun Top is dan ook bij uitstek verdediger van islamfundamentalisme, moslimterreur en vrouwenonderdrukking... :roll:

Ken je de man eigenlijk, of vind je zijn naam al voldoende om hem te etiketteren? Als je hem zou kennen, zou je er misschien bij stilstaan dat wanneer CD&V iemand als hem zo'n 'top'plaats geeft, ze wel duidelijk aangeven WAT voor moslims zij beschouwen als rolmodellen voor hun gemeenschap. En Top is allesbehalve een slecht rolmodel.

Spa dacht/denkt er net zo over. Benieuwd of de kiezer er ook zo zal over denken. Dat nva het deuntje lekker meefluit zal niemand nog verwonderen.

Esperanza 1 mei 2006 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1684955)
26/04 Said M’Daouchi net voor Marc Van Peel op lijst
Said M’Daouchi, secretaris van de moskeevereniging Umiva, staat op de 54ste plek op de Antwerpse kartellijst CD&V-N-VA voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is net boven lijstduwer Marc Van Peel. M’Daouchi krijgt daarmee een prominente plek.

Toch nog even herhalen, speciaal voor degenen die er heel "toevallig" overheen hebben gelezen...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links (Bericht 1685061)
:roll: de 54'ste plaats een topplaats ?


Garga 1 mei 2006 09:01

Tweede lijstduwer is wel degelijk een topplaats, zeker in een grote gemeente als Antwerpen.

KeyserH 2 mei 2006 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 1685412)
Spa dacht/denkt er net zo over. Benieuwd of de kiezer er ook zo zal over denken. Dat nva het deuntje lekker meefluit zal niemand nog verwonderen.

Een willekeurig krantenartikel:
Citaat:

Ergün Top (31) is één en al rebelse gedrevenheid. Hij was de eerste Vlaamse Turk die advocaat werd, hij is CD&V- gemeenteraadslid in Antwerpen en lid van vele Turkse verenigingen. ,,Verantwoordelijkheid maakt me rustig.''
IK ben geboren in Posof, in het noordoosten van Turkije, op honderd meter van de grens met Georgië, en dus vlak bij de Koude Oorlog. Ik herinner me nog goed de militairen en de lawaaierige vliegtuigen, het huis zonder elektriciteit of stromend water. Toen ik zes was voegden we ons bij mijn vader die in België werkte. Het was net voor de start van het schooljaar. Ik kreeg een plastic zakje met wat pennen in en werd aan de schoolpoort afgezet. Ik hoorde plots geluiden die ik niet kon verstaan, ik zag vreemde mensen en kinderen die lachten om de start van iets wat ik nog nooit van binnen gezien had; een school. Later lachten ze ook met mij, omdat ik huilde. En ze sloegen mij. Nooit terugslagen, had mijn grootmoeder gezegd, want dan straft Allah je. Het was een drama.

Werk ik met asielzoekers of illegalen dan drijft die eerste schooldag boven. Ook de herinnering aan armoede zal me nooit meer loslaten. Er kwamen zes kinderen, mijn moeder werkte niet, mijn grootmoeder woonde in, mijn vader stuurde geld naar Turkije en probeerde nog te sparen om ooit terug te gaan. Honger hebben we nooit gehad. Ik zeg het weer met een beeld. Toen ik aan het einde van het zesde studiejaar trots een project over treinen voorstelde, stak een medeleerling zijn vinger op: ,,Waarom zijn uw schoenen kapot?''

Ik heb toen gezegd: nooit meer. Ik reed met een rommelfiets naar een tomatenboer, loog over mijn leeftijd en werkte er twaalf uur per dag. Vermoeidheid voelde ik niet. Aan het einde van de vakantie had ik een BMX bij elkaar, twee begeerde jeansbroeken en enkele kaartjes voor de botsauto's.

Die tomatenboer had gestudeerd, zei mijn familie, dus wilde ik dat ook. Ik hoorde dat Latijnse het beste was, dus wilde ik dat doen. Wat het precies was, wist ik niet. Hoewel mijn vader er mee werd uitgelachen, bracht hij me toch naar het Lierse Sint-Gummaruscollege. ,,Je zult de punten krijgen die je verdient'', verzekerde hij. Het was mijn beste tijd. Ik mocht mezelf zijn, ook stout, en werd toch op mijn kwaliteiten beoordeeld. Niemand van mijn Turkse vrienden had zoiets ooit gedaan. Ik was uiteindelijk ook de eerste die rechten studeerde en advocaat werd.

Het is mijn rebelsheid die me zo ver gebracht heeft. Verzet blijft mijn leven tekenen, al ben ik nu wat meer conformistisch. Tussenkomen bij een carjacking, zal ik niet meer wagen. Ik besef nu dat ik meer te verliezen heb. Een maand niet kunnen werken zou een ramp zijn. Je ziet, verantwoordelijkheid maakt me rustig.

Gedrevenheid zal er altijd wel sterk zijn. Wie veel kritiek heeft, mag niet aan de zijlijn blijven roepen, vind ik. Dus werk ik keihard als advocaat, ben ik in Antwerpen gemeenteraadslid voor de CD&V, doe ik mijn ding als voorzitter van de commissie veiligheid. Ook voor de Unie van Turkse verenigingen en moskeeën kan ik veel realiseren.

Natuurlijk ben ik ook moslim. Ik geloof dat je moet bidden, maar ik denk niet dat je slecht wordt als je het niet doet. Mijn werk onderbreken kan ik niet, maar ik vast wel en houd me aan het offerfeest. Maar het is vooral het islamitische gedachtegoed dat me rijk maakt. Ik vind er een waardepatroon in, dat eigenlijk hetzelfde is dan dat van mijn joodse, christelijke of humanistische vrienden. Het belangrijkste is dit voor mij: doe een ander nooit wat je niet wilt dat jou aangedaan wordt.

Ik geloof dat God de Schepper is. Geloven heeft niets met wetenschap te maken. Ik geloof dat Allah ons het leven gaf, en dat ik moet proberen om het vandaag goed te doen en een hiernamaals te verdienen. Ik put kracht uit dit geloof. Als ik goed bezig ben voel ik dat God achter me staat. Niet als een persoon, maar als een soort sterkte. Ik heb enorm veel problemen met de heilige oorlog. De jihad is net de innerlijke strijd tegen het kwade. Doden voor de jihad is absurd.

Mijn geloof houdt de eenzaamheid niet tegen. Vaak heb ik het gevoel dat niemand mij volledig begrijpt, tenzij collega's Turken die ook gestudeerd hebben, carrière maken, het Belgische maatschappelijke leven volgen. Twee oevers vasthouden is niet gemakkelijk. Toen ik op kot zat werd dat ten top gedreven. Elke week ging ik van het studentenleven naar een wereld met totaal andere normen, al was het maar dat je je schoenen aan de deur moest achterlaten. We studeerden met zes kinderen op twee kleine slaapkamers. Het is een wonder dat we allemaal Latijnse doorliepen, en allemaal diploma's hebben.

Ik weet dat mijn ouders van een Turkse schoondochter dromen. De laatste tijd zeggen ze wel eens dat ik vooral gelukkig moet worden, eender met wie. Daar is veel tijd over gegaan. Vlamingen moeten migranten beter leren kennen, dat is waar, maar omgekeerd is er ook veel angst voor het onbekende.

Zonder die vele kansen was ik zeker een zware jongen geworden. Deze overtuiging voedt het linkse in mij. Ik pleit voor studiebeurzen, kindergeld, verlaagd inschrijvingsgeld en sociale koten en woningen. Ik dank de maatschappij voor wat ik kreeg. Een land dat voor zijn zwakken zorgt, is een fantastisch land. Je zult me nooit over belastingen horen klagen. Ik laat de moed niet snel zakken. Elke zonsopgang brengt een nieuwe wereld. Ik sta op en dank God voor wat ik heb.

De Verloren Zoon brengt verhalen uit de brede zingevingswereld.

Gretel Van den Broek
een echte fundamentalist... echt wel

maar natuurlijk is het allemaal prietpraat. hij liegt de standaard natuurlijk alles voor om politiek correct te blijven, en eigenlijk zit hij in zijn Unie voor Turkse Verenigingen iedereen op te jutten om de echte Jihad te starten. Of niet?

Riksken 2 mei 2006 01:01

Wat wil je hier nu mee bewijzen. Iedereen kan wel een bladzijde vullen met prietpraat om zichzelf te verheerlijken. Alleen zal de ene hierin tegengesproken worden en de andere niet.

KeyserH 2 mei 2006 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 1686825)
Wat wil je hier nu mee bewijzen. Iedereen kan wel een bladzijde vullen met prietpraat om zichzelf te verheerlijken. Alleen zal de ene hierin tegengesproken worden en de andere niet.

Ja, spreek het dan tegen hé, met feiten en bewijzen, en niet zomaar met verdachtmakingen.

Of mag geen enkele partij Islamieten toelaten, gewoon omdat ze die godsdienst dienen?

Knuppel 2 mei 2006 07:05

Een echte fundamentalist zou ik het niet durven noemen. Ik hoor echter deze Turk, die als enige slgaade waar al de anderen faalden , heel herkenbare dingen zeggen...

Citaat:

Ik weet dat mijn ouders van een Turkse schoondochter dromen.
Citaat:

Zonder die vele kansen was ik zeker een zware jongen geworden.
Dat Turkse ouders nog altijd uitsluitend van Turkse schoondochters dromen wist ik al veel langer. En de druk blijft enorm....

Alle Turken krijgen evenveel kansen als hogergenoemde, maar toch worden ze, ook nog altijd, niet benut.
Hoevelen van hen werden wél 'zware jongens'?

Knuppel 2 mei 2006 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH (Bericht 1686840)
Ja, spreek het dan tegen hé, met feiten en bewijzen, en niet zomaar met verdachtmakingen.

Of mag geen enkele partij Islamieten toelaten, gewoon omdat ze die godsdienst dienen?

Het gaat niet om godsdienst maar om kiezers.

Steben 2 mei 2006 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1686894)
Alle Turken krijgen evenveel kansen als hogergenoemde, maar toch worden ze, ook nog altijd, niet benut.

:rofl:
Iedereen is een beetje racistisch. Zelfs ik weet van mijn eigen dat ik soms zeer racistisch denk. Zo racistisch dat ik wel eens een Turkse medewerker op het eerste gezicht zou weigeren. Als ik zo denk, wat denk JIJ dan...
gelijke kansen...mijn gat.

Citaat:

Hoevelen van hen werden wél 'zware jongens'?
Die staan niet echt op de lijst he? "Rolmodel" niet gelezen?
tsss...kronkelkronkel
Je klinkt als een Belgicist die spreekt over waffen-SS'ers terwijl het over jou gaat. :lol:

Trouwens: hebben er nog nooit kandidaten van allochtoonse afkomst op VB-lijsten gestaan? :x

Knuppel 2 mei 2006 15:41

Keer het of draai het zoals je wil Steben, ik heb jarenlang met Turken omgegaan en heb er ervaring opgedaan die jij duidelijk NIET hebt.

Ook Turkse kinderen die hier geboren zijn gaan al met een serieuze taalachterstand naar de lagere school. Aan wie ligt dat?
Ze mogen naar dezelfde scholen gaan als iedereen. Hebben er dezelfde leerkansen als iedereen maar geraken door hun taalachterstand zelden bijgebeend, behalen geen of een laag diploma en dus ook geen, of minder goed betaald werk. D�*t bedoel ik met gelijke kansen die ze niet benutten.

Bovendien worden ze onder druk gezet om hun partners in het moederland te halen waardoor de volgende generatie wéér taalachterstand heeft en het liedje van voor af aan begint: geen taalkennis, veel kinderen, geen diploma, geen werk, criminaliteit.
Dat heeft NIETS met racisme te maken maar met de bittere realiteit. En ik kan het weten want ik heb het zelf meegemaakt.

athena 2 mei 2006 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 1685382)
Ergun Top is dan ook bij uitstek verdediger van islamfundamentalisme, moslimterreur en vrouwenonderdrukking... :roll:

Ken je de man eigenlijk, of vind je zijn naam al voldoende om hem te etiketteren? Als je hem zou kennen, zou je er misschien bij stilstaan dat wanneer CD&V iemand als hem zo'n 'top'plaats geeft, ze wel duidelijk aangeven WAT voor moslims zij beschouwen als rolmodellen voor hun gemeenschap. En Top is allesbehalve een slecht rolmodel.

In ieder geval wenst ook Top de genocide op de Armeniërs niet te erkennen, voor het ontkennen van de Holocaust vliegt men de gevangenis in, voor het ontkennen van het ontkennen van de Armeense genocide vliegt men op een CD&V lijst.

Steben 2 mei 2006 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1687718)
Keer het of draai het zoals je wil Steben, ik heb jarenlang met Turken omgegaan en heb er ervaring opgedaan die jij duidelijk NIET hebt.

Ook Turkse kinderen die hier geboren zijn gaan al met een serieuze taalachterstand naar de lagere school. Aan wie ligt dat?
Ze mogen naar dezelfde scholen gaan als iedereen. Hebben er dezelfde leerkansen als iedereen maar geraken door hun taalachterstand zelden bijgebeend, behalen geen of een laag diploma en dus ook geen, of minder goed betaald werk. D�*t bedoel ik met gelijke kansen die ze niet benutten.

Bovendien worden ze onder druk gezet om hun partners in het moederland te halen waardoor de volgende generatie wéér taalachterstand heeft en het liedje van voor af aan begint: geen taalkennis, veel kinderen, geen diploma, geen werk, criminaliteit.
Dat heeft NIETS met racisme te maken maar met de bittere realiteit. En ik kan het weten want ik heb het zelf meegemaakt.

En dat ligt allemaal aan het feit dat ze uit Turkije komen? En bijvoorbeeld niet aan het feit dat zoiets nu eenmaal traag gaat? Is dat een reden om vb. VB te stemmen?

Ligt dat aan de ouders? Zeker. Dat vind je ook bij autochtonen. Je gaat toch niet ontkennen dat kinderen van laaggeschoolden ook minder sterk in taal zijn binnen die gelijke kansen?

Maar het gaat om Top, niet over wat de doorsnee Turk ook doet. Zijn verhaal IS toch een signaal? Hij spreekt je niet tegen he! Er zijn veel derde-generatie kinderen die hun oorspronkelijke taal zelfs niet meer kennen. Maar wat bereik je met een droge analyse? Wat is de conclusie van dat verhaal voor Turken? Doen zoals Top of u laten doen door het systeem?

zorroaster 3 mei 2006 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door athena (Bericht 1687774)
In ieder geval wenst ook Top de genocide op de Armeniërs niet te erkennen, voor het ontkennen van de Holocaust vliegt men de gevangenis in, voor het ontkennen van het ontkennen van de Armeense genocide vliegt men op een CD&V lijst.

Wat een zever. Ik heb die man letterlijk horen toegeven dat de Turken lelijk hadden huisgehouden in die regio, waar zijn ouders trouwens woonden, al vond hij dat men wel nogal vaak vergeet dat er een Armeense opstand aan voorafgegaan was. Me dunkt dat dat niet hetzelfde is als een genocide ontkennen.

Heb jij Top dat ooit horen ontkennen, of is een Turk bij jouw per definitie negationist?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be