Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Welke macht houdt België in stand? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36691)

Tantist 4 juli 2005 18:07

Welke macht houdt België in stand?
 
De vraag is duidelijk: wat is de GROOTSTE macht in België die dit op apegapen liggend apeland in stand houdt?

Patriot! 4 juli 2005 18:23

Het volk.

Tantist 4 juli 2005 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het volk.

:lol:

De Nachtuil 4 juli 2005 18:31

Feitelijk heeft Patriot! wel een punt.
De meerderheid van de Vlamingen mag dan wel gewonnen zijn voor meer Vlaanderen(sterker federalisme, dus GEEN unitarisme zoals de BUBers wensen).
Maar aangezien separatisme redelijk definitief is, bestaat er wel een zeker wantrouwen voor.

Tantist 4 juli 2005 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Feitelijk heeft Patriot! wel een punt.
De meerderheid van de Vlamingen mag dan wel gewonnen zijn voor meer Vlaanderen(sterker federalisme, dus GEEN unitarisme zoals de BUBers wensen).
Maar aangezien separatisme redelijk definitief is, bestaat er wel een zeker wantrouwen voor.

Als dat je mening is, dan moet je stemmen op "inertie", want dat is wat je beschrijft. Het volk wil zeker niet "meer België", vandaar mijn schamper lachje. Meer nog, slechts 12,9% van de Vlamingen gaat niet akkoord met de stelling dat Vlaanderen meer bevoegdheden moet krijgen (onderzoek VDC, juni 2005).

BitterSweet 4 juli 2005 18:42

[quote=Patriot!]Het volk.[/QUOTE
De intenties die door velen (franstaligen en vlaamstaligen)de laatste jaren tegenover mekaar tentoongesteld worden maken dat de eenheid in ons Landje aan het verloren gaan.
Neem daarbij nog de houding van De Brusselse machtshebbers tegenover DHL,BHV,De geluidsoverlast enz.. en de Vlaming kan niet anders dan reageren(zie maar naar de hint van Landuyt naar de vakbonden toe.
Er kon nog geblust worden na DHL met de belofte van andere maatschappijen aan te trekken,er kon ook geblust worden wat BHV betreft want niet dringend,maar wanneer men aan +/- 50.000 werkplaatsen gaat zitten en de daaraan verbonden inkomsten die zowel Vlaanderen,Brussel als Wallonie doen leven,dan is het einde van de verstandhouding nabij.
Het spijt me Patriot maar zo is het,en merk mijn woorden er zal ditmaal geen enkele Vlaamse politicus zijn die toegevend zal zijn,want dan verspeeld hij alle krediet Van HET VOLK.

Stubaf. 4 juli 2005 18:43

Jeetje, die "inertie"-optie is eigenlijk geniaal. Daar staat niemand bij stil maar het is wel grotendeels zo dat alle mogelijke politici van de gevestigde orde meer niets doen dan iets doen. En als ze eens iets doen is het tax invoeren of een partij die ze niet aanstaat laten verbieden.

Dus in die zin is de PS een van de weinige alerte partijen op regeringsniveau vermits ze geen wapens onbetuigd laat om op zéér dubbelzinnige wijze het voordeel te wensen voor België waar het hun uitkomt of dat van Wallonië waar het hun uitkomt. In die zin kan je de PS zien als de lijm van België, vanzelfsprekend louter uit self-serving "solidariteit". De andere opties zoals de kerk (te onbeduidend, helaas) of het grootkapitaal (te verscheiden en alleen in winst geïnteresseerd) lijken me voorbijgestreefd.

PAJOT 4 juli 2005 19:17

1) irrealisme : dwaasheid, onnozelheid, quiëtisme, pessimisme, onverschilligheid

2) opportunisme en arrivisme van de zogenaamde elite

3) onze laksheid tegenover het regime

4) ons gebrek aan organisatie

Yann 4 juli 2005 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het volk.

Inderdaad.

Daarmee dat ik niet op deze peiling stem.

Yann 4 juli 2005 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Feitelijk heeft Patriot! wel een punt.
De meerderheid van de Vlamingen mag dan wel gewonnen zijn voor meer Vlaanderen(sterker federalisme, dus GEEN unitarisme zoals de BUBers wensen).
Maar aangezien separatisme redelijk definitief is, bestaat er wel een zeker wantrouwen voor.

Een Vlaams-nationalist met verstand en inzicht. Die zijn op dit forum dungezaaid!

Nu nog een positievere kijk op het unitarisme, en je hebt binnenkort een BUB-lidkaart.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 04-07-2005 at 20:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Feitelijk heeft Patriot! wel een punt.
De meerderheid van de Vlamingen mag dan wel gewonnen zijn voor meer Vlaanderen(sterker federalisme, dus GEEN unitarisme zoals de BUBers wensen).
Maar aangezien separatisme redelijk definitief is, bestaat er wel een zeker wantrouwen voor.

Een Vlaams-nationalist met verstand en inzicht. Die zijn op dit forum dungezaaid!

Nu nog een positievere kijk op het unitarisme, en je hebt binnenkort een BUB-lidkaart.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Feitelijk heeft Patriot! wel een punt.
De meerderheid van de Vlamingen mag dan wel gewonnen zijn voor meer Vlaanderen(sterker federalisme, dus GEEN unitarisme zoals de BUBers wensen).
Maar aangezien separatisme redelijk definitief is, bestaat er wel een zeker wantrouwen voor.

Een Vlaams-nationalist met verstand en inzicht. Die zijn op dit forum dungezaaid![/size]
[/edit]

rodeo 4 juli 2005 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
1) irrealisme : dwaasheid, onnozelheid, quiëtisme, pessimisme, onverschilligheid

agree. Waarom heeft Belgacom/Electrabel nog zoveel klanten?

Citaat:

2) opportunisme en arrivisme van de zogenaamde elite
:lol: De redenen beginnen op te raken

Citaat:

3) onze laksheid tegenover het regime
:lol:Zie je wel

Citaat:

4) ons gebrek aan organisatie
Met partijen als VB, NVA hou je niet vol dat jullie niet georganiseerd zijn ;)

Conclusie: België bestaat, omdat het teveel werk is te veranderen. Moet frustrerend zijn voor flaminganten:-D

Supe®Staaf 4 juli 2005 21:46

Ik houd België in stand.
:arrow: Good morning-evening BELGIUM!!!!!!!!!!!!

Plus een mix van al wat in de poll van Tantist opgesomd wordt.

Percalion 4 juli 2005 21:53

De BUB. Zeker weten.

PAJOT 4 juli 2005 22:13

Lees mijn antwoord, dat is correct. Voor goed inzicht : ik doel niet op het staatsgebied België.

Percalion 4 juli 2005 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Lees mijn antwoord, dat is correct. Voor goed inzicht : ik doel niet op het staatsgebied België.

Lees jij eerst maar eens mijn antwoord.

Daar heb je niet van terug, hé?

Hans1 5 juli 2005 07:56

De macht van het Belgisch volk uiteraard.

Distel 5 juli 2005 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De macht van het Belgisch volk uiteraard.

Patriot lijkt te denken van niet:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het is tijd dat het BELGISCHE Volk de macht overneemt van de ANTI-BELGISCHE politici!

Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=71

Distel 5 juli 2005 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het volk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het is tijd dat het BELGISCHE Volk de macht overneemt van de ANTI-BELGISCHE politici!

Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=71

:rofl: :rofl:

Yann 5 juli 2005 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
De vraag is duidelijk: wat is de GROOTSTE macht in België die dit op apegapen liggend apeland in stand houdt?

Alleszins niet die paar apen die hardop ijlen over een 'herenigingen' met Nederland.

Pelgrim 5 juli 2005 09:35

Het hangt allemaal samen eigenlijk: Het grootkapitaal, het neocorporatisme, de Kerk, de monarchie, ze behoren allen tot wat ik het 'establishment' zou noemen. zij houden de inertie in stand door een continue propaganda te voeren (voor bijvoorbeeld 'europa', waar nog steeds veel flaminganten illusies over koesteren).

De PS is eigenlijk niet Belgicistisch maar in de eerste plaats waalsgezind. Het is gewoon omdat ze baat hebben bij het instandhouden van de impasse (liever lui dan moe) dat ze zich Belgisch gezind voordoen. Zodra Wallonië geld heeft laten ze het instabiele België vallen als een baksteen. De PS is dus geen vijand, maar wel degene die we zullen moeten overhalen de Belgische ketens af te gooien (eventueel door middel van een marshall plan?)

Bij wijze van grap had ik eerst BUB willen stemmen, maar hun ego is al groot genoeg. Ik ga voor neocorporatisme, het economische systeem dat de vlaamse en de arbeidersbeweging kalm heeft gehouden de voorbije 50 jaar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be