Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Tesla onderaan de lijst kwaliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253974)

fred vanhove 25 juni 2020 11:03

Tesla onderaan de lijst kwaliteit
 
https://www.hln.be/auto/telsa-komt-a...test~adb7bedc/

Heb precies nog niet direct zin om dat aan te schaffen.

Micele 25 juni 2020 11:04

Zoals ik al schreef...

reservespeler 25 juni 2020 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9371493)
Zoals ik al schreef...

????


Er is er hier maar ene die geilt op Tesla.

reservespeler 25 juni 2020 11:15

De resultaten voor Tesla kunnen dus nog slechter zijn.

Tavek 25 juni 2020 11:22

Ik ben ook niet meer zo mee met Elon Musk.

Hij heeft het met die hele COVID-19 toestanden afgedaan bij mij.

Man is knettergek en eigenlijk een zeer dikke narcist.

reservespeler 25 juni 2020 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9371493)
Zoals ik al schreef...

Ik heb ooit nen tesla gezien na een aanrijding, ik kruip daar alvast niet in.

Aurora_Borealis 25 juni 2020 11:56

1 Bijlage(n)
Ow...

Bijlage 112474

fred vanhove 25 juni 2020 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 9371550)

Zou dit toch niet al te serieus nemen. Als ik zie dat Dodge op nummer 1 staat en waar Toyota Subaru en Honda eindigen stel ik me ernstige vragen .
Een Dodge van betere kwaliteit als een Honda of Subaru slik slik:roll::roll:
Volgens mij moet een Toyota zowat de beste auto zijn die er rondrijdt.

En dat een Audi evenveel problemen zou kennen als een Range Rover lijkt me ook sterk8O

dpg 25 juni 2020 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 9371550)

Kwaliteit van Tesla is bedroevend.

Grootste problemen zijn er door alle nieuwe features en multimedia, connectiviteit, van de auto een rijdende computer maken heeft duidelijk zijn nadelen bij alle merken.

Micele 25 juni 2020 15:59

En amai Porsche, die staan meestal bij de allerbeste, nu met 186 een heel stuk slechter dan het algemeen gemiddelde van 166.

Mercedes en Audi nog 2 andere premiummerken, zelfs boven de 200 "problemen" op 100 wagens!

Heel dikke Ow!

Tesla valt dan nog relatief mee met 250, en dat als jong bedrijf vergeleken met al die dinos. :lol:

Een Tesla heeft maar 10% meer problemen dan een Audi? 8-)

Wel een kanttekening voor Tesla:

Citaat:

Tesla onderaan

Met 250 problemen op de 100 auto’s staat Tesla helemaal onderaan het lijstje. Maar dat maakt van het merk van Elon Musk niet noodzakelijk het minst betrouwbare merk. Er zijn immers enkele addertjes onder het gras …

J.D. Powers, dat het onderzoek voerde, geeft immers direct aan dat het merk uitgesloten is van de resultaten, omdat ze niet genoeg gegevens hebben kunnen verzamelen. Tesla gaf immers voor *15 van de 50 Amerikaanse staten geen toestemming om bestuurders te ondervragen. En dat maakt de test niet echt representatief.

Daarnaast zijn bijna een vierde van de problemen na 90 dagen gerelateerd aan het infotainmentsysteem (te moeilijk, moeite met de spraakbediening, enzovoort). Lastig, maar niets waardoor je je wagen aan de kant hoeft te zetten.
*Mogelijke verklaring: Teslas mogen ook niet in bepaalde US-staten direct verkocht worden (Tesla heeft geen dealers), en hebben daar wslk ook veel minder dienstverlening en onderhoud.

Er zijn 10 US-staten waar Tesla een volledige ban heeft, en 8 staten met gelimiteerde verkoop. 3 US-staten verbieden zelfs "onderhoudsplaatsen" voor Teslas... Dat maakt al 18. Wie weet zijn er daar 3 van die ondertussen hun "dealerwetten" aangepast hebben, maakt 15. Ik zie ook dat 2 staten dat pas in 2020 gedaan hebben.

Citaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...rship_disputes

Contents
1 Corporate strategy
1.1 Sales model
2 US dealerships and automotive dealership disputes

3 States with total direct sales bans
3.1 New Mexico (also bans service centers)
3.2 Alabama (also bans service centers)
3.3 South Carolina (also bans service centers)
3.4 Louisiana
3.5 Texas
3.6 Connecticut
3.7 West Virginia
3.8 Wisconsin
3.9 Nebraska
3.10 Oklahoma


4 States with limited sales

4.1 Virginia (2 stores, unclear if more would be denied)
4.2 Ohio (3 store limit)
4.3 New Jersey (4 store limit)
4.4 Maryland (4 store limit)
4.5 Pennsylvania (5 store limit)
4.6 New York (5 store limit)
4.7 Georgia (5 store limit)
4.8 North Carolina (6 store limit)


5 States for which Tesla gained the right to mostly unrestricted direct sales

5.1 New Hampshire (2013 law change)
5.2 Minnesota (2013 law interpretation)
5.3 Washington (2014 law)
5.4 Massachusetts (2014 court ruling)
5.5 Missouri (2017 court ruling)
5.6 Wyoming (2017 law change)
5.7 Arizona (2017 court ruling)
5.8 Indiana (2017 law change)
5.9 Rhode Island (2017)
5.10 Utah (2018 law change)
5.11 Michigan (2020 legal settlement)
5.12 Colorado (2020 law change)


kelt 25 juni 2020 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9371519)
Ik heb ooit nen tesla gezien na een aanrijding, ik kruip daar alvast niet in.

Het schijnt me ook nogal onverstandig te zijn om in een aangereden wagen te kruipen...;-)

reservespeler 25 juni 2020 16:43

We moeten wel zeggen dat het gaat om klachten in de eerste maanden na verkoop.
Soms gaat het over heel klein prullekes.
Hoe groter de verkoop van een bepaalde serie, hoe sneller de klachten verdwijnen.

Micele 25 juni 2020 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9371519)
Ik heb ooit nen tesla gezien na een aanrijding, ik kruip daar alvast niet in.

En heb je ook mogelijk gewonde inzittenden gezien?

Wslk weet je niet waarvoor een kreukelzone dient.

De meeste mensen denken wanneer de kreukelschade groot is dat de auto onveiliger is. Nope het is omgekeerd.

Citaat:

Het idee van een kreukelzone is, dat bij blootstelling van de constructie aan een kracht in de richting waarin de constructie verzwakt is de zone gaat optreden als zwakste schakel. De kinetische energie die bijvoorbeeld bij een aanrijding vrijkomt, zal voor het grootste deel opgenomen worden door het vervormen van de kreukelzone. Hierdoor worden minder krachten uitgeoefend op de inzittenden. Een leek trekt vaak verkeerde conclusies wanneer hij een autowrak ziet van een auto die voorzien was van een kreukelzone, namelijk: slappe constructie of het moet wel een erg zware aanrijding geweest zijn.
In feite heeft de constructie dan vaak gewerkt zoals bedoeld, wat blijkt uit de geringe verwondingen van de inzittenden.
Naja onwetenheid primeert. :cry:

kelt 25 juni 2020 16:47

Het is onvermijdelijk dat Tesla ooit in de "JD"- lijsten zou terechtkomen.Ieder automerk met enige omvang in de VS komt daar onvermijdelijk in terecht.In ieder geval is er nu een "baseline" gesteld,en ze ZULLEN beter moeten doen....Het is fout om te kijken naar één jaar,het is juist om te kijken naar de tendens over een 5-tal jaar want die zou wel eens een reele representatie kunnen zijn van de feiten...Zoals gezegd,het ziet ernaar uit dat tesla momenteel eerder laag staat,er is dus ruimte voor verbetering...

kelt 25 juni 2020 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9371773)
We moeten wel zeggen dat het gaat om klachten in de eerste maanden na verkoop.
Soms gaat het over heel klein prullekes.
Hoe groter de verkoop van een bepaalde serie, hoe sneller de klachten verdwijnen.

Dat zou inderdaad het principe moeten zijn,na enkele jaren...tenslotte heeft een automerk van enige omvang jaarlijks honderden miljoenen handelingen lang ,op honderduizenden wagens ,de kans om het steeds beter te doen.Wie dat niet doet valt na enkele jaren op .Enkele eerder prestigieuze merken ,die toch een aanzienlijk bedrag verlangen voor overhandiging van een voertuig vallen blijkbaar al enkele jaren op in ongunstige zin.

Zijn die klanten "jankers"?

Ja,het zijn "jankers" maar ze hebben verdorie het RECHT om te "janken" .Als een klant goed is om ettelijke tienduizenden dollars te betalen (zoals bij enkele van die premium merken) dan mag verwacht worden dat er G E E N klachten zijn ,toch niet in die eerste 90 dagen....

kelt 25 juni 2020 16:54

.

Micele 25 juni 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9371775)
Het is onvermijdelijk dat Tesla ooit in de "JD"- lijsten zou terechtkomen.Ieder automerk met enige omvang in de VS komt daar onvermijdelijk in terecht.In ieder geval is er nu een "baseline" gesteld,en ze ZULLEN beter moeten doen....Het is fout om te kijken naar één jaar,het is juist om te kijken naar de tendens over een 5-tal jaar want die zou wel eens een reele representatie kunnen zijn van de feiten...Zoals gezegd,het ziet ernaar uit dat tesla momenteel eerder laag staat,er is dus ruimte voor verbetering...

En geen mens in W-Europa die daar echt van wakker ligt.

Tesla mag in alle W-Europese landen verkopen en de dichtheid van servicecenters is er wslk hoger dan in heel USA. Tilburg heeft bvb. een assemblagefabriek.

JD beoordeelt op basis van problemen tijdens de eerste 90 dagen.
25% van de problemen waren softwaresingskes wslk door onervaren eigenaars.
Citaat:

Daarnaast zijn bijna een vierde van de problemen na 90 dagen gerelateerd aan het infotainmentsysteem (te moeilijk, moeite met de spraakbediening, enzovoort). Lastig, maar niets waardoor je je wagen aan de kant hoeft te zetten.
Want vele probleempjes kunnen opgelost worden, mss zelfs met een OTA-update zoals bij Tesla. Of door een eenvoudige koud-reset, men moet daarvoor wel de lange handleiding lezen en begrijpen.

Voor vele "analoge" kopers is een wagen zoals Tesla ook niet zo simpel, bijna alles wordt via een grote IPad bediend...

kelt 25 juni 2020 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9371780)
En geen mens in Europa die daar echt van wakker ligt.

Tesla mag in Europese landen verkopen en de dichtheid van servicecenters zijn er wslk zelfs meer dan in heel USA. Tilburg heeft bvb. een assemblagefabriek.

Want vele probleempjes kunnen opgelost worden, mss zelfs met een OTA-update bij Tesla. Of door een eenvoudige koud-reset, men moet daarvoor wel de lange handleiding begrijpen.

JD beoordeelt op basis van problemen tijdens de eerste 90 dagen.

Voor vele "analoge" kopers is een wagen zoals Tesla ook niet zo simpel, bijna alles wordt via een grote IPad bediend...


Dat zijn GEEN argumenten hoor. Een auto is een auto...En ,om bij Europa te blijven mogen we hopen dat in een of andere ranking Tesla ruim boven Dacia zal blijven.(en pas op,bij Dacia ligt de lat al HOOG hoor! )

Micele 25 juni 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9371783)
Dat zijn GEEN argumenten hoor. Een auto is een auto...En ,om bij Europa te blijven mogen we hopen dat in een of andere ranking Tesla ruim boven Dacia zal blijven.(en pas op,bij Dacia ligt de lat al HOOG hoor! )

Dat zijn eventueel verklarende argumenten. Tesla is met grote afstand de meest gedigitaliseerde wagen. Dat heeft wat tijd nodig, zeker voor mensen die hun eerste EV kopen.

Citaat:

Daarnaast zijn bijna een vierde van de problemen na 90 dagen gerelateerd aan het infotainmentsysteem (te moeilijk, moeite met de spraakbediening, enzovoort). Lastig, maar niets waardoor je je wagen aan de kant hoeft te zetten.
"Een of andere ranking" is de jaarlijkse pannenstatistik van ADAC, maar daar staat Tesla nog niet bij omdat ze te weinig wagens in D hebben rijden t.e.m 2017, want daar gaat het aantallen en hun bouwjaren:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...nnenstatistik/

wie staat daar bovenaan? Audi? Lol

kelt 25 juni 2020 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9371789)
Dat zijn eventueel verklarende argumenten. Tesla is met grote afstand de meest gedigitaliseerde wagen. Dat heeft wat tijd nodig, zeker voor mensen die hun eerste EV kopen.

Ondanks mijn "sympathie" voor het tesla project zijn dat geen geldige argumenten meer in 2020 en zeker niet op onze markt....

Na ondertussen al zovele wagens in zovele produktielijnen mag verwacht worden dat klanten niet meer problemen ,groot en klein,hebben dan diegenen bij andere merken en eigenlijk mag verwacht worden dat ze het VEEL beter doen.Ergonomie en kwaliteitsbeheer zijn geen "zwarte magie" zaken maar zouden normale praktijken behoren te zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be