Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   verspilzucht in de Vlaamse regering! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29413)

nadine 11 februari 2005 12:39

verspilzucht in de Vlaamse regering!
 
In de laatste PAF! staat de tabel van de uitgaven van de kabinetten van de Vlaamse regering. Eerste alle categorieën verspilzicht is Minister Moerman met liefst een 7.000.000 BF voor de informatica uitrusting. Waar zijn dan al de computers van haar voorgangster van dezelfde partij gebleven? Want voor die prijs kan men wel PC's van zilver of goud installeren.

Het geeft mij de indruk dat dat Marie Arena nog een amateurtje is als men leest wat in het weekblad PAF! staat en de PS nog wat kan leren van die VLDers.

In een ander land zou men voor minder ontslag nemen, maar hier doet men maar voort en dan afvragen waarom de mensen voor het VB stemmen?

Goed punt voor Inge Vervotte: laatste in de lijst van de onze-centen-verspillers wat er eigenlijk op neerkomt dat zij wel zuinig met ons geld omgaat. Bravo Inge!

giserke 11 februari 2005 13:52

tja, de VLD is nu eenmaal een partij van leugens en bedrog.
Als ze er niet op zouden stemmen, zou mis peggy niet kunnen verspillen.

VlaamseBelg 11 februari 2005 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nadine
In de laatste PAF! staat de tabel van de uitgaven van de kabinetten van de Vlaamse regering. Eerste alle categorieën verspilzicht is Minister Moerman met liefst een 7.000.000 BF voor de informatica uitrusting. Waar zijn dan al de computers van haar voorgangster van dezelfde partij gebleven? Want voor die prijs kan men wel PC's van zilver of goud installeren.

Het gaat waarschijnlijk ook over servers, een degelijke internetserver met software (Windows Advanced Server (niet gekopieerd!), een databasesysteem zoals Oracle, DB2 of SQL Server en wat backupgerief, ...) kost toch al hopen geld.

Dus voor je met modder begint te gooien, probeer eens wat meer informatie te verzamelen.

giserke 11 februari 2005 15:37

ha als het daarover gaat, is het idd een normale prijs.

Je moet je eerst afvragen, is ze gehuisvest in een gebouw waar al een cabinet aanwezig was?
Zoniet is er veel kans dat je een volledig netwerk mag installeren. Dan is 7.000.000 ballen normaal.

nadine 11 februari 2005 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het gaat waarschijnlijk ook over servers, een degelijke internetserver met software (Windows Advanced Server (niet gekopieerd!), een databasesysteem zoals Oracle, DB2 of SQL Server en wat backupgerief, ...) kost toch al hopen geld.

Dus voor je met modder begint te gooien, probeer eens wat meer informatie te verzamelen.

Voor je reageert, koop en lees eerst de krant en kijk naar de budgetten van de andere kabinetten eerst! Dan zie je wel ;-)

En waar is dan al het materiaal van haar voorgangster naartoe? Die hilet zich dan nog volledig met E-gov bezig en had al die apparatuur al!, maar nu gaat het vooral om reisjes mee te snoepen. Bekijk de uitgaven van Inge Vervotte die toch volledig nieuw is en vergelijk dan! Vergeet ook niet dat Tante Peggy al 3 keer verhuist is in minder dan anderhalf jaar... omdat de kleuren van de facade haar niet aanstonden ;-) Als je nog zo'n minister kunt vinden?

VlaamseBelg 11 februari 2005 16:01

Er is een verschil tussen e-gov implementeren en je eigen kabinet van informatica-materiaal voorzien. Ik wil haar niet vrijpleiten omdat ik evenmin als jij weet wat er precies is uitgegeven aan wat, maar het is goed mogelijk dat haar voorgangster geld heeft uitgegeven aan een softwarepakket of ontwikkeling, en dat nu de eigen PC's te oud bleken om die nieuwe software te gebruiken.

Dat is een gekende truuk bij IT-consultants, daarom dat ik het zeg. :-)

Jampie 11 februari 2005 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Voor je reageert, koop en lees eerst de krant en kijk naar de budgetten van de andere kabinetten eerst! Dan zie je wel ;-)

En waar is dan al het materiaal van haar voorgangster naartoe? Die hilet zich dan nog volledig met E-gov bezig en had al die apparatuur al!, maar nu gaat het vooral om reisjes mee te snoepen. Bekijk de uitgaven van Inge Vervotte die toch volledig nieuw is en vergelijk dan! Vergeet ook niet dat Tante Peggy al 3 keer verhuist is in minder dan anderhalf jaar... omdat de kleuren van de facade haar niet aanstonden ;-) Als je nog zo'n minister kunt vinden?

De 'PAF' kan je anders bezwaarlijk een krant noemen.

nadine 11 februari 2005 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Er is een verschil tussen e-gov implementeren en je eigen kabinet van informatica-materiaal voorzien. Ik wil haar niet vrijpleiten omdat ik evenmin als jij weet wat er precies is uitgegeven aan wat, maar het is goed mogelijk dat haar voorgangster geld heeft uitgegeven aan een softwarepakket of ontwikkeling, en dat nu de eigen PC's te oud bleken om die nieuwe software te gebruiken.

Dat is een gekende truuk bij IT-consultants, daarom dat ik het zeg. :-)

Vergelijk eerst met de uitgaven van de andere kabinetten. Maria Arena kan er ook nog wat van leren ;-)

nadine 11 februari 2005 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
De 'PAF' kan je anders bezwaarlijk een krant noemen.

Omdat het niet meer geld van de smeerpijp gesponserd wordt?

Jan van den Berghe 11 februari 2005 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Voor je reageert, koop en lees eerst de krant en kijk naar de budgetten van de andere kabinetten eerst! Dan zie je wel ;-)

't Is zeker niet mijn bedoeling de minister in deze zomaar te verdedigen, maar mijns inziens weet u duidelijk niet waarvoor dat plaatje nu juist staat. Indien men bepaalde software-matige aanpassingen heeft moeten doen, dan is het heel goed mogelijk dat er een dergelijk prijskaartje aan vasthangt.

Onlangs heeft men in onze school een nieuwe server aangekocht, een tweede netwerk aangelegd en tenslotte ook een volledig OLC-zaal laten installeren. Ik durf ook niet te zeggen hoeveel dat "grapje" gekost heeft.

Dit lijkt me trouwens ook wel wat anders dan wat "verfraaiings"werken op z'n Arena's.

Jan van den Berghe 11 februari 2005 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het gaat waarschijnlijk ook over servers, een degelijke internetserver met software (Windows Advanced Server (niet gekopieerd!), een databasesysteem zoals Oracle, DB2 of SQL Server en wat backupgerief, ...) kost toch al hopen geld.

Wie gebruikt er nu een Windows-server? Dat is om ellende vragen! Dan kies je toch voor Linux of een Apple-server!

Herr Flick 11 februari 2005 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nadine
In de laatste PAF! staat de tabel van de uitgaven van de kabinetten van de Vlaamse regering. Eerste alle categorieën verspilzicht is Minister Moerman met liefst een 7.000.000 BF voor de informatica uitrusting. Waar zijn dan al de computers van haar voorgangster van dezelfde partij gebleven? Want voor die prijs kan men wel PC's van zilver of goud installeren.

Het geeft mij de indruk dat dat Marie Arena nog een amateurtje is als men leest wat in het weekblad PAF! staat en de PS nog wat kan leren van die VLDers.

In een ander land zou men voor minder ontslag nemen, maar hier doet men maar voort en dan afvragen waarom de mensen voor het VB stemmen?

Goed punt voor Inge Vervotte: laatste in de lijst van de onze-centen-verspillers wat er eigenlijk op neerkomt dat zij wel zuinig met ons geld omgaat. Bravo Inge!


hmm, 't is al te zien wat ze gedaan hebben, maar om u een voorbeeld te geven in ons 1 computerzaaltje steekt om ongeveer 20 000 000 speelgoed.

Dit gaat van Racks tot servers, UPS 'en, Switchen, Routers, blades voor in die switchen, enz... enz... dit is de prijs zonder 1 peeceeken .

Herr Flick 11 februari 2005 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Er is een verschil tussen e-gov implementeren en je eigen kabinet van informatica-materiaal voorzien. Ik wil haar niet vrijpleiten omdat ik evenmin als jij weet wat er precies is uitgegeven aan wat, maar het is goed mogelijk dat haar voorgangster geld heeft uitgegeven aan een softwarepakket of ontwikkeling, en dat nu de eigen PC's te oud bleken om die nieuwe software te gebruiken.

Dat is een gekende truuk bij IT-consultants, daarom dat ik het zeg. :-)


Inderdaad, ... ;-)


trouwens ook bij IT managers die budgeten moet consumeren tegen het einde van 't jaar, ... ;-)

Herr Flick 11 februari 2005 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wie gebruikt er nu een Windows-server? Dat is om ellende vragen! Dan kies je toch voor Linux of een Apple-server!

Ja daar gaan we weer, ...


omdat die nu eenmaal makkelijker te beheren zijn bv, ... en daar meer soft voor is enz... en je niet gebonden bent aan je hardware, ...

Bij windows koop je je windows en kies je wat je maar wil, bij Apple en Linux of Unix kies je je OS en dan moet je er hardware voor gaan zoeken, (bij Apple is dat iets minder waar dat is juist ja... )

Jan van den Berghe 11 februari 2005 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Bij windows koop je je windows en kies je wat je maar wil, bij Apple en Linux of Unix kies je je OS en dan moet je er hardware voor gaan zoeken, (bij Apple is dat iets minder waar dat is juist ja... )

U kunt toch niet ontkennen dat er heel wat servers op Linux draaien, zelfs in computerbedrijven waar de rest van de computers onder Windows werken.

Rudy 12 februari 2005 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het gaat waarschijnlijk ook over servers, een degelijke internetserver met software (Windows Advanced Server (niet gekopieerd!), een databasesysteem zoals Oracle, DB2 of SQL Server en wat backupgerief, ...) kost toch al hopen geld.

Dus voor je met modder begint te gooien, probeer eens wat meer informatie te verzamelen.

In de prijs zit meestal niet alleen de aankoop van het materiaal. In veel gevallen wordt een onderhoudscontract afgesloten en/of is een clausule voorzien voor eventuele interventies na de levering. Een organisatie die enkel het product koopt zonder voorziene service na levering, en zo zijn er veel, weet wat een professionele interventie kost. Een bom geld.

Mitgard 12 februari 2005 21:26

ik heb die inge vervotte altijd al een toffe gevonden.
vaak zo ernstig, maar dan lacht ze even en dan die leuke kuiltjes in haar wangen...

politiek is lichaamstaal, mensen.

Jan van den Berghe 12 februari 2005 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik heb die inge vervotte altijd al een toffe gevonden.
vaak zo ernstig, maar dan lacht ze even en dan die leuke kuiltjes in haar wangen...

politiek is lichaamstaal, mensen.

Ik zou het eerder omschreven als "uw mannelijke hormonen die werken".

Erw 12 februari 2005 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zou het eerder omschreven als "uw mannelijke hormonen die werken".

:P

ancapa 17 februari 2005 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
De 'PAF' kan je anders bezwaarlijk een krant noemen.

je staat er wel even paf van, van al die cijfers... kan jij dat thuis ook ??

Fientje Moerman heeft zichzelf ook wel mooie cadeautjes gedaan... even een "pause café" gehad met Arena zeker :oops:

die pc's zijn allemaal meegenomen, staan ergens anders of zijn "verkocht", want er iwas direct geld voor nieuwe informatica... dat is het parlement hé :-o eerst geld voor eigen belang ! dan pas de burgers...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be