Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   PVDA overplakt LSP (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140356)

driewerf 12 juni 2010 17:48

PVDA overplakt LSP
 
In Rumst zijn er (zoals het nog gebeurt) alleen plaatsen gereserveerd voor de burgerlijke partijen op de officiële borden. Er van uitgaand dat, als de gemeente ons geen plaats gunt, we onszelf wel kunnen bedienen, plakte ik er duchtig op los. Tot mijn verbazing en teleurstelling zag ik een paar dagen later dat PVDA op alle drie de officiele borden het nodig gevonden had om LSP te overplakken. Ze vinden he blijkbaar belangrijker om een (kleine) linkse stem te smoren dan om de burgerlijke partijen aan te pakken.

Ik heb getwijfeld, maar er toch voor geopteerd de PVDA-affiches ongemoeid te laten en de rechtse burgerlijke partijen aan te pakken. Omdat ik vind dat een arbeidersstem - zelfs al is het één met dergelijke praktijken - te schaars is om gesmoord te worden. Maar ik vind dergelijke partijen zeer laag van de kameraden van de PVDA, en ik hoop dat de leiding de plaatselijke afdeling erop zal aanspreken.

Voor alle duidelijkheid, het gaat om de borden in de Kapelstraat (Terhagen), Doelhaagstraat en Lage Vosbergstraat.

Txiki 12 juni 2010 18:37

Bij ons in het dorp heeft zowat elke partij LSP overplakt. Maar LSP had dan ook over heel de lengte van de borden geplakt. En weet je wat mensen bij de bakker en op straat zeiden?

"Hoe is het toch mogelijk dat die van Agalev over die van den SP plakken. Dat is ambras zoeken, he. Of hebben die van den SP op de plaats van Agalev geplakt misschien? Dat de liberalen en d'ander dat doen, ok, maar die van Agalev, dat versta'k toch ni. Want ge ziet ze overal hangen, se, kijkt"...

vavli 13 juni 2010 08:58

Tja, in elke partij zitten overijverige militanten die hun plakdrift niet kunnen bedwingen: in Noord Limburg zijn we dit keer in Peer overgeplakt door Groen! en in de andere gemeenten op grote schaal door sp.a. Er is maar één remedie: direct terug overplakken. Erger is het feit dat vele borden gestolen worden: zelfs uit tuinen worden borden mee gepikt: een erg dure grap... Van LSP heb ik nergens in Limburg een affiche gezien. Ik zag die well in Antwerpen hangen: jongens toch: dat is geen affiche maar een muurkrant: je moet er al vlak bij staan om die tekst te kunnen lezen. Inhoudelijk is het prima maar van goeie communicatie heeft LSP toch nog steeds geen kaas gegeten: voor een affiche moet je in één oogopslag de boodschap mee hebben, dat is echt nite het geval met deze lsp-affiche.

driewerf 13 juni 2010 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 4814034)
Er is maar één remedie: direct terug overplakken. .

Wat ik in Rumst dus manifest NIET gedaan heb. Omdat het de PVDA was. Had het een burgerlijke partij geweest, dan had ik uiteraard geen seconde getwijfeld.

AdrianHealey 13 juni 2010 10:29

In de studentenbuurt heeft de PvdA de LSP ook netjes overplakt.

Woetse 13 juni 2010 10:29

Idd, ik heb PVDA ook niet overplakt. Vlaams Belang leek mij logischer om te overplakken:-D

Jonas Elossov 13 juni 2010 10:51

Typisch...

Wij hebben in West-Vlaanderen wanneer we plakrondes deden zelfs de NVA en CD&V affiches weggehaald die de PVDA overplakt hadden... Dat is dus echt wel erg als ze ons dan op andere plaatsen zoveel mogelijk uit beeld proberen te halen... Wat probeer je daar eigenlijk mee te bereiken?

driewerf 13 juni 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4814244)
In de studentenbuurt heeft de PvdA de LSP ook netjes overplakt.

Het ziet er naar uit dat de PVDA meer en meer een burgerlijke partij wordt. :-(

RodeLantaarn 13 juni 2010 13:45

Geen enkele overgeplakte affiche gezien. LSP en PVDA telkens binnen 'hun' gebied.

Proletariër 13 juni 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 4814034)
...voor een affiche moet je in één oogopslag de boodschap mee hebben...

idd, zeer correct.

de pvda kwam in opstand tegen één of ander circus, als ik het correct begrepen heb?

abou Anis 13 juni 2010 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4814837)
Het ziet er naar uit dat de PVDA meer en meer een burgerlijke partij wordt. :-(

zielepoot.

vavli 17 juni 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 4815330)
idd, zeer correct.

de pvda kwam in opstand tegen één of ander circus, als ik het correct begrepen heb?

Yep, dat heb je goed begrepen

bloedverwant 17 juni 2010 14:54

Kleine kinderen. Tis elke verkiezing vant zelfde. Stoefen met een vooruitgang van een paar tienden na de komma, zagen over gebrek aan media-aandacht, over overplakken, ... Komt heel serieus over ze:roll:

abou Anis 17 juni 2010 15:11

Wat me doet denken: "zijn er ook tienden voor de komma?"

Honoré gepluimd 18 juni 2010 17:43

In West Vlaanderen heeft de LSP veel VB-affiches overplakt, waarschijnlijk in de hoop om een relletje te ontketenen en zo wat publiciteit te halen.

abou Anis 18 juni 2010 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd (Bericht 4827761)
In West Vlaanderen heeft de LSP veel VB-affiches overplakt, waarschijnlijk in de hoop om een relletje te ontketenen en zo wat publiciteit te halen.

Goed gedaan van de kameraden.

Txiki 22 juni 2010 23:06

Ik heb een verdomd goed en interessant gesprek gehad over de pvda... 8-)

vavli 23 juni 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4834992)
Ik heb een verdomd goed en interessant gesprek gehad over de pvda... 8-)

En ?

Bolsjewiek 23 juni 2010 17:59

Ik heb nog nooit één LSP-verkiezingsposter gezien in mijn buurt...

Txiki 23 juni 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 4835707)
En ?

Ik vond het de moeite waard om dat hier te vermelden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be