Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse ambtenaar krijgt 500 euro extra (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162655)

zwart op wit 4 november 2011 09:13

Vlaamse amtenaren krijgen weeral pak opslag!
 
04/11/2011 In alle kranten: Vlaamse amstenaren krijgen een pak opslag: een veel hogere eindejaarspremie en hoger bedrag van maaltijdcheques. (en dan spreken we nog niet over de talloze voordelen die amtenaren krijgen in allerlei winkels zoals kortingen).

De overheid moest besparen...wat blijkt: ze geven extra 15 miljoen uit voor nog hoger loon voor de amtenaren!

In de prive verdien je 1250 euro netto voor hard te werken en je iedere dag weer opnieuw te bewijzen. Bij de overheid 2500 euro netto waar geen enkele controle gebeurt! Hoog tijd om de hele boel te privatiseren, dan heeft de overheid geen schuld meer!

vlijmscherp 4 november 2011 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 5779832)
04/11/2011 In alle kranten: Vlaamse amstenaren krijgen een pak opslag: een veel hogere eindejaarspremie en hoger bedrag van maaltijdcheques. (en dan spreken we nog niet over de talloze voordelen die amtenaren krijgen in allerlei winkels zoals kortingen).

De overheid moest besparen...wat blijkt: ze geven extra 15 miljoen uit voor nog hoger loon voor de amtenaren!

In de prive verdien je 1250 euro netto voor hard te werken en je iedere dag weer opnieuw te bewijzen. Bij de overheid 2500 euro netto waar geen enkele controle gebeurt! Hoog tijd om de hele boel te privatiseren, dan heeft de overheid geen schuld meer!

2500 euro verdienen bij het Vlaams Gewest?? ik ga daar dringend moeten solliciteren.

Descartes Jr 4 november 2011 09:40

Ik lees in de laatste egel van het artikel in De Standaard : 5% ambtenaren afschaffen levert een besparing van 50 Miljoen EUR/jaar.
Kortom, onze Vlaamse (en meestal overbodige) administratie kost ons 1 Miljard EUR/jaar. En men weet niet waar er nog kan bespaard worden ??

Schaf de belasting op arbeid af. Weg met de bruine enveloppen en het zwartwerk. Weg met het legertje ondoeltreffende controleurs op de arbeidsinkomstan van Jan-met-de-pet. Vervang dit door extra BTW op het verbruik en reduceer de fiscus tot hun departementen BTW en Fraudezaken.

nihao 4 november 2011 10:34

Citaat:

(en meestal overbodige)
- RIOLERING
- GEWESTWEGEN
- ONDERWIJS

Verhuis als je per se in een ontwikkelignsland wil wonen. Keuze zat.

guido 007 4 november 2011 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5779903)
- RIOLERING
- GEWESTWEGEN
- ONDERWIJS

Verhuis als je per se in een ontwikkelignsland wil wonen. Keuze zat.

En je punt is?

nihao 4 november 2011 10:46

Citaat:

En je punt is?
Dat de diensten die door de Vlaamse administratie worden geleverd niet zo overbodig zijn als je een bepaald ontwikkelingsniveau wil halen/houden, wat voor Descartes blijkbaar niet hoeft.

Descartes Jr 4 november 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5779903)
- RIOLERING
- GEWESTWEGEN
- ONDERWIJS

Verhuis als je per se in een ontwikkelignsland wil wonen. Keuze zat.

Zeg, zwart-wit-denker :

1. Er staat 'meestal', niet 'altijd'
2. Rioleringen kunnen zeer gemakkelijk geprivatiseerd worden. Zie trouwens naar de nv Aquafin (spijtig genoeg is daar de top ook weer politiek benoemd).
3. Onderwijs. Dat noem ik geen administratie.

Is het zo dat jij met je medemens praat ?

'Verhuis als 't u niet aanstaat' lijkt mij geschreven op de huid van een dictator die geen wederwoord duldt. Vraag is dan wat die komt doen op een discussieforum.

Ik herhaal de woorden van een verlichte geest (Voltaire) : "ik walg van uw woorden, maar ik zal er alles aan doen opdat jij ze mag en kan uitspreken !"

Descartes Jr 4 november 2011 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5779922)
Dat de diensten die door de Vlaamse administratie worden geleverd niet zo overbodig zijn als je een bepaald ontwikkelingsniveau wil halen/houden, wat voor Descartes blijkbaar niet hoeft.

Lezen alle ambtenaren zo onbegrijpend ? Ik begin hun overtal te begrijpen ...

guido 007 4 november 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5779922)
Dat de diensten die door de Vlaamse administratie worden geleverd niet zo overbodig zijn als je een bepaald ontwikkelingsniveau wil halen/houden, wat voor Descartes blijkbaar niet hoeft.

Dat schrijft hij nergens.
Het kan wel veel efficienter maar dat zal je zelf ook wel weten zeker?

guido 007 4 november 2011 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5779940)
Lezen alle ambtenaren zo onbegrijpend ? Ik begin hun overtal te begrijpen ...

De ene kan lezen, de andere kan begrijpen, als de ene dan verlof heeft ... :lol:

Descartes Jr 4 november 2011 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5779945)
De ene kan lezen, de andere kan begrijpen, als de ene dan verlof heeft ... :lol:

Wel, in verstuur regelmatig nieuwsbrieven naar een kring van ± 100 leden, waaronder enkele tientallen ambtenaren. Ongeacht het ogenblik van het jaar krijg ik steevast een automatische returnmail van ongeveer de helft van die ambtenaarlijke leden :"afwezig tot ..."

Meer verdienen ? Ja, maar dan ook het aantal congé-dagen beperken !

guido 007 4 november 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5779954)
Wel, in verstuur regelmatig nieuwsbrieven naar een kring van ± 100 leden, waaronder enkele tientallen ambtenaren. Ongeacht het ogenblik van het jaar krijg ik steevast een automatische returnmail van ongeveer de helft van die ambtenaarlijke leden :"afwezig tot ..."

Meer verdienen ? Ja, maar dan ook het aantal congé-dagen beperken !

En het aantal feestdagen :twisted:
Moest dinsdag bij de commandant van de brandweer zijn.
Antwoord van de vrijwilliger die er zat: "De commandant is thuis, het is allerzielen hé meneer".

nihao 4 november 2011 11:37

Citaat:

Dat noem ik geen administratie.

Zo is het wel makkelijk, hé. Onderwijs is wel het grootste departement, en zijn budget bedraagt bijna de helft van de hele Vlaamse begroting !

Maar goed, we gaan het positief benaderen : som maar eens op welke takken volgens jou overbodig zijn.

Karma 4 november 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5779928)
Zeg, zwart-wit-denker :


2. Rioleringen kunnen zeer gemakkelijk geprivatiseerd worden. Zie trouwens naar de nv Aquafin (spijtig genoeg is daar de top ook weer politiek benoemd).

Alles wat geprivatiseerd wordt wordt pakken duurder en daarom zeker niet efficienter.

Citaat:

3. Onderwijs. Dat noem ik geen administratie.

1 euro op 2 van het belastinggeld gaat naar het onderwijs heb ik ergens gelezen. En dan nog wordt er beweerd dat ons onderwijs zwaar achteruit aan het bollen is.

Raf 4 november 2011 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit (Bericht 5779832)
In de prive verdien je 1250 euro netto voor hard te werken en je iedere dag weer opnieuw te bewijzen. Bij de overheid 2500 euro netto

Bron?

Karma 4 november 2011 12:09

Ik vind het wel spijtig dat er geld wordt gebruikt om ambtenaren opslag te geven ipv de administratieve medewerkers die geen ambtenaar zijn maar hetzelfde werk doen opslag te geven om het verschil tussen de eerstgenoemde en de laatstgenoemde wat kleiner te maken.

Blue Sky 4 november 2011 12:16

Vlaamse ambtenaar krijgt 500 euro extra
 
Zowat 27.000 Vlaamse ambtenaren zien vanaf eind 2012 hun koopkracht toenemen dankzij hogere maaltijdcheques en een grotere eindejaarstoelage.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...html#reactions


Mooi meegenomen niet? In tijden van crisis kunnen de ambtenaren wat extra koopkracht gebruiken!

freelancer 4 november 2011 12:20

En in januari 2% indexverhoging...

Men zou er de bomen van inklimmen..:-D

Raf 4 november 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5780076)
Ik vind het wel spijtig dat er geld wordt gebruikt om ambtenaren opslag te geven ipv de administratieve medewerkers die geen ambtenaar zijn maar hetzelfde werk doen opslag te geven om het verschil tussen de eerstgenoemde en de laatstgenoemde wat kleiner te maken.

Daar is geen verschil tussen.

Karma 4 november 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5780115)
Daar is geen verschil tussen.

Tot ze in pensioen gaan ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be